معرفی و دانلود کتاب شهرهای هوشمند: مفاهیم و کارکردها

عکس جلد کتاب شهرهای هوشمند: مفاهیم و کارکردها
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهرهای هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهرهای هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهرهای هوشمند: مفاهیم و کارکردها

جرمین آر. هالگوا در کتاب شهرهای هوشمند مروری بر تأثیر تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز بر نحوه‌ی مدیریت شهری داشته است. در این کتاب با اهداف و شاخص‌های فرآیند هوشمندسازی و تأثیرات آن بر توسعه‌ی پایدار شهرهای مدرن جهان آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب شهرهای هوشمند

امروزه فناوری‌های نوین، زندگی شهروندان را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کرده‌ است. برای نمونه، وجود ابزارهای هوشمند حمل ونقل، ترافیک، خدمات درمانی و بهداشتی و... نمونه‌ای از امکانات ویژه‌ی شهرهای مدرن به‌شمار می‌روند. این مسئله سبب شده انجام بسیاری از فعالیت‌های شهری بدون امکانات هوشمند عملاً غیرممکن یا بسیار دشوار شود. در کتاب شهرهای هوشمند (Smart Cities) نوشته‌ی جرمین آر. هالگوا (Germaine R Halegoua) در خصوص روند توسعه‌ی کلان شهرها و چالش‌های تازه‌ی افزایش روند شهرنشینی مطالب جامعی می‌خوانید و خواهید دید تغییرات تازه در حوزه‌هایی چون بهداشت، حمل‌ونقل و ایمنی چه چالش‌هایی را با خود به همراه داشته است.

در مجموع، در این کتاب با چیستی شهرهای هوشمند و ویژگی‌های اساسی آن آشنا می‌شوید و نویسنده برخی دیدگاه‌های جایگزین در مورد توسعه‌ی شهرهای هوشمند جهان را به شما معرفی خواهد کرد. کتاب شهرهای هوشمند با ترجمه‌ی سامان بیات ترک از سوی انتشارات شهرسازی منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

کتاب شهرهای هوشمند مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های کامپیوتر، برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی می‌توانند از مطالب علمی این کتاب استفاده کنند و شاخص‌های استاندارد کتاب حاضر را مبنای پژوهش‌های بعدی خود قرار دهند.

با جرمین آر. هالگوا بیشتر آشنا شویم

جرمین آر. هالگوا دانشیار دپارتمان مطالعات فیلم و رسانه در دانشگاه کانزاس است. کتاب حاضر از این نویسنده راهگشای بسیاری از افراد در حوزه‌ی شهرسازی و فناوری اطلاعات است و کمک می‌کند تا آنچه را برای توسعه‌ی شهری و ایجاد شهرهای هوشمند نیاز است، به شکل موثری به کار گیرند.

در بخشی از کتاب شهرهای هوشمند می خوانیم

مدل‌های غالب شهرهای هوشمند در رویکرد خود برای سازماندهی فضای شهری، چیزهای زیادی برای یادگیری از جغرافیای فمینیستی و تئوری‌های جایگاه‌سازی دارند. نظریه‌های جغرافیایی فمینیستی بر ریتم‌ها و روال زندگی روزمره، نابرابری و تفاوت و هویت در شکل‌گیری تجارب عمومی و خصوصی در فضاهای شهری تمرکز دارند. برخلاف مدیران شهر هوشمند، جغرافی‌دانان فمینیست، مردم را به عنوان عوامل خالق و فعالی می‌شناسند که توانایی تغییر مفهوم برنامه‌های شهری و محیط‌های ساخته‌شده را دارند. آن‌ها بیشتر از اینکه دریافت‌کنندگان منفعل باشند، بر کارهایی که مردم برای درک محیط خود انجام می‌دهند، تمرکز می‌کنند.

بورس تحصیلی فمینیسم برنامه‌ریزی شهری، متمرکز بر پرداختن به روش‌های تصمیم‌گیری استثنایی است که زنان و تجارب اقلیت‌ها را بی‌ارزش می‌کند و سیاست‌ها و شیوه‌های برنامه‌ریزی را که موجب تقویت نابرابری‌ها یا پذیرش دیدگاه‌های نئولیبرال یا شرکت‌های زندگی شهری می‌شود را مورد انتقاد قرار می‌دهد. این دیدگاه‌های جایگزین به‌طور مستقیم نقاط کور در چشم‌اندازهای شهر هوشمند و برنامه‌های توسعه را برطرف می‌کنند. انتقادات فمینیستی از فضای شهری و برنامه‌ریزی شهری مشخص می‌کند که چگونه مداخلات نئولیبرالی و شرکتی مشارکت عمومی و مدنی در زندگی اجتماعی و رشد عادلانه و پایدار شهرها را محدود می‌سازد. یک پیشنهاد کلیدی برای تحقیق و توسعه‌ی آینده این است که سوالاتی را بپرسید که یک شهر هوشمند فراگیر یا فمنیست چگونه به نظر می‌رسد و چه حسی دارد، یا اینکه از چه روشی می‌توان برای این طراحی استفاده کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهرهای هوشمند: مفاهیم و کارکردها
نویسنده
مترجمسامان بیات ترک
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-622-94483-3-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهرهای هوشمند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهرهای هوشمند

برای دریافت کتاب شهرهای هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.