معرفی و دانلود کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد

عکس جلد کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد

امنیت عمومی، مصادیق جرائمی که مطابق قانون برهم‌زننده‌ی امنیت مردم تلقی می‌شوند، همچنین مجازات حد که در قبال چنین جرائمی اجرا می‌شود، مباحث کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد را می‌سازند. مسعود قهرمانی شِمایی کلی از این نوع جرائم و سیر تحولات مواد قانونی مرتبط با آن‌ها را در قانون مجازات اسلامی ارائه نموده است که مطالعه‌ی آن برای حقوق‌دانان و فعالان سیستم قضایی ایران ارزشمند خواهد بود.

درباره‌ی کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد

از همان زمانی که انسان‌ها آموختند با تشکیل اجتماعات کوچک و بزرگ، زندگی خود را به‌صورت گروهی سپری کنند، مفهوم «امنیت» و نیاز به آن نیز وارد زیست اجتماعی آن‌ها شد. رفته‌رفته با پیشرفت جوامع اولیه و شکل‌گیری نخستین دولت‌ها، تأمین امنیت شخصی و خانوادگی اعضای جوامع، بر دوش دولت‌ها گذاشته شد. تنها زیر سایه‌ی چنین امنیتی است که مردم می‌توانند نیازهای دیگر خود را، از تأمین خوراک تا تشکیل خانواده و حضور فعال در جامعه سروسامان بدهند.

اگرچه وجود امنیت از ضروریات زندگی جمعی تمامی انسان‌هاست، اما گاه تعاریف و مصادیق آن در جوامع مختلف صورت‌های متفاوتی را به خود می‌گیرند. بنابراین، لازم است حکومت‌ها هنگام تدوین قانون اساسی، بندهایی را نیز به تعریف امنیت عمومی، دایره‌ی شمول آن، پدیده‌های ناقض این امنیت و چگونگی برخورد با افراد برهم‌زننده‌ی امنیت اختصاص دهند. به این منظور، نُهمین اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این موضوع پرداخته و چندوچون آن را روشن می‌سازد. بااین‌وجود، امنیت عمومی ابعاد و زوایای گوناگونی دارد که شرح جزئیات آن در قانون اساسی امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین خاطر، آثاری با هدف شفاف‌سازی امنیت و جرائمی که ناقض آن هستند تدوین شده‌اند که مطالعه‌ی آن‌ها نه‌تنها برای افرادی که با سیستم قضایی سروکار دارند، بلکه برای عموم مخاطبان نیز مفید خواهد بود. کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد یکی از چنین آثاری است که مسعود قهرمانی نگارش آن را به عهده داشته و مقدمه‌ی روشنگرانه‌ی فریدون جعفری نیز زینت‌بخش آن شده است.

کتاب حاضر در سه فصل کلی، همراه با زیرفصل‌های مربوط به هرکدام تدوین شده است. فصل نخست مفاهیم کلیدی و کلی مطرح‌شده در این کتاب را تحلیل نموده و تعریفی دقیق و مبتنی بر مواد قانونی را در رابطه با آن‌ها ارائه کرده است. همان‌طور که می‌دانید در علم حقوق، بار معنایی واژگان و مقصود قانون‌گذار یا مجری قانون از کلمات و مفاهیمی که بیان می‌شود باید کاملاً روشن باشد تا در اثر سوءبرداشت هریک از طرفین، کسی دچار زیان‌های جبران‌ناپذیر نشود. به همین سبب، بخش‌های ابتدایی این اثر به شرح و بسط مفاهیم و تعریف آن‌ها در متن قانون اختصاص پیدا کرده است.

«حد» یکی از انواع مجازات‌هایی است که ریشه در قواعد فقهی دارد و امروزه به روش‌های گوناگونی در مقابل گروهی از جرائم اجرا می‌گردد. فصل دوم کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد، جرم‌هایی را برشمرده و بررسی می‌نماید که به موجب قانون، موجب سلب امنیت عمومی می‌شوند و راه مقابله‌ی قانونی با آن‌ها، اجرای مجازات حد خواهد بود. محاربه، افساد فی‌ الارض و بغی مصادیق بارز نقض امنیت عمومی به حساب می‌آیند که هریک به‌ تفصیل در فصل دوم مورد بحث قرار می‌گیرند.

قانون مجازات اسلامی، به سبب حساسیت بالایی که دارد و تأثیری که بر جان و مال عموم مردم می‌گذارد، پیوسته از سوی حقوق‌دانان و فقها بررسی می‌شود و مطابق با دگرگونی‌ها و نیازهای روز، صورت تازه‌ای به خود می‌گیرد. مسعود قهرمانی فصل سوم کتاب تحولات جرائم علیه امنیت عمومی مستوجب حد را بر اساس مفاد قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 مورد واکاوی قرار داده و سیر تاریخی آن را تشریح کرده است.

