معرفی و دانلود کتاب راز پرونده ریجفیلد

عکس جلد کتاب راز پرونده ریجفیلد
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز پرونده ریجفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز پرونده ریجفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز پرونده ریجفیلد

برای پایان دادن به ازدواج، همیشه بیش از یک راه وجود دارد! کتاب راز پرونده ریجفیلد، رمانی پرفروش در ژانر جنایی و معمایی است که به قلم داربی کین به رشته‌ی تحریر درآمده و داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که در یک شهر کوچک سکونت دارند و کم و بیش با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. همه‌چیز به همان منوال سابق می‌گذرد تا اینکه زن یک گوشی موبایل مخفی در کشوی همسرش پیدا می‌کند و ورق برمی‌گردد.

درباره‌ی کتاب راز پرونده ریجفیلد

داستان کتاب راز پرونده ریجفیلد (Pretty Little Wife)، به قلم داربی کین (Darby Kane)، در یک شهر دانشگاهی کوچک می‌گذرد. لایلا ریجفیلد به همراه شوهرش، آرون که یک معلم مدرسه است، در خانه‌ای نسبتاً بزرگ زندگی می‌کند. چند ماهی از زمانی که یک دانشجوی ساکن در این شهر ناپدید شده است، می‌گذرد. ناگهان همسر لایلا هم ناپدید می‌شود و با گم شدن او سرنخ‌های جدیدی از مسئله ظهور پیدا می‌کند. پلیس می‌فهمد که دانشجوی ناپدیدشده، اولین قربانی این ماجرا نبوده و پیش از او دو نفر دیگر نیز چنین بلایی بر سرشان آمده است. به نظر می‌رسد که هیولایی مخوف در شهر می‌چرخد. شاید هم نه. به هر صورت این گم‌شدن‌ها، آرامش را از آن شهر کوچک می‌رباید و به این ترتیب سؤالات بسیاری سر باز می‌کنند. وقتی این پرسش پیش می‌آید که آیا رخدادهای مذکور با هم ارتباطی دارند یا نه، حقایقی مشخص می‌شود که البته تمام ماجرا هم نیستند.

معرفی و دانلود کتاب راز پرونده ریجفیلد

اما ماجرای کتاب راز پرونده ریجفیلد دقیقاً از کجا شروع می‌شود؟ روزی، لایلا یک گوشی موبایل مخفی از کشوی لباس‌های شوهرش کشف می‌کند. این گوشی موبایل، صدایی زنانه را از پرده بیرون می‌اندازد و چشم او را به روی حقایقی باز می‌کند. به این ترتیب نشانه‌هایی که لایلا نادیده گرفته بود، تمام ناامیدی‌ها و نفرتی که طی سال‌ها زندگی مشترک در خود سرکوب کرده بود تا مبادا آرامش ظاهری رابطه‌ی او با شوهرش دچار خدشه شود، ناگهان به انفجار می‌رسد و کار دستش می‌دهد. او جسد شوهرش را در جایی می‌گذارد، اما ناگهان جسد ناپدید می‌شود! لایلا می‌ماند و راز جنازه‌ای که انگار دوباره سرپا شده و خود را پنهان کرده است. در ادامه نیز همانطور که گفتیم، ماجرا به طرز عجیبی با گم شدن آن سه نفر دیگر پیوند می‌خورد و همه‌چیز را پیچیده‌تر می‌کند.

کتاب راز پرونده ریجفیلد، رمانی در ژانر جنایی و از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. این رمان با قلمی ساده و روان و ساختاری پیچیده نوشته شده و در عین حال آنقدر مهیج و پرکشش است که شما را تا آخر داستان به دنبال خود می‌کشاند. همچنین با رویکردی روانشناختی به مسائلی از جمله ازدواج، خیانت، قتل و ... می‌پردازد و همانند زندگی واقعی، به گونه‌ای جنبه‌های مختلف این موضوعات را به هم گره زده که پیدا کردن سرنخ‌های کلاف سردرگم معما به سادگی ممکن نیست.

