معرفی و دانلود کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر

عکس جلد کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر

کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر به‌قلم نویسنده‌ی توانای ایتالیایی، جانی روداری است که در میان کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد. این کتاب که هفده داستان کوتاه را در برمی‌گیرد، ذیل مجموعه‌ «قصه جهان» به چاپ رسیده و ماجراهای جالب پسری به‌نام جان‌پیرو بیندا (به اختصار جیپ) را روایت می‌کند که یک روز، ناگهان وارد تلویزیون می‌شود و برنامه‌های آن را حسابی تغییر می‌دهد.

درباره‌ی کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر

کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر (Gip nel televisore e altre storie in orbita) به‌قلم نویسنده و روزنامه‌نگار شهیر ایتالیایی، جانی روداری (Gianni Rodari) است که او را بیشتر با کتاب‌های کودک و نوجوانش می‌شناسند. وی در سال 1970 میلادی برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی هانس کریستین آندرسن شد و کتاب‌هایش به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. ماجرای این مجموعه داستان کوتاه از روزی آغاز می‌شود که پسرکی هشت‌ساله به‌نام ‌جان‌پیرو بیندا معروف به جیپ (مخفف جان‌پیرو)، همراه برادر خود در اتاق نشیمن خانه‌شان در حال تماشای تلویزیون هستند و ناگهان او از روی صندلی راحتی خود بلند می‌شود، در سراسر اتاق پرواز می‌کند و بعد با سر در دستگاه جادویی فرو می‌رود؛ بله، جیپ حالا در تلویزیون است! او همیشه عاشق تلویزیون بود و از تماشای برنامه‌هایش حسابی لذت می‌برد اما حتی تصورش را هم نمی‌کرد که یک روز بتواند آنقدر ناگهانی داخل جعبه‌ی جادویی محبوبش شود!

معرفی و دانلود کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر

جانی روداری در ادامه‌ی داستان اول نقل می‌کند که برادر کوچک‌تر جیپ، یعنی فیلیپو بیندا، معروف به فیلیپ نیز از این اتفاق حسابی تعجب کرده و هیجان‌زده است. او با داد و فریاد می‌گوید: «به! دو‌بار هم‌ ‌به! چگونه توانستی؟ حتی شیشه‌ی تلویزیون هم نشکسته.» اما جیپ ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، او خودش هم نمی‌داند که این اتفاق چطور افتاده. حالا پشت صخره‌ها پنهان شده تا از تیرهای پرّان سرخپوستان از هر طرف در امان باشد و از زاویه‌ی دید جدیدی به اتاق نشیمن خانه و مبلمان‌شان نگاه می‌کند. همه‌چیز خیلی عجیب و غریب و غیرمنتظره است و فیلیپ هم از فرصت استفاده کرده و از جیپ می‌خواهد حالا که دورن تلویزیون رفته، از یکی از شخصیت‌های معروف فیلم سرخپوستی سؤالی بپرسد!

بله، حقیقت این است که جیپ، پسرک داستان، با سر در دستگاه جادویی فرو رفته و حالا می‌تواند کارهایی بکند که پیش از این آرزویشان را داشته! او می‌تواند در برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌اش تغییراتی را به‌وجود آورد و حتی خودش برنامه‌های جدیدی را خلق کند. اما در این بین اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای نیز برایش رخ می‌دهد و مشکلاتی را تجربه می‌کند که هیچ تجربه‌ای برای غلبه بر آن‌ها ندارد. حالا که جیپ در تلویزیون است، در خانه‌ی آرام‌شان در میلان دقیقاً چه اتفاقاتی می‌افتد؟ پرواز جیپ به دورن تلویزیون، آغاز یک سری ماجراجویی است که علاوه‌بر سرگرمی، مأموریت‌های مهمی را برای جیپ به‌دنبال دارد، شاید او حالا بتواند حامل آرزوی صلح و شادی برای سیاره‌ی قدیمی‌مان، زمین باشد و ارتباطاتی فراتر از کره‌ی زمین برقرار کند. ارتباطاتی که داستان‌هایی از کرات دیگر را خلق می‌کند!

