معرفی و دانلود رایگان کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی

عکس جلد کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی

عباس اژدرالدینی در کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی دید تازه‌ای نسبت به تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویان در کارهایی به غیر از مطالعات درسی و دلیل چنین فعالیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی:

دانشجویی که به دانشگاه آمده و هدفش این است که تا مقطع دکتری تخت گاز برود، چرا و چگونه بر اثر واکنش در برابر وضعیتی که اکثر دانشجویان در برابرش سکوت می‌کنند و به کار خود مشغول می‌مانند، در بین راه مسیرش تغییر می‌یابد و سرنوشتش به طور کل عوض می‌شود. قسمت مهمی از هدف نگارش این کتاب، آشنایی با خصایص اخلاقی و مصائب فعالان دانشجویی است. این کتاب خاطرات یک فعال کوچک دانشجویی از تشویق‌ها، تنبیه‌ها، سختی‌ها، بیم‌ها و امیدهایی است که نویسنده آن‌ها را تجربه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی:

خاطره مجاهدت‌ها و خدمات ایشان به عنوان یک فعال دانشجویی دانشگاه سراسری برای من آموزنده و شیرین بود. مطالعه این اثر زیبا را به همگان پیشنهاد می‌کنم. (دکتر حسین شیرمحمدی)

هم تجربه‌های خوبی در قالب داستان واقعی در آن وجود دارد و هم مشوق خوبی برای ما خواهد بود که لحظات و دوره‌های متفاوت زندگی را چه زیبا می‌توان در قالب اثری ماندگار درآورد. (محمود پیرهادی)

کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به همه دانشجویان و کسانی که به گونه‌ای با دانشجویان در ارتباط هستند، توصیه می‌شوند.

در بخشی از کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی می‌خوانیم:

اطلاع داشتم که جلسات کمیته انضباطی در دانشگاه ما شنبه‌ها برگزار می‌شود. منشی ایشان گفتند که ما خودمان شما را مطلع خواهیم کرد. شنبه اول خبری نشد. شنبه بعد به دفتر معاونت دانشجویی - فرهنگی رفتم و پرسیدم که کی قرار است جلسه کمیته انضباطی من تشکیل شود؟ منشی جواب داد که الان در حال انجام است. جالب بود. حتی به من اطلاع نداده بودند که از خودم دفاع کنم.

به داخل جلسه راهنمایی شدم. مطابق صحبت‌های انجام شده، انتظار داشتم آقای م. م هوایم را داشته باشد، ولی مدام با پرسیدن سؤالاتی با لحن تند یا طعنه‌آمیز، به من حمله می‌کرد. کمی گیج شده بودم. اول تصور کردم قصد دارد در ظاهر خود را طوری نشان دهد که مشخص نباشد ما با هم رابطه خوبی داریم. ولی بعد تردید کردم که نکند رودست خورده باشم ولی چون از چیزی مطمئن نبودم، عادی رفتار کردم.

حکم کمیته انضباطی در حضور خود ما صادر نمی‌شد و چند روز بعد طی نامه‌ای کتباً به دست ما می‌رسید. مجازات تعیین شده برایم «توبیخ کتبی با درج در پرونده» بود. شنیده بودم این حکم می‌تواند برای استخدام شدن، مشکل ایجاد کند. این حکم فقط یک بند با مجازات «تعلیق از تحصیل در دانشگاه» فاصله داشت.

به دفتر او رفتم و گفتم مگر قرار نبود که حکم من «تذکر شفاهی بدون درج در پرونده» باشد؟ اینطور توجیه کرد که مهم نیست. شما تقاضای تجدید نظر کن. من در کمیته تجدید نظر، حکم شما را معلق می‌کنم. بدین ترتیب در صورتی که تا پایان تحصیل، جرمی مرتکب نشوی، این حکم خودبخود امحا می‌شود.

