معرفی و دانلود کتاب خرده عادت‌ها

عکس جلد کتاب خرده عادت‌ها
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرده عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرده عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرده عادت‌ها

جیمز کلیر در کتاب خرده عادت‌ها راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد را به شما نشان می‌دهد. او خود را «متخصص عادت‌ها» می‌داند و می‌گوید ایده‌های گفته شده در این کتاب را به دلیل اینکه مجبور بوده با آن‌ها زندگی کند یاد گرفته است.

نقطه عطف زندگی جیمز کلیر James clear)) دو سال بعد از آسیبی که در یک بازی به او وارد شد، در دانشگاه دنیسون شکل گرفت. این نقطه عطف در شکل‌گیری کتاب خرده عادت‌ها Atomic Habit)) بسیار مؤثر بود.

همه‌ی ما در زندگی با چالش‌هایی مواجه می‌شویم. هر یک از چالش‌ها درس مهمی دارند، یکی از آن درس‌های مهم این است: تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت جلوه می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید سال‌ها انجام‌شان دهید، نتایج قابل توجهی به بار خواهند آورد. همه‌ی ما با موانع و شکست‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم؛ اما در دراز مدت، اغلب کیفیت زندگی‌های‌مان به کیفیت عادت‌های‌مان بستگی دارد. با داشتن عادت‌های یکسان به نتایج یکسانی خواهیم رسید؛ اما با داشتن عادت‌های بهتر، هر چیزی ممکن است.

باید بگوییم عادت‌ها لازمه‌ی پیشرفت شخصیتی‌اند. همان‌گونه که با افزایش سود، پول چند برابر می‌شود، با تکرار عادت‌ها نیز تأثیر آن‌ها چند برابر خواهد شد. شاید تأثیر روزانه‌ی آن‌ها ناچیز به نظر برسد؛ اما با گذشت ماه‌ها و سال‌ها چشمگیر خواهد شد.

کلیر معتقد است مفاهیم کتاب خرده‌عادت‌ها می‌تواند به شما در تحقق پتانسیل‌تان کمک کند. تعدادی از منتقدان خارجی معتقدند که این کتاب را می‌شد در حجم کمتری نوشت و حتی برخی دیگر می‌گویند که این چند پست وبلاگی هنوز ارزش کتاب شدن نداشت؛ اما به نظر این حد از نقد سخت‌گیرانه برای این کتاب غیرمنصفانه و تند و تیز است.

جملات برگزیده کتاب خرده‌عادت‌ها:

- موفقیت به صبر نیاز دارد.
- شما عادت‌های اولیه‌ی خود را انتخاب نمی‌کنید، بلکه آن‌ها را تقلید می‌کنید.
- اگر رفتاری بتواند برای‌مان تأیید، احترام و تحسین به‌همراه داشته باشد، آن را جذاب قلمداد می‌کنیم.
- کلید اصلی یافتن و اصلاحِ دلیلِ عادت‌های بد، این است که تصور خود از آن را تغییر دهید.
- عادت‌ها شمشیر دولبه هستند. آن‌ها می‌توانند به‌نفع یا ضرر فرد باشند. درک جزئیات به همین دلیل ضروری است.
- زمان، فاصله‌ی میان موفقیت و شکست را بیش‌تر می‌کند. هرچه به زمان بدهید، چند برابر به شما پس می‌دهد.
- اگر فرد به‌دنبال نتایج بهتر است، باید تعیین اهداف را فراموش کند و به‌جای آن بر سیستم خود تمرکز کند.
- ایجاد عادت‌های جدید در یک محیط جدید آسان‌تر است؛ زیرا فرد مجبور نیست با نشانه‌های قدیمی مبارزه کند.
- رفتار انسان از قانونِ کم‌ترین تلاش پیروی می‌کند. ما به‌طور طبیعی به‌سمت گزینه‌ای گرایش می‌یابیم که به کم‌ترین میزان کار نیاز دارد.
- ما به‌سمت عادت‌هایی متمایل می‌شویم که مورد تحسین و تأیید فرهنگ‌مان هستند؛ زیرا تمایل شدیدی به پذیرفته‌شدن و تعلق‌داشتن به گروه داریم.

