معرفی و دانلود کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

عکس جلد کتاب صوتی زنانگی از دست رفته
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

رابرت الکس جانسون، از روان‌شناسان نام‌آشنای یونگی، در کتاب صوتی زنانگی از دست رفته با نگاهی غیرجنسیتی به سراغ مفهوم «زنانگی» رفته و به شما نشان می‌دهد که فارغ از مرد یا زن بودن، کنار گذاشتن هویت زنانه تا چه اندازه می‌تواند از احساس شادی، آرامش و رضایت ما کم کند. او با بهره‌گیری از ادبیات، اسطوره‌شناسی و روان‌شناسی گام‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها انرژی زنانه‌ی خود را بازیابید.

درباره کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

همه‌ی ما انسان‌ها تصویری ایدئال از مرد یا زن بودن در ذهن خود می‌پرورانیم و چنان مقهور آن می‌شویم که هیچ توجه نداریم اینگونه از زندگی رضایت‌بخش فاصله می‌گیریم. در ذهن اغلب ما مرد محکم است و تکیه‌گاه، جسور و قاطع که از اطرافیانش محافظت می‌کند. زن نیز دلسوز و مراقبانه است و به ریزترین جزئیات اشیاء و وقایع توجه دارد. ایده‌ی اصلی کتابی که پیش‌رو دارید، چنین است: بسیاری از بیماری‌های روان‌شناختی ما به ارزش نهادن به احساسات و زنانگی درمان می‌پذیرند.

رابرت الکس جانسون (Robert A. Johnson) در کتاب زنانگی از دست رفته (Femininity lost and regained) به ما می‌گوید بخشی از سلامت روان در گروی پذیرش بخش‌های زنانه‌ی وجودمان است. روی صحبت او الزاماً زنان نیستند؛ بلکه مردی که زنانگی‌اش را از دست داده نیز نمی‌تواند زندگی رضایت‌بخشی را برای خود رقم بزند. «زنانگی» از جمله مولّفه‌هایی‌ست که نقشی اساسی در سلامت روان دارد.

رابرت الکس جانسون برای تألیف کتاب حاضر از اسطوره‌شناسی و ادبیات بهره گرفته است. به عقیده‌ی او شواهدی که در اسطوره‌شناسی وجود دارند، فقدان مداوم ارزش زنانگی در فرهنگ غرب را نشان می‌دهد. او بر این عقیده است که اسطوره‌هایی که امروزه به نظر عجیب می‌رسند، در تکامل‌بخشی به زندگی ما نقشی اساسی ایفا می‌کنند. نویسنده در خلال کتاب صوتی زنانگی از دست رفته به معرفی دو اسطوره شرقی نال و دامایانتی می‌پردازد. او تکنیک‌هایی را در این اثر مطرح می‌کند که با به‌کارگرفتن آن‌ها می‌توانید گام‌به‌گام مولفه‌های مطرود زنانگی را به جایگاه اصلی خود بازگردانید و به ارزش واقعی آن آگاه شوید.

گفتنی‌ست کتاب زنانگی از دست رفته اولین بار در ژانویه‌ی 1990 منتشر شد. ساره سرگلزایی کتاب حاضر را به فارسی برگردانده و مریم محبوب خوانش آن را برعهده داشته است. این اثر به همت انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است.

کتاب صوتی زنانگی از دست رفته مناسب چه کسانی است؟

این کتاب صوتی را به همه‌ی کسانی که قصد دارند اثری جذاب و کاربردی در حوزه نقش زنان در جامعه مطالعه‌ کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