تازه متوجه شدم در چه دامی قرار گرفته بودم. تمام این بازی‌ها برای این بود که تا زمان فارغ‌التحصیلی، من را با یک حکم معلق شده در مشت خود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
آشنایی مختصری با تشکل‌های دانشجویی
قبولی من در دانشگاه
شروع فعالیت‌های فوق برنامه‌ام
انتقادهای یکی از دانشجویان به عملکرد شورای صنفی دانشجویان
بابا اژدر
یک رئیس کمیته انضباطی خشن فقط برای یک سال
نشست شوراهای صنفی دانشگاه ها
دو باری که زیر فشار زیاد، به حال خودم گریه‌ام گرفت
اولین باری که به کمیته انضباطی دعوت شدم
سابقه قبلی تخلف از وعده
اخباری از دیگر فعالان دانشجویی که اطلاع نداشتم
وقتی دوستانم، صلاحیتم را برای شرکت در انتخابات رد کردند
یک شب پر احساس و به یادماندنی
همکاری‌ای که باورش برای خودم هم سخت بود
دعوت اعضای شورای صنفی برای پذیرفتن دبیری شورای مرکزی
حمله معلوم الحالان به رکورد کشور (سماجت امید در برابر تردید و ترس)
حمایت فعالان سیاسی از حرکت معلوم الحالان
بهانه آقای م. م برای دعوت دوباره‌ام به کمیته انضباطی
تنبیهی که بیدارم کرد
بازگشت معلوم الحالان
ماجرای روز دریافت مدرک فارغ التحصیلی
کنکور کارشناسی ارشد
یک مدیر کیلویی اجرا کن و آمارپرور کمتر، ایران جایی بهتر
درخواست‌هایی از دانشجویان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک فعال دانشجویی
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-702642-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۷/۲
کتاب توصیه شده بود که بخوانم تا اینکه کتابراه اونو گذاشت.
نکات مسئولیتی و مدیریتی برای راهبری، در این کتاب از ابتدا، اشاره شده است و درست است: ما مسئول و مقاوم برای این کار میخواهیم، در تمام امور، کاری و زندگی👌
به دلنوشته بیشتر می‌ماند؛ حتی گاهی برای نویسنده هم رفع مشکل دیگه اهمیت نداره، فقط و
بیانش مهم بوده🙃
کتاب تحقیقی علمی نیست، گزارشی است‌. گزارشی از، من و مشکلاتی که هر کس با آن می‌تواند همذات پنداری کند.
آشنایی که اکثریت دیدَنِش و براشون اتفاق افتاده، جهان خارج از تضادها نیست😉
از ابتدا عملگرا بودن و وجدان کاری داشتن نویسنده نشان داده می‌شود.
کتاب را تا آخر که بخوانید، میبینید دوستش دارید و از اصولی کارکردن و همیشه درست بودن، و یه بار درست شو همون ادامه بده، نوشته است.
Nasir jadgal
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب خوبی هست از خاطرات یک فعال دانشجویی. چیزی که از مطالعه این کتاب متوجه شدم اینه که سطح مطالبه گری و انتظارات دانشجویان اون زمان با دانشجویان امروزی بسیار متفاوت شده. در بخشی از کتاب می‌خوانیم که دانشجویان خوابگاهی برای مایع دستشویی چقدر پیگیری کردند تا توانستن اونو تأمین کنند در حالی که امروز و حتی بهترین امکانات هم به دانشجو داده بشه باز هم حیطه‌های هستند که دانشجو نسبت به آن معترض باشد آرامش مسیولین دانشگاه رو بهم بریزد.
کتاب کم حجم و خوبی هست قطعاً مطالعه اون رو بخصوص به دانشجویان و مسئولین دانشجویی دانشگاه‌ها توصیه می‌کنم.
مریم شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کتاب خوبی بود. بر اساس واقعیات جامعه نوشته شده بود. البته در دهه ۷۰ وضعیت از این چیزی که نوشته شده به مراتب بدتر بوده. از خیلی دانشجوها به دلیل ندانستن قانون دانشجویی سوء استفاده شده وبه نا حق مورد ظلم قرار گرفتند. من به عنوان یه زن همیشه استرس داشتم که مبادا برام به عناوین مختلف حتی در حد سلام با وعلیک کردن جنس مخالف پرونده دانشجویی تشکیل بدهند. خداوند رحمتش رو از تمام کسانیکه که در دانشگاه به ناحق با آبرو و آینده دانشجویی که حتی از حقوق دانشجویی خود آگاهی نداشت بازی کردند، رو دریغ بفرماید ومورد عذاب خود قرار دهد.
