معرفی و دانلود کتاب کمین‌گاه

عکس جلد کتاب کمین‌گاه
قیمت:
۸۰۰۰ ۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمین‌گاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمین‌گاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمین‌گاه

فرزانه راجی در کتاب کمین‌گاه، هفت داستان کوتاه خواندنی از نویسنگان معاصر آمریکایی را ترجمه کرده و در قالب گزیده‌ی پیش رو، تقدیم شما نموده است. از میان نویسندگان شاخص اثر حاضر، می‌توان به آلیس مونرو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، اشاره کرد.

درباره کتاب کمین‌گاه

در کتاب کمین‌گاه مخاطب هفت داستان کوتاهِ جذاب و خواندنی از ادبیات معاصر آمریکا خواهید بود؛ داستان‌هایی که جملگی در حد فاصل ژانویه‌ی 2005 تا ژانویه‌ی 2006 به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. منبع اصلی فرزانه راجی در گزینش داستان‌های پیش رو، کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی 2006» بوده است. اصل کتاب مذکور از بیست داستان تشکیل شده است. هفت داستانِ حاضر در کتاب کمین‌گاه، بنا بر ذوق و سلیقه‌ی مترجم گلچین شده‌اند.

برای این‌که خوانندگان کتاب کمین‌گاه، با ذهنی روشن‌تر به مطالعه‌ی این اثر مبادرت ورزند، و درک درستی از جایگاه نویسندگان کتاب پیش رو در ادبیات معاصر آمریکا، و سنت ادبی‌ای که از دل آن برآمده‌اند داشته باشند، در سطور آتی نگاهی اجمالی خواهیم انداخت بر سیر شکوفایی ژانر داستان کوتاه در کشور آمریکا.

داستان کوتاه به شکل امروزی‌اش با دو نویسنده آغاز شد: گوگول و ادگار آلن پو. گوگول اهل روسیه بود و آلن پو آمریکایی. هر دو نویسنده در یک سال (1809) به دنیا آمدند و هر دوِ‌ ایشان قبل از شروع جنگ جهانی اول از دنیا رفتند و طبعاً شاهد تحولات بعدی داستان کوتاه نشدند. اغلب آثار این دو داستان‌نویس، هنوز رنگ‌وبوی قصه‌های کهن را دارند، و البته، به شدت وامدار سنت ادبیات گوتیک‌اند. در این بین، داستان‌های گوگول در مقایسه با آثار آلن پو، بیشتر با اصول رئالیسم، که مشخصه‌ی داستان کوتاهِ مدرن است، همخوانی دارند. آلن پو اما از جهاتی، نویسنده‌ای مهم‌تر و تأثیرگذارتر از گوگول به شمار می‌رود. چه، او بود که برای نخستین بار به تدوین و صورت‌بندیِ نظریه‌ای جامع در باب ماهیت داستان کوتاه و دامنه‌ی اهمیت آن همت گمارد.

به زعم آلن پو، داستان کوتاه، داستانی‌ست که می‌توان آن را در یک نشست خواند و به پایان برد. پو می‌گفت داستان کوتاه باید وحدتِ تأثیر داشته باشد: بدین معنا که حس و حالی واحد، و البته مضمونی یک‌دست و مشخص را به خواننده منتقل سازد. کمابیش تمام نویسندگانی که پس از پو ظهور کردند و در زمینه‌ی داستان کوتاه قلم‌آزمایی نمودند، به این جنبه‌ی خاصِ داستان کوتاه توجه نشان داده‌اند.

دیگر نویسنده‌ی مهمی که به اعتلای داستان کوتاه، خاصه در کشور آمریکا که موضوع بحث ماست، یاری رسانده، اُ. هنری نام دارد. او در طول عمر پربار خویش، شماری از درخشان‌ترین داستان‌های کوتاهِ تاریخ ادبیات آمریکا را خلق کرد، و نام خود را به عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک و تأثیرگذار به ثبت رسانید.

داستان کوتاه در ادبیات آمریکا، پس از جنگ جهانی اول بازاری پررونق‌تر از همیشه یافت. بیش‌وکم تمام نویسندگانی که در نیمه‌ی نخست قرن بیستم در آمریکا ظهور کردند، از جمله ارنست همینگوی، ویلیام فاکنر، و بعدها سلینجر، در کنار رمان به داستان کوتاه نیز توجه داشتند، و حتی شماری از برترین عناوین کارنامه‌ی ادبی خویش را در این قالب خلق کردند. در راستای این بحث، ارنست همینگوی بیش از همه شایسته‌ی توجه است. چرا که داستان‌های کوتاه او زمینه‌ساز ظهورِ شماری از درخشان‌ترین استعدادهای ادبیِ آمریکا در دهه‌های آتی شدند. از جمله‌ی این استعدادها، ریموند کارور بود، که در تمام طول عمر خود، جز داستان کوتاه و شعر، چیز دیگری ننوشت.

داستان‌نویسانی که اثری از ایشان در کتاب کمین‌گاه آمده، همه به نحوی از چهره‌هایی که نام بردیم تأثیر گرفته‌اند. این تأثیر البته گاه آشکار است و گاه نهان و غیرمستقیم.

