معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

عکس جلد کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی
قیمت:
70200 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی یکی از برجسته‌ترین مجموعه داستان‌های آلیستر مک لاود نویسنده شهیر کانادایی‌ست که از 9 داستان کوتاه تشکیل شده و به گفته منتقدان ادبی یکی از بهترین آثار انگلیسی زبان در پنجاه سال گذشته است. این کتاب موفق شد در سال 2000 برنده جایزه پن مالامود شود.

درباره کتاب صوتی جزیره:

آلیستر مک لاود نویسنده‌ی کانادایی همواره به خاطر داشتن نثر شاعرانه، ساده و دقیق خود تحسین شده است و این بار نیز در کتاب صوتی جزیره (Island) 9 داستان کوتاه را که همگی در دهه 60 و 70 میلادی رخ داده‌اند، به تصویر کشیده است.

تمامی داستان‌‌ها در منطقه‌ای به نام کِیپ برِتون کانادا رخ می‌دهد؛ مکانی که خاطرات شخصی نویسنده در آنجا جریان دارد و در گذشته‌های دور نیاکان اسکاتلندی‌اش در این جزیره زندگی می‌کردند.

او در مجموعه داستان جزیره قصه مردمانی را به تصویر می‌کشد که همگی در نزدیکی طبیعت زندگی می‌کنند و گل و گیاه و اسب و سگ و... تمام چیزهایی‌ست که آن‌ها دیده‌اند و می‌شناسند. همچنین هر یک از داستان‌ها به خوبی توانسته احساسات انسانی را توصیف کند و امیدها، مصیبت‌ها، رویاها و غم‌های شخصیت‌ها را روایت کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جزیره:

- به طور کاملاً سینمایی! (Joyce Carol Oates)
- هر داستان با یک مکان و روش خاصی به زندگی متصل می‌شود، افسانه‌ای و ویژه! (Frederick Busch)
- این داستان‌های شخصی و جست‌وجوگرایانه، با لحن مرثیه‌وار و خیس از ضرب‌آهنگِ آب‌های کانادا، گویای تلاش‌های ادبیِ اگر نه عظیم اما عمیقِ نویسنده‌شان‌اند. (Time)

کتاب صوتی جزیره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه خارجی پیشنهاد می‌شود.

آلیستر مک لاود را بیشتر بشناسیم:

او استاد دانشگاه و نویسنده‌ای کانادایی بود و اگر چه همه آلیستر مک لاود (Alistair MacLeod) را استاد داستان کوتاه می‌دانند، با این حال رمان او با نام No Great Mischief در سال 2001 موفق شد برنده جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین شود و در سال 1999 نیز به عنوان بهترین کتاب تمامی دوران‌ها در منطقه آتلانتیک کانادا انتخاب شود.

مک لاود بیش از سه دهه در دانشگاه ویندزور، رشته زبان انگلیسی و نویسندگی خلاق را تدریس می‌کرد و در زمان حیات خود بیست داستان کوتاه و یک رمان را منتشر کرد. هرچند او از نویسندگان پرکار به شمار نمی‌رود اما یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های ادبی کانادا است.

برخی از آثار ترجمه شده آلیستر مک لاود عبارتند از: «دومین بهار و غم‌های کوچک»

در بخشی از کتاب صوتی جزیره می‌شنویم:

نیمه‌شب، سرش را بالا کرد و به ساعت نئونیِ کوکاکولا نگاه انداخت و با احساس خلئی عمیق متوجه شد تا همان‌جایش هم زیادی آنجا مانده و دیر کرده و حتی شاید همین حالا هم تا ابد بیچاره شده باشد. پایین را نگاه کرد و بعد فوراً دوباره بالا را، با این امیدِ بیهوده که شاید بار دوم که نگاه کند به‌نوعی ساعت را غافلگیر کند و ببیند عقربه‌هایش جای دیگری هستند، شاید روی نُه یا دَه، ولی فایده‌ای نداشت. همان‌جا بودند، کاملاً عمود، مثل نوکِ شق‌ورق پیکانِ اتهام که به‌سوی او نشانه رفته‌ باشد؛ انگار با آن سرسختی و حق‌به‌جانبیِ تمام‌وکمالشان هرچیزی را در دنیا که مثل خودشان صاف و مستقیم و خشک و جدی نبود محکوم می‌کردند.