جانی روداری کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر را در دو بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآورده؛ «جیپ در تلویزیون» و «داستان‌های کرات دیگر». این دو بخش همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد، به روایت ماجرای سفر عجیب‌وغریب جیپ به درون تلویزیون و بعد از آن، مأموریت‌هایش می‌پردازند. کتاب متشکل از 17 داستان کوتاه است که در عین مستقل بودن، با یکدیگر ارتباط دارند و از یک خط سِیر مشترک پیروی می‌کنند. داستان‌های روداری آنقدر گیرا و روان هستند که حتی بزرگ‌ترها هم عاشقشان می‌شوند و شاید اگر در کودکی یا نوجوانی کتابی از او خوانده باشید، در بزرگ‌سالی تصمیم بگیرید همان کتاب را برای فرزند خود نیز بخوانید تا او نیز لذت ببرد و وارث خاطره‌ی زیبای شما باشد!

نشر افکار کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر را با ترجمه‌ی مسعود جواهری چینی جانی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان اصلی این کتاب نوجوانان هستند؛ اما قطعاً همه‌ی گروه‌های سنی از خواندن آن لذت فراوان خواهند برد!

در بخشی از کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر می‌خوانیم

بیست‌وچهار ساعت بعد، جیپ در نقطه‌ای بسیار دور در کهکشان پدیدار شد. از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر، از شبکه‌ای به شبکه‌ای دیگر در جست‌وگریز بود، مانند توپ بیلیارد که از لبه‌ای به لبه‌ی دیگر پران است، بدون آن‌که در سوراخ درست بیفتد.

هفت صبح، در دهانه‌ی مارسیل، کارگران، غواصان ایتالیایی و فرانسوی، توسط کشتی بادبانی جنگی به مرندیانا برده شده بودند، تا برای تهیه‌ی گزارشی ویژه در مورد بازمانده‌ی کشتی رمی که در زمان ترایانو با باری از شراب و روغن غرق شده و بر حسب اتفاق توسط یک صیاد غواص کشف شده بود، به عمق دریا بروند.

از مرکز فرماندهی مرندیانا تکنسین‌های تلویزیون ایتالیا و فرانسه روی صفحه‌ی تلویزیونی عملیات را کنترل می‌کردند، و ساعت‌ها خشنود بودند از این‌که ماهی‌ای را که در حال فرار بود با انگشت نشان بکنند و لذت ببرند یا این‌که ماهی چکشی بایستد و به دوربین خیره شود و با تکان دادن دستک‌هایش، مانند عالی‌رتبگان جدی، وقتی می‌دانند که در تلویزیون ظاهر می‌شوند، احوالپرسی کند.

این هم لاشه‌ی قدیمی که دو هزار سال امواج محافظش شدند و به شیرینی تکان‌های گهواره در آن پایین، در امان از کنجکاوی آیند‌گان به خوابش بردند. این هم غواصان، کند و باد کرده در لباس‌های شبیه فضانوردان، که از رخنه‌ای به طرف عمق کشتی عبور می‌کردند، جایی که صدها کوزه به ردیف چیده شده بودند، از آن‌هایی که احتمالاً چه آن‌جا بودند یا در زیر زمین امپراتور، فرقی نمی‌کرد. ناگهان چهره‌ی جیپ، کمی تغییر شکل داده به خاطر حرکات آب، در صفحه‌ی چهار گوش نمایان شد. روی مرندیانا طوفان نظرات به راه افتاد: «نگاه کنید! یک مغروق است.»

«یک پسر بچه است.»

فهرست مطالب کتاب

جیپ در تلویزیون
بَه! دوبار هم بَه!
ماجرای یک آدمخواری
در تعقیب دزد
اهالی کره‌ی مریخ به لاتین حرف می‌زنند
پسر بچه‌ای که ارزش سه ماهواره را داشت
گاریبالدی، گالیله گالیله‌یی و جیپ
مامان گربه‌ها
داستان‌های کرات دیگر
کارپایایی‌ها و برج پیزا
دلفینا در رقص
آدمک مصنوعی‌ای که می‌خواست بخوابد
همه‌اش با یک سوسمار شروع شد
شاهزاده‌ی بستنی
ده کیلو ماه
جهانی در تخم‌مرغ
هواپیمای ناشناخته
خانه‌ی پرنده
موتی و پاکتو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر
نویسنده
مترجممسعود جواهری چینی جانی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-7356-78-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر

برای دریافت کتاب جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.