معرفی و دانلود کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام

عکس جلد کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام
قیمت:
۶۷,۰۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام

کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام مجموعه‌ای از هشت نمایشنامه به قلم میلاد اکبرنژاد است که دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی خود را در قالب‌های داستانی و ژانرهای متنوع به تصویر کشیده است.

درباره‌ی کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام

کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام هشت نمایشنامه به نام‌های «حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام»، «یک تکه از گفتار گم‌شده‌ی ماندانا در گزارش شاه‌کشی»، «در کوه‌های کابل زنی است که»، «سمفونی روی گدازه‌های آتشفشانِ تلخ»، «2019_بیداری در نورنبرگ»، «شکسپیر_آوریل 1999»، «شکسپیر_عشقِ 2001» و «شکسپیر_خونِ 2003» را شامل می‌شود.

نمایشنامه‌ی حقیقت دارد تو را در خواب بوسیده‌ام نمایشنامه‌ای تاریخی است که تردید و تحول حر ابن یزید ریاحی را در بستر واقعه‌ی عاشورا به نمایش می‌گذارد. حر در تقابل با سپاه امام حسین بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد و مجبور به انتخاب می‌شود. این نمایشنامه از زاویه‌دید حر، همسر، پسرش و برخی یاران امام حسین روایت می‌شود.

نمایشنامه‌ی یک تکه از گفتار گم‌شده‌ی ماندانا در گزارش شاه‌کشی داستان تاریخی هارپاگ، سردار آستیاژ، پادشاه مادها را روایت می‌کند. آستیاژ خواب می‌بیند که فرزندی از دخترش ماندانا زاده می‌شود که سلطنتش را تهدید می‌کند، پس هارپاگ را مأمور می‌کند تا نوه‌اش، کورش، را به قتل برساند، اما هارپاگ از بیمِ ماندانا، مادر کورش و از ترس پشیمانیِ شاه در آینده مأموریت را به چوپانی می‌سپارد و چوپان نیز از این مأموریت سر باز می‌زند. پادشاه به مدت هفت سال در این خیال که کورش کشته شده می‌ماند؛ تا زمانی‌ که هارپاگ این راز سربه‌مهر را فاش می‌کند، اما مجازاتی که در انتظارش است یک تراژدی بزرگ را رقم می‌زند.

نمایشنامه‌ی در کوه‌های کابل زنی است با موضوع و جغرافیای افعانستان نوشته شده است. جنگ، زن و گناه تم‌های اصلی این نمایشنامه هستند. با پرسش سؤال‌هایی اساسی توسط زن، گفتگویی منطقی بین او و مرد شکل می‌گیرد و به‌ این‌ ترتیب روایت و زبان و دیالوگ درهم ممزوج می‌شوند. زبان و نثر آهنگینِ این اثر به شناخت شخصیت‌ و جغرافیای افغان کمک زیادی می‌کند، درعین‌حال از زبان مرسوم در گویش و زبان افغانستانی استفاده نشده است. در این نمایشنامه روایتی زنانه در یک موقعیت مردانه ارائه می‌شود. در نمایشنامه‌ی در کوه‌های کابل زنی است که روایت متکثری وجود دارد و نویسنده با آدم‌های متنوع موقعیت‌هایی برزخی خلق می‌کند. در این متن خبری از تصویر کلیشه‌ای زنان رنج‌کشیده‌ی افغان نیست و تصویر متفاوتی از آن‌ها شکل می‌گیرد.

نمایشنامه‌ی سمفونی روی گدازه‌های آتشفشانِ تلخ داستانی عاشقانه در بستر دفاع‌مقدس است که زنی از گروه منافقین به قصد کشتن مردی به او نزدیک می‌شود و در این میان رویدادی دراماتیک زندگی هر دو نفر را دستخوش تغییر می‌کند.

نمایشنامه‌ی 2019_بیداری در نورنبرگ درباره‌ی احیای تفکرات فاشیستی و ویرانگر در قرن 21 است. در این نمایشنامه دو نوع باور وجود دارد؛ باور نئونازیسم‌های افراطی آلمان و باور عده‌ای از یهودیان به تولد پسری یهود که مقدمات ظهور منجی موعود را فراهم می‌کند. 2019-بیداری در نورنبرگ ایدئولوژی‌های متعصبانه‌ی ادیان مختلف را به نقد می‌کشد و نشان می‌دهد آنچه در این تقابل‌ها از دست می‌رود، عشق است. در این نمایشنامه شخصیتی نئونازی تصمیم به نجات دنیا می‌گیرد. در این راه پیوندی عاطفی بین او و دختری یهودی برقرار می‌شود که این زن همانی است که یهودیان معتقدند پسر موعود را به دنیا می‌آورد.

در ادامه‌ی کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام، سه‌گانه‌ی شکسپیر آمده که به‌ترتیب برگرفته از نمایشنامه‌های «لیرشاه»، «رومئو و ژولیت» و «مکبث» هستند و در سال‌های 76 تا 79 جایزه‌ها‌ی نمایشنامه‌نویسیِ جشنواره‌ی تئاتر دانشجویی را از آن خود کردند.

