معرفی و دانلود کتاب خرد شمن‌ها

عکس جلد کتاب خرد شمن‌ها
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرد شمن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرد شمن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرد شمن‌ها

کتاب خرد شمن‌ها نوشته‌ی دون خوزه روئیز شما را راهنمایی می‌کند تا با بهره‌گیری از شمن‌باوری، از رویدادها و وقایع روزانه برای رشد شخصیت خود کمک بگیرید. آموزه‌های این کتاب ترکیبی از عشق، ایمان و زندگی است تا به‌ واسطه‌ی آن خرد و گوهر وجودی خود را کشف کنید و از آن برای ساختن زندگی بهتر و پربارتر استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب خرد شمن‌ها

آیین‌ها و باورها جملگی به هدف راهنمایی بشر به سوی سعادت شکل گرفته‌اند. آیین شمنیسم یا شمن‌باوری (Shamanism) یک سنت مذهبی است که مطابق آموزه‌های آن از خلسه و تکنیک‌های خاص برای هدایت ارواح و انرژی‌ها به سوی جهان فیزیکی استفاده می‌شود؛ در این آیین افراد مذهبی می‌کوشند تا با احضار ارواح یا انرژی‌درمانی، برای درمان بیماری‌ها و پیشگویی کردن اقدام کنند، اما این تنها گوشه‌ای از آن چیزی است که شمنیسم می‌تواند انجام دهد.

کتاب خرد شمن‌ها (Wisdom of the Shamans) نوشته‌ی دون خوزه روئیز (Don Jose Ruiz) نشان می‌دهد که بر خلاف باوری که در طول سالیان شکل گرفته، شمن‌ها تنها افرادی نیستند که به وسیله‌ی جادو به درمان امراض کمک می‌کنند؛ بلکه می‌توان با استفاده از تکنیک‌های آنان به نوعی خودباوری و رشد شخصیت رسید؛ این کتاب با بیانی ساده و قابل‌فهم، در هر فصل آداب، مراقبه و رسومی را شرح می‌دهد که خواننده بتواند با استفاده از آن‌ها تحول درونی را تجربه کند.

نویسنده‌ی کتاب با درمیان‌گذاشتن داستان‌هایی از بزرگان و استادان باستانی شمنیسم، تجربیاتی را به اشتراک می‌گذارد و درس‌هایی را به خواننده می‌آموزد که می‌توان از دل آن‌ها ایده‌هایی بزرگ و قابل‌استفاده در زندگی امروز یافت؛ روئیز به ما این نکته را گوشزد می‌کند که قابلیت‌های این تجربیات بسیار فراتر و متنوع‌تر از چیزی است که تنها در احضار ارواح یا درمان امراض استفاده شود و می‌توان از هر نکته‌ی آموزشی شمن‌ها برای بهبود زندگی و آرامش در ذهن و روان بهره برد.

بر اساس آنچه در کتاب خرد شمن‌ها بازگو می‌شود، استادان باستانی این آیین در جامعه‌ی خود نقشی چندگانه ایفا می‌کردند؛ آن‌ها در واقع برای اجتماع به طور هم‌زمان دوست، روان‌شناس، فیلسوف، رهبر معنوی و دوست بودند و به‌‌رغم تصور عمومی تنها افراد مذکر نبوده‌اند که از حکمت این آیین بهره می‌بردند؛ بنابراین امروزه نیز می‌توان نقش آن‌ها و داستان‌های‌شان را در زندگی تجربه کرد و به تغییر درون دست یافت.

