معرفی و دانلود کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

عکس جلد کتاب چیزهای کوچک اینچنینی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چیزهای کوچک اینچنینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چیزهای کوچک اینچنینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

کتاب چیزهای کوچک اینچنینی در قالب رمانی کوتاه، تاریخ جمهوری ایرلند و رسوایی‌های اخلاقی آن را به تصویر می‌کشد. کلر کیگن زندگی تاجری به نام بیل فرلانگ را به‌عنوان شخصیت اصلی رمان، در شهری کوچک در ایرلند روایت می‌کند. او در روزهای شلوغ آخر سالِ 1985، رازی بزرگ را درباره‌ی وطنش کشف می‌کند. این کتاب مفتخر به دریافت جوایز متعددی، از جمله جایزه‌ی اورول شده و همچنین به فهرست نهایی جایزه‌ی بوکر راه پیدا کرده است.

درباره‌ی کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

در کتاب چیزهای کوچک اینچنینی (Small Things Like These)، مردی به نام بیل فرلانگ با همسر و پنج دختر خود در یکی از شهرهای ایرلند زندگی می‌کند. روزهای نزدیک به کریسمسِ 1985 است. بیل که در تجارت چوب و زغال فعالیت دارد، شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. او در این میان، به کشف بزرگی درباره‌ی یکی از رخت‌شوی‌خانه‌های مگدالنِ ایرلند می‌رسد. کلر کیگن (Claire Keegan) که بیشتر به‌خاطر داستان‌های کوتاهش در جهان شناخته شده، در این رمان کوتاه خود، به‌سراغ روابط درون‌خانواده‌ای مبتنی بر خشونت و محبتِ هم‌زمان می‌رود. او داستانش را در بستر تاریخی جمهوری ایرلند روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

رختشوی‌خانه‌های قرون هجدهم تا بیستمِ ایرلند که به خانه‌‌ی مریم مجدلیه نیز معروف‌اند، تحت‌نظر کلیسای کاتولیک، به زنانِ روسپی پناه می‌دادند، اما این مراکز به‌تدریج از کارکرد اصلی خود دور شدند و از پناهگاه به زندان تغییر ماهیت پیدا کردند. نگهبانان که همان راهبه‌ها بودند، با زنان به‌شدت بدرفتاری می‌کردند و از آن‌ها بیگاری می‌کشیدند. سرانجام، در سال 1993، گورهای بی‌نشان 155 زن در این صومعه‌ها، منجر به رسوایی بزرگ دولت ایرلند شد. رازی که بیل فرلانگ، شخصیت اصلی رمان چیزهای کوچک اینچنینی کشف می‌کند، حول محور این مراکز می‌چرخد.

خانواده در داستان‌های کلر کیگن نقشی اساسی ایفا می‌کند. فرقی نمی‌کند نقش محوری بر عهده‌ی پدر، مادر و یا فرزندان خانواده باشد، داستان بر پایه‌ی روابط میان این افراد شکل می‌گیرد و بسط می‌یابد. مؤلفه‌ای که این رمان را از سایر آثار نویسنده متمایز می‌سازد، جایگاه و کارکرد خشونت در این خانواده است.

کتاب چیزهای کوچک اینچنینی به مسائلِ ظاهراً بی‌اهمیت در یک روز عادی می‌پردازد که برخلاف تصور، تأثیر شگرفی بر زندگی آدم‌ها به جا می‌گذارد. زبان میانجی می‌شود تا به توصیفات واقع‌گرایانه‌ی کلر کیگن جان ببخشد. این اثر مخاطب را به تأمل درباب مسائل عمیق انسانی و روابط میان افراد وا می‌دارد. نشر نون کتاب چیزهای کوچک اینچنینی را با ترجمه‌ی محمد حکمت منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

  • کتاب سال مجله‌ی تایمز؛
  • پرفروش ساندی‌تایمز و آیریش‌ تایمز؛
  • منتخبِ کتاب سال در فایننشال‌ تایمز؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی بوکر در سال 2022؛
  • کتاب سال به انتخاب مجله‌ی Observer؛
  • کتاب سال به انتخاب Irish Independent؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی اوروِل برای بهترین رمان سیاسی؛
  • بهترین کتابِ ماهِ نوامبر از نگاه واتر استونز (2022)؛
  • کتاب سال به انتخاب Times Literary Supplement؛
  • برگزیده‌ی کتاب سال در مجله‌ی The New Statesman؛
  • حضور در فهرست نهایی جایزه‌ی RATHBONES FOLIO؛
  • بهترین کتاب ایرلندیِ سال از نگاه Dalkey Literary Awards؛
  • شناخته‌شده به‌عنوان کتاب سال در مجله‌ی آیریش تایمز (Irish Times)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Kerry Group Irish Fiction برای بهترین کتاب ایرلندی سال.

