معرفی و دانلود کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم

عکس جلد کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم

سامان بیات ترک در کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم به ترسیم تجربه‌ی جهانیان از سه انقلاب صنعتی پیشین پرداخته و به شما نشان خواهد داد مزایای انقلاب چهارم تنها نصیب کسب‌وکارهایی می‌شود که فناوری‌های نوین را بیاموزند و به کار بگیرند.

درباره‌ی کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم

این روزها با توجه به تغییرات تکنولوژی، سازمان‌ها باید روی مدیریت داده، امنیت سایبری و ابزارهای ارتباطاتی دیجیتال سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند. بنابراین در فصول پنجگانه‌ی کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم، نوشته‌ی سامان بیات ترک، به شناخت اجزا و مفاهیم تکنولوژی در مکتب برنامه‌ریزی شهری توجه خواهد شد تا ذهنیتی صحیح نسبت به این موضوع در خوانندگان کتاب ایجاد شود.

در فصل اول و دوم کتاب حاضر، پیرامون نقش و جایگاه اطلاعات در مدیریت شهری بحث شده و رویکردهای نوین شهرسازی، مفاهیم انقلاب صنعتی و ویژگی‌های انقلاب صنعتی نسل چهارم بیان خواهد شد.

در فصول سوم تا پنجم کتاب نیز مطالبی پیرامون فناوری‌های نوظهور، ساختار و چشم‌انداز نظام برنامه‌ریزی شهری در جریان انقلاب صنعتی چهارم، تکنولوژی‌های وابسته و شهرهایِ هوشمندِ فناوری‌محور ارائه می‌گردد.

کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم را انتشارات شهرسازی منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده است.

کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران خصوصاً شهرسازی، و پژوهشگران این حوزه از مطالب این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم می‌خوانیم

انقلاب تکنولوژیک جریانی است که از دو قرن پیش تاکنون دگرگونی‌های عمیقی در دنیا به وجود آورده است. جریان صنعتی شدن، رشد شهرنشینی، افزایش تولید، گسترش وسایل ارتباطی و... تنها جلوه‌های خارجی یا پدیده‌های ظاهری انقلاب صنعتی محسوب می‌گردند. زندگی خانوادگی، زندگی مذهبی، ادبیات، هنر، ایستارهای سیاسی و غیره، همه و همه عمیقاً و سریعاً در مدت زمان کوتاهی دستخوش دگرگونی قرار گرفته‌اند و هنوز هم انقلاب تکنولوژیک ادامه دارد: جامعه روستائی را دگرگون می‌سازد، فرهنگ‌های سنتی کهن را از هم می‌پاشد و راه توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را برای کشورها می‌گشاید.

از طرف دیگر وسایل ارتباط جمعی بر زندگی خصوصی و کانون‌های خانوادگی ما مسلط و چیره گشته است و به‌زودی نیز سیستمی قوی از ماهواره‌ها کره خاکی را احاطه خواهد نمود که در قالب شبکه‌ای وسیع از ارتباط راه دور نه فقط به ما امکان تماس فوری با سایر نقاط زمین را می‌دهد، بلکه اطلاعات مختلفی را هم می‌تواند در اختیار ما بگذارد؛ بنابراین انقلاب تکنولوژیک به این زودی پایان نخواهد گرفت و ادامه‌ی آن اجتناب‌ناپذیر است. تکنولوژی از زمان ظهور و در همان بدوی‌ترین صورت خود، زندگی انسان را دستخوش تغییر کرد. از این رو تمایل به تلفیق هر چه بیشتر تکنولوژی با زندگی روزمره و استفاده از آن برای رفاه و نجات انسان در برابر نیروهای قاهر طبیعت هر روز شکل تازه‌ای به خود می‌گرفت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیاتی بر برنامه‌ریزی و نظام برنامه‌ریزی شهری
فصل دوم: ساختار و عملکرد شهرها و رویکردهای نوین
فصل سوم: انقلاب صنعتی چهارم و کلان‌روندها
فصل چهارم: چارچوب و چشم‌انداز برنامه‌ریزی شهری در مواجه با انقلاب تکنولوژی
فصل پنجم: به سمت توسعه‌ی شهرهای فناوری‌محور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-94483-8-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم

برای دریافت کتاب جایگاه نظام برنامه ریزی شهری در انقلاب صنعتی چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.