در بخشی از متن کتاب خرده‌عادت‌ها می‌خوانیم:

اگر در تغییر دادن عادت‌های‌تان مشکل دارید، مشکل از شما نیست؛ مشکل، سیستم‌تان است. عادت‌های بد به‌طور مکرر خود را نشان می‌دهند؛ نه به این دلیل که نمی‌خواهید خود را تغییر دهید، بلکه چون سیستم‌تان برای تغییر اشتباه است.

شما به‌اندازه‌ی سطح اهداف‌تان رشد نمی‌کنید، بلکه به‌اندازه‌ی سطح سیستم‌تان نزول می‌کنید. یکی از مضامین اصلی این کتاب تمرکز بر سیستم کلی است، نه انتخاب یک هدف واحد که یکی از معانی عمیق‌تر کلمه‌ی «خرده» است. در حال‌حاضر، احتمالاً متوجه شده‌اید که خرده‌عادت به‌معنای یک تغییر کوچک، یک دستاورد جزئی و یک درصد بهبود است. خرده‌عادت‌ها صرفاً عادت‌های قدیمی نیستند، بلکه بخشی از سیستمی بزرگ‌ترند. درست همان‌طور که اتم‌ها ساختارهای سازنده‌ی مولکول‌هایند، خرده‌عادت‌ها ساختارهای سازنده‌ی نتایج شایان ‌توجه هستند.

عادت‌ها شبیه اتم‌های زندگی‌مان هستند. هر کدام یک واحد ضروری‌اند که به موفقیت کلی‌مان کمک خواهند کرد. این واحدهای کوچک در ابتدا بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ اما خیلی زود در کنار هم قرار می‌گیرند و به دستاوردهای بزرگ‌تری منجر می‌شوند که از تلاش اولیه بارهاوبارها عظیم‌تر خواهند بود. آن‌ها هم کوچک‌اند و هم مقتدر. این معنای «خرده‌عادت‌ها»ست؛ یک اقدام یا جریان منظم که نه‌تنها کوچک و آسان است، بلکه منبع قدرتی به‌یادماندنی و جزئی از یک نظام رشد پربازده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اصول اولیه
چرا تغییرات کوچک به تغییرات بزرگ منجر می‌شوند
فصل اول: قدرت شگفت‌انگیز خرده‌عادت‌ها
فصل دوم: چگونه عادت‌ها شخصیت فرد را شکل می‌دهند (و به‌عکس)
فصل سوم: چطور در چهار گام ساده عادت‌های بهتری ایجاد کنیم
قانون اول
واضحش کن
فصل چهارم: مردی که خوب به نظر نمی‌رسید
فصل پنجم: بهترین راه برای شروع عادتی جدید
فصل ششم: درباره‌ی‌ انگیزه مبالغه شده است؛ محیط اطراف اغلب اهمیت بیش‌تری دارد
فصل هفتم: راز خویشتن‌داری
قانون دوم
جذابش کن
فصل هشتم: چگونه عادتی را تقویت کنیم
فصل نهم: نقش خانواده و دوستان در شکل‌گیری عادت‌ها
فصل دهم: چگونه عامل عادت‌های بد خود را بیابید و اصلاح کنید
قانون سوم
ساده‌اش کن
فصل یازدهم: به‌آرامی گام بردارید؛ اما به عقب هرگز
فصل دوازدهم: قانون کم‌ترین تلاش
فصل سیزدهم: چگونه با استفاده از قانون، دو دقیقه به‌تعویق‌انداختن را کنار بگذاریم
فصل چهاردهم: چگونه می‌توان عادت‌های خوب را اجتناب‌ناپذیر و عادت‌های بد را غیرممکن کرد
قانون چهارم
لذت‌بخشش کن
فصل پانزدهم: قانون اصلی تغییر رفتار
فصل شانزدهم: چطور هر روز به عادت‌های خوب ادامه بدهیم
فصل هفدهم: شریک پاسخ‌گو چگونه می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد
ترفندهای پیشرفته
چگونه از صرفاً خوب‌بودن به واقعاً عالی‌بودن برسیم
فصل هجدهم: حقیقتی درباره‌ی‌ استعداد (ژن‌ها چه زمانی اهمیت دارند و چه زمانی اهمیت ندارند)
فصل نوزدهم: قانون گلدیلاکس: چطور در زندگی و کار باانگیزه باقی بمانیم
فصل بیستم: جنبه‌ی منفی ایجاد عادت‌های خوب
نتیجه‌گیری: راز نتایج ماندگار
پیوست: درس‌های کوچک از چهار قانون
یادداشت‌ها
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرده عادت‌ها
نویسنده
مترجمزهرا صادقی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-7845-89-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرده عادت‌ها

