معرفی و دانلود کتاب حسابداری صنعتی

عکس جلد کتاب حسابداری صنعتی
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری صنعتی

پیش‌بینی و برآورد هزینه‌های تولید عامل مهمی در کنترل هزینه‌ها، تعیین قیمت محصول و پیشرفت یک صنعت محسوب می‌شود. به ‌این منظور کتاب حسابداری صنعتی اثر سعید نمازیان با معرفی روش‌های هزینه‌یابی و تجزیه‌ و تحلیل‌های مالی، به محاسبه‌ و کاهش بهای تمام‌شده کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی در طیف گسترده‌ای از مشاغل کاربرد دارد که برخی از آن‌ها کارخانجات، صنایع تولیدی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه هستند. کتاب حسابداری صنعتی اثر سعید نمازیان اطلاعات مفیدی درباب بهای تمام‌شده، گزارشات و اصطلاحات حسابداری صنعتی، کنترل هزینه‌های سربار و روش‌های هزینه‌یابی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

در کتاب پیشِ رو، منظور از سیستم حسابداری صنعتی یا به‌ عبارت‌ دیگر حسابداری بهای تمام‌شده، سیستمی است که به محاسبه‌ی بهای تمام‌شده‌ی محصولات و خدمات ارائه‌شده منجر می‌شود. این شاخه از حسابداری ابزار مهمی است برای مدیران درجهت برنامه‌ی کاهش و کنترل بهای تمام‌شده‌ی تولیدات اعم از هزینه‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های سربار. کتاب حسابداری صنعتی همچنین به وظایف این نوع حسابداری می‌پردازد که پیش‌بینی و برآورد هزینه‌های یک دوره، جمع‌آوری، تفکیک و تسهیم هزینه‌های تولیدی، ارزیابی و قیمت‌گذاری محصولات، کمک به مدیران در جهت برنامه‌ریزی و اجرای آن و کنترل و تولید هزینه‌های تولیدی و عملیاتی را شامل می‌شود.

سعید نمازیان در کتاب حسابداری صنعتی عوامل تشکیل‌دهنده‌ی بهای تمام‌شده، روش‌های استهلاک‌گیری و گزارشگری حسابداری صنعتی و روش‌های تهیه‌ی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصلی جداگانه روش‌های هزینه‌یابی تشریح می‌شود که عبارت است از روش‌هایی که منجر به انجام عملیات، تجزیه‌وتحلیل‌های مالی و گزارشات می‌شوند و مدیریت را برای کنترل بهتر هزینه‌های واحد اقتصاد خود یاری می‌کند. انواع روش‌های هزینه‌یابی نیز در دو مدل سنتی و مدرن بررسی می‌شود که مؤلف معتقد است با پیشرفت تکنولوژی سیستم سنتی نمی‌تواند مبنای مناسبی برای تسهیم هزینه‌های سربار باشد؛ چراکه در این مدل هزینه‌های سربار تنها براساس ساعت کار ماشین‌آلات یا حجم تولیدات تسهیم می‌گردد.

در نهایت، حسین نمازی در فصل آخر کتاب حسابداری صنعتی با تجزیه‌وتحلیل بهای تمام‌شده، حجم فعالیت و سود، به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی پیچیده‌ای مثل قیمت‌گذاری محصولات و تعیین ترکیبات محصولات کمک می‌کند. وجود سوالات، تست‌ها و مسائلِ آخر هر فصل به یادگیری مباحث مربوطه و اجرای عملی آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران کتاب حسابداری صنعتی را منتشر کرده است.

کتاب حسابداری صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حسابداری صنعتی برای دانشجویان و اساتید رشته‌های حسابداری و مدیریت، مربیان و مدرسان، کارآفرینان و علاقه‌مندان به حسابداری مناسب است.

با سعید نمازیان بیشتر آشنا شویم

سعید نمازیان متولد سال 1365، مؤلف حوزه‌ی اقتصاد، مدیریت و حسابداری است. او آثار زیادی در این حوزه‌ها منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «خودآموز حسابداری بازار کار»، «مدیریت مالی برای مدیران غیرمالی»، «حسابداری به زبان انگلیسی و زبان تخصصی حسابداری»، «حسابداری مؤسسات خدماتی» و «افزایش مهارت‌های شغلی: مرجع آموزش حسابداری (متد کارگاهی)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب حسابداری صنعتی می‌خوانیم

برای محاسبه‌ی بهای تمام‌شده‌ی محصولات، ابتدا باید بهای تمام‌یشده عوامل تشکیل‌دهنده‌ی آن، یعنی مواد اولیه، دستمزد مستقیم و سربار ساخت را محاسبه نمود، سپس با استفاده از مبنای مناسب، نرخی را به‌عنوان نرخ جذب سربار یا نرخ ازپیش‌تعیین‌شده‌ی سربار به دست آورد. نکته‌ی قابل‌توجه این است که هزینه‌های سربار را درجهت تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و بهایابی در ابتدای هر دوره‌ی مالی پیش‌بینی می‌کنند تا با استفاده از این نرخ سربار محصولات ساخته‌شده طی دوره محاسبه و به حساب کالای در جریان ساخت منظور گردد. بنابراین نرخ جذب سربار عبارت است از تخصیص سربار برآوردشده با به کارگیری نرخِ ازپیش‌تعیین‌شده، به محصولات یا سفارشاتی که طی دوره‌ی مالی ساخته می‌شوند.

نکته‌ی بسیار مهم این‌جاست که نرخ جذب سربار قبل از شروع دوره‌ی مالی محاسبه شده و در طی دوره برای محاسبه‌ی سربارِ جذب‌شده از آن استفاده می‌شود. در ابتدای هر دوره‌ی مالی، با استفاده از هزینه‌های برآوردشده‌ی هر دایره‌ی تولیدی و یا سطح تولیدِ پیش‌بینی‌شده و نتایجِ به‌دست‌آمده از تسهیم ثانویه‌ی هزینه‌های برآوردشده، نرخ جذب سربار برای هر دایره‌ی تولیدی به طور جداگانه محاسبه می‌گردد. نرخ جذب سربار با برآورد هزینه‌ها ارتباط مستقیم خواهد داشت. بنابراین، دقت در برآورد هزینه‌ها موجب می‌شود که نرخ جذب سربار دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتر محاسبه گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با حسابداری صنعتی - بهای تمام‌شده
فصل دوم: تعاریف، اصطلاحات، گزارشات حسابداری صنعتی
فصل سوم: کنترل هزینه‌های سربار
فصل چهارم: روش‌های هزینه‌یابی مؤسسات تولیدی _ هزینه‌یابی سفارش کار
فصل پنجم: روش هزینه‌یابی مرحله‌ای
فصل ششم: تجزیه‌وتحلیل روابط بهای تمام‌شده، حجم فعالیت و سود
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری صنعتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-124-722-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری صنعتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری صنعتی

برای دریافت کتاب حسابداری صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.