معرفی و دانلود کتاب صوتی بحران بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی بحران بزرگ
قیمت:
۵۸۰۰۰ 40600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بحران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بحران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بحران بزرگ

کتاب صوتی بحران بزرگ نوشته‌ی جکلین فارل از مجموعه تاریخ جهان، بحران مالی عظیم ایالات متحده آمریکا را در سال‌های ابتدایی قرن بیست بررسی می‌کند.

در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، کشور آمریکا که اقتصاد و پیشرفت خود را بر کشورهای دنیا تحمیل کرده بود، دچار یک بحران بزرگ (The Great Depression) شد که مردمان کره خاکی را درگیر خود کرد. در سال 1929 بورس سهام آمریکا سقوط کرد و در پی این اتفاق افراد زیادی بیکار شدند و کشورهای دنیا خود را در موقعیتی دیدند که برنامه‌ای برای آن نداشتند.

این حادثه که کشورهای دنیا را به طغیان انداخت به بحران بزرگ مشهور شد و یک دهه از تاریخ را به خود اختصاص داد. جکلین فارل (Jacqueline Farrell) در این کتاب به بررسی این برهه از تاریخ می‌پردازد و سعی دارد با زبانی ساده، شیوا و رسا اتفاقات پیوسته‌ای که منجر به شکل‌گیری این بحران شد را به تصویر بکشد.

نظام سرمایه‌داری در دل خود همیشه زمینه‌ساز بحران بوده، زیرا مکانیسم آن طوری است که با وجود بحران‌های اقتصادی، نهایتاً دوره‌های مربوط به این بحران‌ها سپری می‌شوند. ولی بحران دهه 1930 بدتر از بحران‌های قبلی بود و این‌بار ده سال طول کشید. بعد از رونق دهه 1920 هنگامی که کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و معدن‌ها تعطیل شدند، اغلب آمریکایی‌ها متحول شدند.

افرادی که هیچ وقت بیکاری را تجربه نکرده بودند، ناگهان خود را دگیر فقر حس کردند و اصلاً توان این را نداشتند که باور کنند چنین بلایی سرشان آمده است. سه سال گرسنگی و تنگدستی امید زیادی برای آمریکایی‌ها بر جای نگذاشت. بلکه سوالات زیادی برایشان پدید آمد. واقعاً چه چیز باعث این بحران اقتصادی شده بود؟ آیا هنگامی که شهروندان توان نداشتند مشکل‌شان را از بین ببرند، نباید دولت اقدام می‌کرد و زندگی آن‌ها را نجات می‌داد. کوشش برای پاسخ به این سوالات رابطه‌ی بین دولت ایالات متحده و مردم آمریکا را دگرگون کرد.

از مجموعه تاریخ جهان کتاب‌های دیگری مانند: «ساخت بمب اتمی»، «بین‌النهرین باستان»، «عصر پریکلس»، «مسابقه فضایی»، «جنگ کریمه»، و ... نیز توسط آوانامه صوتی شده است.

در بخشی از کتاب صوتی بحران بزرگ می‌شنویم:

«در ایالت متحده افت شدید بازار سهام و بحران اقتصادی از پی آن به بحث و گفتگو درباره رابطه میان دولت و مردم دامن زد. پیش از این افت شدید، آمریکایی‌ها طرفدار جدایی کامل بین دولت و کسب و کار بودند. آن‌ها عقیده داشتند رونق و رفاه به محدود کردن نفوذ دولت بر نظام اقتصادی بستگی دارد و مخالف همه‌ی اشکال نظارت دولت بر صنعت بودند، حتی اگر باعث روش‌های غیر اخلاقی بانکداری یا شرایط پرمخاطره کار می‌شد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
9 دقیقه
پیشگفتار: ما فقیر بودیم
1 دقیقه
ضمائم پیشگفتار
22 دقیقه
فصل اول: ریشه‌های بحران
3 دقیقه
ضمائم فصل اول
29 دقیقه
فصل دوم: هوور و روزولت
4 دقیقه
ضمائم فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم: صد روز نخست
6 دقیقه
ضمائم فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم: «اقدام جدید» در کشتزار و شهر - قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
4 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم: بحث بین بازیابی و اصلاح
4 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
31 دقیقه
فصل ششم: بحران جهان‌گستر
3 دقیقه
ضمائم فصل ششم
13 دقیقه
فصل هفتم: میراث بحران
2 دقیقه
ضمائم فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بحران بزرگ
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 40600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بحران بزرگ

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۱۰/۸
بحران بزرگ ترجمه جناب حقیقت خواه دارای ترجمه‌ای روان و خوانشی زیبا می‌باشد. درک مفاهیم کتاب نیز چون بصورت ساده و روان بیان گردیده قابل فهم‌ و تامل می‌باشد. نحوه مقابله با بحران و راهکارهای انجام شده در هفتاد سال قبل و مدیریت بحران بیکاری، بی پولی و مشکلات اجتماعی می‌تواند چراغی فرا راه امروز ما و و باشد اینکه صداقت زمامداران صحبت با مردم چگونه می‌تواند نیروی عظیم یک ملت را پای کار آورد و در جهت رشد و تعالی راهنما باشد. خواندن این کتاب برای تمامی کسانیکه دنبال راهکارهایی عملی جهت اصلاح امور هستند توصیه میگردد.
Mehdi Tehrani
۱۳۹۸/۸/۱۴
این کتاب واقعیست و خواننده و شنونده را امیدوار میکند که اگر در مسیر درست حرکت کنیم به رفاه و موفقیت میرسیم این تازه امریکاست که به هیچ یک از قواعد و قوانین مقید نبود و نیست
kiyanosh taheri
۱۳۹۸/۸/۹
بلی باخواندن متن واقعااگاه شدم ومن هرگزنمیدونستم که درامریکاه هم گرسنگی ونابسامانی روزی وجودداشته امامطالعه تااندازه‌ای باخبرشدم ممنون ازاشکارساختن ماراهمراهی نمودین
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۳/۲۶
کتاب فوق العاده است و معنای عملی تفکرات دموکراسی و سرمایه داری در برابر یک آزمون واقعی به نمایش درمی‌آید و نکات بسیار برای آموختن در کتاب هست
زهرا بابایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
دوستش داشتم. باید علاقه به سیاست داشت تا لذت برد. اطلاعات عمومی هم بالا می‌ره و باعث میشه هر شعار و ایدیولوژی رو قبول نکرد
سینا غلامی
۱۳۹۹/۳/۲۲
با شنیدن این کتاب میتوانید نسبت به تصمیمات احتمالی و آینده اقتصاد کشورمان آگاه شوید
با تشکر از عوامل محترم صداپیشه
محمد داوطلب
۱۳۹۹/۲/۶
کتابی بسیار عالی است که بوسیله آن می‌توان وقایع رخ داده شده در جهان پس از آن واقعه را تا حدودی درک کرد
شروین نعمتی
۱۴۰۰/۸/۱۸
کتاب بسیار قدرتمند و مفیدی بود با روایتی روان و جذاب
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بحران بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی بحران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.