معرفی و دانلود کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

عکس جلد کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

قرار است در این کتاب با بسیاری از قابلیت‎‌های جذاب اجساد مردگان آشنا شوید! مری روچ در کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد، سفری به دنیای مردگان دارد و نقش پررنگ اجساد را در پیشرفت‌های علمی و پزشکی به شما نشان می‌دهد. این کتاب نامزد جوایز ادبی مهمی چون جایزه‌ی کتاب اول گاردین در سال 2003 شده است.

درباره‌ی کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

این کتاب از جنبه‌ی ناراحت‌کننده‌ی ماجرا، یعنی مرگ و نیستی به سرنوشت اجساد نمی‌پردازد؛ بلکه درباره‌ی کسانی نوشته شده که نویسنده به آنها لقب «مردگان پشت صحنه» می‌دهد، یعنی مردگانی که به‌ظاهر دیگر جسمیتی ندارند، اما جسمشان همچنان می‌تواند به جهان زندگان سود برساند! به‌نظر عجیب می‌رسد اما باید بدانیم این اتفاق هر لحظه در جهان ما در حال وقوع است. مری روچ (Mary Roach)، در کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد (Stiff: the curious lives of human cadavers) از حقیقتی زیبا و تاثیرگذار پرده برمی‌دارد. او به عنوان یک روزنامه‌نگار کنجکاو این‌بار به قلمروی تاریخ علم تشریح پاگذاشته تا از حقایق اغواکننده‌ای درباره‌ی جهان مردگان سخن بگوید.

مری روچ معتقد است مرده بودن تفاوت چندانی با سوار کشتی بودن ندارد. چون در داخل کشتی هم قرار است بیشتر وقتتان را به حالت طاق‌باز بگذرانید. پس اگر قرار است در چنین حالتی به زندگی خود ادامه بدهد، چه بهتر که حداقل بتوانید برای دیگران مفید باشید. او معتقد است کارهایی بیشتر از پوسیدن صرف از عهده‌ی یک مرده برمی‌آید؛ مثلا قرار گرفتن در یک نمایشگاه آثار هنری یا موزه‌ی علمی و حتی تبدیل شدن به بخشی از یک درخت! جالب است بدانید این‌ها دقیقاً کارهایی هستند که حداقل به مدت 2000 سال توسط اجساد انجام می‌گیرند! درواقع آنها بی‌آنکه خود بخواهند و بدانند بخش زیادی از تاریخ علم را رقم زده‌اند و در مسیر پیشرفت‌های پزشکی و شیوه‌های جراحی‌ موثر واقع شده‌اند.

در فصل‌های مختلف این کتاب درباره‌ی نقش تاریخی اجساد بیشتر خواهید خواند و سفری خواهید داشت از ماجراهای جنایات تشریح و جسددزدی تا روند زوال کالبد و حتی اطلاعاتی پیرامون اجسادی با قلب تپنده! پیشنهاد می‌کنیم برای دانستن جزئیات این سفر علمی جذاب با مری روچ همراه باشید. این کتاب با ترجمه‌ی رضا اسکندری آذر از سوی نشر نون منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

  • نامزد جایزه‌ی کتاب اول گاردین، در سال 2003
  • نامزد جایزه‌ی ALA Alex، در سال 2004
  • نامزد جایزه‌ی لینکلن، در سال 2006

نکوداشت‌های کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

  • کتابی در مورد زندگی، مرگ و حرفه‌ی پزشکی... می‌توانید پس از خواندن کتاب از معجزه‌ای که در بدن انسان وجود دارد، قدردانی کنید. (تارا پارکر - وال‌استریت ژورنال)
  • یکی از آن کتاب‌های فوق‌العاده‌ای که ورای ظاهر سرگرم‌کننده‌اش روشنگری می‌کند. (مایکل لیتل - واشینگتن سیتی)
  • هر چقدر مطالب کتاب عجیب می‌شود، روچ احترام بیشتری به سوژه‌هایش می‌گذارد. (روی ریونبرگ - لس‌آنجلس تایمز)
  • روچ آدمی موجه، بی‌نهایت کنجکاو و بامزه است. پژوهش‌های او دقیق و موشکافانه ارائه شده. (آدام ووگ- سیاتل تایمز)
  • کتابی به‌شدت سرگرم‌کننده و به‌نحو بیمارگونه‌ای مسحورکننده. (مجله‌ی فوربز)

کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حاوی حقایق علمی و تاریخی علاقه‌مند هستید و نسبت به سرنوشت اجساد پس از مرگ حس کنجکاوی دارید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با مری روچ بیشتر آشنا شویم

مری روچ نویسنده‌ پرفروش نیویورک تایمز و روزنامه‌نگار آمریکایی‌ست. او چندین اثر غیرداستانی پرفروش دارد و نوشته‌هایش در مجلاتی چون نشنال جئوگرافیک و نیویورک‌تایمز منتشر شده است. این نویسنده هم‌اکنون در اوکلند کالیفرنیا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد می‌خوانیم

یونانیان باستان هم در حوزه‌ی تشریح بدن انسان به همان اندازه از مرحله پرت بودند. بقراط هم مثل جالینوس هرگز بدن انسانی را تشریح نکرد. او عمل تشریح را «اگر نه بی‌رحمانه، دست‌کم ناخوشایند» می‌دانست. براساس کتاب تاریخچه‌ی ابتدایی تشریح انسان، بقراط تاندون‌ها را با نام «عصب» می‌خواند و بر این باور بود که مغز انسان غده‌ای است که مایع مخاطی ترشح می‌کند. اگرچه این اطلاعات از نظرم حیرت‌آور بود ناسلامتی بقراط پدر علم طبابت است درباره‌شان سؤالی نکردم. آدم عاقل که نمی‌آید یافته‌های کسی را که زیر مقاله‌اش عناوینی مثل «دکترا»، «فوق‌دکترا»، «دکترای تخصصی»، «عضو هیئت علمی دانشگاه»، «دارای بورد تخصصی» و غیره و ذلک دارد زیر سؤال ببرد. کسی چه می‌داند. شاید تاریخ با اعطای لقب پدر علم طبابت به بقراط خطا کرده باشد. شاید آقای فلانی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و دارای بورد تخصصی از فلان دانشگاه پدر علم طبابت باشد.

این موضوع تصادفی نیست که آندرئاس وسالیوس، مردی که بیشترین مشارکت را در مطالعه‌ی علم آناتومی انسان داشت، جزء مدافعان دوآتشه‌ی تشریح به روش «کار را خودت انجام بده! پیراهن رنسانسی خودت را با خون تشریح کثیف کن» بود. اگرچه تشریح کالبد انسان در کلاس‌های تشریح دوره‌ی رنسانس عملی پذیرفته‌شده بود، اغلب استادان دانشگاه از انجام دادن آن طفره می‌رفتند و ترجیح می‌دادند کلاس درس را نشسته روی صندلی‌های پایه‌بلند در جایی امن و تمیز و دور از جسد برگزار کنند و درحالی‌که یک نفر دیگر زحمت شکافتن جسد را می‌کشد با ترکه‌ای در دست به نقاط مختلف بدن اشاره کنند. وسالیوس این روش کار را تأیید نمی‌کرد و از احساساتش شرم نداشت.

فهرست مطالب کتاب

پیش از شروع
سر عضوی است که نباید هدرش داد: جراحی روی سر
جنایات تشریح: جسددزدی و داستان‌های کثیف دیگر از ابتدای کالبدشکافی انسان
زندگی پس از مرگ: در باب زوال کالبد انسان و آنچه می‌توان برایش انجام داد
مرد مرده در حال رانندگی: آدمک‌های تست تصادف خودرو و علم مهم تحمل ضربه
جایی ورای جعبه‌ی سیاه: وقتی جسد مسافران هواپیما باید داستان سقوط را بازگو کند
جسدی که به ارتش پیوست: مرام اخلاقی گلوله و بمب
پیکر مقدس: آزمایش تصلیب
از کجا بدانیم که مرده‌ایم؟: اجسادی با قلب تپنده، زنده‌به‌گورشدگان، جست‌وجوی علم به دنبال روح
یک سر ناقابل: قطع سر، جراحی صورت و عمل پیوند سر
من را بخور: آدم‌خواری دارویی و مورد عجیب دامپلینگ انسانی
از آتش در آمدن و از مخزن کود سر درآوردن: آخر و عاقبت دیگری برای اجساد
بقایای نویسنده‌ی کتاب: آیا اجازه خواهد داد یا نه؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-6652-46-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد

برای دریافت کتاب جسد: سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.