معرفی و دانلود کتاب جعبه کمک‌های احساسی: راهکارهایی برای رفع حس گناه، طرد شدن و شکست

عکس جلد کتاب جعبه کمک‌های احساسی: راهکارهایی برای رفع حس گناه، طرد شدن و شکست
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جعبه کمک‌های احساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جعبه کمک‌های احساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جعبه کمک‌های احساسی: راهکارهایی برای رفع حس گناه، طرد شدن و شکست

طردشدگی، شکست، احساس گناه و سرخوردگی‌های عاطفی پیکره روح ما را دچار خراشیدگی می‌کنند. ما برای التیام این زخم‌های روحی نیاز به یک درمانگر متعهد و صادق داریم. دکتر گای وینچ، پزشک روان‌شناس در کتاب جعبه کمک‌های احساسی در کنار شماست تا روند بهبود شما را سرعت ببخشد و حال خوب را به شما هدیه کند.

درباره کتاب جعبه کمک‌های احساسی:

از یک کودک ده‌ساله بپرسید که اگر هنگام بازی، زانویش خراش بردارد، چه می‌کند؟ پاسخ خواهد داد که ابتدا محلِ زخم را تمیز و ضدعفونی و در نهایت روی آن‌را پانسمان می‌کند.

حال از یک فرد بزرگ‌سال بپرسید که برای درمانِ درد شدید طردشدن، درد ویرانگرِ تنهایی، ناامیدی و ناکامی چه اقداماتی انجام می‌دهد؟ از اطلاعات کمی که او در مورد نحوۀ درمان چنین صدماتی دارد، حتماً متعجب خواهیدشد!

همه ما در نتیجه از دست دادن عزیزان، شکست خوردن یا حتی شنیدن یک جمله ناراحت کننده، دچار آسیب روحی شده‌ایم. اگر این فشارهای روانی هرچه زودتر مورد رسیدگی و توجه قرار بگیرند، راحت تر قابل جبران خواهند بود.

کتاب جعبه کمک‌های احساسی (Emotional First Aid) یک کتاب خودیاری در زمینه روان و درمان است. در واقع اگر شما به اهمیت درمان پی برده‌اید اما تا به امروز به روانشناس مراجعه نکرده‌اید، این کتاب این فرصت طلایی را به شما می‌دهد تا از وجود یک روانشناس و مشاور حرفه‌ای بهره‌مند شوید. دکتر وینچ در این کتاب قدم به قدم به احساسات ضربه‌خورده شما کمک می‌کند. این کتاب مرهم زخم‌های روحیتان خواهد بود.

دکتر وینچ با آوردن مثال‌های مختلف، از موقعیت‌های طبیعی و واقعی زندگی که در نتیجه سال‌ها تلاش و پژوهش علمی به دست آورده است، با بیانی طنزآلود و متفاوت، صدمات روحی مخاطبینش را درمان می‌کند. راهکارهای او بسیار تاثیرگذار و در عین حال سریع و ساده هستند و کمک می‌کنند تا روند درمان به خوبی پشت‌سر گذاشته شود.

نکوداشت جعبه کمک‌های احساسی:

- نکته‌ها و توصیه‌هایی که وینچ در این کتاب مفید و باطراوت ارائه می‌کند، عملی و قابل اجراست. زمانی‌که همه چیز در حال فروپاشی‌ست تکنیک‌های واقع‌بینانه و تسکین‌دهنده این کتاب فرا می‌رسند. (آنلی روفوس، نویسنده کتاب بزرگ عزت نفس پایین)

- عالی. برای همه روح‌های ناراضی بیرونی. (مجله کتابخانه)

کتاب جعبه کمک‌های احساسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

جعبه کمک‌های احساسی، کتابی بی‌نظیر برای افرادی است که می‌خواهند گرفتاری‌های روحی و دردهای درونی که مانع از شادی و سلامت روانشان می‌شوند را پشت سر بگذارند.

با گای وینچ بیشتر آشنا شویم:

دکتر گای وینچ، (Guy Winch) روانشناس، نویسنده و سخنران اصلی دارای مجوز است که کتاب‌هایش به بیست و سه زبان ترجمه شده است. کتاب‌های او عبارتند از: کمک‌های اولیه احساسی، چرخ جیر جیر، و چگونه یک قلب شکسته را تعمیر کنیم. اولین سخنرانی او در TED «چرا همه ما نیاز به تمرین کمک‌های اولیه احساسی داریم» بیش از 5 میلیون بار دیده شده است و به عنوان پنجمین سخنرانی الهام بخش تمام دوران در TED. com رتبه بندی شده است.

