معرفی و دانلود کتاب حرکت از درون به بیرون: اصول تسهیل حرکت از دیدگاه فلدنکرایس

عکس جلد کتاب حرکت از درون به بیرون: اصول تسهیل حرکت از دیدگاه فلدنکرایس
قیمت:
۶۹۵۰۰ ۳۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرکت از درون به بیرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرکت از درون به بیرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرکت از درون به بیرون: اصول تسهیل حرکت از دیدگاه فلدنکرایس

مرجعی درباره‌ی حرکت و اهمیت آن در همه‌ی لحظه‌های زندگی! کتاب حرکت از درون به بیرون اثر لزلی مکلنن و جولی پک در مورد هفت اصل تسهیل حرکت انسان صحبت کرده و توضیحات مفصلی را درباره‌ی حرکت کردن، سازوکار و اهمیت آن از دوران جنینی تا بزرگسالی ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب حرکت از درون به بیرون

حیات با اولین حرکات در رحم مادر آغاز می‌شود. بنابراین همه‌ی ما از آغاز شکل‌گیری سیستم عصبی تا آخرین نفس‌هایمان در این دنیا، همواره حرکت می‌کنیم تا زندگی کنیم! کتاب حرکت از درون به بیرون (Moving from the inside out) اثر خواندنی لزلی مکلنن (Lesley McLennan) و جولی پک (Julie Peck) با نگاهی متفاوت و معنابخش نسبت‌به حرکت نوشته شده است

نویسندگان در این کتاب از هفت اصل سازمان‌دهی استفاده کرده‌اند تا به پرسش‌های اساسی در مورد حرکات بدن درونی و بیرونی به مخاطبان خود پاسخ دهند. هدف اصلی نگارش کتاب حرکت از درون به بیرون این است که با ارائه‌ی بینشی همه‌جانبه به مخاطبان خود درباره‌ی حرکت بدن و شیوه‌ها و انواع آن، آن‌ها را در راستای شناخت توانایی حرکتی بدنشان کمک کند.

کتاب حرکت از درون به بیرون در هفت فصل تدوین شده و به هفت اصل سازمان‌دهی می‌پردازد. نویسندگان در فصل اول کتاب، تعادل پویا را به‌عنوان نخستین اصل معرفی کرده و بر این اساس اثبات می‌کنند تمام حرکت‌ها به تعادلی پویا میان ثبات و بی‌ثباتی نیاز دارند.

فصل دوم، راستای اسکلتی بدن و آزادسازی حرکت را بررسی می‌کند. لزلی مکلنن و جولی پک در این فصل به این موضوع می‌پردازند که راستای اسکلتی باعث آزادی حرکتی می‌شود؛ درواقع زمانی که اسکلت راستای صحیحی برای حمایت بدن دارد، عضله‌های بزرگ برای فعالیت آزاد می‌شوند.

پیشرفت دوره‌ای عنوان سومین فصل کتاب حرکت از درون به بیرون است. این اصل به بررسی پیشرفت انسان‌ها و حیوانات در بحث حرکت از ابتدا تا حالت قائم و به صورت دوره‌ای می‌پردازد.

اصلاح جهت‌دهی با کیفیت حرکت در فصل چهارم مطرح می‌شود. با تکیه بر این اصل، می‌توان مطالب مفید و کاربردی را درباره‌ی توجه به کیفیت حرکت، سیستم مرجع داخلی برای بررسی حرکت، شناخت عادت ناخودآگاه و یادگیری روش‌های جدید برای حرکت به دست آورد.

نویسندگان در فصل پنجم از ارتباطات سر و لگن صحبت می‌کنند. به این معنا که حرکت مؤثر نیازمند سَر است که برای جهت‌دهی آزاد بوده و ستون فقرات سازگار با قدرت آن را به لگن مرتبط کند.

