معرفی و دانلود کتاب حادثه‌ی تلخ

عکس جلد کتاب حادثه‌ی تلخ
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حادثه‌ی تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حادثه‌ی تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حادثه‌ی تلخ

کتابی آموزنده، مصور و سرگرم‌کننده برای خردسالان که آن‌ها را برای مواجهه با خطر آتش‌سوزی و شیوه‌ی پیش‌گیری از آن آماده می‌کند. کتاب حادثه‌ی تلخ، با قلم روان و دلنشین لارا بهرامی، ماجرای دختربچه‌ای را روایت می‌کند که پس از سفر به روستا و اقامت در خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ خود، با رخداد ناگواری روبه‌رو می‌شود! زیبایی‌های روستاها و لزوم شکرگزاری به خاطر نعمت‌های پروردگار، موضوعات دیگری هستند که در این کتاب کودکانه مطرح شده‌اند.

درباره‌ی کتاب حادثه‌ی تلخ

آتش‌سوزی، گازگرفتگی، برق‌گرفتگی و... سوانحی هستند که نه‌تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان و خردسالان نیز ممکن است رخ بدهند. بااین‌اوصاف، چه بهتر که کودکان از همان سنین پایین با خطرات این‌چنینی و نحوه‌ی رویارویی با آن‌ها آشنا شوند. به همین منظور، لارا بهرامی در کتاب حادثه‌‌ی تلخ، داستانی را روایت کرده که خواندن آن برای کودکان می‌تواند بسیار آموزنده باشد. آتش‌سوزی، آسیب‌های ناشی از آن و چگونگی مواجهه با این خطر، موضوعات محوری این داستان کودکانه محسوب می‌شوند.

راوی کتاب، دخترکی است که برای تعطیلات آخر هفته، به همراه خانواده، راهی روستا شده تا هم از طبیعت زیبای آن‌جا لذت ببرد و هم سری به اقوام خود در روستا بزند. بااین‌حال، خوشی‌های او و خانواده‌اش در روستا دوام زیادی ندارند و خبری که در مورد آتش‌سوزی در حوالی منزل دایی می‌شنوند، آن‌ها را بسیار نگران می‌کند. بعد از این‌که همگی به خانه‌ی دایی می‌روند با صحنه‌ای دلخراش از آتش‌سوزی روبه‌رو می‌شوند. صحنه‌ای که راوی آرزو می‌کند کاش هرگز با آن رویارو نشده بود!

این داستان آموزنده علاوه‌بر این‌که مخاطبان را با صدمات ناشی از آتش‌سوزی آشنا می‌کند، کوشیده تا زندگی در روستا، رفتار و برخورد صمیمانه‌ی روستایی‌ها و طبیعت بکر آن را برای خوانندگان خردسال ترسیم کند. همچنین نکته‌هایی را از شیوه‌ی زندگی مردم در روستاها برای خوانندگان شرح می‌دهد. به‌عنوان نمونه، این مورد را یادآوری می‌کند که مردم روستاها به سبب کار سخت روزانه، شب‌ها زود به رخت‌خواب می‌روند تا به اندازه‌ی کافی استراحت کنند و برای کارهای فردا آماده باشند.

همان‌طور که می‌دانید، کودکانی که امروزه در فضای بسته‌ی آپارتمان‌ها بزرگ می‌شوند، شناخت چندانی نسبت به محیط روستاها و طبیعت چشم‌نواز آن‌‌ها ندارند. خواندن بخش‌های ابتدایی کتاب حادثه‌ی تلخ، به این دسته از کودکان کمک می‌کند که روستاها و امکانات طبیعی‌شان را بیشتر بشناسند. تصاویری که در تمامی صفحات کتاب قرار گرفته‌اند، به غیر از این‌که بر درک بهتر مطالب و رخدادهای داستان از سوی مخاطبان، تأثیر بسیاری دارند، گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی روستاها را نیز به کودکان نشان می‌دهند.

یکی دیگر از موضوعاتی که هنگام روایت داستان حاضر، مورد توجه لارا بهرامی بوده، به شکرگزاری و قدردانی از نعمت‌های خداوند مربوط می‌شود. نویسنده سعی داشته به خردسالان بیاموزد که در قبال نعمت‌های خدا باید همواره سپاس‌گزار باشند.

به تمامی والدین پیشنهاد می‌کنیم این داستان خواندنی را تهیه کرده و آن را به همراه کودکان خود مطالعه کنند. معلمان و آموزگاران مقطع دبستان نیز می‌توانند در اوقات فراغت، این اثر را با همراهی و مشارکت دانش‌آموزان بخوانند.

کتاب حادثه‌‌ی تلخ به کوشش نشر هورین در اختیار کودکان و علاقه‌مندان ادبیات کودک قرار گرفته است.

کتاب حادثه‌‌ی تلخ برای چه کسانی مناسب است؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کودکان شش تا نه‌ساله، با خواندن این داستان هیجان‌انگیز، نکته‌های مهمی را در مورد خطر آتش‌سوزی و پیش‌گیری از آن می‌آموزند.

در بخشی از کتاب حادثه‌ی تلخ می‌خوانیم

تعطیلات آخر هفته بود که تصمیم گرفتیم به روستا برگردیم؛ یک روستای زیبا و دلنشین که پر از گل‌های خوشبو و رنگارنگ است.
زیبایی‌های زیاد دیگری هم وجود داشت که وقتی به دقت به اطراف نگاه می‌کردیم شگفتی‌های خدا را میی‌افتیم که به راستی طبیعت قشنگی به روستا بخشیده بود.

با دیدن این همه زیبایی قدرت پروردگار متعال را بهتر درک می‌کردیم و به این واسطه ایمانمان به خداوند بیشتر می‌شد که چه زیبا طبیعت را نقاشی کرده است.
مثل همیشه کوچه‌ها پر از کودکانی بود که با روحیه‌ی شاد مشغول بازی بودند. در روستا بچه‌های مهربانی بودند که با من بازی می‌کردند.


مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حادثه‌ی تلخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات19
زبانفارسی
شابک978-622-5950-55-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حادثه‌ی تلخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حادثه‌ی تلخ

برای دریافت کتاب حادثه‌ی تلخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.