معصومه وکیلی
۱۴۰۱/۷/۱۰
وقتی کتاب رو میخوندم خیلی افسوس خوردم که دوسال از دانشگاهم رو مجازی خوندم هر چند که فعالیتم تو حوزه دانشگاه محدود نشد ولی خیلییی بیشتر میتونس باشه
ولی یکسال باقی مونده رو قصد دارم از تلاش دست برندارم و بشم همونی که توی دوران دانش آموزی بودم هر چند که اون موقع جسارت بعضی کارا رو نداشتم
کتاب حس و
کاملا دانشجو بودن رو به آدم منتقل میکنه اینکه لحطه‌ای هم از تلاش دست برنداری من عاشق این جو حاکم توی کتاب بودم.
بابا اژدر منتظر کتاب‌های بعدیتون هستیم🤭
هدا جامی
۱۴۰۰/۲/۲۶
بنظرم خوندن این کتاب برای کسانی که تازه رفتن دانشگاه خیلی خوبه تا یه چیزایی یاد بگیرن.
من اما خوندمش و یاد دوران دانشجوییم افتادم که دوست داشتم فعال باشم اما جرات ورود به فعالیت‌های اجتماعی رو نداشتم
میتونم بگم تنها چیزیه که براش افسوس میخورم
پونه
۱۴۰۱/۶/۲۵
زیبا و جالب و هوشمندانه بود، یکم با داشگاه و محیطش و خوابگاه و چیزای دیگه اشنا شدم، به طور کلی مفیده برای اینکه یکم قبل از رفتن به دانشگاه باهاش اشنا بشیم و کتاب چگونه با معدل ده و نیم دانشگاه سراسری قبول شدم که توش معرفی شده هم به نظرم باید جالب باشه و تصمیم دارم بخونمش. متشکرم! 🙏
Pegah Zng
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
کتاب رو مخیه
بعد از خوندنش تا دو هفته نتونستم هیچ کتابی رو بخونم
از کتاب خوندن زده شدم
باتوجه به اینکه متاسفانه این اتفاق‌ها تو ایران مرسومه و نویسنده طوری نوشته که همه چیز بر ضدش بوده
حس تنفر و انزجار بهم دست داد
کتاب اعصاب خرد کنیه
Ahmad Falah
۱۴۰۰/۶/۲۳
واقعا عالی بود؛ و خوشحالم که قبل از رفتن به دانشگه اونو مطالعه کردم ولی افسوس ازینکه سال آخر تحصیلیم و قبل از کنکور با آثار ایشان آشنا نشده بودم.
Mona rad
۱۴۰۲/۱/۹
سلام. برا دانشجوهایی که گرفتار رکود و بی انگیزگی آمد توصیه میکنم. چون این کتاب می‌تونه یادآور پتانسیل هاشون باشه و بدونند که دانشجوهایی هستند که توی همین سرزمین از بهترین‌های جهان اند‌
sima salarvand
۱۴۰۰/۱۲/۸
سلام وعرض ادب وخسته نباشید خدمت جناب آقای اژدرالدینی بزرگوار من از خوندن کتاب واقعا لذت بردم وباید عرض کنم که پشتکار وتوکلتون رو تحسین میکنم
Behzad Rah
۱۴۰۰/۱۲/۳
این کتاب بهترین از سری کتاب‌های آموزشی است چرا که از دانشگاه ودانشجوی وهر انچه در درون ان رخ میدهد خبر میدهد وبرخی از دیدگاه‌های که افراد از ان دارند را اصلاح مینمایدعالیه
هانیه ذوالفقاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
ایمان، پشتکار و درستکاری این نویسنده برای من به شدت قابل احترام و با ارزش بود.
امیدوارم روزی برسه که همه دانشجوها همینقدر دلسوز و کمک حال هم نوعان خودشون باشن...
Mona
۱۴۰۱/۶/۳۱
اتفاقاتی که تو دانشگاه براشو اتفاق افتاده بود جالب بود وشجاعت قابل تحسین وخاطراتتشون قشنگ
برای کسایی که میخوان یکم با جو دانشگاه اشنا بشن خوبه
اسرا قاضی زاده هاشمی 86
۱۴۰۱/۴/۱۵
این کتاب برا دانشجو‌ها عالی هست. وقتی که می‌خوان برن دانشگاه، اگه این کتاب رو بخونن واقعا از جو و محیط دانشگاه و ویژگی‌های اطلاعات کافی بدست می‌آوردند.
یگانه سارانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
بیشتر به درد کسایی که از خاطره نویسی خوششون میاد میخوره ولی اون بخش پشت کنکورش برای پشت کنکوریاهم میتونه مفید باشه به شخصه برا خودم مفید بود
مشاهده همه نظرات 75

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی

برای دریافت کتاب خاطرات یک فعال دانشجویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.