معرفی و دانلود کتاب خانه‌روان

عکس جلد کتاب خانه‌روان
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانه‌روان

«خانواده به جنگل می‌ماند: بیرونش که باشی، پرپشت و متراکم است؛ درونش که باشی، می‌بینی هر درختی جای خود را دارد.» یا جسی این ضرب‌المثل آکانی را در ابتدای کتاب خانه‌روان آورده است. خانه‌روان داستان زندگی اعضای هشت نسل از یک خانواده در تلاطم زندگی است؛ در میانه‌ی جنگ، استعمار، ستم و اجبار. این کتاب جذاب، جوایز و افتخارات گوناگونی را از جمله جایزه‌ی پن/همینگوی در کارنامه‌ی خود دارد.

درباره‌ی کتاب خانه‌روان:

کتاب خانه‌روان (Homegoing) روایت زندگی اعضای یک خانواده است؛ اما نه یک خانواده‌ی معمولی. داستان کسانی که در دو قاره‌ی مختلف زندگی می‌کنند و همدیگر را نمی‌شناسند؛ اما ریشه‌ای مشترک، همه‌ی آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

یا جسی، زندگی دو خواهر ناتنی غنایی به نام‌های افیا و اسی را به تصویر می‌کشد که در قرن 18، در دو روستای مختلف به دنیا می‌آیند. دست سرنوشت باعث می‌شود که این دو خواهر، زندگی‌های کاملا متفاوتی پیدا کنند؛ در حالی که حتی از وجود یکدیگر خبر ندارد.

اسی خانواده‌ی خوبی دارد که در روستا از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردارند؛ در مقابل او، افیا کودکی و جوانی خود را در شرایط سختی می‌گذراند؛ اما در روند داستان، ناگهان همه چیز دگرگون می‌شود. افیا با مردی انگلیسی ازدواج می‌کند و زندگی راحت و مجللی به دست می‌آورد؛ اما اسی، خانواده‌اش را در جنگ از دست می‌دهد و در سیاهچال قلعه‌ی کوپ کوست – یعنی محل زندگی افیا- زندانی می‌شود. او در نهایت به آمریکا برده شد و از آن پس، خود و تمام فرزندان و نوادگانش در بردگی به سر بردند.

کتاب خانه‌روان، سرگذشت افیا و اسی و هفت نسل پس از آن‌هاست که در شرایطی کاملا متفاوت زندگی می‌کنند. این اثر به بهترین شکل نشان می‌دهد که پدیده‌هایی چون جنگ، استعمار و مهاجرت، تا چه اندازه می‌توانند بر انسان‌ها و روابطشان اثرگذار باشند و تا چه حد به خانواده‌ها و جوامع شکل دهند. علاوه بر درون‌مایه‌های تاریخی، مفاهیمی چون خانواده، عشق و پایداری، در کتاب یا جسی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

در این اثر، به واسطه‌ی آشنایی نویسنده با دو کشور غنا و آمریکا، شاهد حضور این دو فرهنگ متفاوت در داستان هستیم و با شخصیت‌هایی مواجه می‌شویم که به رغم داشتن ریشه‌ای مشترک، زندگی در فرهنگ‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اند و به همین واسطه، کاملا با هم تفاوت دارند.

جوایز و افتخارات کتاب خانه‌روان:

- برنده‌ی جایزه‌ی پن/همینگوی در سال 2017
- از بهترین کتاب‌های سال Oprah
- برنده جایزه جان لئونارد از حلقه ملی منتقدان کتاب برای بهترین کتاب اول در سال 2016
- برگزیده‌ی کتاب داستان ماه Waterstones در اکتبر 2017

نکوداشت‌های کتاب خانه‌روان:

- به لطف قریحه‌ی داستان‌نویسی خانم جسی، این کتاب به خواننده درکی عمیق از واقعیت وحشیانه‌ی برده‌داری و آسیب‌های عاطفی‌ای که در طول قرن‌ها به جا گذاشته است، می‌دهد. (The New York Times)

- خانه‌روان، حماسه‌ای تماشایی را به تصویر می‌کشد. در اثر جسی، نه یک فرد و لحظه‌های خاص، بلکه هشت نسل از انسان‌ها می‌توانند داستان زندگی خود را تعریف کنند. (Los Angeles Review of Books)

- جادویی و مبهوت‌کننده! این اثر نشان می‌دهد یا جسی تا چه اندازه با استعداد است. (The New York Times Book Review)

- خیره‌کننده...ویرانگر...جذاب. (The Washington Post)

کتاب خانه‌روان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای خوانندگان رمان و داستان، مناسب است. همینطور، کسانی که به مطالعه‌ی تاریخ و فرهنگ سایر کشورها و جوامع علاقه دارند، این کتاب را جذاب خواهند یافت.

