معرفی و دانلود کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

عکس جلد کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز
قیمت:
96000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

وجه اشتراک میان یک هنرمند و یک جنایت‌کار در چیست؟ شاید این سؤال برای برخی عجیب به نظر برسد، اما دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز نشان می‌دهند که ذهن یک جنایت‌کار و ذهن یک هنرمند را عنصری مشترک هدایت می‌کند. این کتاب درباره ماهیت و عملکرد دوپامین و تأثیر آن بر رفتارهای ما در زندگی روزمره است که برنده‌ی جایزه‌ی مستقل کتاب نسل آینده (Next Generation Indie Award) هم شده.

درباره‌ی کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

شاید برای همه‌ی ما روزهایی پیش آمده باشد که تصور کردیم کسی را یافتیم که تمام عمر عاشق او خواهیم بود. آن روزها در اوج احساسات به‌سر بردیم و هیچ‌گاه فکرش را هم نکردیم که چند روز بعد، خبری از این حس‌وحال نیست. این اوج و فرود احساسات معمولاً باعث گیج شدن افراد می‌شود و آن‌ها را به فکر فرو می‌برد. همه‌ی افرادی که چنین ماجرایی را تجربه کرده باشند، می‌توانند تأیید کنند که در لحظاتی این احساس را داشته‌اند که نیرویی خارج از اراده‌ی خودشان آن‌ها را کنترل می‌کند.

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز (The Molecule of More)، اثر دانیل زد. لیبرمن (Daniel Z. Lieberman) و مایکل ای. لانگ (Michael E. Long) مسئول اصلی این تجربیات را مولکولی به نام دوپامین می‌داند. دوپامین همان مولکولی است که ترشح آن در مغز باعث ایجاد انگیزه و شادی در ما می‌شود. با ترشح دوپامین، عملکرد مغز ما به‌گونه‌ای هدایت می‌شود که تصور می‌کنیم به اموری فراتر از دایره‌ی تسلط و توانایی‌مان واقف هستیم.

همین سیستم است که شادی، انگیزه، عشق، ریسک‌پذیری، خلاقیت و حتی جنون را تولید می‌کند. وجود این ماده به ما انگیزه و جرأت کارهایی را می‌دهد که بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسند. به‌همین‌ترتیب طبیعی است که بدون ترشح دوپامین به‌میزان کافی، ما ناگهان با افت انگیزه و انرژی عجیبی مواجه خواهیم شد. دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز ما را با نحوه‌ی عملکرد دقیق این ماده و تأثیرات فوق‌العاده و فراتر از انتظار آن آشنا می‌کنند.

دوپامین، آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند باعث ظهور بزرگ‌ترین آثار هنری شود، زیرا سطح خلاقیت و درک هنری را به‌شدت بالا می‌برد. اما از طرف دیگر، می‌تواند منجر به بروز خطرناک‌ترین و آسیب‌زاترین تصمیمات و رفتارهایی شود که یک انسان در طول زندگی خود مرتکب آن شده است. دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ ما را با تمام زوایای تاریک و روشن و گفته و ناگفته‌ی این ماده آشنا می‌کنند.

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز را نشر صوتی آوانامه با صدای آرمان سلطان‌زاده و براساس ترجمه‌ی محمداسماعیل فلزی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات مازیار به چاپ رسانده.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

  • کتاب دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ، داستانی است حماسی و مهیج درباره‌ی دوپامین، که اجازه نمی‌دهد حتی یک‌لحظه سرت را از روی کتاب بلند کنی. (دکتر دیوید ایگلمن، استاد عصب‌شناسی در دانشگاه استنفورد و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • چرا به‌جای اینکه از داشته‌هایمان راضی باشیم، این‌قدر از ته دل آرزوی چیزهایی را داریم که در اختیار ما نیستند؟ چرا مثل احمق‌ها عاشق می‌شویم؟ کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز به سؤالی همیشگی در ارتباط با ویژگی‌های زیستی انسان پاسخ می‌دهد. کتابی در ارتباط با شرایط انسان که نباید از خواندن آن غافل شد. (گرِگ ایستربروک، نویسنده‌ی کتاب It’s Better Than It Looks)