با رابرت الکس جانسون بیشتر آشنا شویم

روانشناس مشهور و موفق آمریکایی تبار، رابرت الکس جانسون، سال 1921 دیده به جهان گشود. وی که دانش‌آموخته دانشگاه استنفورد است، مطالعات خود در زمینه‌ی روانکاوی به سبک یونگ در سال 1948 ادامه داد و تحت نظارت اِما یونگ (همسر کارل گوستاو یونگ) در موسسه یونگ سوئیس فارغ‌التحصیل شد. رابرت جانسون سال 2002 و پس از مطالعات گسترده در زمینه‌های گوناگون روان‌شناختی، موفق به کسب دکترای افتخاری از سوی موسسه pacefica در رشته علوم انسانی شد. از جمله آثار ماندگاری که از این روانکاو فقید به یادگار مانده است، می‌توان به کتاب‌های «راهبری زندگی با شهود درونی» و «مرد ایده آل» اشاره کرد. شوربختانه رابرت الکس جانسون در سال 2018 دیده از جهان فروبست.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

- در سفر درونی، مسئولیت‌پذیری یعنی بهای خودآگاهی جدیدمان را خودمان پرداخت کنیم و مراقب باشیم که زنانگی را مجبور به پرداخت بهای این رشد نکنیم.

- تا زمانی که صرفاً ارزش‌های مردانه بر سر قدرت هستند، هیچ عشقی وجود نخواهد داشت. غالباً قدرت، به بهای نابودی عشق به دست می‌آید و بنابراین عشق از بین می‌رود.

- در دنیای مدرن که هر روز بیشتر به سمت صنعتی شدن قدم می‌گذارد باید برای محافظت از ارزش‌های انسانی (ارزش‌های زنانه و ارزش‌های مردانه) بیش از پیش تلاش کرد و نسبت به اهمیت این ارزش‌ها همواره آگاه بود.

در بخشی از کتاب صوتی زنانگی از دست رفته می‌شنویم

رومئو در پاسخ به مرکوتیو می‌گوید: «تو مردی هستی که فقط دوست داری صدای خودت را بشنوی، آن‌قدر که تو در یک دقیقه حرف می‌زنی، دیگران در یک ماه صحبت نمی‌کنند». پرستار ژولیت، همان استدلال‌های مرکوتیو را با صدایی مسن‌تر و زنانه به زبان می‌آورد. او ژولیت جوان را نصیحت می‌کند که به برنامه‌ای که والدینش برای او دارند عمل کند و به نفعش است که با پاریس - که ژولیت از او بیزار است - ازدواج کند. پرستار به ژولیت می‌گوید عاقلانه است که با همان کسی که پدر و مادرش تعیین کرده‌اند، ازدواج کند و رومئوی محبوبش را در خفا ببیند و با او خوش بگذراند.

«خب، تو در انتخاب همسر آیندۀ خود مرتکب اشتباه شده‌ای؛ تو نمی‌دانی که چگونه یک مرد را انتخاب کنی. رومئو! نه، او نه. درست است که هیچ مردی به اندازه او زیبا نیست و هیچ مردی به بلندقامتی او نیست و هیچ مردی دست، پا و بدنی مانند او ندارد، درست است که او قابل مقایسه با هیچ مرد دیگری نیست، اما این‌ها اهمیتی ندارد. او هیچ کم و کاستی ندارد، اما من به تا حد ممکن با آرامش و نرمش به او اخطار خواهم داد. دخترک، به کلیسا برو و اعتراف کن».