اسامی نویسندگان کتاب کمین‌گاه به ترتیب از این قرار است: «آلیس مونرو»، «پل یون»، «بنجامین پرسی»، «دونا تارت»، «کاترین بل» و «الکساندر همون».

کتاب کمین‌گاه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ژانر داستان کوتاه و دوست‌داران ادبیات معاصر آمریکا، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب کمین‌گاه به شمار می‌روند.

با نویسندگان کتاب کمین‌گاه بیشتر آشنا شویم

کتاب کمین‌گاه، چنان‌که در سطور پیشین گفتیم، گزیده‌ای از داستان‌های گروه نویسندگان است. در ادامه، دو تن از شاخص‌ترین نویسندگانی را که اثری از آن‌ها در این کتاب آمده، به شما معرفی کرده‌ایم:

آلیس مونرو (Alice Munro) به سال 1931 در شهر کوچک وینگهام متولد شد. خانواده‌ی او زمین‌دار و نسبتاً متمول بودند. مونرو از همان دوران نوجوانی داستان‌نویسی را آغاز کرد. اولین داستانِ کوتاهِ او، با عنوان «ابعاد یک سایه»، در سال 1950 به انتشار رسید. مونرو یک سال پس از این، دانشگاه را ترک کرد و پس از بستن پیمان ازدواج با جیمز مونرو، راهی شهر ونکوور شد. نخستین مجموعه داستان آلیس مونرو، با عنوان «رقص سایه‌های شاد» در سال 1968 به چاپ رسید و مورد استقبال بسیاری از سخن‌شناسان قرار گرفت. این اثر، در همان سال انتشار، بزرگ‌ترین جایزه‌ی ادبی کانادا را نصیب نویسنده کرد؛ موفقیتی که با رمان «زندگی دختران و زنان» در سال 1971 ادامه یافت. مونرو در سال 1972 از همسرش طلاق گرفت و پس از آن در دانشگاه اونتاریو مشغول به کار شد. از دیگر آثار اوست: «کافه پاریس»، «زندگی عزیز»، «جان شیرین و شش داستان دیگر»، «رادیکال‌های آزاد» و «خوشبختی در راه است».

بنجامین پرسی (Benjamin Percy) متولد سال 1979 و اهل کشور آمریکاست. او علاوه بر داستان‌نویسی، در حیطه‌ی نگارش فیلمنامه و کارگردانی نیز فعالیت می‌کند. اثری از پرسی جایزه‌ی معتبر وایتینگ را برایش به ارمغان آورده است. از میان آثار او می‌توان به کتاب «سال صفر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کمین‌گاه می‌خوانیم

زن شصت و چند سالی داشت. یک امریکایی از اهالی شمال ایالت نیویورک، که مهمان اقامتگاه تفریحی شیلا در ساحل جنوبی جزیره‌ی چجو شده بود. چندین روز قبل وارد شده بود و هیچ‌کس نمی‌دانست تا کی آن‌جا می‌ماند. در دادن انعام دست‌ودلباز بود. و لباس‌های کتانی گشاد را ترجیح می‌داد که فرم بدنش را می‌پوشاند. داروندارش یک چمدان بود که آن هم به‌قول کارمندان بذله‌گوی هتل درست اندازه‌ی یک سر بریده جا داشت.

موهایش را به شکل‌ دلپذیری دورش می‌ریخت، تا زیر شانه‌هایش. تار موهایش به پشت صندلی‌ها یا روکش دیوارهای آسانسور می‌چسبید، و چنان که مستخدم هتل دریافته بود؛ بالجاجت هر چه تمام از فرو رفتن در داخل فاضلاب حمام سر باز می‌زد و مثل یک مشتِ گره‌کرده‌ی خاکستری و سفید در هم می‌رفت.

اشاره کرده بود که شوهرش جایی نه‌چندان دور از آن‌جا در یک ناو هواپیمابر تکنسین تجهیزات ناوبری بوده است. حالا او مرده بود. چند ماه پیش، یک روز صبح که بیدار شده بود و تقلا کرده بود لحاف را از روی خودش پس بزند، قلبش از حرکت باز ایستاده بود.

آن روز صبح زن او را با تکه‌ای پارچه‌ی نم‌دار استحمام کرد. دست و پاهایش را بلند کرد و صورتش را دستمال کشید. شانه‌اش را در کاسه‌ی آبی که کنارش بود فرو برد و بعد رفت سراغ شانه زدن زلف‌های مرد، که دیگر به سفیدی گراییده بود. فرقش را از سمت راست باز کرد، همان‌طور که خود مرد همیشه می‌کرد، از همان اولین روز دیدارشان جلو در خانه‌ی پدر و مادر زن، در آن شهر کوچک که زمستان‌ها در آن یک‌بند برف می‌بارید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه‌ی مترجم
آلیس مونرو
چشم‌انداز قصر صخره‌ای
پل یون
زمانی در ساحل
بنجامین پرسی
ای‌میل
دونا تارت
کمین‌گاه
کاترین بل
مسافربران غیررسمی
الکساندر همون
رهبر ارکستر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمین‌گاه
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمفرزانه راجی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-964-362-601-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰ ۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمین‌گاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کمین‌گاه

برای دریافت کتاب کمین‌گاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.