  • از آنجایی که من برای گذراندن زندگی، خرت‌وپرت‌های مربوط به موسیقی می‌سازم و برای تجربه‌ی لذت و هیجان، کتاب‌های علمی می‌خوانم؛ از خواندن کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز، لذتی دوچندان بردم. دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ تأثیرات شگفت‌انگیز دوپامین را در قالب جملاتی استعاری، کوتاه و رسا شرح داده‌اند. آن قسمت از یافته‌های تحقیق که خلاقیت و جنون را مربوط می‌داند و انگشت اتهام را به سمت دوپامین نشانه می‌رود، دقیقاً به هدف نشسته است. با هر فصلی که جلو می‌رفتم، انگار کلیدی که در دست داشتم آرام‌آرام برای باز کردن در اتاقی جدید و درعین‌حال آشنا، در قفل جا می‌افتاد. (رابی فولکس، کاندیدای دریافت جایزه‌ی بهترین ضبط سال گرمی)

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز برای کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های عصب‌شناختی، روان‌شناختی و علمی درباره‌ی کارکرد مغز، احساسات و بدن انسان علاقه دارند مناسب خواهد بود. این کتاب به تمام کسانی که در پی یافتن پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای احساسات متناقضشان هستند توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شویم

دانیل زد. لیبرمن، استاد روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه جرج واشنگتن و از اعضای برجسته‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا است. دانیل زد. لیبرمن که متولد سال 1964 است، تاکنون تحقیقات ارزشمند و زیادی در زمینه‌ی علوم رفتاری داشته.

مایکل ای. لانگ که در سال 1963 متولد شده و در رشته‌ی فیزیک تحصیل کرده، نویسنده‌ی فیلم‌نامه، نمایشنامه و متن سخنرانی‌های بسیاری از دولتمردان و اعضای کنگره‌ی آمریکا است. او در دانشگاه جرج‌تاون به تدریس نویسندگی می‌پردازد و تابه‌حال بیش از بیست نمایشنامه‌ی او در نیویورک روی صحنه رفته. مایکل ای. لانگ به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، کاندیدای دریافت جایزه‌ی بزرگ جشنواره‌ی فیلم اسلم‌دنس شده است.

در بخشی از کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز می‌شنویم

فقط پنج ده‌هزارم درصد سلول‌های مغز دوپامین تولید می‌کنند؛ یعنی یک سلول در میان دو میلیون سلول مغز. ولی این سلول‌ها تأثیر مهمی بر رفتار انسان دارند.

داوطلبان تحقیق به هنگام ترشح دوپامین، دچار احساس لذت می‌شوند و سعی می‌کنند از هر راهی شده دوباره سلول‌های ترشح‌کننده‌ی دوپامین را فعال کنند. درواقع در شرایط مطلوب هر کسی با وسوسه‌ی غیرقابل مقاومت در پی یافتن راهی برای تحریک ترشح دوپامین است تا سرحال شود. برخی از دانشمندان دوپامین را مولکول لذت و مسیری را که سلول‌های تولیدکننده‌ی دوپامین در آن فعالند، مدار پاداش نامیده‌اند.