کتاب خرد شمن‌ها نوشته‌ی دون خوزه روئیز با ترجمه‌ی پگاه فرهنگ‌مهر برای نخستین بار در سال 1401 از سوی انتشارات یوشیتا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خرد شمن‌ها

  • در کتاب خرد شمن‌ها، دون خوزه روئیز، پسر دوم من، آموزه‌های مقدس سنت شمنی خانواده‌ی ما را به اشتراک می‌گذارد. (دون میگوئل روئیز، نویسنده‌ی کتاب پرفروش چهار میثاق)

  • دون خوزه روئیز کتابی بسیار قابل‌دسترس، با تمرکز بر داستان‌های آموزشی «تولتک‌ها» از اجدادش نوشته است. او از طریق این داستان‌ها جوهره‌ی سنت شمنی در مسیر قلب، شفا و خرد را به تصویر می‌کشد. (دکتر خوزه لوئیس استیونز، نویسنده‌ی کتاب پرفروش شمن درونی)

  • در کتاب خرد شمن‌ها، دون خوزه روئیز از ما دعوت می‌کند تا به یاد بیاوریم که واقعاً چه کسی هستیم و انرژی شمنی را که حق ماست به دست آوریم. او ترکیبی قدرتمند از آموزه‌های عملی و ابزارهای عرفانی را به اشتراک می‌گذارد که همه‌ی آن‌ها برای اتصال شما به شمن درون طراحی شده‌اند. (لیندا استار وولف، نویسنده‌ی کتاب نفس شمنی)

کتاب خرد شمن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی، عرفان و مراقبه، انتخاب مناسبی است و به همه‌ی افرادی که در زمینه‌ی عرفان‌های غربی تحقیق می‌کنند توصیه می‌شود.

با دون خوزه روئیز بیشتر آشنا شویم

دون خوزه روئیز (متولد 1977) نویسنده، سخنران انگیزشی و داستان‌گوی شمن‌ها اهل کشور مکزیک است. او در مکزیکو سیتی متولد شد و در شهر تیجوانا پرورش یافت. دون خوزه روئیز همراه با پدرش، دون میگوئل روئیز که او نیز نویسنده و داستان‌گوی شمن‌ها است، از سن 21سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و در این کشور همراه با پدر و برادرش آموزه‌های شمنی را برای هزاران نفر تدریس کرد. او و خانواده‌اش از مشهورترین افراد در زمینه‌ی آموزش روش‌های باستانی تولتک (از فرقه‌های شمن) در سراسر دنیا شناخته می‌شوند. دون خوزه روئیز همچنین به همراه پدرش کتاب «پنج میثاق» را نوشته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب خرد شمن‌ها

  • خردی که در جستنِ آن هستید درونِ خود شماست.
  • مدیتیشن یک ابزار قدرتمند برای بسیاری از اعمال معنوی است.
  • گاهی اوقات زندگی همان شمن ماست و موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کند که به طور کامل رویایِ قدیمی ما را نابود می‌کنند.
  • هر کس حقیقتی درونِ خود دارد؛ چراکه ما همگی یکتا هستیم و این حقیقتِ فردی هرگز برای دو نفر به یک شکل نخواهد بود.

در بخشی از کتاب خرد شمن‌ها می‌خوانیم

همۀ ما در زندگی کسی را داریم که باید ببخشیم. نه به این دلیل که فرد دیگر به آن نیاز دارد یا حتی لیاقتِ بخشش ما را دارد، بلکه به دوش کشیدنِ بارِ آن انرژی منفی در وجودمان ما را از پیش رفتن در زندگی بازمی‌دارد.

رها نکردنِ احساساتِ منفی و نفرت، نمونه‌ای از اعتیاد به رنج در ماست؛ در واقع شما دارید سَم را مصرف می‌کنید؛ اما منتظر هستید شخص دیگری بمیرد. آن شخص هیچ آسیبی نخواهد دید؛ حتی اگر از نظر ذهنی به این موضوع باور داشته باشید به این معنا نیست که هرگز کینه به دل نخواهید گرفت؛ قدرتِ اعتیاد به رنج در ذهن تا این حد زیاد است. این تمرین به شما کمک می‌کند بخشش را تجسم کرده، متوجه باشید بخشش برای پیشرفت در زندگی ضروری است؛ موضوع اصلاً شخصِ دیگر نیست.