مجموعه‌ی حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام نمایشنامه‌هایی با ژانرها و تم‌های مختلف و دغدغه‌های اجتماعی، سیاسی و تاریخیِ میلاد اکبرنژاد را در بر می‌گیرد که هرکدام با زبانی مخصوصْ داستانی را در قالبی متفاوت روایت می‌کنند.

انتشارات نیستان این مجموعه نمایشنامه را منتشر کرده است.

کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، مدرسان و متخصصان حوزه‌ی تئاتر و ادبیات نمایشی، منبعی خوب از نمایشنامه‌های متنوع را برای اجرا فراهم می‌کند.

با میلاد اکبرنژاد بیشتر آشنا شویم

میلاد اکبرنژاد، نویسنده و کارگردان تئاتر، متولد سال 1354 است. او لیسانس و فوق‌لیسانسِ کارگردانی تئاتر را در هنرهای زیبای دانشگاه تهران خوانده است. اکبرنژاد از دهه‌ی هشتاد در حوزه‌ی تئاتر فعالیت داشته و متن‌های خود را از جمله «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود» و « یک غزل هذا جنون العاشقین» در تئاتر شهر اجرا کرده است. نمایشنامه‌ی کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود همچنین برنده‌ی جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی از سی و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر شده است.

او نمایشنامه‌های «آنچه می‌خواستم از دانتون بدانم اما می‌ترسیدم از ژاندارک بپرسم» و «فاوست» را در یک جلد و سه نمایشنامه‌ی «رستگاری در شب دور»، «مهتاب بر زمین» و «عشق نام دیگر توست» را در یک جلد دیگر به چاپ رسانده. مجموعه نمایشنامه‌ها‌ی «می‌خواستم ببوسمت، باران گرفت» و «من شیرین نیستم، اناری خون لب‌‌هایم را گزیده است» نیز از دیگر کتاب‌های چاپ‌شده‌ی میلاد اکبرنژاد هستند.

در بخشی از کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام می‌خوانیم

آستیاژ: [مکث] تو تا حالا به خودت خیانت کردی دخترم؟
میترا: من... مگه می‌شه؟
آستیاژ: هارپاگ، نیمه‌ی نانوشته‌ی من بود.
میترا: اگه چیزی بگم ناراحت نمی‌شید؟
آستیاژ: ناراحت؟.. می‌تونی بهم بگی این واژه معنی‌ش چیه؟
میترا: مادرم همیشه می‌گفت حسد بدترین گناهانه. اما اون هم مثلِ شما ماندانا رو بیشتر از من دوست داشت.
آستیاژ: [مکث] من کی هستم؟
میترا: آستیاژ؛ شاهِ شاهان، شاهِ...
آستیاژ: من فقط پادشاهم و بدبختانه فقط پادشاه، ترکیبِ تنهایی از لغت نیست. یک مجموعه است. مجموعه‌یِ یک سرزمین. این‌جا است که کوچک‌ترین تصمیم‌هایِ من، پاداش یا پادافرهی به وسعتِ تمامِ سرزمینم پیدا می‌کنه.
میترا: اما شما مسئولِ کشور هستید!
آستیاژ: آیا هر مردی قبل از هرچیزی مسئولِ خانواده‌ش نیست؟
میترا: بدونِ شک!
آستیاژ: پس چرا اون به فکرِ خانواده‌ش نبود؟ آیا نمی‌دونست خیانت به پادشاه خیانت به خداونده و خیانتی به این عظمت نمی‌تونه گریبانِ فقط یک نفر رو بگیره؛ یک جسمِ ناچیز.
میترا: هارپاگ یک جسمِ ناچیز بود؟
آستیاژ: نبود. هنوز هم نیست. برایِ همین هم مجازاتِ او چیزی به عذابش نمی‌افزود. کیفرِ او زمانی می‌تونه روحش رو دچارِ تلاطم و عذاب بکنه که در دایره‌یِ قلبش اتفاق بیافته؛ خانواده‌ش.
میترا: و این آیا کمی از حدِ عدالت بیشتر نبود؟
آستیاژ: آیا هفت سال بی‌خوابیِ یک پادشاه اندکه؟ آیا هفت سال ذهنِ پادشاهی رو که باید به رعیتش بیاندیشه به حاشیه‌هایِ کابوس و عذابِ وجدان کشوندن، اندکه؟ من خودِ عدالتم دختر و تردید نکن که این کیفر بسیار از حدِ هارپاگ کم‌تر بود.

فهرست مطالب کتاب

حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام
یک تکه از گفتارِ گم‌شده‌یِ ماندانا در گزارشِ شاه‌کشی
در کوه‌هایِ کابل زنی‌است که
سمفونی رویِ گدازه‌‌هایِ آتش‌فشانِ تلخ
2019 بیداری در نورنبرگ
شکسپیر آوریل 1999
شکسپیر- عشقِ 2001
شکسپیر – خونِ 2003

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-964-337-727-4
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام

برای دریافت کتاب حقیقت دارد، تو را در خواب بوسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.