معرفی و دانلود کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

عکس جلد کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها نوشته‌ی سیلویا پلات و تد هیوز شامل دو داستان کوتاه از این دو نویسنده‌ی برجسته‌ی معاصر در سبک مدرن است. علاقه‌مندان به داستان‌های روان‌کاوانه از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد. اثر حاضر ذیل مجموعه‌ی «شاهکارهای پنج میلی‌متری» به‌همت نشر افق به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها (Johnny Panic and the Bible of Dreams) اثر سیلویا پلات (Sylvia Plath) و تد هیوز (Ted Hughes) شامل دو داستان کوتاه از این دو نویسنده‌ی برجسته و معروف است. داستان جانی پنیک و انجیل رویاها سیلویا پلات نوشته‌ی مدتی بعد از فوت او در نشریه‌ی آتلانتیک به چاپ رسید. در سال 1977 مجموعه‌داستانی با همین نام از این نویسنده منتشر شد که این داستان کوتاه نیز یکی از سی‌ داستانی‌ست که در این مجموعه گردآوری شده‌اند. تد هیوز، همسر سیلویا پلات، پس از مرگ او اقدام به انتشار این مجموعه کرد. همچنین آهنگی به همین نام نیز با الهام از این داستان تولید و منتشر شده است. سیلویا پلات نویسنده‌ی متبحری بود و داستان جانی پنیک و انجیل رویاها به خوبی توانمندی‌های این نویسنده‌ی برجسته را نشان می‌دهد.

سیلویا پلات در داستان کوتاه جانی پنیک و انجیل رویاها ماجرای رابطه‌ی پیچیده‌ی بین یک بیمار با یکی از کارمندان کلینیک روانشناسی را روایت می‌کند. داستان از زبان شخصیت اصلی روایت می‌شود که تا پایان هویت او مجهول می‌ماند و نامش فاش نمی‌شود. این شخصیت در یک کلینیک روانشناسی وظیفه‌ی ثبت اطلاعات راجع به رویاهای بیماران و تحلیل پزشکان را بر عهده دارد. او پس از حفظ کردن اطلاعات رویاها آن‌ها را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کند و اسم آن را انجیل رویاها می‌گذارد. جانی پنیک یکی از این بیمارها است که شخصیت اصلی داستان رویاهای او را ثبت و ضبط می‌کند و به نظرش رویاهای او بسیار خاص و تحسین برانگیزند.

برخی منتقدان بر این باورند که جانی پنیک در واقع نماد مشکلات و مسائل روانی خود نویسنده است. سیلویا پلات نمی‌تواند از این مشکلات روانی‌ای بگریزد و در عین حال به‌نظر می‌رسد وجود چنین مشکلاتی را تحسین و ستایش می‌کند. سیلویا پلات در داستان جانی پنیک و انجیل رویاها بین خوبی و بدی مرزی مبهم و تاریک ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد هیچ چیز صددرصد سیاه یا سفید نیست. داستان جانی پنیک و انجیل رویاها یک داستان روان‌کاوانه است که زوایای پنهانی از وضعیت روانی سیلویا پلات را آشکار می‌کند.

داستان کوتاه برف (Snow) نوشته‌ی تد هیوز نیز یکی دیگر از دو داستان کتاب حاضر است. نویسنده این داستان را برای اولین بار در سال 1960 در یک مجموعه‌داستان کوتاه انگلیسی به چاپ رساند. شخصیت اصلی این داستان تصور می‌کند آخرین بازمانده‌ی یک سانحه‌ی هوایی است. او سعی دارد با برف بجنگد و در یک فضای سورئال هویت خود را بازیابد.

درباره‌ی مجموعه‌کتاب‌های شاهکار‌های پنج میلی‌متری

نشر افق مجموعه‌ای با عنوان شاهکارهای پنج میلی‌متری منتشر کرده است که در آن آثار ادبی مدرن و برجسته‌ی ادبیات جهان را در قالب کتاب داستان‌های کوچک و کم‌حجمی ارائه می‌دهد و خواننده در مدت زمان کوتاهی می‌تواند مطالعه‌ی آن را به اتمام برساند. کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها یکی از کتاب‌های این مجموعه است.

در نکوداشت‌ کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

  • داستان جانی پنیک و انجیل رویاها به درستی نشان‌دهنده‌ی استعداد و نبوغ سیلویا پلات است. (آمازون)

کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های کوتاه خارجی و همچنین سبک ادبی مدرن علاقه‌مند هستید، کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها را بخوانید. همچنین خواندن کتاب حاضر را به علاقه‌مندان به آثار سیلویا پلات پیشنهاد می‌کنیم.

