معرفی و دانلود کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

عکس جلد کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی
قیمت:
95000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی جلد نخست از مجموعه‌ داستان کوتاه‌های آلیستر مک لاود است که با تمرکز بر روابط انسانی ماجراهای جالبی را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب جزیره:

مجموعه داستان جزیره (Island) شامل 9 داستان از آلیستر مک لاود (Alistair MacLeod) است که در دهه‌ی 60 و 70 میلادی به رشته‌ی تحریر درآمده است. همه‌ی داستان‌های کوتاهی که در این کتاب هستند، به جز یکی، در کِیپ برِتون می‌گذرد و مک لاود در آن‌ها رویاها، امیدها، مصیبت‌ها، غم‌ها و خاطرات مردمی را به تصویر می‌کشد که در جوار طبیعت زندگی می‌کنند و از دنیای پیرامون خود تنها زمین، گاو، اسب، سگ، گوسفند و... را می‌شناسند. لحن داستان‌های کتاب جزیره تکان‌دهنده و بی‌همتا است و هر کدام از آن‌ها قلب شما را به درد می‌آورد و بدون آن‌که بخواهید و یا متوجه شوید با شخصیت‌های این اثر به‌یادماندنی ارتباط برقرار می‌کنید و به استادی الیستر مک لاود در قصه‌گویی اعتراف می‌کنید.

نکوداشت‌های کتاب جزیره:

- به طور کاملاً سینمایی! (Joyce Carol Oates)
- هر داستان با یک مکان و روش خاصی به زندگی متصل می‌شود، افسانه‌ای و ویژه! (Frederick Busch)
- این داستان‌های شخصی و جست‌ و جوگرانه‌، با لحن مرثیه‌وار و خیس از ضرب‌آهنگِ آب‌های کانادا، گویای تلاش‌های ادبیِ اگر نه عظیم اما عمیقِ نویسنده‌شان‌اند. (Time)

آلیستر مک لاود را بیشتر بشناسیم:

آلیستر مک لاود نویسنده‌ای کانادایی است که در سال 1936 به دنیا آمد و در جوانی برای داشتن تحصیلات عالی به دانشگاه‌هایی مانند سَنت فرانسیس اگزِیویِر و نیوبرانزویک رفت و توانست در رشته‌ی علوم انسانی و تعلیم‌ و تربیت مدرک لیسانس را کسب کند. مک لاود از جمله نویسندگانی است در سال‌های پایانی عمرش به شهرت بسیاری رسید. این داستان‌سرای کانادایی افتخارات ادبی بسیاری در اروپا و آمریکای شمالی به دست آورد که در میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی پن مالامود اشاره کرد که در سال‌های پیشین اشخاص مشهوری مانند آلیس مونرو، جان آپدایک و جویس کارول اوتس آن را کسب کرده بودند. مک لاود سرانجام در سال 2014 به دلیل عوارض ناشی از سکته‌ی مغزی درگذشت.

در بخشی از کتاب جزیره می‌خوانیم:

مادرم خانه‌اش را به همان صورتی اداره می‌کرد که برادرانش قایق‌هایشان را. همه‌چیز تمیز و مرتب و منظم بود. مادرم قدبلند و سبزه و بسیار پُرانرژی بود. اواخر، سال‌ها بعد، از لحاظ جسمانی، مرا یادِ زنانِ تامس هاردی می‌انداخت، به خصوص یوستِیشا وای. خوراک و لباسِ خانواده‌ای با هفت‌سر عائله را تأمین می‌کرد: همۀ غذاها را خودش درست می‌کرد و بیشترِ لباس‌ها را خودش می‌دوخت. باغبان باغچه‌هایی فوق‌العاده‌زیبا بود و گل‌هایی فوق‌العاده تماشایی پرورش می‌داد و جوجه‌مرغ‌ و جوجه‌اردک‌ بزرگ می‌کرد‌. کیلومترها پیاده می‌رفت تا توت بچیند و وقتی جذر می‌شد، دامنش را بالا می‌داد تا صدف‌های خوراکی جمع کند. مادرم چهارده سال از پدرم کوچک‌تر بود؛ وقتی بیست ‌و شش سالش بود با پدرم ازدواج کرده بود و تا دَه سال زیبای محل بود. مادرم، مثل همۀ قوم‌و‌خویش‌هایش، از دریا بود و افق‌ دیدش دقیقاً همان‌ بود که پیش چشمان تیرۀ نترسش گسترده بود.

میان رخت‌آویزِ آشپزخانه و فشارسنج، دری بود که به اتاق‌خوابِ پدرم باز می‌شد. اتاقش آشفته و به هم ریخته بود. مثل این بود که باد، که اغلب اوقات اطراف خانه هیاهو به‌پا می‌کرد، سرانجام توانسته وارد این یکی اتاق شود و پس از آنکه اتاق را با تازیانه‌هایش آشفته کرده، بی‌صدا رفته باشد بیرونِ خانه تا دوباره خنده‌های رِندانه‌اش را از سر بگیرد.

رختخوابِ پدرم کنار دیوار جنوبی بود. همیشه به‌هم‌ریخته و نامرتب بود، چون پدرم، بیشتر از آنکه زیر لحاف و پتوهایی که احتمالاً روی تخت بود بخوابد، روی آن‌ها دراز می‌کشید. کنار تخت، میز قهوه‌ایِ کوچکی بود. یک چراغ مطالعۀ خیلی قدیمیِ گردن‌غازی، یک رادیوی رومیزیِ درب‌وداغان، تَلی از چوب‌کبریت‌، یکی دو بسته توتون، دسته‌ای کاغذ سیگار و یک زیرسیگاریِ لبریز سطح میز را پوشانده بود. خُرده‌های قهوه‌ای رنگِ ‌توتون‌ و ذره‌های خاکستر هم روی میز و هم زیر آن ریخته بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
قایق (1968)
تاریکیِ بیکران (1971)
هدیۀ گران بهای خاکستری (1971)
بازگشت (1971)
در پاییز (1973)
هدیۀ گمشدۀ نمکینِ خون (1974)
راهی به دماغۀ رَنکین (1976)
رخت بربستنِ تابستان (1976)
هر چیزی فصلی دارد (1977)
گفت و گوی فصلنامۀ نقد و بررسی کتاب اسکاتلند
پی‌نوشت‌ها
فهرست نام‌ها
جدول مطابقت ماه‌های میلادی با ماه‌های شمسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی
نویسنده
مترجمپژمان طهرانیان
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات383
زبانفارسی
شابک978-622-6401-05-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۴/۱۴
بانام ویادخداوندمنان!
کتابی است به غایت زیبا وجذاب. در توصیف حتی از سنگریزه دریغ نکرده و تصویری کاملا پویا وزنده ارائه کرده وداستانهایی ملموس بیان کره است. مترجم نیز در مجموع عالی کار کرده است. باتشکر از زحمات کادر کتابراه بابت بارگذاری این کتاب گیرا.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

برای دریافت کتاب جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.