معرفی و دانلود کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2

عکس جلد کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2

کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 شامل چهار نمایشنامه‌ی کمیاب از استادان نامدار بریتانیایی در هنر نمایشنامه‌نویسی است. این آثار به نمایش‌هایی از آلن ایکبورن، دی. جی. کامپتون، دیوید کریگان و دونالد هوارث اختصاص یافته‌ که در قالب یک مجموعه، در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی قرار گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2

خرده نمایشنامه‌ها عنوان مجموعه‌ایست که هر کدام از آثار آن، به یک نمایشنامه‌نویس تعلق دارد و هر کتاب حاوی چند نمایش است. کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 (playbill one)، چهار اثر کمیاب را در برمی‌گیرد که هر یک از آن‌ها را یکی از نویسندگان دنیای ادبیات به رشته‌ی تحریر درآورده است. نمایشنامه‌ی آرتور (Arthur) اثر دیوید کریگان (David Cregan)، نمایشنامه‌ی جای درست (The Right Place) اثر دیوید کامپتون (David Campton)، نمایشنامه‌ی توهمات باورنکردنی ارنی (Ernie’s Incredible Illucinations) اثر آلن ایکبورن (Alan Ayckbourn) و نمایشنامه‌ی مدرسه (School Play) اثر دونالد هوارث (Donald Howarth).

نمایشنامه‌ی «جای درست» در این کتاب، به زندگی شخصیتی سرسخت و هدفمند به نام آدام می‌پردازد که برای رسیدن به هدفش، حاضر است همه چیز را قربانی کند. نمایش «آرتور» به روایت ماجرای آرتور پارسونز پرداخته و چگونگی تبدیل شدن او به یک نابغه را در عرصه‌ی سیاست به تصویر می‌کشد. نمایش «توهمات باورنکردنی ارنی»، در قالب کمدی به ماجرای کودکی خیال‌پرداز اختصاص یافته که توهماتش نظام دنیای واقعی را بر هم زده است. و در آخر، نمایشنامه‌ی «مدرسه» نیز اثری‌ست با قابلیت بداهه‌پردازی فراوان و خواننده را با این ایده آشنا می‌سازد که قادر است زندگی روزمره‌ی خود را تبدیل به یک تئاتر مدرن کند!

خواندن هر یک از این نمایشنامه‌ها برای علاقه‌مندان به نمایشنامه و ادبیات نمایشی بسیار جذاب خواهد بود. نویسندگان در میان خطوط آثار خود، هنر، نبوغ، بداهه‌گویی، خیال‌پردازی و طنز را جای داده‌اند و همه‌ی موارد ذکرشده این امکان را به مخاطب می‌دهند که با طیفی متنوع و جذاب از نمایشنامه‌های خارجی روبه‌رو شود.

انتشارات آواژ کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 را با ترجمه‌ی زهره زرگر در اختیار دوستداران هنر تئاتر و علاقه‌مندان به مطالعه‌ی نمایشنامه‌های خارجی قرار داده است.

کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 به دوستداران ادبیات نمایشی و نمایش‌نامه‌های کوتاه پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 بیشتر آشنا شویم

دیوید کریگان هنرپیشه و نویسنده‌ی انگلیسی متولد 1931 است. او نمایش‌های زیادی برای رادیو و تلویزیون نوشته و برخی از آثارش همچون مینیاتورها (Miniatures) ، سه مرد برای کالورتون (Three Men for Colverton) ، خانه‌های کنار چمنزار (The Houses By the Green) توسط تئاتر رویال کورت لندن اجرا شده‌اند.

دیوید کامپتون نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی انگلیسی، زاده‌ی 1924 است که در 35 سال فعالیت حرفه‌ای خود، آثار متعددی برای صحنه، نمایش‌های رادیویی و سینما نوشت. او را به عنوان یکی از اولین نویسندگانی در نظر می‌گیرند که نگارش در سبک تئاتر اَبسورد (ابزورد)(Theatre of the Absurd) یا پوچ‌گرایانه را آغاز کرد. دیوید کمپتون در طول دوران فعالیتش موفق شده سه بار جایزه‌ی انجمن تئاتر و یک بار جایزه‌ی انجمن هنری بریتانیا را دریافت نماید. او در سال 2006 چشم از جهان فرو بست.

سِر آلن ایکبورن یکی دیگر از درام‌‌نویس‌ها و کارگردان‌های مشهور بریتانیایی‌ست که در سال 1939 زاده شد. برخی از شاخص‌ترین آثار او شامل نمایش‌هایی مانند «زن در ذهن»، «پیروزی‌های نورمن» و «لودگی در اتاق خواب» می‌شوند. وی بسیاری از آثارش را شخصاً کارگردانی نموده است. او موفق شده در دوران فعالیتش جوایزی همچون «اولیویه»، «تونی» و «مولیر» را دریافت کند. بسیاری از آثار او در تئاترهای مشهوری همچون وِست اِند در لندن، برادوی نیویورک و سایر نقاط جهان به روی صحنه رفته‌اند.

دونالد هوارث کارگردان و نمایشنامه‌نویس انگلیسی متولد 1931 است. قبل از نگارش اولین نمایشنامه‌اش، مدت‌ها به حرفه‌ی بازیگری در تئاترهای مشهور بریتانیا مشغول بود. نمایش شکر در صبح (Sugar in the Morning) در سال 1959 در تئاتر رویال کورت روی صحنه رفت. «سه ماه گذشت» (Three Month Gone) و «گل سوسن در هند کوچک» (A Lily in Little India) از دیگر آثار او هستند. دونالد هوارث در سال 2020 دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 می‌خوانیم

آدام، هیویی، پیرمرد و دیگران در حالی که دستان‌شان روی هوا است، وارد می‌شوند. یکدیگر را نمی‌توانند ببینند. دور خود می‌چرخند. گاهی به هم برخورد می‌کنند. گاهی با یک سانت فاصله از کنار هم رد می‌شوند ولی لحظۀ آخر از هم دور می‌شوند. آن‌ها یکدیگر را صدا می‌زنند.

پیرمرد: مه.
هیویی: این چیه.
آدام: مه.
دیگران: مه، مه غلیظه، این مهه.
هیویی: ازش خوشم نمی‌آد.
آدام: منم خوشم نمی‌آد ولی نمی‌تونیم توقف کنیم.

پیرمرد: تاحالا مه به این بدی ندیده بودم. یادم نمی‌آد نتونسته باشم دستای خودمو ببینم. (دست راست خود را جلوی صورت می‌آورد اما نمی‌تواند آن را ببیند. دست راست خود را با دست چپش لمس می‌کند. سپس دستش را جلوی صورتش می‌آورد. هنوز نمی‌تواند ببیند.) اوه بدتر شد. ولی پاک می‌شه، صبر کنید، می‌بینید.
هیویی: من نمی‌تونم ببینم.
آدام: منم نمی‌تونم.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
جای درست
آرتور
توهمات باورنکردنی ارنی
نمایشنامه مدرسه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرده نمایشنامه‌ها 2
نویسنده، ، ،
مترجمزهره زرگر
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-8698-87-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2

برای دریافت کتاب خرده نمایشنامه‌ها 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.