نکوداشت‌های کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

  • استادانه. (تایمز)
  • معجزه‌آسا. (Herald)
  • شگفت‌انگیز. (کولم توبین)
  • بسیار زیبا. (داگلاس استوارت)
  • قدرتمند و تأثیرگذار. (هیلاری منتل)
  • نفیس و ارزشمند. (دیمون گالگوت)
  • خیره‌کننده. (Sunday Independent)
  • کتابی به‌شدت اخلاقی و سرشار از عشق و امید. (Observer)
  • شاهکاری دل‌خراش و هم‌زمان امیدوارکننده. (سیناد گلیسون)

اقتباس سینمایی از کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

فیلم چیزهای کوچک اینچنینی در سال 2021 به کارگردانی تیم میلانتس و نویسندگی اندا والش ساخته شده است. این فیلم با اقتباس از رمان کلر کیگن، روایتگرِ زندگی بیل فرلانگ و رازی است که کشف می‌کند. بازیگرانی همچون کیلین مورفی و امیلی واتسون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کتاب چیزهای کوچک اینچنینی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی، به‌خصوص طرفداران رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب چیزهای کوچک اینچنینی می‌خوانیم

دسامبر آن سال، ماه کلاغ‌ها بود. مردم هرگز چنین چیزی ندیده بودند: اینکه کلاغ‌ها در دامنه‌ی شهر در دسته‌های سیاه جمع شوند و بعد به سمت شهر بیایند، در خیابان‌ها راه بروند، سرشان را کج کنند و بی‌شرمانه روی هر پایه‌ی دیده‌بانی که دلشان خواست بنشینند و به دنبال مردار بگردند و یا شیطنت‌آمیز به طرف هرچیز خوردنی در امتداد جاده شیرجه بزنند و دست آخر شب‌هنگام لابه‌لای درختان قدیمی و عظیم دور صومعه بیتوته کنند.

صومعه بر فراز تپه‌ای در آن سوی رودخانه مکانی بود پرهیبت، با دروازه‌های سیاه چهارطاق و تعداد زیادی پنجره‌ی بلند که نور را به سمت شهر بازمی‌تاباندند. تمام سال باغِ جلوی آن را با چمن‌های آراسته، شمشادهای منظم و پرچین‌های بلند مربعی هرس‌شده، تمیز و مرتب نگاه می‌داشتند. گاهی در آن‌جا آتش‌های کوچکی درست می‌کردند که دود عجیبشان با رنگی با ته‌مایه‌ی سبز، بسته به جهت باد تا پایین، تا روی رودخانه و آن‌طرف شهر یا در جهت مخالف به سمت واترفورد می‌رفت. هوا خشک و سردتر شده بود. مردم از تصویر قشنگی که صومعه درست می‌کرد حرف می‌زدند، اینکه چطور با درختان سرخدار و کاج‌های همیشه‌سبزِ پوشیده با برفِ تازه کم‌وبیش مانند عکس‌های روی کارت تبریک کریسمس بود و چطور پرنده‌ها به دلیلی نامعلوم حتی به یک دانه از میوه‌های بوته‌های راج آن‌جا دست نمی‌زدند؛ حتی باغبان پیر صومعه هم خودش این را گفته بود.

مسئولین صومعه _ راهبه‌های چوپان نیک _ برای دختران، دوره‌های کارآموزی شامل آموزش‌های اولیه برگزار می‌کردند. یک کسب‌وکار رخت‌شویی هم داشتند. کسی چیز زیادی درباره‌ی دوره‌های کارآموزی نمی‌دانست ولی رخت‌شویی بین مردم خوشنام بود:‌ غذاخوری‌ها و مهمان‌سراها، خانه‌ی سالمندان و بیمارستان شهر و همه‌ی کشیش‌ها و خانواده‌های ثروتمند رخت‌هایشان را آنجا می‌فرستادند. می‌گفتند هرچه آنجا می‌رفت، چه یک خروار ملافه و چه چند تا دستمال، تمیز و نو مثل روز اول برمی‌گشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چیزهای کوچک اینچنینی
نویسنده
مترجممحمد حکمت
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-7566-79-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

Fatemeh.M
۱۴۰۲/۹/۵
بعضی اوقات نکات و موضوعاتی که ظاهرا اهمیت کمتری دارند یا برایمان کم اهمیت هستند برای کتاب به موضوعات کوچک که ظاهرا بی اهمیت و عادی بوده ولی اثرات عمیقی بر زندگی انسان‌ها می‌گذارند، می‌پردازد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چیزهای کوچک اینچنینی

برای دریافت کتاب چیزهای کوچک اینچنینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.