شهرت دوپامین به‌عنوان مولکول لذت، پس از انجام مطالعاتی در میان معتادان تثبیت شد. محققان مخلوطی از کوکائین و شکرِ رادیواکتیو را به داوطلبان معتاد تزریق کردند تا بخش‌هایی از مغز را که بیش از همه کالری مصرف می‌کرد شناسایی کنند. وقتی تأثیر کوکائین تزریقی شروع شد، از دواطلبان خواستند شدت احساس خود را مشخص کنند. معلوم شد هراندازه فعالیت مسیر پاداش بیشتر باشد، شدت احساس داوطلبان نیز بیشتر است. وقتی کوکائین مغز تخلیه می‌شد، فعالیت دوپامین کاهش می‌یافت و نشئه‌ی ایجادشده فروکش می‌کرد. در مطالعات دیگر نیز نتایج مشابهی به دست آمد و بدین‌گونه نقش دوپامین به‌عنوان مولکول لذت تأیید شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
شناسنامه - مقدمه - یادداشتی از نویسنده
21 دقیقه
فصل یک - عشق - بخش اول
22 دقیقه
فصل یک - عشق - بخش دوم
30 دقیقه
فصل یک - عشق - بخش سوم
24 دقیقه
فصل دو - داروها - بخش اول
23 دقیقه
فصل دو - داروها - بخش دوم
25 دقیقه
فصل دو - داروها - بخش سوم
20 دقیقه
فصل دو - داروها - بخش چهارم
32 دقیقه
فصل سه - تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ - بخش اول
26 دقیقه
فصل سه - تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ - بخش دوم
26 دقیقه
فصل سه - تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ - بخش سوم
25 دقیقه
فصل سه - تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ - بخش چهارم
23 دقیقه
فصل سه - تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ - بخش پنجم
29 دقیقه
فصل چهار - خلاقیت و جنون - بخش اول
26 دقیقه
فصل چهار - خلاقیت و جنون - بخش دوم
34 دقیقه
فصل چهار - خلاقیت و جنون - بخش سوم
24 دقیقه
فصل پنج - سیاست - بخش اول
30 دقیقه
فصل پنج - سیاست - بخش دوم
23 دقیقه
فصل پنج - سیاست - بخش سوم
22 دقیقه
فصل پنج - سیاست - بخش چهارم
25 دقیقه
فصل شش - پیشرفت - بخش اول
26 دقیقه
فصل شش - پیشرفت - بخش دوم
27 دقیقه
فصل شش- پیشرفت - بخش سوم
23 دقیقه
فصل هفت - هارمونی - بخش اول
18 دقیقه
فصل هفت - هارمونی - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز
نویسنده،
مترجممحمداسماعیل فلزی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
96000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

