معرفی و دانلود کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

عکس جلد کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در قلب لندن جنگ‌زده!... کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم یکی از آثار درخشان دبورا هاپکینسن، نویسنده‌ی نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان است. در این رمان تاریخی با ماجراهای خطرناکی همراه خواهید شد که شخصیتی به نام «برتی» پشت سر می‌گذارد؛ پسرکی شجاع که در گیرودار جنگ جهانی دوم، با هوش سرشار خویش، در کسوت یک جاسوس، به مبارزه با نیروهای آلمان نازی می‌پردازد...

درباره کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

شما به یک ماجراجویی حساس و خطیر در قلب لندن دعوتید؛ ماجراجویی‌ای که چه بسا سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر دهد! برای پی گرفتن این ماجراجویی باید قلب شیر داشته باشید، درست مثل قهرمان سیزده‌ساله‌ی کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم (How I Became a Spy)...

سال 1944 است. لندن، پایتخت زیبای انگلستان بزرگ، زیر حملات موشکیِ برق‌آسای ارتش آلمان نازی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. جناب نخست‌وزیر در تلویزیون از امید و پیروزی سخن می‌گوید؛ از روزهای خوشی که در راه است؛ از مقاومت جانانه‌ی ارتش انگلستان در برابر دشمن آلمانی. مردم امّا در دل نسبت به این گفته‌های خوشبینانه تردید دارند. زیرا در وضعیتی که خود را در آن گرفتار می‌بینند، نه نشانی از امید هست، و نه کوچک‌ترین چشم‌اندازی که پیروزی را به ایشان نوید دهد. روزهای خوشِ در راه؟ بعید به نظر می‌رسد! مقاومت جانانه‌ی ارتش در برابر دشمن؟ بیشتر شبیه به یک شوخی تلخ است! در این شرایط، جز وقوع معجزه‌ای بزرگ، به چه می‌توان امید داشت؟

برتی امّا اعتقادی به معجزه ندارد! این پسر کوچک باهوش‌تر از این حرف‌هاست که دل به چنین چیزهایی خوش کند. بله، او خوب می‌داند که خبری از معجزه نیست. برای پس زدن دشمن فقط و فقط یک راه وجود دارد: مبارزه تا پای جان!

اما آخر، برتی که پسربچه‌ای کوچک است، چطور می‌تواند همپای بزرگ‌ترها تا پای جان مبارزه کند؟ خب، بی‌شک در شرایط عادی، کار چندانی از دست او برنمی‌آید. ولی کیست که نداند در جنگ، «شرایط عادی» عبارتی بی‌معناست؟ بله، در بحبوحه‌ی جنگ وقوع هر اتفاق عجیبی ممکن است. برتی زمانی متوجه این واقعیت می‌شود که به طور اتفاقی (بله، به طور کاملاً اتفاقی!) به عنوان یک جاسوس سر از میان ارتش نازی درمی‌آورد؛ و در این حین (باز هم به طور اتفاقی!) به دفترچه‌ای مرموز دسترسی پیدا می‌کند؛ دفترچه‌ای حاویِ مطالبی با ساختار معمایی، که به نظر اسرار زیادی را درباره‌ی آینده‌ی جنگ و نقشه‌های انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها در خود دارند. برتی ناگزیر از حل معماهای این دفترچه است. زیرا در غیر این صورت، بیم آن می‌رود که دشمن، با پیدا کردن این دفترچه، از اسرار مهمی مطلع شود. اما آیا برتی تواناییِ حل معماهای گردآمده در این دفترچه را دارد؟ باید منتظر ماند و دید...

کتاب جاسوس اتفاقی، نوشته‌ی دبورا هاپکینسن، نخستین بار در سال 2019 به انتشار رسید. این اثر خیلی زود مورد تحسین مخاطبین نوجوان خود قرار گرفت و از جانب منتقدان نیز با نقدهای مثبتِ بسیاری مواجه شد. هاپکینسن در رمان جاسوس اتفاقی، استادانه تمام مؤلفه‌های آشنای داستان‌های کارآگاهی را در زمینه‌ی روایتی تاریخی گنجانده، و این‌چنین، کتابی جذاب و خواندنی را به خوانندگان خود عرضه نموده؛ اثری که با مطالعه‌ی آن، ضمن ساختن اوقاتی مفرح و هیجان‌انگیز برای خود، بر اطلاعات تاریخیِ خویش در باب جنگ جهانی دوم نیز خواهید افزود. از نکات جالب توجه و قابل اشاره‌ی کتاب جاسوس اتفاقی، وجود شخصیت‌های فرعی پرشمار است، که برخی از آن‌ها، خصوصاً «دختر مرموز آمریکایی» و «دیوید، یهودی پناهنده»، در جذابیت، دست‌کمی از قهرمانِ اثر ندارند. همچنین، نثر پرتحرکِ اثر که آکنده از طراوات، پویایی و طنزی سرخوش و ترغیب‌کننده است، دیگر عاملِ مهمی است که رمان پیش رو را در میان آثار مشابه، ممتاز و متفاوت می‌کند.

کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم به قلم سینا یوسفی به فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات پرتقال روانه‌ی بازار کتاب گشته است.

