معرفی و دانلود کتاب خسیس

عکس جلد کتاب خسیس
قیمت:
۱۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خسیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خسیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خسیس

نمایشنامه‌ی خسیس اثر کارلو گولدونی نویسنده‌ی مشهور ایتالیایی قرن هجدهم است. اثر نمایشیِ تک‌پرده‌ای که نویسنده آن را بر اساس شخصیت یکی از دوستانش به رشته‌ی تحریر در آورده و روایتگر ماجرای زن جوانی است که به‌تازگی همسرش را از دست داده...

درباره‌ی کتاب خسیس

افراد خسیس به خاطر ویژگی‌های شخصیتی عجیبشان، مورد علاقه‌ی بسیاری از نویسندگان بوده‌اند. از پلاتوس و مولیر گرفته تا کارلو گولدونی (Carlo Goldoni) نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی که در نمایشنامه‌ی کمدی خسیس (L’Avaro) به شرح ماجرای یک بیوه‌ی جوان می‌پردازد.

داستان این نمایش تک‌پرده‌ای در منزل دن آمبروجیو رخ می‌دهد. کسی که تنها پسرش یک سال قبل از دنیا رفته و حالا او با عروسش زندگی می‌کند. دن آمبروجیو همواره از این شکایت دارد که یوجینا خرج‌های زیادی برای او می‌تراشد. عروس جوان سه خواستگار دارد و نمایش با ماجرای خواستگارها و خساست‌های عجیب و غریب دن آمبروجیو ادامه می‌یابد.

این اثر نمایشی به سفارش مارکیِ بولونیا فرانچسکو آلبرگاتی نوشته شد تا توسط گروه هنری کوچکی که همواره در معیت او بودند، برای مهمانانش اجرا شود. پس از مشاهده‌ی نمایش، کارلو گولدونی اذعان کرد که گروه هنرپیشگان اثرش را به خوبی اجرا کرده‌اند. این نمایشنامه به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و کاتالان نیز ترجمه شده است.

نمایشنامه‌ی خسیس با ترجمه‌ی علی شمس، توسط نشر آواژ در اختیار دوست‌داران هنر تئاتر قرار گرفته است.

اقتباس‌های هنری نمایشنامه‌ی خسیس

نمایشنامه‌ی خسیس اثر کارلو گولدونی اولین بار در سال 1756 در شهر بولونیای ایتالیا روی صحنه رفت.

کتاب خسیس مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی نمایشنامه‌ی خسیس به دوستداران ادبیات نمایشی ایتالیا و تئاترهای کمدی پیشنهاد می‌شود.

با کارلو گولدونی بیشتر آشنا شویم

کارلو اُزوالدو گولدونی نمایشنامه‌نویس و نویسنده‌ی اشعار اپرا، زاده‌ی 1707 در ونیز است. برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین آثار نمایشی ایتالیا به قلم او نوشته شده‌‌اند. تماشاچیان و مخاطبان آثارش همواره او را به خاطر نبوغی که در ترکیب درستکاری و شوخ‌طبعی نشان داده، تحسین کرده‌اند. او از دوران کودکی به تئاتر عشق می‌ورزید و با عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی نمایش اجرا می‌کرد. تمام تلاش‌های پدرش برای گماردن او به کارهای دیگر با ناکامی روبه‌رو شد، اما سرانجام تحصیلاتش در رشته‌ی وکالت را در دانشگاه مودنا به پایان رساند. از همان نوجوانی شروع به نوشتن شعر کرده بود و اولین نمایشنامه‌ی موفقش با عنوان بلیساریو (Belisario) را در سال 1734 نوشت. مولیر یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان بر سبک نگارش گولدونی بود و آثار خود را همواره با او مقایسه می‌کرد. او چند نمایش در سبک‌های تراژدی و تراژدی-کمدی دارد، اما بیشتر آثارش را در قالب کمدی نوشته است. «نوکر دو ارباب» (Il Servitore di due pardroni)، «دوقلوهای ونیزی» (I Due Gemelli Veneziani) از دیگر آثار کمدی او هستند. کارلو گولدونی در سال 1793 در پاریس درگذشت. فیلم «کارلو گولدونی، ونیز تئاتر بزرگ دنیا» با کارگردانی آلساندرو بترو، در سال 2007 و بر اساس زندگی این نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی به نمایش در آمد.

در بخشی از کتاب خسیس می‌خوانیم

یوجینا: آقای شوالیه خواهش می‌کنم بنشینید... چرا این‌قدر جوشی شدید... من راستش هر دوی شما رو شایسته و لایق خودم می‌دونم... اما خب هنوز تصمیم قطعیم رو نگرفتم. از جهتی درسته که من خودم برای خودم تصمیم می‌گیرم. اما باید در این خصوص با پدرشوهر مرحومم در این رابطه صحبت کنم. اون به لحاظ قانونی به گردن من حق داره... من درباره‌ی شما با اون حرف می‌زنم و اگر اون هر کدوم از شما رو انتخاب کنه، من به یه اندازه خوشحال می‌شم.

فلیبرتو: این خیلی پیشنهاد خوبیه.
شوالیه: منم از این پیشنهاد استقبال می‌کنم... شما همین الان درخواست ما رو به دن آمبروجیو ارجاع دادید... قابل توجه جناب کنت که شمشیر بنده پیش دن آمبروجیو بیشتر می‌بُره... جناب کنت حالا بگرد تا بگردیم. [رو به یوجینا تعظیم بلندی می‌کند.] با اجازه‌ی شما. [بیرون می‌رود.]

فلیبرتو: [با خودش] آخ اگه زن من بشه... داغ دوباره دیدنش رو به دلت می‌ذارم.
یوجینا: جناب کنت شما کمتر از شوالیه نگران به نظر می‌رسید.
فلیبرتو: اون رفت تا دن آمبروجیو رو پیدا کنه. منتها من ترجیح می‌دم همین جا بمونم.
یوجینا: هر جور صلاح می‌دونید. حالا اگر اجازه بدید، من باید برم به اتاقم. نصف روز گذشته و من کلی کار دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خسیس
نویسنده
مترجمعلی شمس
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-600-8698-46-3
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خسیس

مهدیه قادی
۱۴۰۲/۶/۲۷
هم طنز و هم خیلی روان و هم کوتاه بود و یک داستان شیرین و بامزه ایی بود که در همین داستان افراد خسیس را چه زیبا به قلم دراورد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خسیس

برای دریافت کتاب خسیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.