با یا جسی بیشتر آشنا شویم:

یا جسی (Yaa Gyasi) نویسنده‌ی غنایی-آمریکایی، در سال 1989 در غنا متولد شد و خانواده‌اش، اندکی بعد به آمریکا مهاجرت کردند؛ بدین ترتیب، تاثیرات فرهنگ این دو کشور در آثار او مشهود است. کتاب «خانه‌روان» از یا جسی به فارسی ترجمه شده است و دیگر اثر او «Transcendent Kingdom» نام دارد. او به واسطه‌ی آثار خود، جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده است.

در بخشی از کتاب خانه‌روان می‌خوانیم:

آما، زن اول مرد بزرگ، گفت:‌ «امکان نداره از پسش بربیاد!»

کجو، پسر بزر‌گشان، گفت: «نگاه کنین، همه‌اش رو می‌ریزه و خودش رو سرتاپا خیس می‌کنه.»

کبوتر کوچک اولین قدمش را برداشت و اسی نفسی را که در سینه حبس کرده بود، بیرون داد. خود او هرگز نتوانسته بود حتا یک تخته چوب را روی سرش ببرد، ولی دیده بود مادرش نارگیلی کاملاً گرد را بدون اینکه بلغزد، انگار که به قرص و محکمی سر دومی باشد، با خود حمل می‌کند. آن موقع اسی از مامه پرسیده بود: «اینو کجا یاد گرفتی؟» و زن پاسخ داده بود: «مجبور که باشی، هرچیزی رو می‌تونی یاد بگیری. می‌تونی یاد بگیری چطور پرواز کنی، اگه معناش این باشه که یه روز بیشتر زندگی کنی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانه‌روان
نویسنده
مترجممحمد حکمت
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-8740-17-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه‌روان

mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۱۶
ترجمه عالی و موضوع جالبی داشت، اصلا فکر نمیکردم رنگین پوستان چقدر فراز نشیب‌های زیادی طی کردند تا به این جایگاه رسیدند واقعا گفتنش با زبان ساده است که برده‌های بیشماری را در دخمه‌های مرطوب، متعفن، تاریک و وحشتناک نگه می‌داشتند تا بعنوان خدمتکار، کارگر، نظافتچی، و... در مکانهای مختلف بکار گیرند، کار با خفت، شلاق، اعمال شاقه گویی آن‌ها انسان نیستند. کتاب، داستان تکان دهنده‌ای داشت واقعا انگلیس، آمریکا و اروپا طمع و خشونت سیری ناپذیری دارند. یکی از اشکالات داستان این بود که اگر شجر نامه افراد مشخص میشد و نویسنده می‌نوشت که مثلا مارجری فرزند یاوه، یاوه فرزند آکائودا و آکائودا فرزند... آنوقت ارتباط چند نسل مشخص میشد، دیگر اینکه تعداد اسامی خیلی زیاد بود تا میخواستم ارتباط عده‌ای را پیدا کنم با یه سری اسامی دیگر رو به رو میشدم.
الهام شفیعی
۱۴۰۲/۱/۸
اطلاعات تاریخی جالبی در مورد مسئله نژادپرستی در اختیار خواننده قرار میده اما تعداد زیاد شخصیتهای داستان و روند زمانی نسبتا طولانی که طی میشه واسه مخاطب گیج کننده و کسل کننده میشه
الهام. ت
۱۴۰۲/۷/۲۳
شخصیت‌ها بسیار زیاد بودن و روند داستان بسار طولانی همین نقطه ضعف بزرگی برای یه رمان. یه جورهایی خسته کننده شده بود
ستاره بختیار
۱۴۰۱/۵/۸
سلام کتاب تاریخی خوندن برای من بزرگترین تفریحه این کتاب روبه تمام علاقمندان به رومانهای تاریخی پیشنهاد میکنم
طلوعی دوباره
۱۴۰۱/۶/۴
خیلی خوب و متفاوت بود و نیاز به تمرکز داشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب خانه‌روان

برای دریافت کتاب خانه‌روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.