در سنتِ خانوادۀ من دو فرایند داریم. فرآیند اول سیاهۀ تولتک نام دارد که مروری دقیق بر رویدادهای زندگی است. فرایند دوم بازپدیدآییِ تولتک است نوعی تمرینِ تنفس که شما را قادر می‌سازد هرگونه انرژی منفی را رها کرده، قدرت احساسی خود را باز پیش بگیرید. این دو فرایند هرگاه همراه با هم به کار گرفته شوند به شما کمک می‌کنند بخشش را به رویدادهای دردناک و آسیب‌زایِ گذشتۀ خود بیاورید.

سیاهۀ کاملِ تولتک شامل مرور رویدادهای تمامِ زندگی می‌شود؛ اما ما در اینجا آن را تنها ابزاری برای بخشش می‌بینیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
خرد عشق و زندگی
پیشگفتار
تعریف عباراتِ کلیدی
مقدمه
فصل اول: عقاب و مار
فصل دوم: مردِ رودخانه
فصل سوم: تولد کوئتزالکواتل
فصل چهارم: جنگل
فصل پنجم: شروعِ مار زنگی
فصل ششم: غارِ شیطان
فصل هفتم: ربانیت و بینش
فصل هشتم: روزِ مردگان
مؤخره
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرد شمن‌ها
نویسنده
مترجمپگاه فرهنگ مهر
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-20-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرد شمن‌ها

