معرفی و دانلود کتاب جنگ داخلی آمریکا

عکس جلد کتاب جنگ داخلی آمریکا
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ داخلی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ داخلی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ داخلی آمریکا

یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ آمریکا، جنگ میان نیروهای شمال و جنوب این کشور است. در کتاب جنگ داخلی آمریکا به قلم جیمز. آ کوریک می‌خوانید که چگونه این نبرد درگرفت، چه افرادی رهبری سپاهیان را بر عهده گرفتند، چه درگیری‌هایی بیشترین تأثیر را در تاریخ جنگ داشتند و چطور نیروهای شمال موفق شدند برده‌داری را در سراسر آمریکا لغو کنند.

درباره‌ی کتاب جنگ داخلی آمریکا

در سال‌های 1861 تا 1865 صدای بردگان آفریقایی به گوش جهان رسیده بود که می‌خواندند: «به پیش رو، به پیش رو ای لینکلن! تو تنها امید ما هستی!» گویی آن‌ها می‌دانستند که جنگ داخلی آمریکا، برای همیشه زندگی آن‌ها و حتی جهانیان را تغییر خواهد داد. بعد از اعلام استقلال و انقلاب آمریکا، بیشتر نمادهای دموکراسی در این کشور ظاهر شده بود؛ اما هنوز هم مشکلی ذهن دیگر مردم جهان را به خود درگیر کرده بود: چرا هنوز هم آمریکایی‌ها به برده‌داری ادامه می‌دادند؟ مگر چنین چیزی برخلاف اعلامیه‌ی استقلال آمریکا و برابری همه‌ی انسان‌ها با یکدیگر نبود؟ در کتاب جنگ داخلی آمریکا (The Civil War) می‌خوانید که اختلاف بر سر مسائلی چون برده‌داری، چگونه به جنگی چندساله انجامید.

معرفی و دانلود کتاب جنگ داخلی آمریکا

کشورهای اروپایی، به‌خصوص اسپانیا و انگلیس، جنبش ضدبرده‌داری را تهدیدی برای خودشان می‌دانستند. انگلیس می‌خواست از سیاست همیشگی «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده کند و آمریکای مستقل را دوباره به مستعمرات خود بازگرداند. انگلیس، فرانسه و اسپانیا ناوگان خود را به قاره‌ی آمریکا فرستادند تا در صورت نیاز، نتیجه را به نفع خود تغییر دهند. برخی حتی پیش‌بینی می‌کردند که دولت سرکشی چون آمریکا در نهایت جمهوری و دموکراسی را رها می‌کند. با وجود چنین وضعیتی، روشن می‌شود که چرا هنوز هم افرادی حامی برده‌داری بودند و برای حفظ قدرت خود، جنگ را انتخاب کردند. جیمز آ. کوریک (James A. Corrick) در فصل اول کتاب جنگ داخلی آمریکا به وقایعی می‌پردازد که منجر به این جنگ شدند.

دو جناح شمال و جنوب رودرروی یکدیگر قرار گرفتند: نیروی شمال با رهبری آبراهام لینکلن با نام اتحادیه و نیروی جنوب به رهبری جفرسون دیویس با نام مؤتلفه یا ائتلافیه. با مشاهده‌ی نقشه‌های موجود در کتاب جنگ داخلی آمریکا به‌خوبی متوجه می‌شوید که هر کدام از این نیروها در کجای آمریکا قرار داشتند و در چه مناطقی می‌جنگیدند. در ابتدا نیروهای جنوب در نبرد بول ران به پیروزی رسیدند که جیمز آ. کوریک شرح آن را در فصل دوم کتاب داده است. قهرمان فصل سوم، رابرت ا. لی است. او که یکی از ژنرال‌های ارتش جنوب بود، بعد از شکست‌های ارتش جنوب وارد صحنه شد و با پیروزی‌های پی‌درپی، اعتماد جفرسن دیویس را به خود جلب کرد. البته سپاه او در نبرد انتیتم از هم پاشید و او مجبور شد نیروهای خود را به جنوب برگرداند. لینکلن از همین وضعیت استفاده کرد و با نوشتن اعلامیه‌ی آزادی بردگان، خشم مردم جنوب را برانگیخت. در این اعلامیه همه‌ی بردگان آزاد نشده بودند؛ بلکه بردگان ایالت‌های در حال شورش آزاد بودند و می‌توانستند در ارتش خدمت کنند. این اولین اقدام رسمی آبراهام لینکلن برای لغو برده‌داری بود.

