معرفی و دانلود کتاب پیمان پنجم: جهانی دیگر بسازیم

برای دانلود قانونی کتاب پیمان پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیمان پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیمان پنجم: جهانی دیگر بسازیم

کتاب پیمان پنجم اثر نویسنده‌ی ممتاز مکزیکی، دون میگوئل روئیز، جستارنامه‌ای‌ست در باب کسب خرد و استفاده از بزرگ‌ترین راهنمای زندگی، عقل. نویسنده با سفری به اعماق تاریخ ما را به قبایل بومی جنوب آمریکا و مکزیک می‌برد و از اولین پیمان‌های بشری برای داشتن زندگی سعادت‌مند و خردمندانه می‌گوید. جنت میلز و دون خوزه روئیز در نگارش این اثر با او همکاری داشته‌اند.

دربار‌ه‌ی کتاب پیمان پنجم

احتمالاً تا حالا درباره‌ی مفهوم «خرد جمعی» چیزهایی شنیده‌اید: اسلوب و میثاق‌های‌ گروهی که چراغ راه و راهنمای حرکت بشر در زندگی جمعی هستند. مشخصاً نخستین نشانه‌های خرد جمعی را می‌توان در تمدن‌های اولیه جست‌وجو کرد. این همان کاری‌ست که دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) با همکاری جنت میلز (Janet Mills) و دون خوزه روئیز (Don Jose Ruiz) در کتاب معروف خود، پیمان پنجم (The fifth agreement) به سراغ آن رفته‌. این کتاب که به دنبال کتاب پرفروش قبلی میگوئل روئیز، یعنی «چهار میثاق» نوشته شده، ما را سوار ماشین زمان می‌کند و در قعر تاریخ، درست جایی در جنوب مکزیک می‌نشاند.

اکنون چند قرن پیش از میلاد مسیح است. قبایل بزرگی به نام تولتک‌ها، جمعیت زیادی از مناطق جنوبی را تشکیل داده‌اند. افرادی که به «مردان و زنان خرد» معروف‌اند. این گروه گرچه حالا به عنوان یک نژاد شناخته می‌شوند، اما در تعریف درست‌تر، گروهی از افراد بودند که در پیمانی جمعی و برای کشف خرد و حقیقت هستی به گرد هم می‌آمدند. در میان تولتک‌ها هنرمندان و صاحبان علوم زیادی دیده می‌شد؛ بین افراد پرتجربه و آن‌هایی که جوان‌تر بودند، رابطه‌ی استاد و شاگردی برقرار بود و همگی، از راه‌وروش مشترکی برای خردورزی بهره‌ می‌بردند. این اسلوب بعد‌ها و طی قرن‌های متمادی دست‌‌به‌‌دست شد و از نسلی به نسل دیگر رسید؛ بارها مورد هجوم بدخواهان قرار گرفت و بارها توسط عاشقان وادی عقل و خرد حفاظت شد. اکنون این پیمان‌‌های کهن، به‌صورت یک‌جا و در قالب این کتاب برای همگان بازگو می‌شوند.

نویسنده که خود بارها این رموز کهن را از طریق‌ تدریس به دیگران آموخته، معتقد است هیچ‌راهی بهتر از نوشتن این کتاب برای انتقال این مفاهیم وجود ندارد. او از چهار میثاق اول سخن می‌گوید و سپس به‌سراغ میثاق آخر یا پیمان پنجم می‌رود. پیمانی که به عقیده‌ی نویسنده، نتیجه‌ی تمرین آن « پذیرش تمام و کمال خودتان است و پاداش آن، خوشبختى ابدى شما.» این کتاب ما را از وابستگی‌ها و قرارداد‌های ناکارآمدی که به آن دچار شده‌ایم می‌رهاند و به‌جای آن، گوی درخشان «خرد» را راهنمای مسیرمان قرار می‌دهد. برای داشتن زندگی‌ای پرسعادت و بهره‌ بردن از راه‌وروش زندگی خردمندان کهن، با کتاب پیمان پنجم همراه باشید.

نسخه‌ی فارسی این کتاب به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی در دسترس همه‌ی علاقه‌مندان قرار گرفت.

نکوداشت‌های کتاب پیمان پنجم

  • این کتاب زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تغییر داده است. بزرگترین هدیه‌ای را که از این کتاب می‌توانیم به خود بدهیم این است: همان چیزی باشیم که واقعاً هستیم. (آمازون)
  • نویسنده در کتاب پیمان پنجم، چکیده‌ای از حکمت اساسی تولتک‌ها را نشانمان می‌دهد و با شیوه‌ای واضح و بی‌عیب‌و‌نقص قواعد زندگی آن مردان و زنان صلح‌جو را برای مخاطب جهان مدرن بیان می‌کند. (دن میلمن، نویسنده)