Ketabrah
۱۴۰۲/۴/۱۹
ابتدا بگم که شما با کتابی فوق العاده روبرو هستید، چه از نظر روان و قابل فهم بودن، چه بار علمی و چه ترجمه و خوانش استاد سلطان زاده.
دوستانی که از کتاب ایراد میگیرن رو درک نمیکنم، این یک کتاب داستان نیست، توجیه و تحلیل علمی رفتار انسانهاست تحت تاثیر دوپامین، کتابی که هزاران ساعت آزمایش و تحقیقات رو
دانشمندان طی سالها جمع آوری کرده و با قیمت ناچیز به ما ارائه داده.
شما با خواندن این کتاب رفتارهای غیر قابل توجیه دیگران یا حتی خودتان را درک میکنید، در مورد اینکه چرا عشق‌ها در ابتدا انقدر قوی هستن و به مرور تحلیل میرن، در مورد قدرت عجیب اعتیاد در مورد خلاقیت و دهها مطلب جالب دیگه که همه به دوپامین مربوطه، به نظرم هرکسی لا اقل در سنین بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال باید این کتاب رو مطالعه کنه
با تشکر از عوامل تهیه این کتاب
Bahman Beiranvand
۱۴۰۲/۷/۱۰
درود. مبحث دوپامین خیلی گسترده است. برای اشخاصی مثل من که اطلاعات تخصصی مربوط را ندارند شاید ترجیح این باشد که مطالب مهم بدون توضیحات زیاد بصورت دسته بندی شده ارائه شوند. نمیشه گفت این کتاب خیلی تخصصی است ولی خیلی هم جمع و جور و خلاصه نیست. ترجمه خیلی جالب نیست ولی صدای راوی خوب است. اگر یک کم کتاب حوصله داشته باشید، خوبیه ولی همانطور که گفتم مبحث وسیع است و قطعا برای جذب بهتر مطالب نیاز به پیش زمینه قبلی است. البته بدلیل اختلاف فرهنگی ترجمه بعضی جاها اذیت میکنه و خوب مجبوری بری سراغ متن اصلی. امیدوارم مفید بوده باشد.
مجتبی م
۱۴۰۲/۵/۱۷
کتاب مفیدی بود. تاثیر دوپامین روی مسائل شخصی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی و... را مورد بررسی قرار میده و برای منی که مهندسی خوندم و از زیست شناسی سر رشته کمی دارم مفید بود. یک نکته جالب این کتاب هم این بود که میگفت فلان فرد معروف بعد از مصرف روانگردانها دچار اسکیزوفرنی شده. پس اگر میخواهیم dmt و lsd و... مصرف کنیم باید کمی درباره مصرفش تحقیق و فکر کنیم.
ahmad rezaei
۱۴۰۲/۳/۳۰
سلام و خسته نباشید.
ابتدا از تمام کتابراهی‌ها تشکر می‌کنم بابت کتب خوب و عالی؛ و زحماتی که متحمل می‌شوند. دوم اینکه خواهش می‌کنم کتاب صوتی را عرضه می‌کنند؛ متنی آن را عرضه کنند. مدت زمان تخفیف روزانه را بیشترکنند. تا پول خرید آماده می‌کنیم تخفیف برداشته شده. ممنون و سپاس از شما عزیزان
داوود نقدی پور
۱۴۰۲/۳/۳۰
کتاب حاوی مطالب نسبتا تکراری که در هر حد یک مقاله سه صفحه‌ای میشه خلاصه کرد هست. به ترجمه نمی‌توان اعتماد کرد چرا که حتی در ترجمه سرفصل دوم که دراگ یا همان مواد هست، دارو ترجمه کرده. چطور می‌توانیم به وفاداری در ترجمه جزییات اعتماد کنیم. در کل بد نیست.
سیامک صمدزاده
۱۴۰۲/۳/۲۴
اول از هر موضوعی بایستی به صدای جذاب و پراز حس گوینده اشاره کنم که واقعا حس خوبی بمن داد، و محتوی کتاب دقیقا و عمیقا اشاره به اون دسته از احساساتی که همیشه ناشناخته بودن و شناسایی شدنشون خیلی سخت بود داره که باعث شده من انتخابش کنم.
مقداد علی دوست
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
به نظرم این کتاب فوق‌العاده است با آزمایش‌های علمی بر روی دوپامین نحوه کار کرد مغز و دلیل بسیاری از رفتارهای انسان رو شرح میده و ما رو نسبت به تصمیماتی که منشأ اون در فعل و انفعالات شیمیایی مغز به وجود اومده رو آگاه می‌کنه
دانیال صالحی
۱۴۰۲/۴/۵
تا به اینجای کتاب که شنیدم تاثیر زیادی بر شناخت بازی‌های فیزیولوژیک ذهنی داشت که باعث شد دلیل آینده‌نگری و در حال نزیستن را متوجه شوم. امیدوارم از این دست کتاب‌ها بیشتر انتشار پیدا کنند.
صدای گوینده میز بسیار تأثیرگذار بود
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۲۴
دوپامین و گونه‌گونی شخصیت آدم‌ها!
بنظرم کتابی‌ست که هر کسی باید بخونتش. در مورد سلامت روان و جسم مطالب ارزشمندی درخواهید یافت: اینکه چطور هورمون‌ها شخصیت ما را می‌سازند و رفتارها و خلق ما را کنترل میکنند!
امین خاکی زاده
۱۴۰۲/۳/۲۲
با خواندن این کتاب تسلط و دانش عمیقی بر خودتان و نحوه شناخت و مدیریت رفتار و زندگی خود و همچنین درگ رفتار دیگران به دست خواهید آورد، به شدت پیشنهاد میکنم
علیرضا خانی
۱۴۰۲/۳/۱۷
هیجانی وصف ناشدنی برای منتظران صوتی این کتاب. تشکر از نشر مازیار برای ترجمه اولیه این اثر❤️🌹
مهران بلوچی
۱۴۰۲/۸/۴
اینقدر دوست داشتنی و با دقت بررسی درمورد این بحث دوپامین انجام شده است که نتنها شنونده را جذب میکند بلکه کاربردی در امور روزمره است. و کتاب کاملی درمورد این بحث میباشد
مرضیه فربد
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
واقعاً یکی از بهترین کتاب هایی بود که تا الان خونده بودم. اگر به فیزیولوژی مغز و کارکرد ان در اتفاقات زندگی علاقمند هستید، حتما این کتاب رو بخونید
Maziyar Bazri
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دوپامین, این ماده هم برکت است، هم نفرین.
هم محرک است، هم پاداش
امیدواریم این کتاب راهی باشه تا همگی راه روشنایی و بلد شدنِ خودمان را یاد بگیریم.
حسن صبری
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب خوب علمی‌ی نحوه دید و قضاوت علمی راجب به نحوه عملکرد مغز بوسیله مقدار دوپامین ترشح شده میده که میتونید رفتار انسانهای دیگر را بهتر قضاوت کنید
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

برای دریافت کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.