علیرضا برات زاده
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتاب خرده عادت‌ها همون کتاب عادت‌های اتمی هست و کتابی است که ارزش خوندن و دارد و ترجمه‌ی این کتاب از نظر بنده قابل قبول است. هر کسی در زندگی برای پیشرفت نیاز دارد یکسری عادات خوب را در خودش نهادینه کند تا بتواند در کار، ورزش، درس و تحصیل و... پیشرفت کند، از نظر من این کتاب میتواند نقطه‌ی عطفی در با زندگی فرد باشد زیرا مطالعه این کتاب و انجام تمرینات و راهکار‌های گفته شده زمینه ساز ایجاد عادات خوب و همچنین حذف عادات بد در زندگی شخص میشود و میتواند به اهداف تعیین شده خود برسد. در ابتدای هر فصل این کتاب داستان‌هایی ارائه شده است، تا مفاهیم راحت تر تفهیم شود و از نظر من این هنر نویسنده را میرساند. کتاب از نظر محتوایی خوب و قابل فهم برای خواننده هست و بهتر است از هر فصل خلاصه‌ای نوشته شود تا نکات ارزشمند کتاب به فراموشی سپرده نشود. در انتها تشکر میکنم از کتابراه بابت کتاب‌های باارزشی که در این اپلیکیشن قرار میدهد و میتوان با قیمت کمتر از چاپی خرید و مطالعه کرد.
Iman Kheradmand
۱۴۰۰/۸/۲۷
کلمه به کلمه این کتاب به سادگی در حال بیان مفاهیم عمیقی است که همه ما بارها و بارها در زندگی تجربه کرده‌ایم. نویسنده از زیاده‌گویی و مقدمه‌چینی پرهیز می‌کنه و به قول خودش آن‌چه را می‌گوید که خودش زندگی کرده است. مطالب کاربردی و ساده سلسله‌وار بیان شده و این پیوستگی به فهم مطالب خیلی کمک می‌کنه. این ترجمه‌ی کتاب عالی است و باید به خانم زهرا صادقی خداقوت گفت. در خرید و خواندن این کتاب ذره‌ای تردید نکنید. حتما نسخه‌ی چاپی رو هم بخرید چون خیلی نیاز به حاشیه‌نویسی دارید. نسخه الکترونیک هم برای مرور در زمان‌های خاکستری بسیار مفید است. این کتاب رو باید بارها و بارها بخوانید تا بتونید مفاهیم ساده‌ش رو در زندگی‌تون وارد کنید.
مصطفی
۱۴۰۱/۲/۸
به همه جوون‌ها پیشنهاد میکنم حتما حتما این کتاب یکبارهم که شده مطالعه کنند از نون شب واجب‌تر هستش
توزندگی چی میخوای
باخوندن این کتاب به تمام آرزوها و رویاهات میرسی
من خوندم تحویلی در درونم ایجاد کرد مصمم‌تر به خواسته‌های که دارم تلاش کنم وعادت کنم به موفق شدن
ای کاش زودتر با این کتاب آشنا و
می‌شدم حتما شرایط بهتری نسبت به الانم داشتم
واقعا کتاب به تک تک سوال‌ها وچالش‌ها جواب میده ازهمه مهمتر میگه که چیکار کنی بتونی از چیزی که از خودت میخوایی رو بدست آوری
درکل انسان یکبار به دنیا و یکبار فوت میکنه
پس برای زندگی بهتر نگرش بهتر و شادتر تا قبل مرگت یبار این کتاب بخون
hamed anwari
۱۳۹۸/۸/۱۷
من این کتابو دارم، بهترین کتاب در زمینه تغییر عادت همینه خیلی فراتر و جذاب تر از کتاب قدرت عادت چالز داهینگ هست.
صد درصد توصیه میشه خوندنش ❤
نیلوفر
