معرفی و دانلود کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن

عکس جلد کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن

کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن تألیف ارشیا محمودخان شیرازی، مفاهیم روانشناسی مثبت‌گرا و بهزیستی روانشناختی را معرفی می‌کند و می‌کوشد تأثیر آن‌ها بر سلامت روان انسان را توضیح دهد. این راهنما بر روی خوش‌بینی تأکید می‌کند، مؤلفه‌ها و نظریات مرتبط با آن را شرح می‌دهد و از اهمیت آن در افزایش کیفیت زندگی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت‌گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن

پیشرفت جامعه و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی آن، در کنار فواید زیادی که داشت مشکلاتی را هم به همراه آورد. احتمالاً مهم‌ترین معضل آن، افزایش فشار روانی بر روی افراد و تشدید بیمارهای روحی بود. انسان مدرن هر روز در معرض اضطراب‌ها و ترس‌های زیادی قرار دارد که باعث می‌شود آسیب‌پذیرتر گردد. اما این مسأله فقط مربوط به خود فرد نیست، بلکه خانواده و اطرافیان او را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. خانواده‌ای که باید از یک بیمار مراقبت کنند خود در معرض فشار زیادی است که می‌تواند اعضای آن را به مرز فروپاشی برساند. در همین‌جا بود که موضوع نگرش مثبت یا اصطلاحاً بهزیستی روانشناختی شکل گرفت. این نگرش معتقد بود انسان اگر نگاهی مثبت به زندگی داشته باشد و سعی کند جنبه‌های خوب آن را تقویت نماید، تاب‌آوری بیشتری خواهد داشت و می‌تواند از پس مشکلات برآید. کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت‌گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن تألیف ارشیا محمودخان شیرازی، به همین بحث می‌پردازد و می‌کوشد اهمیت مثبت‌گرایی را از جنبه‌های مختلف بررسی کند و توضیح دهد.

روانشناسی در دوره‌ی اول خود، تا حد زیادی بر سویه‌های منفی روان انسان متمرکز بود و سعی می‌کرد آن‌ها را بیابد. اما در ادامه، تغییر رویه داد و سعی کرد موضوع تحمل و تاب‌آوری را پیش بکشد. در همین راستا، روانشناسی مثبت‌گرا به وجود آمد که بر مسائلی مثل خوش‌بینی متمرکز بود و آن را برجسته می‌کرد. ارشیا محمودخان شیرازی در کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت‌گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن، به مفهوم خوش‌بینی می‌پردازد و تاریخچه‌ی آن را مرور می‌کند. او به نظریاتی که دراین‌باره وجود دارد اشاره می‌نماید و مؤلفه‌های آن را یک‌به‌یک توضیح می‌دهد. هم‌چنین از منظر دین اسلام هم آن را تشریح می‌کند. نویسنده در پایان اهمیت آموزش خوش‌بینی را متذکر می‌شود و تأثیر آن بر سلامت روان فرد و جامعه را نشان می‌دهد.

کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت‌گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن را انتشارات مهد پژوهش منتشر کرده است.

کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت‌گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به روانشناسی مثبت‌گرا پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید با مفهوم بهزیستی روانشناختی آشنا شوید و تأثیر آن را بر روی کیفیت زندگی‌تان درک کنید، می‌توانید این اثر را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن می‌خوانیم

برطبق الگوی محرک پاسخ یادگیری مستلزم اکتساب پاسخی حرکتی خاص در موقعیتی ویژه است. در این دیدگاه یادگیری شامل آموختن رابطۀ بین محرک و پاسخ است و هرقدر این محرک و پاسخ به هم نزدیک‌تر باشند (مجاورت) احتمال اینکه یادگیری صورت گیرد بیشتر است. از دیدگاه رفتار گرایان یادگیری دارای هیچ‌گونه مؤلفۀ شناختی نبود. یافته‌یی که نشان می‌دادند روابطی که در شرطی‌سازی فراگرفته می‌شوند صرفاً به‌دلیل مجاورت نیرومند نمی‌گردند بلکه وابستگی نیز در نیرومند ساختن این روابط نقش دارد، دیدگاه رایج محرک پاسخ را به چالش طلبیدند. در نظریۀ محرک پاسخ فقط بر مجاورت زمانی بین پاسخ و تقویت‌کننده تأکید می‌شود.

برطبق این دیدگاه انسان در دام همزمانی تصادفی حوادث می‌افتد. اگر یک تقویت‌کننده متعاقب یک پاسخ وجود داشته باشد، این پاسخ علی‌رغم اینکه هیچ رابطۀ علی بین پاسخ و تقویت کننده وجود نداشته باشد، تقویت خواهد شد. در مقابل دیدگاه وابستگی، یادگیری بیان می‌کند که افراد قادر به کشف روابط علت اثر هستند و می‌توانند روابط تصادفی گذرا را از روابط حقیقی با ثبات تشخیص دهند. بنابراین یادگیری در نفس خود شامل کشف این مطلب است که چه چیز به چه چیز منجر خواهد شد. از آنجایی که این نوع یادگیری در طول زمان گسترش می‌یابد، بنابراین لازم است که برحسب اصطلاحات شناختی تعریف شود. اگرچه در مورد جزئیات این بازنمایی‌ی شناختی اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما واضح است که یادگیری وابستگی یک فرایند روان‌شناسی مهم است که برانگیزش، شناخت و هیجان تأثیر می‌گذارد. اغلب نظریه پردازان این سنت یادگیری وابستگی را به‌صورت یک انتظار تعمیم یافته در موقعیتی مختلف که در طول زمان درونی می‌شود، تعریف می‌کنند. اغلب دیدگاه‌هایی که در آن‌ها خوش بینی به عنوان یک تفاوت فردی در نظر گرفته شده، این دیدگاه را پذیرفته‌اند که برطبق آن خوش بینی یک انتظار تعمیم یافته است که هر فرایند روان شناختی را که در آن یادگیری رخ می‌دهد، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
مبانی نظری بهزیستی روان‌شناختی
تعریف بهزیستی روان‌شناختی
نظریه‌ی بهزیستی روان‌شناختی
تاریخچه مهارت‌های زندگی
تعاریف مهارت‌های زندگی
گرایش، دانش و مهارت
اهداف آموزش مهارت‌های زندگی
محیط اجرای برنامه مهارت‌های زندگی
محتوای برنامه آموزش مهارت‌های زندگی
فرآیند انطباق‌پذیری
مفهوم خوش‌بینی
تاریخچه خوش‌بینی
روان شناسی مثبت‌گرا
خوش‌بینی به‌عنوان یک تفاوت فردی
پایه‌ی زیستی عصبی خوش‌بینی و بدبینی
خوش‌بینی از دیدگاه اسلام و روانشناسی
مولفه‌ی خوش‌بینی در نهج البلاغه
مؤلفه‌ی روان شناختی خوش‌بینی
ارزیابی دیدگاه مکس مور
مؤلفه‌های خوش‌بینی از دیدگاه سلیگمن
ارزیابی دیدگاه سلیگمن
نظریات خوش‌بینی
مقایسۀ نظریۀ خوش‌بینی تبیینی سلیگمن با نظریۀ خوش‌بینی سرشتی شییر
اثربخشی آموزش خوش‌بینی بر سلامت روان
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-622-7699-33-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن

برای دریافت کتاب جایگاه بهزیستی روانشناختی، جهت گیری زندگی و خوش‌بینی در انسان مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.