معرفی و دانلود کتاب حوصله‌ام سر رفته!

عکس جلد کتاب حوصله‌ام سر رفته!
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوصله‌ام سر رفته! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوصله‌ام سر رفته! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوصله‌ام سر رفته!

کل‌کل دختربچه‌ای بانمک با یک سیب‌زمینی سخن‌گوی جالب. مایکل یان بلک در کتاب حوصله‌ام سر رفته!، داستان مفرح و طنزی را روایت می‌کند که در آن دختری خردسال در تلاش است تا به یک سیب‌زمینی ثابت کند بچه‌ها تا چه حد می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. داستان بامزه‌‌ی کتاب در کنار تصویرهای خلاقانه‌ی آن، سبب شده است که اکثر کودکان، کتاب حاضر را به‌شدت خواندنی و جذاب بیابند.

درباره‌ی کتاب حوصله‌ام سر رفته!

مطالعه‌ی کتاب در سنین پایین می‌تواند از جهات مختلفی برای کودک ثمربخش واقع شود؛ در ادامه، پیش از معرفی کتاب حوصله‌ام سر رفته، به برخی از مهم‌ترین فواید کتاب‌خوانی در سنین پایین اشاره می‌کنیم.

نخست: افزایش دایره‌ی لغات: کودک در هنگام مطالعه و یا زمانی که به کتاب‌های داستان گوش می‌دهد، با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا می‌شود. این امر به‌مرور زمان به غنی‌تر شدن دایره‌ی لغات و بهبود فن بیان او کمک شایانی می‌کند. دو: شکوفایی خلاقیت: کودکان هنگامی که داستانی را می‌خوانند، به‌طور ناخودآگاه اتفاقات و شخصیت‌های کتاب را در ذهن خود مجسم می‌کنند. این تصویرسازی و تجسم، به تقویت خلاقیت کودک کمک و ممکن است حتی او را به نوشتن و خلق داستان‌های جدید ترغیب کند. سه: بهبود تمرکز: تفاوتی ندارد که کودک خودش کتاب را مطالعه کند و یا کسی برای او بخواند، در هر حال او برای درک کامل داستان، نیاز به تمرکز دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که مطالعه‌ی کتاب در سنین پایین، به‌مرور سبب بهبود تمرکز و حتی تقویت مهارت‌های شنیداری کودک می‌شود.

چهار: کمک به فرایند رشد احساسات در کودک: کتاب‌های حوزه‌ی کودک، شامل داستان‌های ساده‌ای هستند که جهانی زیبا را به تصویر می‌کشند، جهانی که در آن انسان‌ها و تمام موجودات، در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. کودکان هنگام مطالعه‌ی چنین داستان‌هایی، در اغلب موارد با شخصیت‌های داستان همدلی می‌کنند. این همدلی، به مرور زمان سبب رشد احساسات مثبت و تقویت حس نوع‌دوستی در کودک می‌شود. پنج: پرورش قوه‌ی استدلال: خواندن کتاب‌ به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های شناختی و عقلی خود را تقویت نمایند. آن‌ها ممکن است به تحلیل و استدلال درباره‌ی مطالب کتاب بپردازند؛ امری که به رشد فکری آن‌ها، کمک بسزایی خواهد کرد.

به دلیل وجود فواید متعددی که مطالعه‌ی کتاب در سنین پایین با خود به همراه می‌آورد، انتشارات معتبر سایمون اند شوستر (Simon & Schuster)، سال‌هاست که واحد بزرگی را موظف به فعالیت تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان کرده است. کتاب حوصله‌ام سر رفته! (I'm Bored)، به قلم مایکل یان بلک (Michael Ian Black)، یکی از کتاب‌های محبوب حوزه‌ی کودک است که سایمون اند شوستر منتشر کرده است. مایکل یان بلک، کمدین و بازیگر آمریکایی‌، با انتشار بیش از از ده کتاب تحسین‌شده در حوزه‌ی کودک و نوجوان، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان این دسته از آثار به حساب می‌آید. آثار او به حدی خلاقانه نوشته شده‌اند که علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند از خواندن آن‌ها لذت ببرند.

مایکل یان بلک در کتاب حوصله‌ام سر رفته!، داستان دختربچه‌ای بامزه و خوش‌صحبت را روایت می‌کند که در تلاش است برای یک سیب‌زمینی سخن‌گو، دنیای بچه‌ها را توصیف کند. سیب‌زمینی پرروی این داستان بانمک ادعا می‌کند که بچه‌ها حوصله‌سربر و کسل‌کننده هستند؛ اما شخصیت اصلی داستان ما که نمی‌‌خواهد به یک سیب‌زمینی کوچک اجازه دهد با چنین ادعای اشتباهی قسر دربرود، تصمیم می‌گیرد به او اثبات نماید که دنیای کودکان تا چه اندازه جالب است. زبان منحصربه‌فرد و شوخی‌های جذاب مایکل یان بلک نباید باعث شود که از تصویرهای خلاقانه‌ی این اثر غافل شویم. دبی ریدپس اهی (Debbie Ridpath Ohi)، تصویرگر کتاب حوصله‌ام سر رفته!، با خلق تصویرهای مینیمال و چشم‌نواز خود، جذابیت این کتاب را دوچندان نموده است.

کتاب حوصله‌ام سر رفته! توسط شبنم حیدری‌پور به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات پرتقال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب حوصله‌ام سر رفته!

  • مایکل یان بلک، در کتاب حوصله‌ام سر رفته! پس از مطرح کردن یک ایده‌ی بسیار ساده، آن را تا آخر داستان با مهارتی مثال‌زدنی، بامزه و بانمک نگه می‌دارد. دبی ریدپس اهی نیز در اولین تجربه‌ی به عنوان تصویرگر کتاب کودک، بسیار موفق ظاهر شده است. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • به معنای واقعی کلمه، کتاب حوصله‌ام سر رفته امزه است. استفاده‌ی ماهرانه‌ی دبی ریدپس اهی از رنگ آبی کم‌رنگ در تصویرگری‌های کتاب نیز تحسین‌برانگیز است. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)
  • کتاب حوصله‌ام سر رفته را باید یا صدای بلند خواند و با شوخی‌های جذاب آن قهقهه زد. اثری به‌شدت سرگرم‌کننده و جالب که با تصویرهای بامزه و خلاقانه‌ی دبی ریدپس اهی، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است. (مجله‌ی اِسکول ‌لایبرری)
  • کتاب حوصله‌ام سر رفته، از عناوین درخشان حوزه‌ی کودک است که در سال‌های اخیر به انتشار رسیده‌اند. (مجله‌ی نیویورک تایمز بوک ریویو)

کتاب حوصله‌ام سر رفته! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حوصله‌ام سر رفته! برای مخاطبین کودکِ 3 تا 6 سال، به نگارش رسیده است.

در بخشی از کتاب حوصله‌ام سر رفته! می‌خوانیم

اصلاً حوصله‌ی یک سیب‌زمینی سر می‌رود؟
وقتی مجبور باشد با یک بچه وقت بگذراند؟
بچه‌ها حوصله‌سربرند.

یعنی چی؟
بچه‌ها خیلی هم باحال هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوصله‌ام سر رفته!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-462-381-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حوصله‌ام سر رفته!

شاهان
۱۴۰۲/۹/۱۸
خوب نبود و جذب نکرد پسرمون و
حدیث سعادتی
۱۴۰۲/۸/۲۷
داستان جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حوصله‌ام سر رفته!

برای دریافت کتاب حوصله‌ام سر رفته! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.