کتاب پیمان پنجم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی مشتاقان دنیای عقل و خرد و علاقه‌مندان به کسب سعادت و ارتقا بینش در زندگی پیشنهاد می‌شود. این کتاب همچنین پیشنهاد مناسبی‌ست به علاقه‌مندان به آشنایی با قواعد زندگی مردمان مکزیک باستان.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز (متولد 1952) محقق و نویسنده‌ی مکزیکی، بیش از هرچیز بابت دو کتاب معروف خود، یعنی «چهار میثاق» و پیمان پنجم شناخته‌ می‌شود. کتاب چهار میثاق او یکی از بیشترین آمار فروش در نیویورک‌ تایمز را از آن خود کرده است. محبوبیت و موفقیت این نویسنده‌ بابت توانایی ویژه‌ی او در تبدیل مفاهیم پیچیده‌ی زندگی به بیانی ساده و قابلِ‌ادراک است. او به دنبال اتفاقات سخت زندگی، خود را به شاگردی استادی معنوی درآورد و زندگی‌اش را وقف اشتراک تجربیاتش با دیگران و به‌کار‌گیری اسلوب زندگی تولتک‌ها کرد. او امروزه میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد و در کنار چاپ کتاب، به برگزاری دوره‌های آموزشی و انتشار نشریه‌ای در همین موضوع می‌پردازد.

در بخشی از کتاب پیمان پنجم می‌خوانیم

در طول تمام سال‌هایى که رشد مى‌کنیم، به پیمان‌هاى فراوانى با خود، جامعه و هر کسى که اطرافمان هست، مى‌رسیم. اما مهم‌ترین پیمان‌ها، آنهایى هستند که با درک نمادهایى که آموخته‌ایم، با خودمان مى‌بندیم. نمادها آنچه را درباره‌ى خودمان به آن باور داریم، به ما مى‌گویند؛ درباره‌ى اینکه چه هستیم و چه نیستیم و اینکه چه چیزى ممکن و چه چیزى ناممکن است. صداى دانش و معلومات به ما مى‌گوید که چه اطلاعاتى داریم. اما چه کسى گفته است که دانسته‌هایمان حقیقت دارند؟

وقتى دوره‌ى راهنمایى، دبیرستان یا دانشگاه را مى‌گذرانیم، دانش زیادى کسب مى‌کنیم. اما واقعا چه مى‌دانیم؟ آیا بر حقیقت مسلط مى‌شویم؟ نه. در یک زبان، در یک نمادشناسى تخصص پیدا مى‌کنیم و فقط آن نمادشناسى را حقیقت مى‌پنداریم، زیرا آن را پذیرفته‌ایم، نه براى اینکه به‌راستى حقیقت داشته است. هرجا که زاده شویم، هر زبانى که براى صحبت کردن بیاموزیم، درمى‌یابیم که تقریبا تمام آنچه مى‌دانیم درواقع درباره‌ى پیمان‌هایى است که با نمادهایى شروع مى‌شود که مى‌آموزیم.

اگر در انگلستان متولد شویم، نمادهاى انگلیسى را مى‌آموزیم و اگر در چین متولد شویم، نمادهاى چینى را یاد مى‌گیریم. حالا چه انگلیسى یاد بگیریم، چه روسى، اسپانیایى، روسى و چه هر زبان دیگرى را، فقط آن نمادها ارزش دارند زیرا ما به آن‌ها ارزش داده و معناى آن را پذیرفته‌ایم و اگر نپذیریم، آن نمادها بى‌معنا هستند. مثلاً واژه‌ى درخت براى آنهایى معنى دارد که زبان انگلیسى را بلدند، اما تا وقتى عقیده نداشته باشیم که درخت معنایى دارد، این واژه بى‌معناست.

فهرست مطالب کتاب

تولتک
مقدمه‌ى نویسنده
بخش اول. نیروى نمادها
در آغاز، همه در برنامه است
نمادها و پیمان‌ها. هنر انسان‌ها
داستان شما. پیمان اول: در کلام‌تان عارى از خطا باشید
هر ذهنى یک دنیا است. پیمان دوم: چیزى را به خود نگیرید
حقیقت یا افسانه. پیمان سوم: تصورات بى‌اساس نکنید
نیروى باور و اعتقاد. نماد بابانوئل
تمرین، استاد مى‌سازد. پیمان چهارم: همواره نهایت تلاش‌تان را بکنید
بخش دوم. نیروى تردید
نیروى تردید. پیمان پنجم: شکاک باشید، اما یاد بگیرید که گوش کنید
رؤیاى اولین توجه. قربانیان
رؤیاى دومین توجه. جنگجویان
رؤیاى سومین توجه. استادان
بیننده شدن. دیدگاهى تازه
سه زبان. چه‌جور پیام‌آورى هستید؟
سخن پایانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیمان پنجم: جهانی دیگر بسازیم
نویسنده، ،
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-340-044-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیمان پنجم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیمان پنجم

برای دریافت کتاب پیمان پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.