معرفی و دانلود کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

عکس جلد کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی
قیمت:
23200 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

ژاکلین دیویس در کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی ماجراهای خواهر و برادری به نام «جسی» و «ایوان» را به تصویر می‌کشد. ایوان معتقد است که یکی از هم‌کلاسی‌هایش به نام «اسکات اسپنسر» از او دزدی کرده. حالا او می‌‌خواهد به شیوه‍‌ی خودش گناه اسپنسر را ثابت کند، اما جسی راه‌حل بهتری دارد... نویسنده در کتاب اثربخش خود مفاهیم مهمی همچون عدالت را به کودکان می‌آموزد. گفتنی‌ست کتاب نامبرده جوایز و افتخارات متعددی را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

اگر پیشتر مجلد اول مجموعه کتاب‌های «خانواده‌ی ترسکی» با عنوان نبرد لیمونادی را مطالعه کرده باشید، حتماً با جسی و ایوان، فرزندان خانواده‌ی تریسکی آشنا هستید؛ خواهر و برادری سرکش که گاهی چشم دیدن یکدیگر را هم ندارند، اما به وقتش پشت و پناه یکدیگر هستند. در اثر پیش رو نیز همراه با ژاکلین دیویس (Jacqueline Davies) نویسنده‌ی اثر ادامه‌ی ماجراهای آن دو را پی می‌گیریم.

داستان کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی (The Lemonade Crime) در کلاس چهارم رخ می‌دهد. ماجرا از این قرار است که یک روز اسکات اسپنسر، همکلاسی جسی و ایوان وارد کلاس می‌شود و با صدای بلند اعلام می‌دارد که به‌تازگی جدیدترین سیستمی که از ایکس‌باکس موجود است را خریداری کرده. چه حرف عجیبی! ایوان و جسی دهانشان از تعجب باز می‌ماند. اسپنسر را چه به این حرف‌ها؟ او چگونه پول لازم برای خریداری چنین ایکس‌باکسی را تهیه کرده است؟ حتماً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه دارد...

این‌ها افکاری بود که از ذهن جسی و ایوان عبور کرد. کمی که گذشت، ایوان تقریباً متقاعد شده بود که همکلاسی‌اش به هیچ طریق نمی‌توانسته چنین پولی را پرداخت کند. شکی نیست که اسکات آن دویست و هشت دلاری که تابستان از جیب ایوان گم شده بود را دزدیده است. در نهایت، ایوان تصمیم خود را می‌گیرد؛ او قصد دارد اسکات اسپنسر را به یک بازی بسکتبال دعوت کند و آنجا انتقامش را بگیرد... با این همه، اوضاع آن‌طور که او برنامه‌ریزی می‌کند پیش نمی‌رود. راه‌حلی که ایوان برای برقراری عدالت ارائه می‌دهد، چندان کارساز به‌نظر نمی‌رسد و حالا تنها یک راه چاره باقی مانده است: جسی باید عدالت را برقرار سازد... آیا او می‌تواند در این مسیر موفق شود؟ برای یافتن پاسختان، پیشنهاد می‌کنیم خود کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی را مطالعه و مشاهده کنید که خواهر کوچک‌تر، جسی، چه در سر دارد.

ژاکلین دیویس در کتاب حاضر در قالب داستان کودکان را به زبان ساده با مفاهیم حقوقی آشنا می‌سازد. او دادگاهی بامزه و البته آموزنده را در داستان خود به تصویر می‌کشد و ماجرایی را رقم می‌زند که پیش از به پایان رساندن کتاب نمی‌توانید از آن دست بکشید. اثر نامبرده کودکان را به تأمل در باب معنای حقیقت، عدالت و بخشش وا می‌دارد. نویسنده با داستانی که خلق کرده، یک بار دیگر ثابت می‌کند که دستی توانا در به تصویر کشیدن احساسات انسانی دارد.