فصل ششم کتاب حرکت از درون به بیرون ارتباط توان و دقت با سیستم عصبی را بررسی می‌کند و روی این نکته تأکید دارد که قدرت و نیرو از مرکز بدن به دست می‌آیند؛ درحالی‌که جهت‌یابی و دقت از اندام‌ها حاصل می‌شوند.

در فصل هفتم این اثر مطالبی را درباره‌ی سازمان‌دهی فشار می‌خوانید. از مباحث محوری این فصل می‌توان به تقاضاهای فشار داخلی یا خارجی اشاره کرد که باعث ایجاد و امتحان کردن توانایی‌های ما برای پاسخ‌گویی به یک حرکت سازمان‌یافته می‌شوند.

این کتاب با ترجمه‌ی یوسف مقدس تبریزی، محمد الغوثی، نفیسه همایی مراد و مهدی نوروزی در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته و انتشارات حتمی آن را روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب حرکت از درون به بیرون

  • یک کتاب لذت‌بخش پر از تمرین‌های عملی درباره‌ی چگونگی شناخت بهتر خود از درون! این کتاب بسیار جذاب و روشنگر است. (گای کلاکستون، نویسنده‌ی کتاب هوش در بدن)
  • کتاب حرکت از درون به بیرون یک راهنمای شفاف و معتبر از ایده‌های قدرتمند روش فلدنکرایس است. اثر پیشِ رو مقدمه‌ای شگفت‌انگیز را از روش فلدنکرایس ارائه می‌کند که برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان و البته متخصصان سلامت مفید خواهد بود. (الیزابت برینگر، مربی)

کتاب حرکت از درون به بیرون را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی، حرکت‌شناسی و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند. علاوه بر آن، این کتاب بهترین انتخاب است برای آن دسته از دانشجویانی است که قصد دارند در زمینه‌ی تمرین و توان‌بخشی با بینشی عمیق، کاری مؤثر انجام دهند.

در بخشی از کتاب حرکت از درون به بیرون: اصول تسهیل حرکت از دیدگاه فلدنکرایس می‌خوانیم

حرکت دگر‌سو جزء حرکت پستانداران است. در‌حالی‌که هنوز از چهار نقطه برای ایستادن استفاده می‌کنند، هر اندام قادر به حرکت جداگانه و هماهنگ بوده و سر برای جهت‌گیری مستقل از حرکت ستون فقرات آزاد است. از آن جا که از لحاظ مصرف انرژی بسیار کارآمد است، پستانداران می‌توانند از حرکات دگرسو برای راه‌رفتن، یورتمه رفتن، جست‌وخیز کردن یا آهسته دویدن در مسافت‌های طولانی استفاده کنند. از نظر تکاملی، سیستم عصبی نوزاد انسان اطلاعات زیادی راجع به حرکت رو به جلو، عقب، بالا، پایین و پهلو را یکپارچه می‌کند. این یک تصویر پیچیده از اجزای بدن و روابط آن‌ها را می‌سازد. ابتدا دنیای کودک یک کلیت تمایز نیافته بود که در آن می‌توانست به سادگی تکان بخورد. سپس برای حرکت همولوگ نیمه بالایی و پایینی را کشف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: تعادل پویا
فصل 2: راستای اسکلتی و آزادسازی حرکت
فصل 3: پیشرفت دوره‌ای
فصل 4: اصلاح جهت‌دهی با کیفیت حرکت
فصل 5: ارتباطات سر و لگن
فصل 6: ارتباط توان و دقت با سیستم عصبی
فصل 7: سازمان‌دهی فشار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرکت از درون به بیرون: اصول تسهیل حرکت از دیدگاه فلدنکرایس
نویسنده،
مترجمیوسف مقدس تبریزی، محمد الغوثی، نفیسه همایی مراد، مهدی نوروزی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-355-597-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۵۰۰ ۳۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرکت از درون به بیرون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حرکت از درون به بیرون

برای دریافت کتاب حرکت از درون به بیرون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.