معرفی و دانلود کتاب حافظه فرازمینی: شیوه‌های پرورش، تمرین‌دهی و بهره‌برداری

عکس جلد کتاب حافظه فرازمینی: شیوه‌های پرورش، تمرین‌دهی و بهره‌برداری
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حافظه فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حافظه فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حافظه فرازمینی: شیوه‌های پرورش، تمرین‌دهی و بهره‌برداری

آیا از رازهای پنهان حافظه‌ی انسان آگاه هستید؟ ویلیام واکر اتکینسون در کتاب حافظه فرازمینی شما را با شیوه‌ی کارکرد حافظه و واقعیت‌های ناشناخته‌ی آن آشنا می‌کند. اگر فکر می‌کنید حافظه‌ی ضعیفی دارید و می‌خواهید در جهت تقویت آن حرکت کنید، این کتاب را بخوانید.

درباره‌ی کتاب حافظه فرازمینی

افراد زیادی هستند که همیشه این سوالات را در ذهن خود دارند: «چرا نمی‌توانند چهره‌ی افراد را به یاد بیاورند، یا به‌خاطرسپردن نام‌ها برایشان دشوار است؟»، «چرا موضوع کتابی را که همین دیروز خوانده‌اند به یاد نمی‌آورند» و هزاران چرای دیگر که می‌تواند به آشفتگی روحی و ذهنی بینجامد. اگر شما هم جزو این دسته هستید، نگران نباشید! چرا پاسخ تمام این سوالات و پرسش‌های مشابه آن را در کتاب حافظه فرازمینی (Memory: How to Develop, Train, and Use It) اثر ویلیام واکر اتکینسون (William Walker Atkinson) به دست می‌آورید.

ویلیام واکر اتکینسون در این کتاب بیان می‌کند دلیل بزرگ این مسئله که شما نمی‌توانید چهره، حرف‌ها، اسامی، اتفاقات و ... را به‌خاطر بیاورید این است که آن‌ها را به طور قطعی درک نمی‌کنید. شما می‌توانید گلی را ببینید؛ اما برای به‌خاطر سپردن ویژگی‌های آن، می‌بایست گل و اجزای آن را درک کرده و زمانی که آن را به حافظه سپردید، یادآوری کنید.

کتاب حافظه فرازمینی درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند که حافظه‌ی خوب پایه و اساس یادگیری شما و افزایش سطح معلوماتتان است. البته باید بدانید که هیچ‌کس با حافظه‌ای قوی متولد نمی‌شود؛ بلکه این خود شما هستید که حافظه‌ی خود را تقویت می‌کنید و برای داشتن حافظه‌ی قوی نیازمند تمرین بسیار هستید.

کتاب حافظه فرازمینی درباره‌ی علل تضعیف حافظه مانند افزایش سن، بیماری و روش‌های اشتباه در یادگیری صحبت می‌کند و در ادامه توضیح می‌دهد که با استفاده از روش‌های خاصی می‌توان این عوامل را به حداقل رساند.

کتاب حافظه فرازمینی در بیست فصل نوشته شده است و نویسنده در فصل اول آن به اهمیت حافظه پرداخته و نگاهی کلی به آن داشته است. همچنین در فصل دوم راه‌های پرورش حافظه را توضیح داده و در فصل سوم و چهارم به بیان ساختارهای حافظه می‌پردازد. ثبت ناخودآگاه در حافظه، اهمیت توجه و تداعی، مراحل مختلف حافظه، شیوه‌ی به خاطر سپردن اسامی و نام‌ها، چهره‌ها، جغرافیا و حافظه‌ی مکان‌یابی و ... موضوعات دیگری هستند که ویلیام واکر در کتاب حافظه فرازمینی از آن‌ها صحبت می‌کند.

با خواندن این اثر علمی می‌توانید دید بسیار خوبی نسبت به کارکرد حافظه‌ی خود پیدا کنید و از میزان مشکلات احتمالی که همواره در کمین حافظه‌ی شما هستند بکاهید. این کتاب با ترجمه‌ی ناهید علیمحمدی و به همت انتشارات راوشید به چاپ رسیده است.

کتاب حافظه فرازمینی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند با حافظه و کارکرد آن آشنا شوند و یا به پرورش و تقویت حافظه‌ی خود بپردازند پیشنهاد می‌کنیم.

