معرفی و دانلود کتاب جکی چان چه کسی است؟

عکس جلد کتاب جکی چان چه کسی است؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جکی چان چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جکی چان چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جکی چان چه کسی است؟

کتاب جکی چان چه کسی است؟ نوشته‌ی جودی جنسن شفر و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی زندگی‌نامه‌ی مصور بازیگر و بدل‌کار مشهور اهل هنگ کنگ یعنی جکی چان است. این کتاب زندگی شخصی و حرفه‌ای او از کودکی تا اکنون را تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب جکی چان چه کسی است؟

چان کونگ سانگ از کودکی چندان علاقه‌ای به مدرسه نداشت و همان پایه‌ی اول دبستان مردود شد چرا که به جای درس خواندن، از پدرش هنرهای رزمی می‌آموخت. پدرش هم استعداد و علاقه‌ی او به هنرهای رزمی را جدی گرفت و در نهایت در آکادمی نمایشی چین او را ثبت‌نام کرد. حاصل سال‌ها تربیت پدرش و آموزش در یکی از بهترین مدارس کسی شد که امروزه او را به نام جکی چان می‌شناسیم؛ یکی از مشهورترین بدل‌کاران و بازیگران فیلم‌های اکشن که از هنگ کنگ شروع کرد و به سرعت تبدیل به ستاره‌ای جهانی شد.

او ابتدا قصد داشت از بروسلی الگو بگیرد و فیلم‌های رزمی و جدی بسازد اما کم‌کم پذیرفت که می‌تواند کار متفاوتی انجام بدهد و با هنرش مردم را بخنداند. جکی چان در حال حاضر بیشتر از 160 فیلم در کارنامه‌اش دارد و ویژگی اصلی آثار او، طنز و بدل‌کاری‌های خطرناک است. فیلم‌های «مار در سایه‌ی عقاب»، «رستوران سیار»، «جنجال در شهر» و «پادشاهی ممنوعه» همگی از آثار جکی چان هستند. جکی چان تجربه‌ی صداپیشگی در انیمیشن هم دارد و صدای او را در نسخه‌ی انگلیسی اژدهای آرزوها (در نقش اژدها) و پاندای کنگ‌فوکار (در نقش میمون) شنیده‌اید.

درباره‌ی زندگی این ستاره‌ی سینما هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد؛ کتاب جکی چان چه کسی است (?Who Is Jackie Chan) نوشته‌ی جودی جنسن شفر (Jody Jensen Shaffer) و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی به تفصیل زندگی پربار او را تعریف می‌کند. چاپ اول نسخه‌ی انگلیسی این کتاب در سال 2020 منتشر شد و انتشارات طاهریان ترجمه‌ی فارسی آن را در سال 1401 به چاپ رساند. در این کتاب، داستان زندگی شخصی و حرفه‌ای جکی چان از ورود او به آکادمی نمایشی چین تا اخرین آثار کنونی‌اش در هشت فصل توضیح داده شده و هر فصل تعداد زیادی نقاشی و عکس دارد.

کتاب جکی چان چه کسی است برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به زندگی‌نامه از کتاب جکی چان چه کسی است لذت خواهند برد. به دوست‌داران سینما و هنرهای رزمی هم توصیه می‌شود که این کتاب را از دست ندهند.

با جودی جنسن شفر بیشتر آشنا شویم

جودی جنسن شفر تقریباً یک‌دهه از زندگی‌اش را در تجارت گذراند و بعد کارش را رها کرد تا از فرزندانش مراقبت کند و این‌جا بود که عاشق ادبیات کودک شد. حاصل این شغل و علاقه‌ی جدید، نزدیک به هشتاد عنوان کتاب داستانی و غیرداستانی برای کودکان بوده است. او تاکنون نامزد و برنده‌ی دریافت جوایز ادبی گوناگونی شده. کتابِ «پرودنس، گاو نیمه‌وقت (Prudence the Part-Time Cow)» یکی از بهترین آثار اوست. در سال 2020 هم نامزد دریافت جایزه‌ی «نشانم بده (Show Me Awards)» شد که داوران این جشنواره، دانش‌آموزان پایه اول تا سوم دبستان هستند. جودی جنسن شفر به جز انتشار کتاب‌های مستقل، در نشریات کودکان هم نویسندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب جکی چان چه کسی است می‌خوانیم

کونگ‌سانگ هر روز به محل استودیوی فیلمبرداری برادران شاو می‌رفت و در صف سایر بدلکاران بیکار منتظر می‌ماند.

غالباً کونگ‌سانگ به عنوان یک بدل‌کار برای فیلم‌ها بازی می‌کرد. یک استودیو باید همیشه مراقب بود که ستاره‌هایش آسیب نبیند. بنابراین افراد ماهری مانند کونگ‌سانگ برای آن‌ها غواصی‌، پرش، مشت زنی و مبارزه را انجام می‌دادند. او از صبح تا غروب آفتاب کار می‌کرد و در کارهایی که انجام می‌داد سعی می‌کرد بهتر و بهتر شود.

به آرامی، کونگ‌سانگ به صف خدمه بدلکاری ارتقاء پیدا کرد. طوریکه از او خواسته می‌شد تا خطرناک‌ترین بدلکاریها را انجام دهد. هم کلاسی قدیمی او از مدرسه، یوئن لونگ (که حالا اسم او را سامو هونگ صدا می‌کردند) به او کمک کرد تا نقش‌های بیشتری پیدا کند. کونگ‌سانگ فکر می‌کرد به اوج شغل خود رسید. در مدت زمان کوتاهی، او بدلکاری مشهور و و کارکشته شد. اما او ستاره سینما نبود. در حالیکه او واقعاً می‌خواست در پردۀ پرهیجان سینما شناخته شود.

سال 1971، زمانی بود که بروس لی شروع به ساخت فیلم در هنگ‌کونگ کرد. لی بازیگر و رزمی کار چینی بود که در ایالات متحده به دنیا آمده بود. او صنعت فیلم هنگ‌کونگ را برای همیشه متحول کرد. لی به جای استفاده از سبک سنتی و سخت مبارزه در فیلم‌های کلاسیک هنرهای رزمی، در نقش جنگجویان خیابانی و افراد سرسخت بازی می‌کرد. مخاطبان چینی این فیلم‌ها را دوست داشتند. استودیوهای فیلم با عجله با بازیگرانی که مانند بروس لی، نگاه، گفتگو و مبارزه می‌کردند قرارداد می‌بستند.

فهرست مطالب کتاب

جکی چان چه کسی است؟
فصل 1. سال‌های ابتدایی زندگی
فصل 2. آکادمی نمایشی چین
فصل 3. دستیابی به استقلال در زندگی
فصل 4. کونگ فوی کمدی
فصل 5. بدلکاری‌های خطرناک
فصل 6. جکی در هالیوود
فصل 7. دهۀ پر فروش
فصل 8. همچنان رؤیایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جکی چان چه کسی است؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-284054-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جکی چان چه کسی است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جکی چان چه کسی است؟

برای دریافت کتاب جکی چان چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.