معرفی و دانلود کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟

عکس جلد کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟

روایتی از قدرت زنان و دختران در طول تاریخ! دبورا هاپکینسن در کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ شما را به سفری جذاب و هیجان‌انگیز می‌برد و با زنانی آشنا می‌سازد که آزادی‌های امروزتان را مدیون آن‌ها هستید.

درباره‌ی کتاب جنبش حقوق زنان چیست:

در سال 2016 برای نخستین بار، زنی از میان مهم‌ترین احزاب سیاسی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد؛ او هیلاری کلینتون از حزب دموکرات بود. نامزدی وی یک نقطه عطف در تلاش زنان آمریکایی برای دستیابی به برابری با مردان بود.

برای جشن، بازدید‌کنندگان به سمت قبرستان مونت هوپ در روچستر، نیویورک سرازیر شدند. آن‌ها می‌خواستند یاد سوزان بی‌آنتونی را گرامی بدارند. او اولین رهبر حقوق زنان بود. آشنایی با زندگی و شخصیت این زن خالی از لطف نیست و به همین دلیل دبورا هاپکینسن (Deborah Hopkinson) تلاش می‌کند تا در کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ (What Is the Womens Rights Movement) اطلاعات مفیدی را در اختیار نوجوانان قرار دهد.

مردم به صف می‌شدند تا گل‌ها و پرچم‌ها را روی مزار وی بگذارند. به زودی، برچسب‌های «من رأی دادم» سطح سنگ قبر ساده را پوشاند.

سوزان اگر بود بسیار خوشحال می‌شد. او زندگی خود را وقف گرفتن حق رأی دادن زنان کرد. یک بار، در سال 1872، سوزان در انتخابات ریاست جمهوری رأی داد. در آن زمان این کارش غیرقانونی بود و او دستگیر شد. یک روزنامه تصویری از او را با عنوان «زنی که جرات کرد» منتشر کرد.

قاضی وی را به پرداخت صد دلار محکوم کرد. سوزان به او گفت که «هرگز حتی یک دلار جریمه ناعادلانه را هم پرداخت نمی‌کند.» حقیقتاً او هرگز این کار را نکرد.

سوزان بی‌آنتونی زنده نماند تا رویای خود را به حقیقت تبدیل کند. زنان آمریکایی تا سال 1920 حق رأی را به دست نیاوردند و این چهارده سال پس از درگذشت وی بود. امروز اگر چه مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال 2016 تاریخ‌ساز شد، ولی وی در انتخابات پیروز نشد. هیچ زنی به عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده تا پایان رئیس‌جمهوری ترامپ انتخاب نشده است، حداقل الان نه! همان‌طور که سوزان یک بار گفت: «شکست غیرممکن است.»

کتاب جنبش حقوق زنان چیست مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای نوجوانانی که دوستدار تاریخ هستند، گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ اطلاعات ارزشمندی در خصوص حقوق زنان در اختیار این گروه سنی قرار می‌دهد.

با دبورا هاپکینسن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی آمریکایی در چهار فوریه 1952 به دنیا آمد و آثار بسیاری در حوزه کودک و نوجوان نوشت و تلاش کرد اطلاعات تاریخی ارزشمندی را در اختیارشان قرار دهد. از میان سایر آثار وی می‌توان به گوشه‌ی دنج کلاس، چارلز داروین که بود؟ و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جنبش حقوق زنان چیست می‌خوانیم:

لوسی می‌دانست که ایالت‌ها این قدرت را دارند که بگویند چه کسی می‌تواند رأی دهد. او و طرفدارانش تصمیم گرفتند وقت خود را صرف تلاش برای تغییر قوانین در هر ایالت، یک به یک کنند تا جایی که در همه جای ایالات‌متحده حق رأی زنان وجود داشته باشد.

در همین حال، سوزان از زنان خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری 1872 رأی دهند. در اول نوامبر 1872، او، سه خواهر و چند زن دیگر برخی از مردانی را که در حال ثبت رأی‌دهندگان بودند متقاعد کردند تا اجازه رأی دادن به آن‌ها را بدهند. سوزان قول داد که اگر جریمه شوند، آن را پرداخت می‌کند. حتماً خیلی قانع کننده بوده!

سپس، در روز انتخابات در روچستر، سوزان و چند زن دیگر به یک محل رأی‌گیری در یک فروشگاه عمومی محلی رفتند. آن‌ها خواستار رأی دادن شدند و رأی دادند. سوزان به الیزابت گفت: «خوب، من رفتم و آن را انجام دادم!»

البته کاری که سوزان انجام داده غیرقانونی بود. همانطور که انتظار داشت، سوزان دستگیر شد. وثیقه پانصد دلار تعیین شد. سوزان در واقع می‌خواست به زندان بیفتد تا بتواند پرونده خود را به دادگاه بالاتری برساند. او به زندان فرستاده نشد و نقشه‌اش خراب شد؛ اما چند ماه بعد دادگاهی شد.

قاضی وارد هانت به هیئت منصفه (کاملاً مرد) گفت که وی را مجرم تشخیص دهد. قبل از اینکه حکم را صادر کند، او پرسید آیا سوزان حرفی برای گفتن دارد؟ سوزان شروع کرد: «بله قربان، من چیزهای زیادی برای گفتن دارم.»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اوایل آمریکا
فصل 2: گردهمایی سنکا فالز
فصل 3: الیزابت و سوزان
فصل 4: یک مبارزۀ طولانی و سخت
فصل 5: تحصیلات
فصل 6: زنان در محل کار
فصل 7: قرن جدید، جدال جدید
فصل 8: سرانجام پیروزی!
فصل 9: زنان در جنگ جهانی دوم
فصل 10: موج دوم
فصل 11: قانون IX بازی را تغییر داد
فصل 12: پیشرفت همچنان ادامه دارد!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنبش حقوق زنان چیست؟
نویسنده
مترجمآرزو خسروپور
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-2840-90-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟

برای دریافت کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.