معرفی و دانلود کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی

عکس جلد کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شجاعت رنج بردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شجاعت رنج بردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی

رنج می‌تواند آدم‌ها را تغییر دهد. مواجهه با رنج، پذیرش سختی‌های زندگی و یافتن معنا شجاعتی بزرگ می‌طلبد. درل ون تانگرن و سارا ون تانگرن کتاب شجاعت رنج بردن را مبتنی‌ بر اساسی‌ترین نیازهای انسانی در بحبوحه‌ی رنج نوشته‌اند. آن‌ها در نگارش این اثر از مفاهیم روان‌شناسی مثبت‌گرا بهره برده‌اند.

درباره‌ی کتاب شجاعت رنج بردن

رنج یکی از مسائل بنیادین زندگی بشر است که درست به اندازه‌ی احساسات دیگر اهمیت دارد. بسیاری از ما نحوه‌ی مواجهه با رنج را نیاموخته‌ایم و طبق شنیده‌ها درصددیم رنج را انکار و از آن فرار کنیم. حتی درمانگرانی هستند که توصیه‌هایی غیرکاربردی برای بیمارانی که با رنج مواجهند، ارائه می‌دهند. ازاین‌رو درل ون تانگرن (Daryl R. Van Tongeren) و سارا ون تانگرن (Sara A. Showalter Van Tongeren) ضرورتِ نگارش کتابی به نام شجاعت رنج بردن (The Courage to Suffer) را احساس کردند تا با ترکیب مثال‌های بالینی و تجربیات شخصی از اندوه، چارچوب درمانی جدیدی را بر پایه‌ی روان‌شناسی مثبت وجودی ارائه کنند.

رنج می‌تواند موجبات شکوفایی انسان را فراهم سازد، اما شرط آن ایجاد رویکرد جدید نسبت به رنج است؛ روشی کاملاً متفاوت برای اندیشیدن به رنج که به انسان امکان می‌دهد درعین‌حال که شکوفایی را دنبال می‌کند، با درد نیز به گونه‌ای اصیل روبه‌رو شود. پیش از این، مددکاری بالینی روش‌هایی برای تسکین درد ارائه داده است، اما راه‌حلی برای آنانی که در رنج دائمی و تسکین‌ناپذیر هستند، در نظر نگرفته است. طبق رویکردهای بالینی، رنج ضایعه‌ای است که باید رفع شود و پس از ناپدید شدن علائم آن، دیگر به بررسی علت اصلی رنج پرداخته نمی‌شود. اما چارچوب درمانی درل ون تانگرن و سارا ون تانگرن براساس روان‌شناسی مثبت وجودی، رنج را جزء لاینفک زندگی انسان می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب شجاعت رنج بردن

این شاخه از روان‌شناسی در کتاب شجاعت رنج بردن به‌طور کامل تبیین می‌شود. نویسندگان، رویکرد روان‌شناسی مثبت‌گرا را معطوف به شناسایی نگرانی‌ها و ترس‌های فردی و ایجاد روابط قوی برای دست‌یابی به شکوفایی در بحبوحه‌ی رنج می‌دانند. این رویکرد با واکاوی رنج مددجویان تا رسیدن به ترس‌هایشان آغاز می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون در نظر گرفتن شرایط بیرونی، از درونْ معنا ایجاد کنند.

درل ون تانگرن و سارا ون تانگرن سپس به تفاوت معنای درد و رنج می‌پردازند و رنج را حداعلای درد می‌پندارند. درد موقتی است، خاستگاه مشخصی دارد و منتج از عارضه‌ای است که با مرور زمان بهبود می‌یابد، اما روان‌شناسان زیادی متفق‌القول رنج را توضیح‌ناپذیر، ماندنی و اساساً متحول‌کننده می‌دانند.

اصلی‌ترین راهکاری که کتاب شجاعت رنج بردن ارائه می‌کند، ایجاد معنا در زندگی فرد رنج‌دیده است. معنا با سه مؤلفه‌ی انسجام، اهمیت و هدف، به‌عنوان عامل حفاظتی عمل می‌کند. «انسجامْ» رخدادها را به وقایع معنادار ترجمه می‌کند، «اهمیت» باعث می‌شود تا افراد جز خودشان با دیگران ارتباط بگیرند و «هدف»، درد و رنج را به اموری والا تبدیل می‌کند. انتشارات میلکان کتاب شجاعت رنج بردن را با ترجمه‌ی نازنین فیروزی ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شجاعت رنج بردن

  • خواندن این کتاب بر تمام درمانگران واجب است. (The Therapist's Bookshelf)

  • راهنمایی کوبنده و مفید برای زندگی شجاعانه در فرازونشیب‌های رنج. (اورت ال ورتینگتون، دکتر روان‌شناس)

  • این کتاب سزاوار جایگاهی در کتابخانه‌ی هر درمانگر و در دست هر فردی است که به یافتن معنا در دل تاریکی علاقه دارد. (Reformed Journal)

  • درل و سارا به‌طرز ماهرانه‌ای نظریه‌های روان‌شناختی را با داستان شخصی خود پیوند زده‌اند تا روایتی قدرتمند در اختیار درمانگران، محققان و هر کسی که رنج می‌برد قرار دهند. (کریستال پارک، دکتر روان‌شناس)

کتاب شجاعت رنج بردن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای درمانگران و علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی نوشته شده است.