نکوداشت‌های کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

- اثری بی‌نقص. (The Horn Book)
- ماجراجویی‌ای درخشان برای طرفداران قصه‌های کارآگاهی! (Wall Street Journal)
- داستانی آکنده از تعلیق و هیجان که وقایع آن حول موضوعاتی چون دوستی، جاسوسی و تلاش برای بقا می‌گردد. (Barnes & Noble)
- دوست‌داران داستان‌های معمایی و علاقه‌مندان به آثار تاریخی، بی‌شک از خواندن کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم لذت خواهند برد. (Booklist)

کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های معمایی و رمان‌های تاریخی، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم لذت خواهند برد.

با دبورا هاپکینسن بیشتر آشنا شویم

دبورا هاپکینسن (Deborah Hopkinson) متولد سال 1952 و اهل ایالت ماساچوست آمریکاست. این نویسنده بیش از همه با آثاری که در زمینه‌ی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده شناخته می‌شود؛ آثاری که عمدتاً از موضوعات تاریخی برخوردار بوده، و واجد سبکی شیرین و مسحورکننده‌اند. گفتنی است که در کارنامه‌ی ادبی هاپکینسن به آثاری در حیطه‌ی ناداستان نیز برمی‌خوریم.

از میان آثار دبورا هاپکینسن می‌توان به دو کتاب «جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم» و «گوشه‌ی دنج کلاس» اشاره کرد.

افتخارات دبورا هاپکینسن

- برنده‌ی جایزه‌ی Independent Publisher در بخش داستان کودک
- برنده‌ی جایزه‌ی Golden Kite در بخش کتاب‌های مصور
- برنده‌ی جایزه‌ی Storyteller

در بخشی از کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم می‌خوانیم

با شنیدن صدای آژیر حمله‌ی هوایی از جا پریدم. داد زدم: «هنوز بیست‌وچهار ساعت هم از بمبارون قبلی نگذشته. امشب هم باید آماده‌به‌خدمت باشم. باید برم خونه و دوچرخه و کلاهم رو بردارم.»

النور گفت: «بذار روک رو من بیارم. می‌دونم مقر فرماندهی می‌فر کجاست. سریع خودمون رو می‌رسونیم بهت، این‌جوری زودتر می‌رسی.»

«ولی...»

النور قلاده‌ی روک را قاپید و گفت: «مشکلی پیش نمی‌آد، من رو دوست داره. نمی‌دزدمش که.»

مکث کردم اما مکثم یک ثانیه بیشتر طول نکشید چون نباید دوباره دیر می‌کردم و اگر روک داخل سبد دوچرخه‌ام نبود، می‌توانستم سریع‌تر بروم. «باشه، به‌محض اینکه سوار دوچرخه بشم، کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشه که به مقر فرماندهی برسم.»

النور گفت: «بزن بریم روک!» و شروع کرد به دویدن، روک هم جست‌وخیز‌کنان از پشت‌سر تعقیبش می‌کرد.

خانه‌مان خالی بود؛ بابا هنوز برنگشته بود. کلاه و چراغ‌قوه‌ام را برداشتم. پرده‌های آشپزخانه را هم کشیدم که اگر بابا برگشت و چراغی روشن کرد، نورش بیرون نرود. داشتم از در می‌رفتم بیرون که ناگهان یادم افتاد باید یادداشت هم بگذارم.

جیمی پشت میز نگهبانی ایستاده بود. همه‌ی پاسبان‌ها باید آخرهفته‌ها نوبتی تلفن‌ها را جواب می‌دادند. با صدای بلند گفتم: «انگار به مهمونی شنبه‌شب نمی‌رسی.»

فهرست مطالب کتاب

18 فوریه‌ی 1944، غروب جمعه، لندن
بخش اول، دختر مرموز آمریکایی
تمرین جاسوسی شماره‌ی یک، رمزنگاری به شیوه‌ی جانشینی
بخش دوم. شکار در حال فرار است
تمرین جاسوسی شماره‌ی دو، رمزنگاری به شیوه‌ی جابه‌جایی (سزار)
تمرین جاسوسی شماره‌ی سه، رمزنگاری آتباش
سخن پایانی
تمرین جاسوسی شماره‌ی چهار، جا‌به‌جایی حروف الفبا بر اساس یک کلمه یا عبارت کلیدی
پاسخ تمرین‌های جاسوسی، تمرین جاسوسی شماره‌ی یک، رمزنگاری به شیوه‌ی جانشینی
تمرین جاسوسی شماره‌ی دو، رمزنگاری به شیوه‌ی سزار
تمرین جاسوسی شماره‌ی سه، رمزنگاری آتباش
تمرین جاسوسی شماره‌ی چهار، جا‌به‌جایی حروف الفبا بر اساس یک کلمه یا عبارت کلیدی
یادداشت نویسنده
پرسش‌های شما و پاسخ‌های نویسنده
فهرست عبارت‌ها، اتفاق‌ها و شخصیت‌های تاریخی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم
نویسنده
مترجمسینا یوسفی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-462941-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

علی امیر هجری
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتاب خوبی بود و من این کتاب رو دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم

برای دریافت کتاب جاسوس اتفاقی: لندن، جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.