معرفی و دانلود کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی

عکس جلد کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی
قیمت:
۲۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی

کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی نوشته‌ی ژاکلین دیویس، داستانی جذاب درباره‌ی نوع رابطه‌ی خواهرها و برادرهایی است که پشت‌وپناه هم‌دیگر هستند، اما به وقتش با هم نبردهای حیثیتی دارند. این رمان که ترکیبی هوشمندانه از طنز و بازیگوشی، جادوی ریاضیات و پیوند کم‌نظیر عاطفی است، به‌شکلی هنرمندانه به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه برخی مشاجره‌ها می‌توانند فراتر از اختیار دو طرف تشدید شوند. اثر حاضر برنده‌ی جوایز متعددی شده است.

درباره‌ی کتاب خانواده‌ ترسکی 1: نبرد لیمونادی

همه‌چیز از آخرین دوشنبه‌ی ماه آگوست شروع شد؛ وقتی جسی و ایوان، فرزندان خانواده‌ی تریسکی، داشتند در ورودی خانه بساط لیمونادفروشی راه می‌انداختند و پستچی از راه رسید و یک دسته نامه تحویل جسی داد. او نامه‌ای را که از مدرسه‌شان آمده بود، به مادرش داد و کمی نگذشت که مشخص شد دخترک 9ساله موفق شده امتحان جهشی مدرسه را قبول شود و سال آینده به جای کلاس سوم، در کلاس چهارم درس خواهد خواند. جسی فکر کرد دیگر بهتر از این نمی‌شود، به‌ویژه این‌که حالا او هم‌کلاسی ایوان خواهد شد، اما به همین آسانی هم نخواهد بود.

رفته‌رفته مشخص می‌شود که ایوان دلش نمی‌خواهد با خواهر کوچک‌ترش در یک کلاس باشند؛ چون می‌ترسد جسی او را جلوی دوست‌هایش خجالت‌زده کند. ماجرا به همین‌جا هم ختم نمی‌شود و نبردی حیثیتی بین دو عضو خانواده‌ی ترسکی شکل می‌گیرد؛ نبرد لیمونادی! حالا هرکس بتواند زودتر به اندازه‌ی 100 دلار لیموناد بفروشد، برنده خواهد شد و می‌‎تواند پول را برای خودش نگه دارد. چه کسی می‌خواهد در چنین نبردهایی بازنده باشد؟ مطمئناً هیچ‌کس...

ژاکلین دیویس (Jacqueline Davies) در کتاب نبرد لیمونادی (The Lemonade War)، عشق‌ و نفرت کودکانه‌ی خواهر و برادرها را با نگاهی روان‌شناسانه مورد بررسی قرار می‌دهد. او در این مسیر، حس علاقه‌ی فرزندها به یکدیگر و رقابت‌جویی کودکانه، اعتمادبه‌نفس، محاسبات ریاضی و لجبازی‌های شیطنت‌آمیز را در هم‌ می‌آمیزد و قصه‌ای پر از ماجراهای جذاب روایت می‌کند. در این رمان که به‌نوعی درباره‌ی روحیات دانش‌آموزهای دبستانی هم هست، نویسنده حس هویت‌طلبی و استقلال‌خواهیِ کودکانِ در آستانه‌ی سن بلوغ را نیز تحلیل می‌کند. انتشارات پرتقال کتاب خانواده‌ی ترسکی 1: نبرد لیمونادی، را که از موفق‌ترین کتاب‌های کودک در دهه‌ی پیش بوده، با ترجمه‌ی نیلوفر خوش‌زبان به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شش‌جلدی نبرد لیمونادی

ژاکلین دیویس شش کتاب جذاب و خواندنی درباره‌ی ماجراهای ایوان و جسی ترسکی، با عنوان مجموعه‌ی شش‌جلدی نبرد لیمونادی نوشته است. شش کتاب این مجموعه‌ی عبارتند از: نبرد لیمونادی (The Lemonade War)، جرم لیمونادی (The Lemonade Crime)، راهزن بل (The Bell Bandit)، آب نبات پُرسروصدا (The Candy Smash)، تله‌ی جادویی (The Magic Trap) و نبرد پل (The Bridge Battle). کتاب ششم این مجموعه به‌تازگی و در نوامبر 2022 به چاپ رسیده است. اغلب کتاب‌های این مجموعه، پس از انتشار جایزه‌ی بهترین کتاب کودکان سال در جشنواره‌های ادبی را به دست آورده‌اند. از این مجموعه، دو کتاب اول (نبرد لیمونادی و جرم لیمونادی) را انتشارات پرتقال با ترجمه‌ی نیلوفر خوش‌زبان منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب خانواده‌ ترسکی 1: نبرد لیمونادی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Maud Hart Lovelace سال 2011
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب Nutmeg در سال 2011
  • برنده‌ی جایزه‌ی افتخاری بهترین کتاب Massachusetts
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودکان Rhode Island در سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودکان North Carolina در سال 2011
  • هفدهمین کتاب پرفروش در فهرست کتاب‌های مرجع کسب‌وکار کودکان
  • قرارگرفتن در فهرست «100 کتاب برای خواندن و اشتراک‌گذاری» کتابخانه‌ی عمومی نیویورک در سال 2007
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب خانواده‌ ترسکی 1: نبرد لیمونادی

