معرفی و دانلود کتاب حکمرانی دیجیتال: پیشرو بودن در جهان فناوری‌های درحال تغییر

برای دانلود قانونی کتاب حکمرانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حکمرانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حکمرانی دیجیتال: پیشرو بودن در جهان فناوری‌های درحال تغییر

کتاب حکمرانی دیجیتال نوشته‌ی جرمی سوئینفن گرین و استفان دانیلز، به تأثیرات فناوری‌های دیجیتال بر سازمان‌های امروزی می‌پردازد و به مدیران می‌آموزد که چطور با این پدیده مواجه شوند و آن را به‌طور صحیح مدیریت کنند. این راهنمای تحسین‌شده، تحولاتی را که دنیای دیجیتال در بخش‌های مختلف کسب‌وکار، از بازاریابی و فروش تا منابع انسانی، رقم زده مرور می‌کند و می‌کوشد اصول و راهبردهای حکمرانی در این فضای مدرن را توضیح دهد.

درباره‌ی کتاب حکمرانی دیجیتال

دنیای امروز زیر سلطه‌ی فناوری‌های دیجیتال است. این تکنولوژی تمام شئون زندگی شخصی و حرفه‌ای انسان را تحت تأثیر خود قرار داده است. حالا ما بخش زیادی از فعالیت‌های روزمره و شغلی‌مان را در این دنیای غیرواقعی انجام می‌دهیم. اما این فضا هم مثل تمام محصولات دنیا، جنبه‌هایی مثبت و منفی دارد. گرچه از یک‌سو شرایط را تسهیل و امور را تسریع کرده ولی از سوی دیگر مستعد اتفاقات ناخوشایند هم هست. پرسش مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان جنبه‌های مثبت تکنولوژی دیجیتال را تقویت کرد و نکات منفی آن را کنترل کرد؟ برای این پرسش یک پاسخ اساسی وجود دارد: مدیریت درست آن. طبیعتاً با مدیریت و رهبری صحیح می‌توان به بهترین شکل از این فضای مدرن بهره برد و موفق شد. اما مشکل اینجاست که مدیریت ما هنوز آمادگی مواجهه با این موقعیت جدید را ندارد.

به عبارت بهتر، بدنه‌ی جامعه مدرن شده ولی رأس آن هنوز نتوانسته با شرایط وفق پیدا کند. این شکاف باعث شده تا پتانسیل این فناوری‌ها به هرز برود و نتوان آن‌چنان‌که باید از آن‌ها استفاده کرد. یکی از کتاب‌هایی که دقیقاً بر روی همین معضل دست گذاشته و تلاش نموده آن را حل کند، کتاب حکمرانی دیجیتال (Digital Governance) نوشته‌ی جرمی سوئینفن گرین (Jeremy Swinfen Green) و استفان دانیلز (Stephen Daniels) است. این منبع کوشیده تکنولوژی‌های دیجیتالی را تشریح کند و تأثیر آن‌ها را بر حوزه‌ی کسب‌وکار نشان دهد. نویسندگان می‌خواهند نحوه‌ی مواجهه‌ی درست با این دنیای جدید را به مدیران بیاموزند.

معرفی و دانلود کتاب حکمرانی دیجیتال

فناوری‌های دیجیتال امروزه قلب تپنده‌ی همه‌ی سازمان‌ها هستند. مهم نیست که مدیر چه رویکردی پیش بگیرد؛ این تکنولوژی‌ها خود را تحمیل می‌کنند و جریان را به دست می‌گیرند. از بازاریابی و فروش و حسابداری تا نیروی انسانی همگی از این فناوری‌ها متأثر هستند، به‌طوری‌که بدون آن‌ها عملاً امکان کار نخواهند داشت. برای مثال بازاریاب بدون سایت و شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند فعالیت کند یا حسابدار بدون نرم‌افزارهای اختصاصی دچار مشکلات بزرگی خواهد شد. با تمام فوایدی که این فناوری‌ها دارند، اگر بدون مدیریت و کنترل رها گردند، مجموعه مستعد مشکلات زیادی خواهد بود. برای مثال امنیت اطلاعات و حریم خصوصی از اولین بخش‌های سازمان هستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که کارشناسان اصرار دارند مدیر باید رویکرد درستی در این زمینه اتخاذ کند. جرمی سوئینفن گرین و استفان دانیلز ازجمله همین کارشناسان هستند که در کتاب حکمرانی دیجیتال الزامات این فرآیند را توضیح می‌دهند. این دو به جنبه‌های مختلف سازمان اشاره می‌کنند، از تأثیر تکنولوژی بر آن‌ها می‌گویند و شیوه‌ی مدیریت صحیح آن را شرح می‌دهند.