بابک رحمانیان
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب درباره بخشی از آئین‌ها و فلسفه شمن‌ها صحبت میکنه. توضیح اینکه شمنیسم منسوب به سرخپوسان آمریکا که امروزه عمدتا در مکزیک، پرو و برزیل زندگی میکنن هستش و گفته شده آیین ایشان مربوط به دوره ماقبل اینکاها و حتی در جایی خواندم که این آیین از منطقه قفقاز و مغولستان به سرخپوستان منتقل شده بوده. را ایشان انسان نه به شکلی که ما مبینیم بلکه به شکل گویی از انرژی دیده و جسم انسان رو صرفا یک ابزار میدانند و بسیار مطالب دیگر که علاقه مندان میتوانند برای آشنایی بیشتر به همین کتاب و کتاب‌هایی مثل چهار میثاق و میثاق پنجم و همچنین کتابهای نوشته کارلوس کاستاندا مثل سفر به دیگر سو و قدرت سکوت و غیره...... مراجعه کنند که همگی در کتابراه موجود است. خلاصه شمن‌ها هم فلسفه خاص خودشون رو دارن و جالبه.
روح الله ماکویی
۱۴۰۲/۱/۱۵
عالی است، به نظرم با اینکه تا حرف از شمنیسم می‌آید آدم ناخودآگاه یاد زمان‌های قدیم و دور می‌افتند ولی همون طور که نویسنده کتاب در انتها اشاره می‌کند خرد و پندی که واقعا بدون تعصب و از سر عشق و دوستی بیان بشود زمان ندارد و همیشه به کار خودش که گسترش روشنایی و جلوگیری از پردازش منفی است ادامه می‌دهد
سمیرا شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اولش فقط بخاطر اسمش جذب کتاب شدم ولی این کتاب فوق العاده بود و مفاهیم عمیق با زبان ساده بیان شده که نه فقط برای کسی که میخواد شمن باشه یا مثل شمن‌ها زندگی کنه بلکه برای هر شخصی که به دنبال بالا بردن آگاهی‌اش از زندگی در این سیاره و در این دنیاست کاربردی و لازمه.
کاربر sha
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
کتاب بسیار خوب و اموزنده‌ای است. راههای تامل با همدیگر و نوعدوستی را بیان میکند چگونه در مقابل سختیها و مشکلات مقاومت کنیم و راه حل آنها پیدا کنیم بهم دیگر ظلم نکنیم و زندگی مسالمت امیزی داشته باشیم نکات ارزنده و جالبی را برای یک زندگی خوب و بی درد سر بیان نموده ات
Freyabakhtiari
۱۴۰۲/۲/۸
اونقدر عمیق و بینظیره این کتاب که منو برد به هسته‌ی مرکزی خودم، خدای وجودم، انگار با هستی یکی شدم، گرچه بودم اما بهش آگاه نبودم، فوق العاده اس، وقتی دنبال رسالتتی تو این دنیا و به این درک رسیدی که برای چه هدفی اومدی این کتاب جواب سوالته
Shahab Shokuhi
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
فوق العاده بود واقعا تحت تاثیر خرد شمن‌ها قرار گرفتم و کتابایی بیشتری رو دوس دارم مطالعه کنم
حرف همشون بکیه ولی به شیوه‌های متفاوت به شخصه علاقه پیداکردم به سرخ پوستا بست که خردمندند
Marjan Tehrani
۱۴۰۳/۱/۵
با سلام من عاشق این کتاب هستم بعد از کتاب های قبلی که از دون خوزه و پسرش مثل ۴میثاق و پیمان پنجم که خوندم این کتاب بینطیر بود برام. من شدیدا این کتاب و کتاب های دیگه رو که نام بردم به دوستان پیشنهاد میکنم. سپاس از کتابراه عزیز
مریم سلطانی
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب ایده‌ها و باورهای ناب سرخپوستان در مکتب شمنیسم را با زبان داستانی بیان میکنید. تمرینات پایان هر فصل را میتوانید یادداشت برداری کنید و هر روز مرور نمایید. سخن حق بر هر زبانی جاری گردد شیرین است. درود بر تلاشگران کتابراه
Mahmud Panahi
۱۴۰۲/۱/۲
واقعا کتاب خوبو فوق العاده‌ای بود تحت تاثیر قرار گرفتم راه‌های تعامل و اینکه چطور در در زندگی با مشکلات کنار بیایم و به طریق درست زندگی کنیم رو بیان کرده، ترجمه روان و خوبی داشت و مطالب با بیان ساده بیان شده
setare
۱۴۰۳/۱/۲۶
برای من مفید و تاثیر گزار بود مطالب عمیق هستن بعضی از جملات میتونن ساعت‌ها ذهنتون رو درگیر کنن، ارزش چند بار مطالعه رو داره و میتونه تاثیرات عمیقی روی زندگی روحیات و طرز تفکرتون بذاره
Alireza ranjbar
۱۴۰۲/۵/۲۲
سلام، بسیار تاثیر گذار و مثبت هست این کتاب و میشه گفت اگر واقعا با دلتون گوش بدین و عمل کنید میتونید از زندگی لذت ببزید و با دینی جدید شمارو اشنا میکنه که شمارو به سمت هدف هاتون جهت میده.
Hossein
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب بسیار عالی
به شخصه دید بنده را نسبت به شمنیسم تغییر داد
کتاب واقعا درس زندگی بود
و خیلی خوب به زبان داستان مطرح شده بود که فهم کتاب را برای همه اسان میکرد
مجید وجدی
۱۴۰۲/۶/۱۷
بهترین کتابی که بهترین و جدیدترین مطالب خودشناسی خداشناسی و عرفان و اشنایی با افکار و عقاید شمنها بود پیشنهاد میکنم به علاقمندان این حوضه به مطالعه این کتاب
بهار نافذ
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب نثر روان و قابل درکی داره که به خوبی می‌تونه آگاهی انسان رو به مدار بالاتری از درک حقیقت وجود ببره، از خوندنش بسیار لذت بردم
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اگر به حوزه معنویت و خوشناسی علاقمند هستید و همچنین به مذاهب باستانی این کتاب برایتان خوب است. متن روان و جذاب و محتوای دل نشین و خوب.
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب خرد شمن‌ها

برای دریافت کتاب خرد شمن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.