ژاکلین دیویس کتاب جرم لیمونادی را اولین بار در بیست و هشتم آپریل سال 2011 منتشر کرد. در ایران نیز نیلوفر خوش زبان این اثر را به زبان فارسی منتشر کرده و نشر پرتقال آن را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شش‌ جلدی نبرد لیمونادی

ژاکلین دیویس شش کتاب جذاب و خواندنی درباره‌ی ماجراهای «ایوان» و «جسی ترسکی»، با عنوان مجموعه‌ی شش‌جلدی نبرد لیمونادی نوشته است. شش کتاب این مجموعه‌ی عبارتند از: نبرد لیمونادی (The Lemonade War)، جرم لیمونادی (The Lemonade Crime)، راهزن بل (The Bell Bandit)، آب نبات پُرسروصدا (The Candy Smash)، تله‌ی جادویی (The Magic Trap) و نبرد پل (The Bridge Battle).

کتاب ششم این مجموعه به‌تازگی و در نوامبر 2022 به چاپ رسیده است. اغلب کتاب‌های مجموعه‌ی حاضر پس از انتشار جوایزی را برای نگارنده‌ی خود به ارمغان آورده‌اند. از این مجموعه، دو کتاب اول (نبرد لیمونادی و جرم لیمونادی) را انتشارات پرتقال با ترجمه‌ی نیلوفر خوش‌زبان منتشر کرده است و شما می‌توانید در صورت تمایل نسخه‌ی الکترونیکی این دو اثر را از سایت کتابراه تهیه و مطالعه کنید.

لازم به ذکر است این مجموعه در ایران با عنوان «خانواده ترسکی» ترجمه شده و شناخته می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

  • در فهرست کتاب‌های منتخب "PJ Our Way Book"
  • در فهرست مرورهای ستاره‌دار وبسایت بوک لیست
  • نامزد جایزه‌ی خوانندگان ویرجینیا (Virginia Reader)
  • نامزد جایزه‌ی "Vermont Golden Dome" به سال 2013
  • بهترین کتاب کودک سال به انتخاب "Bank Street College of Education"
  • در فهرست ده کتاب داستانی جنایی برتر به انتخاب بوک لیست برای نوجوانان
  • نامزد جایزه‌ی دوروتی کنفیلد فیشر (Dorothy Canfield Fisher) به سال 2013
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

  • کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی حرفی برای گفتن دارد و روشی فریبنده و ساده برای بیان آن. (نقد کتاب بوک لیست

  • فصول کوتاه، دیالوگ‌های واقع‌گرایانه، تعلیق، طنز دلنشین و پویایی اجتماعی داستان باعث می‌شود حتی آن گروه از مخاطبانی که تمایل به مطالعه‌ی این کتاب نداشته‌اند، داستان جرم لیمونادی را ورق بزنند و نتیجه‌ای رضایت‌بخش دست یابند. (مجله‌ی اسکول لایبرری ژورنال)

  • خوانندگان از دیدگاهی که ژاکلین دیویس در داستان خود مطرح می‌کند و پایانی که برای کتاب جرم لیمونادی رقم می‌زند، لذت خواهند برد. کودکان با مطالعه‌ی این اثر یاد می‌گیرند چگونه یک دادرسی را شبیه‌سازی کنند؛ اگرچه ممکن است هیچ گاه درگیر ماجرایی مشابه نشوند. (نقد کتاب kirkus)

کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی مناسب چه کسانی است؟

ژاکلین دیویس مجموعه کتاب‌های خانواده‌ی ترسکی (نبرد لیمونادی)، از جمله کتاب جرم لیمونادی را برای گروه سنی 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که از داستان‌های طنز و سبک رئالیستی لذت می‌برند، مخاطبان اصلی اثر حاضر هستند. این اثر همچنین برای دوستداران ادبیات کودک و نوجوان نیز در هر سنی پیشنهادی جذاب و خواندنی خواهد بود.

