معرفی و دانلود کتاب جذابیت عشق

عکس جلد کتاب جذابیت عشق
قیمت:
163575 تومان - 17.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جذابیت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جذابیت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جذابیت عشق

کتاب جذابیت عشق، نوشته‌ی تورج زاهدی، رمانی خواندنی با موضوعِ وضعیت روشنفکران در ایرانِ پس از انقلاب است. قهرمان اصلی این داستان، روزنامه‌نگاری مجرب است که در پیِ پیگیریِ خبری جنایی، درگیر وقایعی مهیج و پیش‌بینی‌ناپذیر می‌شود.

درباره کتاب جذابیت عشق

تورج زاهدی برای دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران چهره‌ای آشناست. این نویسنده‌ی توانا را با آثار داستانی خواندنی و درخشانی می‌شناسیم که موضوع اغلب آن‌ها، وضعیت اجتماعیِ حاکم بر ایرانِ امروز است. زاهدی را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان متعهد به شمار آورد. مقصود از نویسندگان متعهد، آن دسته از مردان و زنانِ اهل ادب است که هدف خود از اشتغال به ادبیات را، خدمت به حقیقتی والا قلمداد می‌کنند. این حقیقت والا، نزد تورج زاهدی، آرمان‌های اسلامی‌ای‌اند که با پیروزی انقلاب اسلامی در زمستان سال 1357، بر فضای فکری و فرهنگی ایران سیطره یافتند. تورج زاهدی در آثار قلمی خویش در مقام مروج و مبلغِ این دسته از آرمان‌ها ظاهر شده است.

در کارنامه‌ی ادبی تورج زاهدی، کتاب جذابیت عشق اثری مهم و شایان توجه به شمار می‌رود. این کتاب که چاپ اول آن به سال 1390 بازمی‌گردد، رمانی خواندنی و پرماجراست که از طریق روایت سرگذشتِ قهرمانی متعلق به طبقه‌ی روشنفکر جامعه، وضعیت روشنفکران در ایران پس از انقلاب را بررسی می‌کند.

شخصیت اصلی کتاب جذابیت عشق، یک خبرنگار مجرب و تواناست. در این کتاب، ما با دو روایت موازی همراه می‌شویم. در یک روایت، زندگی شخصیت اصلی داستان را دنبال می‌کنیم، و در روایتی دیگر، با سرگذشت مردی عجیب و سودایی آشنا می‌شویم که در یک کوره‌پزخانه کار می‌کند. این مرد، یک روز در حالی به خود می‌آید که می‌بیند دستانش به خون سه انسانِ ظاهراً بی‌گناه آغشته است. سرگذشت دو شخصیت مذکور، با پیشرفت داستان به هم نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شود. در این بین، ماجرایی عاشقانه نیز به وقوع می‌پیوندد، که بر جذابیت‌های طرحِ داستان می‌افزاید.

در توضیحاتی که ناشر کتاب جذابیت عشق در مقدمه‌ی این اثر آورده، از رمان پیش رو به عنوان تنها رمان فارسی‌ای یاد شده که در آن به موضوع روشنفکران، و وضعیت مناقشه‌برانگیزِ ایشان در جامعه‌ی ایران پرداخته شده است. سوالاتی که در ارتباط با موضوع روشنفکران در این کتاب مطرح شده از این قرار است: تعریف دقیق روشنفکر چیست؟ به عبارتی، وجه تمایز روشنفکران با اهالی ادب، یا اهالی آکادمی، در کجاست؟ چگونه می‌توان به آسیب‌شناسی وضعیت روشنفکران در ایران معاصر پرداخت؟ در بحث از روشنفکران ایرانی، جانب انصاف رعایت می‌کند که بر خدمات ایشان تأکید کنیم، یا اشتباهات و خطاها و بعضاً خیانت‌های آن‌ها را برجسته سازیم؟ فرق اصلی روشنفکران ایرانی پیش از انقلاب، با روشنفکرانِ ایرانی پس از انقلاب چیست؟ و... . البته باید به یاد داشت که اثر پیش رو در وهله‌ی اول یک متن ادبی است، و نه پژوهشی جامعه‌شناختی. با این همه، تمام سوالاتی که مطرح کردیم، در کتاب جذابیت عشق در قالب داستانی خواندنی به نحوی مبسوط مطرح شده و مورد تأمل قرار گرفته‌اند.

کتاب جذابیت عشق توسط انتشارات نیستان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. امید که از مطالعه‌ی آن لذت ببرید.

کتاب جذابیت عشق مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های اجتماعی، و دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب جذابیت عشق، اثر تورج زاهدی، به شمار می‌روند.

با تورج زاهدی بیشتر آشنا شویم

تورج زاهدی به سال 1337 در هفتکل خوزستان دیده به جهان گشود. او در سه حیطه‌ی آهنگسازی، خوانندگی و نویسندگی فعالیت می‌کند. زاهدی نوشتن را از ایام خردسالی آغاز کرد. اولین نوشته‌های او که نقدهایی سینمایی بودند، در مجله‌ی «فیلم و هنر» منتشر شدند. تورج زاهدی در سال 1354 برای گذران زندگی عازم پایتخت شد و بالافاصله فعالیت در حیطه‌ی مطبوعات را به طور حرفه‌ای آغاز کرد. تورج زاهدی نوازندگی و آهنگسازی را نزد برجسته‌ترین استادان ایرانی، از جمله مرتضی حنانه و محمدرضا لطفی، آموخته است. از میان آثار زاهدی، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «حکمت معنوی موسیقی»، «تصرف»، «دعوت به ماوراء»، «مرشدی از عالم غیب»، «سینمای معناگرا در ایران»، «نشانه‌شناسی موسیقی فیلم»، «به رهبری مرتضی حنانه» و «موسیقی عاشورا».

در بخشی از کتاب جذابیت عشق می‌خوانیم

صبح زود با بیدارباش حسین فرهمند بیدار شدم. ساعت پنج صبح بود. چشم‌هایم را مالیدم و گفتم: چه خبر شده به این زودی؟

خیلی خونسرد پاسخ داد: هیچ خبری نشده. پاشو و الا به اوس وکیل نمی‌رسیم.

کاملاً سرحال بود. فکر نمی‌کردم تا این حد به موضوع علاقمند شده باشد. تا من برخاستم، فرهمند به آشپزخانه رفت. از آن‌جا داد زد: صبحانه چه می‌خوری؟

به طرف روشویی رفتم: هیچ!

دست و رویم را شستم. حسین فرهمند آمد و اعلام کرد وقتی برای دوش گرفتن نیست. ولی از سر و وضعش پیدا بود که خودش دوش گرفته است. با هم به آشپزخانه رفتیم. پرسید: میل به صبحانه نداری؟

نشستم و گفتم: بهتر است صبحانه را با اوس وکیل بخوریم. بد فکری نیست.

دو فنجان چای روی میز گذاشت و نشست. رادیو داشت ورزش صبحگاهی پخش می‌کرد، و مرشد زورخانه در حال خواندن اشعار حماسی فردوسی بود: ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی آید و کاستی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جذابیت عشق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات727
زبانفارسی
شابک978-964-337-702-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
163575 ت - 17.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جذابیت عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جذابیت عشق

برای دریافت کتاب جذابیت عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.