جیمز آ. کوریک در بقیه‌ی فصل‌های کتاب با جزئیات به توصیف نبردهای مختلف جنگ داخلی آمریکا می‌پردازد. برندگان در هر نبرد، سرنوشت نبرد بعدی را مشخص می‌کنند. سرانجام ژنرال لی در آوریل 1865 تسلیم سپاه جنوب می‌شود؛ اما 16 ماه بعد، پایان قطعی این جنگ اعلام می‌گردد. در فصل هشتم کتاب جنگ داخلی آمریکا می‌خوانید که چگونه مردم جنوب با تصمیم لی مخالفت می‌کنند، بعضی از شورشیان جنوب آبراهام لینکلن را به قتل می‌رسانند و سرانجام چگونه پس از نبردهای متمادی، نیروهای شمال به پیروزی کامل می‌رسند. در پسگفتار کتاب موضوع خشم سفیدپوستان جنوبی از آزادی سیاه‌پوستان و تأسیس سازمانی چون کوکلوکس کلان بررسی می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب جنگ داخلی آمریکا

انتشارات ققنوس این کتاب جیمز آ. کوریک را با ترجمه‌ی فاطمه حسینی روزبهانی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب جنگ داخلی آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید درباره‌ی لغو قوانین برده‌داری در تاریخ آمریکا بیشتر بدانید، کتاب جنگ داخلی آمریکا را بخوانید.

در بخشی از کتاب جنگ داخلی آمریکا می‌خوانیم

هیچ مسئله‌اى بیش از مسئله‌ی برده‌دارى باعث اختلاف میان این دو ناحیه نشد. یک‌سوم جمعیت جنوب شامل حدوداً 3/5 میلیون سیاهپوست مى‌شد که تقریباً همه‌ی آن‌ها برده بودند. اکثر این برده‌ها در زمین‌هاى وسیع کشاورزى یا کشتزارها جان مى‌کندند. برخى خدمتکار خانه بودند؛ اما اکثریت آن‌ها در مزارع کار مى‌کردند، زمین را هموار مى‌کردند، شخم مى‌زدند، مى‌کاشتند و درو مى‌کردند.

برده‌ها گران‌قیمت بودند و تعداد اندکى از سفیدپوستان جنوب توان خرید آن‌ها را داشتند. در واقع، بیش‌تر 350 هزار برده‌دارِ برآوردشده کم‌تر از پنج برده داشتند. تنها 1800 نفر از آن‌ها که همگى مزرعه‌دار بودند، بیش از صد برده داشتند. با وجود این اکثر سفیدپوستان جنوب طرفدار برده‌دارى بودند، کشاورزان خرده‌پا، همان‌طور که مؤلفى به نام استیون اِ. وودوُرت اظهار مى‌کند:

«برده‌دارى را ویژگى حیاتى و سودمند نظام کائنات به شمار مى‌آوردند. آن‌ها کاملاً موافق این «رسم خاصِ» جنوب بودند و امید داشتند که خودشان نیز روزى به جرگه برده‌داران بپیوندند. آن‌ها احتمالاً خویشاوندانى داشتند که برده‌دار بودند و با پیوندهاى بسیارى خود را به قشر برده‌دار جامعه مربوط مى‌دانستند، به‌ویژه با همان وجه اشتراکشان در سفیدى پوست.»

فهرست مطالب کتاب

رخدادهاى مهم در طول جنگ داخلى آمریکا
پیشگفتار: جنگ بزرگ
1: در مسیر جنگ
2: سال 1861: نخستین گلوله‌ها
3: سال 1862: جبهه شرق
4: سال 1862: جبهه غرب
5: سال 1863: پشت جبهه‌ها
6: سال 1863: نقاط عطف
7: سال 1864: جنگ ادامه مى‌یابد
8: سال 1865: شکست و پیروزى
پسگفتار: عواقب جنگ
یادداشت‌ها
براى مطالعه بیش‌تر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ داخلی آمریکا
نویسنده
مترجمفاطمه حسینی روزبهانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-964-311-862-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ داخلی آمریکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ داخلی آمریکا

برای دریافت کتاب جنگ داخلی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.