با ژاکلین دیویس بیشتر آشنا شویم

ژاکلین دیویس در بیست و پنجم ژانویه‌ی سال 1962 متولد شد. این نویسنده‌ی آمریکایی عمده‌ی محبوبیت خود را مرهون مجموعه‌ داستان‌هایی است که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده. از او تاکنون آثار متعددی به انتشار رسیده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «جرم لیمونادی»، «نبرد لیمونادی» و «دردسر و دیگر هیچ»که هر سه در ایران ترجمه و منتشر شده، اشاره کرد. او همچنین مجموعه‌ای شش‌جلدی با عنوان خانواده‌ی‌ ترسکی نوشته که اثری پرفروش و خواندنی محسوب می‌شود.

این نویسنده‌ی پرفروش با سه فرزندش در ماساچوست زندگی می‌کند و موفق به کسب جایزه‌ی بهترین نویسنده برای مجموعه داستان‌های «سیدنی و تیلور» شده است.

در بخشی از کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی می‌خوانیم

جسی دوتا شست دست‌هایش را انداخت زیر بندهای کوله‌پشتی‌اش. تا همین جا فهمیده بود بیشتر دخترهای کلاس‌چهارمی کوله‌پشتی ندارند. کتاب‌ها و پوشه‌ها و قمقمه‌ی آب و ظرف غذایشان را می‌گذاشتند توی کیف‌های دوشیِ شل‌ووِل. این کیف‌ها به نظر جسی احمقانه بود، مدام می‌خورد به زانوهای آدم و بندش فرو می‌رفت توی شانه‌. کوله‌پشتی خیلی کاربردی‌تر بود.

از زمین چمن خارج شد و رفت روی مسیر آسفالت. آن جا ایوان و یک دسته از پسرها هورس5 بازی می‌کردند. بعضی از پسرها کلاس‌پنجمی بودند و قد بلندی داشتند؛ اما برای جسی عجیب نبود که ایوان همه‌شان را شکست می‌داد. ایوان توی بسکتبال خیلی قوی بود. به نظر جسی، ایوان بهترین بسکتبالیستِ کلاس بود. شاید هم بهترین بسکتبالیست مدرسه. جسی روی خط دور زمین نشست به تماشا.

ایوان گفت: «خیلی‌خب، من می‌خوام فِید اِوِی6 بزنم.» اسم حرکتش را گفت تا نفر بعدی روش او را تکرار کند. «برای شروع، یک پام رو می‌ذارم پشت این تَرَک کوچک روی سنگ‌فرش.» چند بار توپ را دریبل کرد و جسی و دیگر بچه‌ها او را نگاه کردند تا ببینند می‌تواند توپ را توی حلقه بیندازد یا نه. ایوان پرید توی هوا و موقعی که دوباره روی زمین برمی‌گشت، توپ را پرتاب کرد. توپ توی هوا پیش رفت و یک قوس رنگین‌کمانیِ کامل زد و یک‌راست افتاد توی حلقه.

رایان که باید حرکت ایوان را تکرار می‌کرد، گفت: «وای، پسر!» دوسه بار دریبل کرد و زانوهایش را خم کرد، اما درست همان موقع زنگ خورد و باید می‌رفتند صف می‌بستند. رایان توپ را پرت کرد توی آسمان و گفت: «هاها!»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلاه‌برداری
فصل 2: انتقام
فصل 3: شاهد عینی
فصل 4: شنید‌ه‌ها
فصل 5: متهم
فصل 6: بی‌طرف
فصل 7: سخت‌کوشی
فصل 8: دفاعیه
فصل 9: اصیل
فصل 10: محاکمه با رأی هیئت منصفه
فصل 11: شهادت دروغ
فصل 12: ماده‌ی الحاقی ششم
فصل 13: شواهد غیرمستقیم
فصل 14: حرف‌های خصومت‌آمیز
فصل 15: ترازو
فصل 16: تاوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی
نویسنده
مترجمنیلوفر خوش زبان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-600-462-769-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
23200 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی

برای دریافت کتاب خانواده ترسکی 2: جرم لیمونادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.