کتاب حکمرانی دیجیتال را حسین خسرو پور و مژگان شوندی برای انتشارات راه پرداخت ترجمه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب حکمرانی دیجیتال

  • مدیران همیشه به یک راهنمای سرراست احتیاج داشتند که به آن‌ها نشان دهد مسئولیت‌های مهمشان در زمینه‌ی حکمرانی دیجیتال را چطور انجام دهند. این کتاب همان راهنماست. (ماریو کمپتون، نائب‌رئیس کمپانی CGI)
  • این کتاب برای مدیرانی که می‌خواهند با فناوری‌های دنیای واقعی آشنا شوند، نقطه‌ی شروعی منطقی است. (راجر لاینز، مشاور مدیریت)
  • این اثر راهنمایی اساسی و مهم است که از نظر سادگی و وضوح شاهکار محسوب می‌شود. (پیدر دافی، کارشناس مدیریت ریسک و مشاور)

کتاب حکمرانی دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به رهبران سازمان‌ها و مدیران استارتاپ‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب حکمرانی دیجیتال: پیشرو بودن در جهان فناوری‌های درحال تغییر می‌خوانیم

بیشتر سازمان‌ها، حداقل در برخی از عملیات خود، شروع به دیجیتال‌شدن کرده‌اند. اما بیشتر اوقات در سراسر سازمان‌ها، در امور مالی، منابع انسانی، فروش، بازاریابی و عملیاتی، همانند فناوری‌ اطلاعات پتانسیل عظیمی برای دیجیتال‌شدن بیشتر وجود دارد.

در بیشتر اوقات، ‌این امر با تمایل به بهره‌وری و کاهش اتلاف، پیش می‌رود. اما این مسئله می‌تواند با تمایل به بهبود کیفیت و پاسخ‌گویی به مصرف‌کنندگانِ سخت‌گیرتر نیز به‌حرکت درآید.

همچنین در حالی که مزایا می‌توانند آشکار شوند، ممکن است مخاطرات پنهان‌تر شوند. تغییرات در معماری فناوری ‌اطلاعات، مانند حرکت به‌سمت محاسبات فضای ابری، مستلزم برنامه‌ریزی دقیقی است. ردیابی و مدیریت تعداد بی‌شماری از دارایی‌های دیجیتال به‌شدت سخت است (مالکیت خصوصی و همچنین شرکتی است) و نیاز به درک‌ این موضوع دارد که دیجیتال‌شدن که در اینجا مزیتی خلق می‌کند ممکن است در جای دیگری مشکلی ایجاد کند. کنار آمدن با همه این مسائل سخت است. یک رهبر باید قدرتمند باشد، اهداف مناسب رشد و ترقی را تعیین کند، نگاهی میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد، از یکپارچگی بین بخش‌ها و همچنین منابع کافی مطمئن شود و همیشه به مسائل مردم‌محور رسیدگی کند. منافع فراوان هستند اما دستیابی به آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی حکمرانی دیجیتال
فصل دوم: راهبرد حکمرانی دیجیتال
فصل سوم: مدیریت تغییر سریع در دنیای دیجیتال
فصل چهارم: دیجیتال‌شدن عملیات درونی
فصل پنجم: تحول در خدمات و محصولات
فصل ششم: بازاریابی و فروش دیجیتال
فصل هفتم: تفکر دیجیتال در ادغام اکتساب و سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل هشتم: فناوری دیجیتال در حسابداری و مدیریت مالی
فصل نهم: منابع انسانی در عصر دیجیتال
فصل دهم: تضمین انطباق دیجیتال
فصل یازدهم: امنیت سایبری و اطلاعات
فصل دوازدهم: ارائه حریم خصوصی دیجیتال
فصل سیزدهم: به تاب‌آوری دیجیتال فکر کنید
فصل چهاردهم: فناوری دیجیتال نوظهور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حکمرانی دیجیتال: پیشرو بودن در جهان فناوری‌های درحال تغییر
نویسنده،
مترجمحسین خسرو پور، مژگان شوندی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7702-71-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حکمرانی دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حکمرانی دیجیتال

برای دریافت کتاب حکمرانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.