سخنرانی‌های دکتر وینچ در مورد علم سلامت عاطفی اغلب در رسانه‌های ملی و بین‌المللی منتشر می‌شود. او همچنین در وبلاگ محبوب Squeaky Wheel و سایت روانشناسی امروز می‌نویسد و یک مطب خصوصی در منهتن دارد. وی عضو انجمن روانشناسی آمریکا است.

در بخشی از کتاب جعبه کمک‌های احساسی می‌خوانیم:

به‌باورِ من، تسکین فوری دردهای روحی و درمانِ عمیق روان‌شناختی، از یکدیگر جدا نیستند. اعتقاد من بر این است که همۀ مردم باید به کمک‌های اولیۀ احساسی و نیز درمان‌های تکمیلی، برای پانسمان زخم‌های عاطفی دسترسی داشته‌باشند.

دردی که ما در پی طرد شدن تجربه می‌کنیم، مانند دردی است که به‌واسطۀ ضربۀ چاقو به قفسۀ سینه حس می‌کنیم. حقیقت این است که تعداد بسیار کمی از ما درد فرورفتن چاقو در قفسۀ سینه را تجربه کرده‌ایم، امّا وقتی روانشناسان از مردم خواستند که درد طردشدن را با تجربۀ دردِ جسمی خود مقایسه کنند، آن‌ها شدّت رنجِ عاطفی خود را، با زایمان طبیعی و سرطان برابر دانستند!

سرنا در یک رویداد اجتماعی با مردی _که فکر می‌کرد او را طرد کرده‌است_ برخورد کرد. وقتی آن مرد او را «سرنای زیبارو که پس از یک قرار ملاقات مرا رها کرد» به دوستانش معرفی نمود، بسیار متعجب ‌شد. واضح است که آن مرد، احتیاط سرنا را با عدم علاقه از سوی او، اشتباه گرفته‌بود. اگر سرنا به‌شکل مثبتی به ‌رابطه نگاه ‌می‌کرد و علاقۀ خود را به او ابراز می‌نمود، مرد بازهم با خوشحالی و رضایت به دیدار او می‌آمد...

وقتی گناه بزرگی مرتکب می‌شویم یا شخصی که به‌او آسیب رسانده‌ایم، ما را نمی‌بخشد، اثرات مسموم گناه ما و سرزنش کسی که به‌او صدمه زده‌ایم، خیلی زود ‌به‌سایر اعضای خانواده یا حلقۀ اجتماعی سرایت می‌کند. برای مسموم شدنِ روابط خانوادگی کافیست وفاداری یکی از افراد خانواده زیر سؤال برود، بدون شک و بلافاصله شکافی عظیم بین اعضای خانواده ایجاد خواهد شد و آن‌ها را مجبور به صف‌آرایی در دو طرف شکاف خواهد کرد. درست در چنین مواقعی است که عروق ارتباط سالم مسموم می‌شود و همۀ اعضا را به‌شکلی درگیر می‌کند. بسیاری از دشمنی‌های خانوادگی در طی چند نسل، به همین‌شکل ایجاد شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: طردشدن؛ زخم‌های عاطفی و خراش‌های زندگی روزمره
فصل دوم: تنهایی؛ ضعف عضلانیِ رابطه
فصل سوم: از دست دادن و ضربۀ روحی؛ راه‌رفتن با استخوان‌های شکسته
فصل چهارم: احساس گناه؛ سمِ زندگی
فصل پنجم: نشخوار فکری؛ کَندن زخم‌های خشک‌شدۀ احساسی
فصل ششم: شکست
فصل هفتم: عزت‌نفس از دست رفته؛ سیستم ایمنیِ عاطفیِ ضعیف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جعبه کمک‌های احساسی: راهکارهایی برای رفع حس گناه، طرد شدن و شکست
نویسنده
مترجمهاله نادری
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک987-622-7741-13-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جعبه کمک‌های احساسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جعبه کمک‌های احساسی

برای دریافت کتاب جعبه کمک‌های احساسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.