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب "خرده عادت ها" یک راهنمای مفید برای کسانی است که به دنبال ایجاد و پایدارسازی عادت های مثبت هستند. این کتاب با ارائه رویکردی علمی و راهکارهای عملی، می تواند به خواننده در مسیر پیشرفت یاری برساند در مجموع، من کتاب "خرده عادت ها" را کتابی مفید و خواندنی یافتم. این کتاب به من کمک کرد تا درک بهتری از عادت ها داشته باشم و راهکارهای عملی برای ایجاد و پایدارسازی عادت های مثبت در زندگی خود پیدا کنم. من این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال تغییر و بهبود زندگی خود هستند، توصیه می کنم. همچنین میتوانید ژورنال این کتاب را هم تهیه کنید و از ابزارها استفاده کنید.
کامبیز عموئی
۱۴۰۱/۵/۷
این کتاب نقطه عطفی در زندگی من به شمار می‌آید در سن ۴۴ سالگی که بعد از خواندن ده‌ها کتاب روان شناسی موفقیت در طی ده‌ها و گوش دادن به سمینارهای انگیزشی پایخ سوالاتم را در این کتاب کتاب به صورت ساده و کاربردی بر پایه اصول روانشناسی یافتم.
ابتدا نسخه چاپی را خریدم و چند بار برای دوستان هدیه‌اش گرفتم
و حالا نسخه الکترونیک را خریداری کردم تا برای بار دوم بخوانم و در زندگی به کار ببرم. خواندنش رو به هر آنکه برای بهتر شدن در زندگی تلاش میکند پیشنهاد میکنم. شاد و موفق باشید
baharan akbarpoor
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
واقعا کتاب عالی و کاربردی هستش به این شرط که برای اون عادتی که میخوایم ایجادش کنیم یه دلیل واقعی داشته باشیم نه اینکه بخوایم فقط چون دیگران اونطور زندگی میکنن ماهم زندگیمون رو بر اون اساس تغییر بدیم در این صورت فقط از تغییر خودمون زده میشیم و اینکه اصلا نخواید یه سری عادت بی ربط بهم رو یه دفعه کنید ایجاد که نتیجه‌اش فقط شکست خای پشت سرهمه و البته جدا از جوگیری بپرهیزید که البته برای همه پیش میاد ولی خب بتونید کنترلش کنید کمتر انرژیتون هدر میره.
آناهیتا گورشیان
۱۴۰۲/۷/۶
من صوتی این کتاب رو شنیدم نمی‌دونم خلاصه باشه یا نه، شاید کتاب کاملتر هم باشه اما در عین اینکه داره موارد ساده‌ای رو گوشزد می‌کنه ادبیاتش طوری هست که القا می‌کنه به آدم که چه نکته خفن و مهمی رو بهش گفتن و خب اینطوریه که می‌تونه کمک کننده باشه حتما، موارد ساده هم شاید به گوش من ساده و تکراری بودن و برای بقیه جدید هم باشن که خب این کتاب توانایی این رو داره اگه بهش گوش کنن و پیش برن باهاش واقعا تاثیرگذار باشه و زندگی فرد رو به قبل و بعد خواندنش تقسیم کنه.
Amir Beikzadeh
۱۴۰۲/۶/۳۱
عالی عقیده دارم موضوع و مطالب این کتاب باید جزو اولین اصول وپایه‌های ایجاد شخصیت موفق و زندگی ایده آل قرار گیرد، خیلی از افراد سالهای متمادی برای رسیدن به سعادت و موفقیت تلاش میکنند، حتی آنهایی که به اهداف خودمیرسند نیز اگر درابتدای مسیر زندگی خود مطالب این کتاب را می‌آموختند مسلما از بسیاری وآزمون اقدامات وخطاها برای یافتن بهترین مسیر زندگی خود اجتناب میکردند وچه بسا چندسال زودتر به موفقیت میرسیدند و زمان بیشتری را از سعادت خود لذت میبردند.