چنانچه به انحاء مختلف با سیستم قضایی و دادگاه‌های ایران در ارتباط هستید و قصد دارید اطلاعات خود را در زمینه‌ی یکی از انواع جرائم و تبعات قانونی آن‌ بالا ببرید یا این‌که تنها قصد دارید با جنبه‌های نظری این حوزه بیشتر آشنا شوید، در هر دو حالت، مطالعه‌ی کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. نشر چتر دانش این اثر را روانه‌ی بازار کتاب‌های حقوقی کرده است.

کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی حقوق، اساتید و پژوهشگران این رشته، همچنین علاقه‌مندانی که مایل‌اند اطلاعات خود را در زمینه‌ی حقوق کیفری ارتقا دهند، مخاطبان کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد می‌خوانیم

می‌توان ادعا نمود مهم‌ترین هدف از وضع قوانین کیفری در اسلام حفظ مصالح عامه به‌خصوص مصلحت‌های پنج‌گانه برای فرد و جامعه اسلامی است. حفظ دین، نفس، مال، نسب و عقل از جمله ضروریاتی است که از طرق گوناگون همچون جرم‌انگاری مورد حمایت شارع مقدس قرار گرفته‌اند. بدون تردید هر مکتب حقوقی بدون توجه به مبانی و اصول جرم‌انگاری چندان از پویایی لازم برخوردار نیست و در نتیجه نمی‌تواند پاسخ‌گوی مسائل مختلف جامعه‌ای باشد، که بر آن حاکم است. بی مربوط نیست اگر گفته شود هر نظام حقوقی در جهان مبتنی بر ایدئولوژی خاصی که دارد مبانی، اصول و اهداف وضع قوانین خود را ترسیم می‌کند. شاید زمانی برسد که مرزها در علم حقوق برداشته و قانون کیفری واحدی برای کل جهان حاکم گردد؛ ولیکن در حال حاضر قانون کیفری هر کشوری انعکاس‌دهنده وضعیت فکری و ایدئولوژی آن جامعه محسوب می‌گردد. برای مطالعه و پژوهش و آگاهی در مورد مفاهیمی چون فرهنگ، اقتصاد، سیاست، علم و فناوری، رویه و سبک زندگی جوامع مختلف، مطالعه حقوق کیفری جامعه هدف بی‌مربوط نبوده و مسیر مناسبی برای درک آن مفاهیم است؛ چراکه جامعه و قوای حاکم در مقام تضمین و تثبیت اعتقادات خود خوبی‌ها را جذب و بدی‌ها را دفع می‌کنند، که این امر در بسیاری از مواقع به مدد قوانین کیفری رخ می‌دهد. در این بین دین مبین اسلام بدون شک در تمامی زمینه‌ها صاحب‌نظر بوده که البته انتظار از خالق هستی نیز همین است که مجموعه برنامه‌ها و رهنمودهایی که بشر تا انتهای این دنیا بدان نیازمند است، در آخرین دین خود نازل فرماید. در نتیجه در طول تاریخ اگر مکاتب مختلفی در موضوعاتی چون اقتصاد، جامعه‌شناسی، سیاست و یا حتی حقوق ظهور کرده‌اند؛ اسلام به‌طور کامل در همه ابعاد مکتب جدیدی را ارائه نموده است. بنابراین اقتصاد، فرهنگ، سیاست، حقوق و به‌طور کلی مفاهیم و رشته‌های تخصصی علوم انسانی، هریک جزئی از اسلام محسوب می‌گردند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه دکتر جعفری
مقدمه
فصل 1: کلیات
1-1- واژه‌شناسی
1-2- مبانی جرم‌انگاری جرائم علیه امنیت مستوجب حد
1-3- وجوه افتراق و اشتراک جرائم علیه امنیت مستوجب حد
فصل 2: شرح جرائم علیه امنیت مستوجب حد از منظر فقه و حقوق کیفری
2-1- جرم محاربه
2-2- جرم افساد فی الارض
2-3- جرم بغی
فصل 3: تحلیل تحولات جرائم علیه امنیت مستوجب حد در قانون مجازات اسلامی
مقدمه
3 -1- جرائم علیه امنیت
3-2- سیر تاریخی جرائم علیه امنیت مستوجب حد در قوانین کیفری
3-3- تحولات قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در قلمرو جرائم علیه امنیت مستوجب حد
3-4- تحلیل میزان هم‌سویی تحولات قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با موازین فقهی و حقوق عرفی
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
منابع
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چتر دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-410397-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد

برای دریافت کتاب جرائم علیه امنیت مستوجب حد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.