اول حالش بد شد و حس کرد دست‌هایش، از بازوها گرفته تا مچ‌ها و انگشت‌‌ها، کرخت و بی‌حس شده‌اند؛ همان حسی که وقتی در مسابقات فوتبال امریکایی دبیرستان حذف می‌شد به او دست می‌داد. شانه‌هایش را زیر پیراهنش تکانی داد تا لرز سرما را از خود براند و مضطرب و عصبی زبانش را بر لب‌هایش کشید و آن‌وقت نگاهش را گرداند دور میز بیلیارد و مردانِ چوب‌به‌دست و چوبِ لک‌شدۀ قهوه‌ای سوخته را که چهار گوشۀ میز بیلیارد را قاب گرفته بود از نظر گذراند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
قایق (1968) - بخش یک
31 دقیقه
قایق (1968) - بخش دو
29 دقیقه
تاریکیِ بیکران (1971) - بخش یک
25 دقیقه
تاریکیِ بیکران (1971) - بخش دو
29 دقیقه
تاریکیِ بیکران (1971) - بخش سه
29 دقیقه
هدیۀ گران بهای خاکستری (1971) - بخش یک
24 دقیقه
هدیۀ گران بهای خاکستری (1971) - بخش دو
23 دقیقه
بازگشت (1971) - بخش یک
25 دقیقه
بازگشت (1971) - بخش دو
25 دقیقه
در پاییز (1973) -بخش یک
27 دقیقه
در پاییز (1973) -بخش دو
35 دقیقه
هدیۀ گمشدۀ نمکینِ خون (1974) - بخش یک
30 دقیقه
هدیۀ گمشدۀ نمکینِ خون (1974) - بخش دو
36 دقیقه
راهی به دماغۀ رَنکین (1976) - بخش یک
33 دقیقه
راهی به دماغۀ رَنکین (1976) - بخش دو
30 دقیقه
راهی به دماغۀ رَنکین (1976) - بخش سه
39 دقیقه
رخت بربستنِ تابستان (1976) - بخش یک
39 دقیقه
رخت بربستنِ تابستان (1976) - بخش دو
23 دقیقه
هر چیزی فصلی دارد (1977)
31 دقیقه
گفت و گوی فصلنامۀ نقد و بررسی کتاب اسکاتلند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی
نویسنده
مترجمپژمان طهرانیان
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
70200 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
اینکه گوینده، موقع نقل قول‌ها تن و لحن صدایش را عوض نمیکرد و فقط با کسری از ثانیه مکث بین متن و نقل‌قول، تمایز قائل می‌شد، خیلی خوب بود.
برای من غیر قابل تحمل هست وقتی بعضی‌ها موقع نقل قول‌ها با بالا بردن صدا، فریاد میزنند، یا تن صدا را برحسب زن/مرد بودن یا پیر و جوان بودنِ شخصیت داستان تغییر چون
می‌دهند. متاسفانه بسیاری از عهده‌ی انجام دادن درست اینکار، برنمی‌آیند نتیجه برای شنونده آزاردهنده می‌شود.
نویسنده داستان‌هایش را زندگی کرده-همه‌ی ۹ داستانی که در کتاب آمده را:
قصه‌ها همگی ماهیتی کانادایی/انگلیسی دارند؛ همگی ارتباطی مستقیم با ارزش‌های خانواده و همگی ملموس‌ند و باورپذیرند.
توصیف‌ها بقدری دقیق هستند که کتاب مصور بنظر می‌رسد؛ داستان‌ها همگی فرایندی هستند یعنی چیزی که ساختار آن‌ها را شکل می‌دهد، همین توصیف‌ها و جزئیات‌ند و نه پایان منتهی به نتیجه‌ی آن. همان‌طور که روزگار قرن ۱۹ چنین بود.. همانطور که مردمان‌ش و روند اتفاقاتش.
(برعکس شتاب و سرعتی که ما در تجربه‌اش هستیم)
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی

برای دریافت کتاب صوتی جزیره: داستان‌های دهه 60 و 70 میلادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.