با سیلویا پلات و تد هیوز بیشتر آشنا شویم

سیلویا پلات شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1932 در ماساچوست به دنیا آمد. او پس از تحصیل در کالج با همسرش تد هیوز آشنا شد و پس از ازدواج مدتی در آمریکا زندگی کردند و سپس مجدداً به انگلیس برگشتند. سیلویا پلات دوره‌های افسردگی را می‌گذراند و چند بار در طول عمر سی‌ساله‌ی خود اقدام به خودکشی کرد. سرانجام، پس از چند بار اقدام ناموفق در آپارتمانش خود را با گاز خفه کرد. از این شاعر آمریکایی پنج مجموعه‌شعر به نام‌های «کلوسوس و اشعار دیگر»، «بچه غول»، «آریل»، «گذر از آب»و «درختان زمستانی» به‌جای مانده است. همچنین پس از مرگ او دفتری به نام مجموعه‌ی اشعار سیلویا پلات منتشر شد که جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرد. از دیگر آثار او می‌توان به رمان «حباب شیشه» اشاره کرد. سیلویا پلات در مجموع پنجاه داستان کوتاه نوشته است که جانی پنیک و انجیل رویاها یکی از آن‌ها است.

تد هیوز نیز یکی از چهره‌های ادبی برجسته در ادبیات معاصر انگلیس است. او در سال 1930 در یورکشایر انگلستان به دنیا آمد. مجله‌ی تایمز در سال 2008 نام او را در فهرست پنجاه نویسنده‌ی بزرگ انگلیس از سال 1945 قرار داد. او در این فهرست رتبه‌ی چهارم را داشت. از برجسته‌ترین آثار تد هیوز می‌توان به این موارد اشاره کرد: «ارفه»، «عاشقانه‌هایی برای سیلویا پلات»، «شکارچی خرگوش»، «زن آهنی، مرد آهنی»، «اورفئوس» و «خرس سفید سفید سفید».

در بخشی از کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها می‌خوانیم

سیاه‌ترین اوقاتم زمانی است که آن‌قدر سرم شلوغ است که حتی نمی‌توانم سراغ یک رؤیا در دفاتر قدیمی سوابق بروم. روزهایی که کارم چیزی نیست جز سر و کله‌زدن با سال‌دومی‌های کالجی بی‌خاصیت که مدام گریه می‌کنند و می‌گویند نمی‌توانند راهشان را در جاده‌ی ال‌کامینورئال پیدا کنند؛ روزهایی که حس می‌کنم جانی‌پنیک پشتش را به من کرده، سنگی به‌سختی اِوِرست، بلند و دست‌نیافتنی مانند اوریون. در این روزهاست که شعار انجیل رؤیاهای بزرگ: «ترس بزرگ بر هر چیز دیگر سایه می‌افکند»، تنها خاکستر و آبلیمو است بر لب‌های زخمی من. من معتکفی کرم‌خورده‌ام در سرزمین خوک‌های مسابقه‌ای که چنان از بلعیدن ذرت‌ها سرخوش‌اند که سلاخ‌خانه‌ها را در انتهای مسیر نمی‌بینند. من ارمیا هستم در سرزمین خیالی لذات.

چه چیزی بدتر ا ز این است: هر روز روان‌پزشکان را می‌بینم که برای بازگرداندن نوکیشان حامیِ جانی‌پنیک، آن‌ها را به بند می‌کشند و حرف می‌زنند و حرف می‌زنند و حرف می‌زنند. این گردآورندگان رؤیاها با آن چشمان نافذ و ریش انبوهشان پیش‌تر از من آمده‌اند و وارثان معاصرشان هم با آن روپوش‌های سفید و مطب‌های تقسیم شده و کاناپه‌های چرمی‌شان، جمع‌آوری رؤیاها را برای اهداف دنیوی ادامه می‌دهند؛ اهدافی از جمله سلامتی و ثروت، ثروت و سلامتی. برای اینکه عضوی شایسته در انجمن جانی‌پنیک باشید، باید رؤیابین را فراموش و تنها به رؤیا فکر کنید. رؤیابین، تنها محملی لرزان برای خودِ رؤیا‌ساز بزرگ است. آن‌ها این کار را نمی‌کنند. جانی‌پنیک، طلای مدفون در پیچ‌وخم روده‌هاست و آن‌ها می‌کوشند با شست ‌و شوی معنوی معده، بیرونش کنند.

آنچه برای هری بیلبو اتفاق افتاد را در نظر بگیرید. آقای بیلبو با دست سربی جانی‌پنیک، که به سنگینی یک تابوت بود به دفتر ما آمد. او درباره‌ی پلیدی‌های جهان ما، انگاشتی جالب داشت. من او را برای بخشی مهم از انجیل رؤیاهای جانی‌پنیک در نظر گرفتم: کتاب سوم ترس، فصل نهم درباره‌ی پلیدی، بیماری و فساد عمومی.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
جانی‌پنیک و انجیل رؤیاها: سیلویا پلات
درباره‌ی نویسنده
برف: تد هیوز
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جانی پنیک و انجیل رویاها
نویسنده،
مترجمثمین نبی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-369-927-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

الهه تاج آبادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
سیلویا نویسنده‌ی جالبی هستش
سبک نوشته‌های اون واقعا خاصه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها

برای دریافت کتاب جانی پنیک و انجیل رویاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.