Mobina
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب کاربردی بود، مفهوم کتاب به کتاب عادت‌های اتمی و اثر مرکب نزدیک بود، ما توی زندگی گاهی اوقات ناآگاهه کارهایی رو انجام میدیم که به عادت تبدیل میشن و در طولانی مدت تاثیرات بزرگی توی زندگیمون میذارن، چه بد و چه خوب! برای رسیدن به موفقیت باید بیایم روی عادت هامون کار کنیم و اونا رو در جهت اهدافمون شکل بدیم...
هیچ عادتی به تنهایی خوب یا بد نیست. اینکه ما اون عادت رو برای رسیدن به چه هدفی انجام میدیم ارزش اون عادت رو تعیین میکنه.
رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۵/۱۱
البته من این ترجمه کتاب رو نخوندم اون یکی ترجمه رو که اسمش "عادتهای اتمی" هست رو خوندم نمیدونم ترجمه‌اش چجوریه ولی محتویاتش واقعا جوریه که به درد هر کسی میخوره و اطلاعاتی که میده درباره عادت‌ها میتونه کلی تو زندگی تون تاثیر مثبت بزاره چون یه جورایی زندگیمون حول عادتهامون میچرخه و بیش از ۵۰ درصد از کارهایی که تو زندگی انجام میدیم از روی عادته پس به خاطر همون آشنایی با کارکرد عادتهامون میتونه خیلی مفید باشه. ✔️
saye sh
۱۳۹۹/۱/۸
ما عادت داریم قسمت‌های زیبا از اشعاری رو که دوست‌داریم جایی برای خودمون به یادداشت بزاریم ولی جملات کتاب‌هایی نظیر خرده عادت‌ها قطعا ارزش اینو دارن که علاوه بر خوندن با یادداشت برداری به‌خاطر سپرده بشن.. گفته‌های این کتاب میتونه برای بهتر طی کردن مسیرهای پیشرفت خیلی کمک کننده باشه 💙📚
ابراهیم صابری
۱۳۹۹/۸/۱۳
سلام دوستان
کتاب خوبی هستن برای کسایی که عاشق جزییات هستن و دوست دارن نکات ریز رو بفهمن
اما برای افرادی که کلی گرا هستن فکر کنم مناسب نباشه
کتاب بعدی من کتاب صوتی آیین زندگی هست اثر دیل کارنگی
با گویندگی مهبد قناعت پیشه
توصیه میشه حتما قبل خرید نسخه نمونه رو دانلود کنین
آمنه احمدی
۱۳۹۹/۱۱/۲
این کتاب فوق العاده است. من اول کتاب اثر مرکب و کتاب برتری خفیف رو خوندم. تو اون کتاب‌ها به اهمیت عادت‌ها پی می‌بریم. و این کتاب به صورت کاملا عملی بهمون یاد میده که حالا چه جوری عادت‌های مفید رو جایگزین عادت‌های غیر مفید کنیم.
مهدی اکبری
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
الان که نظر میدم کمتر از ۳۰ صفحه از کتاب رو خوندم ولی اینقدر مفید و دوست داشتنی بود که نتونستم بیشتر از این برای دادن امتیاز ۵ به کتاب و دعوت دیگران به مطالعه اون صبر کنم. حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 276

راهنمای مطالعه کتاب خرده عادت‌ها

برای دریافت کتاب خرده عادت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.