معرفی و دانلود کتاب جنگ

عکس جلد کتاب جنگ
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ

کتاب جنگ اثر ژوزه ژورژی لتریا یکی از متفاوت‌ترین و برجسته‌ترین آثار ادبی در ژانر کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود که در فرم و بیان خود متفاوت از تمام آثار مشابه است. این کتاب مصور، به ترسیم جهانی نمادین، سورئال و اعجاب‌انگیز می‌پردازد که در لایه‌های عمیق روایی خود بر آن است تا جهانِ جنگ را برای کودکان به نمایش بگذارد. نویسنده در این اثر زیبا و متمایز روایتگر داستانی فانتزی است و در نمادهایی که از آن بهره می‌برد ویژگی‌های مشترک جنگ‌ها را برای کودک آشکار می‌کند.

درباره‌ی کتاب جنگ

شاید برای‌تان سؤال شده باشد که چگونه می‌توان جنگ را برای کودکان توضیح داد؟ به واقع برای توضیح چنین پدیده‌ای باید از کجا آغاز کرد؟ از چه کلمات و توصیفاتی می‌توان بهره برد تا هم کودک تعریف جنگ را بیاموزد و هم توصیفات آنقدر ترسناک نباشند که ذهنش را مخدوش کند. کتاب جنگ (War) که توسط ژوزه ژورژی لتریا (Jose Jorge Letria) نوشته شده دنیایی سورئال، گوتیک‌وار و تاریک را، درباره‌ی جنگ، برای کودکان و نوجوانان خلق می‌کند. کتابی که به دلیل خلاقیت و اصالتی که در نثر و همچنین تصویرسازی‌هایش دارد در عالم ادبیات کودک و نوجوان به عنوان یک اثر جدی، مهم، تحسین شده و متفاوت شناخته شده است. در کتاب جنگ کودکان داستان نبرد مارها و کرم‌ها را می‌خوانند و حتی اگر مفهوم جنگ در ابتدا برایشان آشکار نباشد، بازهم از خواندن این داستان به همراه طراحی‌های صفحات مصور آن لذت خواهند برد.

معرفی و دانلود کتاب جنگ

کتاب جنگ در واقع در باب جنگ انسان‌ها نیست؛ بلکه سعی دارد در پردازش داستانی و بصری خود در پایان داستان مخاطبان مورد نظر خود را با مفهوم جنگ آشنا کند. به همین منظور با نوعی جهان دیستوپیایی و ساختگی مواجه هستیم که موجوداتی سیاه و تیره‌ای چون مارها و موجودات استعاری‌ مانند کرم‌ها در آن به تصویر کشیده و به منزله‌ی نمودهایی از رفتارهای انسانی در راستای تحقق ایده‌ی جنگ به کار گرفته شده‌اند. در این جهان ضد آرمان‌شهر با تاریکی‌ها، سیاهی‌ها و خیانت‌ از سوی شخصیت‌ها مواجه هستیم که با تصویرسازی‌های خلاقانه و بکرش، فضاسازی بی‌نظیری را ایجاد کرده و کودکان در میان تصاویرش غرق خواهند شد.

کتاب جنگ جوایز زیادی را از آن خود کرده و در لیست کتاب‌های برتر بسیاری از پلتفرم‌های ادبی قرار گرفته بر آن است. ژوزه ژورژی لتریا به عنوان یک نویسنده‌ی لاتین قصد دارد واقعیت را به زبانی برای مخاطبان کودک و نوجوان خود آشکار کند که علاوه‌‌بر سرگرم شدن، تصویری از جنگ را نیز در ذهن خود داشته باشند.

تمام جنگ‌ها در طول تاریخ ویژگی‌های مشترکی داشته‌اند: احساس اضطراب، از دست دادن عزیزان و ویرانی! جنگ در هر مقیاس و ساختاری، همیشه با نابودی همراه بوده است. در جنگ این مردمان عادی هستند که از بین می‌روند و مردمان هر دوی سوی یک جنگ، قربانی هستند. کتاب جنگ که اثری اندیشمندانه است سعی دارد کودکان را با ویژگی‌های مشترک تمام جنگ‌ها آشنا کند.