رمان راز پرونده ریجفیلد را سارینا مرادی به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب راز پرونده ریجفیلد

  • من عاشق تریلرهایی هستم که موقع خواندن نمی‌توانم زمین بگذارمشان. کتاب راز پرونده ریجفیلد از همین جنس است. (تیلور جنکینز رید، نویسنده)
  • داربی کین با مهارت بسیاری حدس‌های خوانندگان را نقش بر آب می‌کند. (Popsugar)
  • نثر خوب و طرح داستانی که حال و هوای اکشن و مهیج به کتاب می‌دهد و آن را به انتخابی عالی برای طرفداران معماهای جنایی تبدیل می‌کند. (Book Reporter)
  • جذاب! داربی کین نویسنده‌ی خوش‌آتیه‌ای است. (Publishers Weekly)
  • اولین رمان داربی کین، رمانی جنجالی است با شخصیت‌هایی که به خوبی پرداخته شده‌اند و پیچ و خم‌های ظریف که داستان کتاب را به مسیری غیرمنتظره می‌کشانند و شخصیت‌ها و خواننده را وا می‌دارد تا دائماً درباره‌ی انگیزه‌ها و مقاصد مختلف دچار تردید شوند و هزاران حدس و گمان مختلف را از سر بگذرانند. به عنوان اولین رمان، بسیار هوشمندانه است. (Toronto Star)

کتاب راز پرونده ریجفیلد برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان رمان‌های معمایی و جنایی از مطالعه‌ی این کتاب بسیار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب راز پرونده ریجفیلد می‌خوانیم

یادداشت را صبح زیر برف‌پاک‌کن ماشین پیدا کرده بود. تا وقتی‌که دنده‌عقب گرفته و می‌خواست ماشین را از پارکینگ بیرون بیاورد، متوجه آن نشده بود. باد کاغذ را تکان داده و لایلا محکم پا روی ترمز گذاشته بود.

مثل دفعۀ قبل، یادداشت روی کارت سفید بی‌خطی تایپ شده بود. پشتش سفید بود و هیچ رد و نوشتۀ دیگری روی آن نبود. هیچ‌چیزی هویت نویسندۀ آنها را نشان نمی‌داد؛ جز اینکه آن نوع کاغذ در انبار و قفسه‌های مدارس پیدا می‌شد. جمله‌ای کامل با نقطه‌ای آخر آن، مثل طرز نوشتار یک معلم یا مدیر مدرسه.

لحن پیام تهدیدآمیز اما عجیب بود، انگار نوعی بازیگوشی در خود داشت. خودبزرگ‌انگارانه بود که او را به یاد آرون می‌انداخت، ولی بقیه‌اش شباهتی به او نداشت. اما ازآنجایی‌که آرون باید مرده باشد، لایلا هیچ تصوری نداشت که معنای این طرز نوشتن پیام چیست، اگر اصلاً معنایی داشت.

حالا پشت فرمان نشسته و به نوشتۀ سیاه زل زده بود. کاغذ ضخیم را بین انگشتانش می‌چرخاند و سعی می‌کرد بفهمد بعد از این باید چه کند. اگر آرون نویسندۀ این یادداشت بود، دیر یا زود جایی لایلا را به دام می‌انداخت؛ یا پنهانی وارد خانه می‌شد و به او حمله می‌کرد، یا او را تحویل پلیس می‌داد.

اگر این تعقیب‌کنندۀ جدید شخص دیگری بود، احتمالاً قصد می‌کرد حق‌السکوت بگیرد و پیشنهادی برای تمام کردن این بازی می‌داد. اما اگر شانسِ او بود، کسی که رازش را می‌دانست ترجیح می‌داد به‌جای گرفتن پول، آشوب به‌پا کند و آزارش بدهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز پرونده ریجفیلد
نویسنده
مترجمسارینا مرادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-600-461-467-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز پرونده ریجفیلد