با ویلیام واکر اتکینسون بیشتر آشنا شویم

ویلیام واکر اتکینسون متولد 5 دسامبر 1862 تاجر، نویسنده و ناشر آمریکایی است. او در سی سال آخر عمرش تقریباً 100 کتاب نوشته و منتشر کرده است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، با سه نام فعالیت کرده است که اولین آن‌ها نام اصلی خودش، یعنی ویلیام واکر اتکینسون بود. او بعدها با نام‌های یوگی راماچاراکا و سوامی بکتا ویشیتا نیز به نویسندگی و چاپ کتاب مشغول شد. از جمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «هنر تفکر منطقی»، «تصویر ذهنی»، «اثرات تمرینات ذهنی»، «راز موفقیت»، «تلپاتی: تئوری، حقایق مربوط به آن»، «چطور آینده را بخوانیم؟» اشاره کرد. وی در 22 نوامبر 1932 فوت کرده است.

در بخشی از کتاب حافظه فرازمینی می‌خوانیم

تداعی روش حافظه برای فهرست‌بندی و ارجاع دادن است. هر تداعی به خاطر آوردن و تجدید خاطره را راحتر می‌کند. هر تداعی به شما ریسمانی برای کمان ذهنیتان می‌دهد. سعی کنید کمی از دانش جدید را با چیزی که قبلاً شناخته شد و یا برا‌ی شما آشنا است؛ مرتبط کنید. به این ترتیب برای جلوگیری از خطر جدا شدن و تنها ماندن یک موضوع در ذهنتان؛ آن هم بدون داشتن شماره فهرست و نام؛ از طریق مجاورت در فضا و زمان، بر اساس رابطه نوع، شباهت یا تفاوت داشتن با موضوعات و افکار دیگر عمل به خاطر سپردن را انجام دهید. گاهی اوقات مرحله پایانی مفید است. مانند مورد مردی که گفت: «اسمیت مرا به یاد آقای براون می‌اندازد در صورتی که او بسیار متفاوت است». شما اغلب قادر خواهید بود با موضوع دیگری که در همان مکان و زمان اتفاق افتاده است؛ موضوع دیگری را به خاطر بسپارید.

این چیزها به شما سرنخ‌های باقیمانده یادآوری را می‌دهد که به موجب آن می‌توانید کلاف ذهنی خود را گره‌گشایی کنید. به همین ترتیب اغلب یک شخص می‌تواند با حرکت‌کردن آهسته بر روی الفبا با مداد خود؛ نامی را به خاطر آورد که حرف بزرگ آن را می‌بیند؛ البته فقط زمانیکه آن نام قبلاً با بینایی حفظ شده باشد. به همین ترتیب چند نت اول یک موسیقی انتخاب شده، شما را قادر می‌سازد کل آهنگ را به یاد آورید و یا اولین کلمات یک جمله، کل گفتار یا یک انتخاب بعد از آن را به یادتان می‌آورد. برای به خاطر سپردن چیزی که از یاد شما رفته است؛ فکر‌کردن به چیزی مرتبط با آن حتی از راه دور مفید خواهد بود. کمی تمرین به شما امکان می‌دهد چیزی را در امتداد ضعیف‌ترین ارتباط یا سرنخ به خاطر بیاورید. برخی از آدم‌ها کاراگاهان حافظه ماهری هستند که این نقشه را دنبال می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اهمیت حافظه
فصل دوم: پرورش حافظه
فصل سوم: موارد تجلیل‌شده از حافظه
فصل چهارم: ساختارهای حافظه
فصل پنجم: پرونده ثبت ناخود‌آگاه
فصل ششم: توجه
فصل هفتم: تداعی
فصل هشتم: مراحل حافظه
فصل نهم: تمرین‌دهی چشم
فصل دهم: تمرین‌دهی گوش
فصل یازدهم: به خاطر سپردن نام‌ها
فصل دوازدهم: شیوه به خاطر سپردن چهره‌ها
فصل سیزدهم: شیوه به یاد‌آوری مکان‌ها
فصل چهاردهم: شیوه به یادآوری اعداد
فصل پانزدهم: شیوه به یادآوری موسیقی
فصل شانزدهم: شیوه به یاد آوری وقایع
فصل هفدهم: شیوه به یادآوری حقایق
فصل هجدهم: شیوه یادآوری کلمات و غیره
فصل نوزدهم: شیوه به یادآوری کتاب‌ها، نمایشنامه‌ها، قصه‌ها و غیره
فصل بیستم: دستورالعمل‌های کلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حافظه فرازمینی: شیوه‌های پرورش، تمرین‌دهی و بهره‌برداری
نویسنده
مترجمناهید علیمحمدی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-622-5767-42-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حافظه فرازمینی

Ali King
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کاش تمرینات تصویری هم میداشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حافظه فرازمینی

برای دریافت کتاب حافظه فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.