ژولیت باید به ازدواجی سیاسی رضایت دهد و احساساتش را به فراموشی بسپارد. پرستار به او توصیه می‌کند: «به کلیسا برو و اعتراف کن». او به عشق ژولیت نسبت به رومئو توهین می‌کند: «دست و پا و بدن زیبای او ارزش ندارد که به خاطرش بخواهی چنین کاری انجام دهی». پرستار می‌گوید: «عشق تو، یک نجیب‌زادۀ درستکار، مؤدب، مهربان و خوش‌تیپ است و من اطمینان دارم که او شرافتمند نیز هست». تصوری که پرستار ژولیت از دلبستگی دارد، فقط تصوری جسمانی است (یک پا، یک دست و یک بدن)، در حالی که از نظر او مصلحت‌اندیشی و سودجویی از همه چیز مهم‌تر است. این عبارات سخیف پرستار، کُشتن همه مؤلفه‌های زنانه است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
فصل اول: موضوع کنونی
8 دقیقه
فصل دوم: میراث یونانی
13 دقیقه
فصل سوم: صدای سوفوکل
16 دقیقه
فصل چهارم: داستان اودیپ
36 دقیقه
فصل پنجم: معنای نهفته در «زنای با محارم» در داستان اودیپ
10 دقیقه
فصل ششم: تقدیر آنتیگونه
9 دقیقه
فصل هفتم: میراث اودیپ
17 دقیقه
فصل هشتم: داستانی حماسی و دنباله‌دار
5 دقیقه
فصل نهم: نگرشی متفاوت
13 دقیقه
فصل دهم: داستان دامایانتی
27 دقیقه
فصل یازدهم: دو داستان عاشقانه
21 دقیقه
فصل دوازدهم: زنانگی از دست رفته
24 دقیقه
فصل سیزدهم: زنانگی بازیافته
20 دقیقه
فصل چهاردهم: تکلیف قهرمانی
3 دقیقه
استدلال پایانی
6 دقیقه
پیوست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنانگی از دست رفته
نویسنده
مترجمساره سرگلزایی
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

نیلوفر نصراله زاده
۱۴۰۱/۹/۲۶
بیشتر داستان و اسطوره محوره و آنچنان توصیفو تحلیل عامیانه‌ای نداره و کاملا از زاویه دید غربی (فرهنگی، اسطوره ای، جغرافیایی) به فقدان زنانگی میپردازه. چیزی که من میخواستمو بهم نداد. بیشتر جنبه‌ی آشنایی ابتدایی داشت.
علیرضا صبح خیزی
۱۴۰۱/۷/۱۳
جالب بود به نظرم خانم‌های امروزی بیشتر به این احتیاج دارن که بیشتر به این حس زنانگی توجه کنن چون شاغل بودن بیرون و قبول مسیولیتی بیشتر توی زندگی داره با این حس بیگانه میکنه خانم‌ها رو و روحیه مردونه بیشتری میگیرن
سارا
۱۴۰۱/۵/۱۶
عنوان کتاب رو دوست داشتم برای همین کتاب صوتی رو انتخاب کردم و گوشش دادم. خوشم اومد و خوشحالم از اینکه مطالعش کردم. گوینده هم به خوبی خوانده بود.
یکم باید فصلهای کتاب جلو بیفته تا جالب بشه
A. Khoddami
۱۴۰۱/۹/۶
کتابی بسیار عالی و تامل برانگیز
با خواندن این کتاب با بخش‌های از زنانگی آشنا شدم که اطلاعی از آن نداشتم.
از مترجم وناشر این کتاب بسیار سپاسگزارم
پروین رستمی
۱۴۰۲/۱/۵
در ابتدای کتاب که بطور داستان وار شروع شد یکم گیج کننده بود مطالب ولی رفته رفته متوجه اصل مطلب شدم، کتاب خیلی خوبیه
مهدیه نصری
۱۴۰۱/۸/۵
تا حدود زیادی وظیفه اصلی زن و دلیل بودنش را توضیح داد من به شخصه اینقدر واضح به هدف خلقت زن پی نبرده بودم.. عالی بود
زهرا فرجی
۱۴۰۱/۵/۲۷
کتابی قابل تامل..... ک برای برداشت مفاهیم آن باید عمیقأ فکر کرد
آیدا علی وندحامد
۱۴۰۱/۹/۹
حقیقتش من ارتباط برقرار نکردم ولی برای یکبار خوندن خوبه
ملیکا شکرانی
۱۴۰۱/۵/۲۲
خیلی جالب نبود فک میکردم با توجه به اسم بهتر باشه
شادی شادباد
۱۴۰۱/۶/۱۰
من خیلی ارتباط نتونستم بگیرم با کتاب.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنانگی از دست رفته

برای دریافت کتاب صوتی زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.