معرفی و دانلود کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی

کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی، از چند داستان نسبتا کوتاه تشکیل شده و هر کدام از این داستان‌ها متعلق به یکی از نویسندگان مشهور اروپایی است.

جولیان بارنز (Julian Barnes)، دان دلیلو (Don DeLillo)، نیکل کراوس (Nicole Krauss)، برد واتسن (Brad Watson)، موریل اسپارک (Muriel Spark)، سیلویا پلات (Sylvia Plath)، هر کدام سبک‌های خاص خودشان را دارند. بنابرین با مطالعه کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی (Midnight in Dostoevsky) علاوه بر خواندن داستان‌های جذاب با سبک‌های مختلف داستان‌نویسی نیز آشنا خواهید شد.

در بخشی از کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی می‌خوانید:

تابستان 1944، وقتی هنوز تأخیر پنج شش‌ ساعته‌ی قطار‌های بین‌ شهری چیز چندان عجیبی نبود، با قطار شب که تنها در یورک سه ساعت تأخیر داشت از ادینبرگ به لندن رفتم. ده نفر در کوپه بودند که فقط دو نفرشان را، به دلیل موجهی، به خوبی به ‌خاطر می‌آورم.

وقتی به عقب بر می‌گردم، چنین احساس می‌کنم که یک ردیف آدم رو به ‌رویم نشسته ‌بودند، درهم و برهم در حال چرت زدن با سرهایی کج، و همان‌طور که وقتی به غریبه‌هایی که در خواب‌اند نگاه می‌کنیم معمولا این‌ طور به نظر می‌رسد، ویژگی‌های ظاهری‌شان اهمیت و فردیت دو چندانی به خود اختصاص داده‌ بود، که بعضی ‌وقت‌ها نگریستن به آن آزار دهنده می‌شد. انگار استعداد روزانه‌شان در از بین ‌بردن آثار بیرونی ‌مربوط به خود را در ازای نابودی ذهن‌شان تسلیم کرده‌ بودند. در این حالت، به نقاشی‌های قرن دوازدهم شباهت داشتند، ردی از ناخود‌آگاهی قرون وسطا در آن آدم‌ها بود، در همه‌ به جز یک نفر.

او سربازی بود با هشیاری فراتر از هشیاری معمول اغلب مردم در وقت بیداری. پشت سر هم با پُک‌هایی طولانی و آرام سیگار می‌کشید. به نظرم شبیه آدم‌های شرور می‌آمد، از نسل‌های پیشین. پیشانی‌اش بالای آن ابروهای پیوسته‌ی سیاه و پرپشت کمتر از دو اینچ بلندی داشت. آرواره‌اش بزرگ نبود، اما میمون‌ مانند بود، دماغ کوچک و چشم‌های نزدیک‌ به‌ هم و ژرفش هم همین‌طور. به نظرم پدر و مادرش احتمالا با هم خویشاوند بودند. شبیه انسان‌های نخستین بود.

بعدا مشخص شد که او بسیار مهربان و بانزاکت است. وقتی سیگارم تمام شد، خورجینش را گشت و یک پاکت سیگار برای من و یکی هم برای دختری که کنارم نشسته‌ بود، بیرون آورد. هر دومان سعی کردیم با مشتی پول‌ خرد، پول سیگارها را به او بدهیم. هیچ چیز غیر از اینکه سیگارهایش را قبول کنیم خوشحالش نمی‌کرد، بعد بلافاصله مشغول سیگار کشیدن بی‌صدا و متفکرانه‌اش شد.

فهرست مطالب کتاب

از هر کدام یکی
جولیان بارنز
تبانی
جولیان بارنز
نیمه‌شب در داستایفسکی
دان دلیلو
نقاشان جوان
نیکل کراوس
بدبیاری
برد واتسن
خانه‌ی شاعر مشهور
موریل اسپارک
یکشنبه با خانواده‌ی مینتن
سیلویا پلات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیمه‌شب در داستایفسکی
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-5906-51-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی

نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۱/۷
داستان‌های "خانه‌ی شاعر مشهور" و "یکشنبه با خانواده‌ی مینتن" رو خیلی پسندیدم. اگه خواستین این کتاب رو بخونین، سعی کنین از روند داستان لذت ببرین و منتظر یه پایان شگفت انگیز و خفن نباشین...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی

برای دریافت کتاب نیمه‌شب در داستایفسکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.