معرفی و دانلود کتاب جنگ

تاریکی یکی از درون‌مایه‌هایی است که سعی شده توأمان در نثر و تصاویر این کتاب بیان شود. در واقع می‌توان اذعان کرد که ژوزه ژورژی لتریا پدیده‌ی جنگ را با سیاهی و تاریکی تعریف می‌کند، چراکه اگر نور و روشنایی تجسمی از حیات و زیستن باشد، جنگ با ویرانی‌ و کشتاری که بر پا می‌کند به عنوان تاریکی موجودیت می‌یابد. در تصویرسازی‌های گرافیکی کتاب نیز با رنگ‌های تیره مواجه هستیم، رنگ‌هایی که تاریکی را معنا می‌کنند: رنگ‌های سیاه، خاکستری و نقره‌ای که درون خود هیچ گرمایی ندارند و کاملاً برای ایجاد یک فضای مالیخولیایی به کار گرفته شده‌اند.

کتاب جنگ از استعاره برای توصیف پدیده‌ی جنگ بهره می‌برد. ژوزه ژورژی لتریا قصد دارد با بهره بردن از شخصیت‌های خیالی و فضای گوتیک‌وار، که ممکن است برای بزرگسالان یادآور ادگار آلن پو باشد، مفهوم و ساختار جنگ را ترسیم کند. استعاره‌ی هنرمندانه و ادبی او باعث می‌شود کودکان با خواندن داستان، هم سرگرم شوند و هم به فکر فرو روند و در باب مضمون مورد نظر کتاب به تفکر دعوت شوند. این کتاب را رضی هیرمندی به فارسی برگردانده و توسط انتشارات کتاب چ به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب جنگ

  • برنده‌ی جایزه‌ USBBY Outstanding International book
  • برنده‌ی جایزه Boston Globe Horn Book Honor Picture Book Title
  • دریافت نشان ممتاز در نمایشگاه سالانه‌ی هنر ارتباطی
  • برنده‌ی جایزه تصویرگری ناطق کتاب‌های تصویری نمایشگاه نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه تصویرگری از نمایشگاه بولونیا

نکوداشت‌های کتاب جنگ

  • اگر کودکان آنقدر محکم هستند که [در جنگ] بر سر آنان بمب فرود آید یا از گرسنگی بیمار شوند، پس آنقدر قوی هستند که کتابی در باب آن بخوانند. (Deborah Ellis)
  • یک روش مؤثر برای شروع بحث‌های اساسی در باب جنگ، زمانی که کودکان در پایه‌های ابتدایی مدارس به تحصیل مشغول هستند. (A Kids Book a Day)
  • کتابی مهم و تأثیرگذار برای کودکان تا بتوانند در مورد پیامدهای جنگ بیاموزند و در باب آن صحبت کنند. (Waking Brain Cells)
  • جنگ چیست؟ این کتاب با اجتناب از زیاده‌گویی و با بهره بردن از کلمات اندک به ابعاد نهان و دوگانه‌ی جنگ می‌پردازد و بدل به راهنمایی می‌شود تا به کودکان در باب این مفهوم توضیحاتی داده شود. (TinyBeans)
  • ترسیمی پرحرارت از لکه‌های سیاه جنگ...اثری قدرتمند...واژه‌ها و تصاویری که شرحی تسخیرکننده از ثمره‌ی جنگ ارائه می‌کنند. (Booklist)

کتاب جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای کودکان در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال که از کتاب‌های داستانی و رمان‌های سوررئال لذت می‌برند، مناسب است.

در بخشی از کتاب جنگ می‌خوانیم

جنگ آرام به خواب بی‌گناهان حمله می‌کند.
جنگ به شکل بیماری‌هایی در می‌آید که گرفتارمان می‌کند.
جنگ هرگز اهل قصه‌گویی نبوده است.
جنگ غم و غصه می‌آورد، همه چیز را در هم می‌کشند و صداها را خاموش می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7776-80-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ

برای دریافت کتاب جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.