  • مبانی علم اقتصاد به درک ایوان و جسی در مورد خود و روابط‌شان کمک می‌کند. این کتاب جذاب، نقاط قوت و ضعف، و نقطه‌نظرات یک خواهر و برادر نسبت به یکدیگر را به‌خوبی نشان می‌دهد. (Booklist)
  • رمانی خنده‌دار، شیرین و قابل‌قبول با شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و خلاق. (School Library Journal)
  • یک طرح ساده که درسی مهم در مورد روابط بین دو خواهر و برادر می‌آموزد. (Washington Times)
  • یک داستان متقاعدکننده‌ی جذاب و درگیرکننده در مورد بزرگ‌شدن و کنارآمدن. (Book Links)
  • یک کتاب خواندنی برای سرمایه‌دارهای جوان. (USA Today)

کتاب خانواده‌ ترسکی 1: نبرد لیمونادی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای رده‌ی سنی 7 تا 12 سال نوشته شده و برای دوستداران ادبیات کودک و نوجوان نیز پیشنهادی جذاب و خواندنی خواهد بود.

با ژاکلین دیویس بیشتر آشنا شویم

ژاکلین دیویس 60 سال سن دارد و نویسنده‌ای با استعداد و پرفروش به حساب می‌آید. او با سه فرزندش در ماساچوست زندگی می‌کند و موفق به کسب جایزه‌ی بهترین نویسنده برای مجموعه‌داستان‌های «سیدنی و تیلور» شده است. او همچنین مجموعه‌ای شش‌جلدی با عنوان خانواده‌ی‌ ترسکی نوشته که مجموعه‌ای موفق و خواندنی محسوب می‌شود. از بهترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «جرم لیمونادی»، «دردسر و دیگر هیچ» و کتاب حاضر که هر سه در ایران ترجمه و منتشر شده، اشاره کرد.

در بخشی از کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی می‌خوانیم

ایوان گفت: «من یه آی‌پاد می‌خرم.» یک سال بود که داشت برای آی‌پاد پس‌انداز می‌کرد. اما هر بار پولی دستش می‌آمد و آن را کنار می‌گذاشت، پول ناپدید می‌شد. درست مثل همان ده دلاری که از مامان‌بزرگ گرفته بود. مامان‌بزرگ روی کارتش نوشته بود: «این مبلغِ ناچیز تقدیم به تو، تا بتونی باهاش اون وسیله‌ی موسیقی‌گوش‌دادن رو که می‌خوای بخری.» اما پول غیب شده بود. ایوان پُل و رایان را دعوت کرده بود رستوران و با هم پیتزا خورده بودند. خیلی خوش گذشته بود.

ایوان گفت: «خیلی باحال می‌شه، هر موقع دلم خواست می‌تونم موسیقی گوش بدم.» توی دلش گفت اون‌وقت دیگه صدای تو رو نمی‌شنوم.

در سکوت نشستند. احساس می‌کردند گرما همه‌ی انرژی‌شان را گرفته. ایوان داشت نقشه‌ای می‌کشید. گرما قرار بود دست‌کم پنج روز ادامه داشته باشد. اگر او با یکی از دوستانش (به‌جز اسکات) هر پنج روز بساط لیمونادفروشی راه می‌انداختند، بی‌بروبرگرد می‌توانست آن‌قدر پول جمع کند که برای خرید آی‌پاد کافی باشد. خودش را تصور کرد که گوشی‌های آی‌پادش را توی گوش‌هایش گذاشته و به مدرسه می‌رود. گوشی‌های آی‌پادش را توی گوش‌هایش گذاشته و به زمین‌بازی می‌رود: سلام مگان! آره، آی‌پاد خودمه. قشنگه، نه؟ گوشی‌های آی‌پادش را توی گوش‌هایش گذاشته و توی کلاس نشسته و معلم در مورد کسرها و درصدها وراجی می‌کند. نچ. فکر خوبی نیست. اما خب خیلی باحال می‌شود. لااقل یک چیز، یک چیز وجود داشت که باعث شود حالش از مدرسه کمتر به‌هم بخورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: رکود
فصل 2: فروپاشی
فصل 3: سرمایه‌گذاری مشترک
فصل 4: شراکت
فصل 5: رقابت
فصل 6: زیرفروشی
فصل 7: موقعیت مکانی، ‌موقعیت مکانی، ‌موقعیت مکانی
فصل 8: جهانی‌شدن
فصل 9: مذاکره
فصل 10: تخریب اموال دیگری
فصل 11: خسارت کلی
فصل 12: دوره‌ی انتظار
فصل 13: مدیریت بحران
فصل 14: مصالحه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی
نویسنده
مترجمنیلوفر خوش زبان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-600-462-710-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی

برای دریافت کتاب خانواده ترسکی 1: نبرد لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.