در بخشی از کتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی می‌خوانیم

معمولاً مددجو‌هایی که برای درمان می‌آیند، می‌خواهند مهارت‌های مقابله‌ای را بیاموزند یا اضطراب کلی، افسردگی یا روابط پرتنش را کاهش دهند. هدف در این مرحله کمک به آن‌هاست تا به‌جای فکر کردن صرف به علائم، ریشه‌های عمیقی را که باعث ایجاد این احساسات می‌شوند و چگونگی تأثیر باور‌هایشان بر این احساسات را هم در نظر بگیرند. این بدین معنا نیست که باید علائم مددجو را نادیده گرفت، بلکه می‌توان با اشاره به تهدید‌های وجودی که زمینه‌ساز این علائم هستند، به آن‌ها کمک کرد تا دلایل عمیق‌تر رنجشان را تشخیص دهند. مثلاً مددجویی با بیماری مزمن ممکن است از مرگ قریب‌الوقوع خود دچار اضطراب و اندوه باشد. او می‌ترسد که از همسر و فرزندان کوچکش به‌خوبی مراقبت نشود. او از این واقعیت عصبانی است که فرزندانش خاطرات کمی از او خواهند داشت. تمامی این احساسات موجه و منطقی‌اند؛ اما علت اصلی این احساسات اضطراب‌آور چه می‌تواند باشد؟ می‌توان از او پرسید که آیا کلنجارش با مضامین وجودی انزوا، فقدان کنترل و به‌طور ویژه مرگ ممکن است باعث پریشانی و بروز احساس اضطراب، غم و عصبانیت شده باشد. می‌توان به او کمک کرد تا تشخیص دهد که باور او به عادلانه‌بودن جهان ممکن است حتی باعث پریشانی بیشترش شود. می‌توان او را راهنمایی کرد تا با قبول ماهیت اجتناب‌ناپذیر واقعیت‌های وجودی مرگ و انزوا بر آن‌ها متمرکز شود و با تشویق او به فکر کردن درباره‌ی اینکه کدام‌یک از باور‌هایش ارزش نگه‌داشتن دارد، از او پرسید آیا اگر برخی از باور‌هایش را کنار بگذارد یا باز‌نگری‌شان کند، حس او به تجربه‌هایش از رنج واقعی‌تر و اصیل‌تر نخواهد شد؟

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چارچوب روان‌شناسی مثبت وجودی
فصل دوم: مضامین وجودی رنج
فصل سوم: غروب: نیش رنج
فصل چهارم: گرگ‌و‌میش: به‌سوی تاریکی
فصل پنجم: نیمه‌شب: روند ساختار‌زدایی
فصل ششم: سپیده‌دم: روند باز‌سازی
فصل هفتم: روشنی: زندگی اصیل
فصل هشتم: زندگی شکوفا
کلام آخر
سپاسگزاری
منابع
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شجاعت رنج بردن: چارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی
نویسنده،
مترجمنازنین فیروزی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-622-254-194-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شجاعت رنج بردن

لیلان
۱۴۰۲/۷/۱۱
کتاب فوق العاده تاثیرگذار عمیق و شیوا نوشته شده و ترجمه‌ی بی نقصی داره درگیری امروز بشر وانمود کردنه اونجا که یه سلبریتی مثل ریحانا میاد میگه اگه قوی نیستی وانمود کن هستی تا بشی جوون‌ها و نوجوون‌ها الگو میگیرن و اینطوری به فنا رفتن روان بشر آغاز میشه این کتاب میخواد تو وانمود نکنی میخواد تو و من که بپذیرمش هرچه هست و هرچه که هستیم و وقتی پذیرفتیش حالا میتونی با درک کردنش ازش عبور کنی درست از وسطش کتاب فوق العاده آیه حتما بخونیدس
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۲/۶/۳۰
عزیزی می‌گفت آنگاه که احساس کردی رنجی را متحمل میشوی به "احتمال زیاد" در حال گذر به مرحله‌ی متعالی خواهی بود.
این کتاب به ما خواهد گفت کی آن احتمال زیاد نزدیک به یقین خواهد بود. به عبارت دیگر کدام رنج است که باید به جان خرید و تعالی یافت.
مهسا سلطانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بیشتر از نظر من یک کتاب تخصصی بود و انگار برای درمانگر نوشته شده بود تا درمان جو. کتاب بیشتر شامل تئوری بود و موضوعات به صورت کلی شرح داده بود. از دسته کتاب‌های روانشناسی است. به نظرم متن آن خشک خسته کننده بود.
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۳
انسان‌ها با رنج بیگانه‌اند و این میتونه برای مواقع بحران زندگی و همین طور برای مواقع که لازمه برای پیشرفت برنج لازمه مضر باشه. تو زمینه شناخت و اقدام در این زمینه کتاب رو پیشنهاد میکنم
Maede Anabestani
۱۴۰۲/۷/۲
اصلا نتونسته بود ارتباط ایجاد کنه با خواننده انگار جزوه استاد برای دانشجو‌های روانشناسی بود که چجوری با مددجو صحبت بشه و چیکار کنید من تا صفه۴۰خوندم و بعد رهاش کردم و اسمش گویا باعث شد بگیرمش
زری
۱۴۰۲/۶/۲۸
تلفیق دو روانشناسی مثبت و وجودی. برای رنج چیزجالبیه باید خوند
ماهاگونی
۱۴۰۲/۸/۲۰
جااب بود! بهتون کمک میکنه تا از پس سوگ بربیاید
یا به عزیزاتون که دچار سوگ شدند، بهتر کمک کنید
محمد رمضانی
۱۴۰۲/۱۲/۳
حاصل رنج چیست؟
برای کسانی که زندگی معنادار را می‌پسندند.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب شجاعت رنج بردن

برای دریافت کتاب شجاعت رنج بردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.