زهره ابازری
۱۴۰۲/۱۲/۸
سلام خدمتت کاربران عزیز و خوب کتابخون بعد از این همه سال مطالعه کتاب در همین ژانر این اولین کتابی بود که توجه من رو این طور به خودش معطوف کتابی که با ملایمت موضوع متفاوتی رو جلو می بره و با همون شیب ملایم خواننده رو با خودش همراه میکنه طوری که نه عجله‌ی زیاری داری که فورا تمامش کنی و دلت رو میزنه و کنارش میگذاری ترجیح میدم بهترین و متمرکزترین اوقاتت رو برای مطالعه بهش اختصاص بدی و علاوه بر ان ابتدای داستان طوری ذهن شما رو فریب میده که تا انتها نمیتونین پایانش رو حدس بزنید واقعا تجربه‌ی خاص و متفاوتی بود سپاس از اپ خوب کتابراه
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این کتاب با بقیه تریلر‌های جنایی یکمی متفاوته چون از همون اول قاتل و حتی انگیزه قتل رو هم بیان میکنه اما کشمکش اصلی وقتی شروع میشه که برای جنازه اتفاقی میافته و پلیس باید قاتل رو پیدا کنه
و اینکه دلیل قتل چی میتونه باشه
در این کتاب به حد کافی از تعلیق و کشش استفاده شده و شما رو با روی دیگر آدمها
آشنا میکنه چطور میشه یک آدم محترم و محبوب تبدیل به یک هیولا میشه؟!
چطور میشه عدالت رو درمورد هیولا اجرا کرد؟
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
یک داستان بسیار جذاب و پرکشش در ژانر معمایی، جنایی هست که به عنوان یکی از طرفداران این ژانر پرهیجان واقعا از خواندنش لذت بردم و در حین خواندنش بارها غافلگیر شدم و این کتاب رو به همه دوستداران رمان‌های پلیسی توصیه می‌کنم، ممنون از کتابراه ♥️
M
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب جذابی بود شاید اولش به نظر بیاد به این دلیل که قاتل و مقتول همون اول کتاب مشخص شدن کتاب جذابیت خاصی نداره ولی نویسنده کلی مسائل هیجان انگیز و به تدریج وارد داستان میکنه و تا لحظات آخر هم کتاب حرفی برای گفتن داره.
Negin.v
۱۴۰۳/۱/۲۳
یکی از بهترین کتاب ها با موضوع جنایی و معمایی. روند داستان عالیه، مدام در حال غافلگیر کردن خواننده‌ است و خواننده رو با مسائل حاشیه‌ای خسته نمیکنه. داستان دردناکیه اما خواندنش رو پیشنهاد میکنم
مرضیه
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
کتاب جالبی بود غیر قابل پیش‌بینی و هیجان انگیز بود ولی نمیدونم چرا آخر همه کتاب‌های جنایی مثل هم تموم میشه. در گیری شخصیت اصلی با کارکتر منفی، یکم تنوع هم بد نیست. کلا کتاب خوبی بود
N re
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
توقع داشتم نویسنده آخر کتاب یه رو دست بهم بزنه و برگ برندشو رو کنه و تمام محاسبات ذهنیم رو به هم بریزه
اما پایانش کاملا قابل حدس بود، بی هیچ غافلگیری
اگه جنایی خون باشید از همون اوایل میتونید حدس بزنید داستان از چه قرار هست
دریا نخعی
۱۴۰۳/۲/۷
داستان کتاب شبیه یه فیلمی بود که چند سال پیش دیدم... با این حال چیزی از زیباییش کم نکرد با اینکه قابل حدس بود اما روند داستان دچار افت نشد و خوب همینش جذابش میکرد
NAJMEH YoSFI
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب خوبیه ولی یک جورایی از وسطا کتاب میتونی حدس بزنی که اخرش کی مقصره ولی بازم اخرش فکر نمیکردم انگیزه مالی ام کمی دخیل باشه تو قتل، درکل کتاب خوبیه و ممنون از کتابراه
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام. مثلا چشم و دل سیری غربی‌ها رو کاملا در این کتاب میشه دید.
من از اول حدس زدم کی قاتل پنهانیه ولی در کل برای یک بار خوندن کتاب بدی نیست.
سارا سوری
۱۴۰۳/۲/۹
کتابی خوب پر تعلیق و چالش. اگر به کتاب‌های جنایی معمایی با بن مایه‌ی روانشناسی علاقمند هستید بخونید پشیمون نمیشید
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
ترجمه خوبه داستان تعلیق و هیجان خوبی داره کمی خشن هست و شوکه شدن یکی از شخصیت ها با چیزی که آخر ادعا میشه تناقض داشت
Mahnaz Khorram
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب بدی نیست خیلی هم عالی نیست کشمکشهای یک زن رو تو زندگی نشون میداد ‌
kimia noori
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب داستانی داره که تا آخرین لحظه شما رو درگیر خودش میکنه پیشنهاد میکنم
الهام. ت
۱۴۰۲/۱۱/۱
عالی بود هیجان و تعلیق عالی بود پایان قشنگ و دلپذیر و باورپذیر بود
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب راز پرونده ریجفیلد

برای دریافت کتاب راز پرونده ریجفیلد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.