معرفی و دانلود کتاب صوتی قرون وسطای اولیه

عکس جلد کتاب صوتی قرون وسطای اولیه
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قرون وسطای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قرون وسطای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قرون وسطای اولیه

کتاب صوتی قرون وسطای اولیه اثر جیمز آ. کوریک از مجموعه تاریخ جهان به برداشتی جامع و روشن از دوره تاریخ اروپا می‌پردازد.

تاریخدانان، همان‌طور که تاریخ را به طور کلی تقسیم‌بندی می‌کنند، قرون وسطی را نیز به دو دوره اصلی تقسیم می‌کنند، قرون وسطی اولیه، از سال پانصد تا سال هزار میلادی، و قرون وسطای پسین، از سال هزار تا 1500 میلادی. قرون وسطای اولیه به قرون تاریک نیز معروف است و این به سبب آشفتگی اجتماعی‌ای است که از پی سقوط روم پدید آمد و نیز به سبب از دست رفتن سریع بیش‌تر فرهنگ یونانی و رومی است. این دوره شاهد پانصد سال خشونت و نابسامانی، جنگ و تجاوزگری بود. با آن که تاریخ‌نویسان امروزی هنوز هم قرن‌های پنجم تا پانزدهم را قرون وسطی می‌نامند، اما اینک می‎‌پذیرند که این هزار سال در تمامی تاریخ جهان یا حتی اروپا یک دوره واسط نبوده است. از نظر اکثر دانشوران امروزی، قرون وسطی تنها بخشی از رشد تمدن غرب از یونان تا به امروز است.

قرون وسطای اولیه (‎The early Middle Ages‎) به عصر فئودالیسم و عصر شوالیه‌گری نیز معروف است. فئودالیسم نظام اقتصادی و سیاسی‌ای بود که بیشتر اروپا، به ویژه اروپای غربی، طی این دوره در سیطره آن به سر میبرد؛ و شوالیه‌گری راه و رسمی بود که جنگاوران زرهپوش و سواره، یا شوالیه‌ها، چه در میدان نبرد و چه خارج از آن، باید رفتار و سلوک خود را براساس آن تنظیم می‌کردند.

مجموعه تاریخ جهان سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود. این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگیشان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
16 دقیقه
پیشگفتار: عصر سرنوشت ساز
37 دقیقه
فصل اول: تاخت و تاز بربرها و سقوط روم
9 دقیقه
ضمائم فصل اول
38 دقیقه
فصل دوم: بر این تکیه‌گاه: اهمیت کلیسای مسیحی
9 دقیقه
ضمائم فصل دوم
37 دقیقه
فصل سوم: پادشاهی و امپراطوری در غرب: فرانک‌ها
9 دقیقه
ضمائم فصل سوم
39 دقیقه
فصل چهارم: نظم اجتماعی تازه: رشد فئودالیسم
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم: امپراتوری در شرق: بیزانسی‌ها - بخش اول
21 دقیقه
فصل پنجم: امپراتوری در شرق: بیزانسی‌ها - بخش دوم
8 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم: دین تازه: اسلام و اروپای جنوبی
6 دقیقه
ضمائم فصل ششم
29 دقیقه
فصل هفتم: آخرین بربرها: وایکینگ‌ها
6 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
17 دقیقه
پسگفتار: پایان قرون وسطای اولیه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قرون وسطای اولیه
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قرون وسطای اولیه

محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۹/۵
خب اگه بخوایم کتاب رو به دو بخش محتوا و ریتم و نیز گوینده تقسیم کنیم میشه گفت در بخش گویندگی نقصی نیست، در مورد محتوا و ریتم، کتاب سیر تاریخی رو در پانصد سال به صورت پیسته ادامه نمیدهد و مرتب بین این پانصد سال جابجا میشود و نیز از لحاظ ریتم یکم خسته کننده میشود ولی در فصل‌های آخر کتاب ب مراتب میشود جذاب‌تر در هر صورت کتاب از لحاظ اطلاعاتی ک ب خواننده میدهد تا حدی قویست ولی از لحاظ زیبایی داستان نویسی و جذب خواننده در سطحی پایینی‌ قرار دارد.
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۸/۸
با سلام به نظر من شنیدن این کتاب میتواند بسیاری از سوالات و ابهامات کسانی را که در پی این هستند که بدانند اروپای امروز چگونه به این درجه از رشد و بالندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رسیده را پاسخ میدهد و همچنین نقش بلا منازع کلیسا را در کنترل و مهار هجوم همه جانبه اقوام وحشی شمال اروپا و تبدیل این به اقوام ملتهای یکپارچه امروزی را اثبات میکند، در ضمن صدای دلنشین گوینده خانم پریمون هم به دلنشینی شنیدن کتاب کمک شایانی کرده ممنون از کتاب راه
حسین گرمابی
۱۴۰۱/۱/۶
کتابی بود در مورد امپراطوری روم شرقی و غربی اتاریخچه دین‌های ارتودکس و کاتولیک و تفاوت‌های انها اقوام مختلف ژرمن‌ها نورمن‌ها ویزیگوت‌ها اسلاو ها
نقاط قوتش صدای خوب موزیک خوب و حس خوب ارامشی ک بهت میده
نقطه ضعفی توش ندیدم
mohsen ebi
۱۳۹۷/۳/۲۶
کتاب عالی و کاملی بود یه نسخه وسطای پسین داره که اون رو هم حتما تهیه می‌کنم. ضمن اینکه کتاب صوتی خیلی خوب تهیه شده بود ممنون از کتابراه.
انگود انگوری
۱۴۰۰/۲/۵
برا فهمیدن باید اطلاعات قبلی داشت. مثلا اسم یه پادشاه یا یه شخصیت فقط یکبار میاد که بعد یه مدت فراموش می‌شه. جزئیات کتاب زیاده. ولی کامل کامل هم‌نیست. صدای گوینده خوبه.
امین
۱۴۰۲/۱/۴
خیلی عالی اطلاعات زیادی در مورد قرون وسطی و قدرت‌های بزرگ آن زمان میده. حتما بعد این کتاب باید قرون وسطی پسین و جنگ‌های صلیبی و رنسانس هم مطالعه کرد
Kamand Al
۱۳۹۹/۳/۳۰
این کتاب فوق العاده وعالی هستش. من همه‌ی اطلاعاتی رو که نیاز داشتم به دست آوردم و خیلی وقته که از اپلیکیشن شما استفاده میکنم. ممنونم
اکبر قره داغی
۱۳۹۷/۵/۱
در عین اینکه تا حدود بسیار نا محدودی طرفداری نویسنده را می‌توان احساس کرد ولی در کل به منظور کسب اطلاعات اجمالی از آن برهه عالی بود
محمدحسین ملکی
۱۴۰۲/۸/۱۵
اگر به دنبال یه منبع مقدماتی برای آگاهی از چگونگی آغاز تا پایان قرون وسطا هستید، این کتاب و «قرون وسطای پسین» گزینه مناسبی هستند.
مجید پاکنژاد
۱۴۰۱/۹/۲۵
این کتاب اصلا به اشاره‌ای به ظلم و جنایاتی که مذهبیون مسیحی بر سر مردم آوردند نکرده است
درکل خیلی مورد توجه بنده قرار نگرفت
سید امیرحسین میرهاشمی
۱۳۹۹/۷/۱۹
کتاب خوبیه اطلاعات جامع در مورد نحوه تشکیل تمدن‌های اروپایی میده که تو مدرسه چیزی در موردشون به ما یاد ندادن
شیوا رضوی
۱۴۰۱/۱۲/۵
هنوز تمومش نکردم ولی کتاب بی نظیریه توصیه میکنم بخونیدش تاریخ طرز فکر و عقاید پوچ رو تغییر میده
mohammad amin
۱۴۰۲/۱/۴
عالی بود جذاب و شنیدنی است. ممنون از کتاب راه خواندن ان پیشنهاد میشود
سید ناصر سید اسماعیلی
۱۳۹۷/۶/۱۳
کتاب بسیار آموزنده
کاش با این دقت تاریخ ایران جمع بندی بشه
جذاب و گویا
Parham Ab
۱۴۰۰/۱۲/۲
کتاب خوبی هستش ارزش وقت گذاشتن داره کلی اطلاعات رو جمع کرده
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قرون وسطای اولیه

برای دریافت کتاب صوتی قرون وسطای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.