معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

عکس جلد کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

در کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده شنونده‌ی هشت داستان زیبا و اثرگذار از گلی ترقی، بانوی نویسنده‌ی معاصر خواهید بود. تاریخ انتشار اولیه‌ی قصه‌های مجموعه‌ی حاضر در قالب کتابی واحد، به سال 1373 برمی‌گردد.

درباره کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده:

گلی ترقی نویسنده‌ای بی‌نیاز از معرفی‌ست. اغلب اهالی داستان در ایران، حتی اگر اثری از این نویسنده مطالعه نکرده باشند، نام او و برخی از مشهورترین آثارش را شنیده‌اند. احساس تعلق، تنهایی و خاطره، سه درونمایه‌ی مشهود در اغلب داستان‌های کوتاه و بلند گلی ترقی‌اند. همچنین، احساس دلبستگی به ایران نیز یکی دیگر از مضامینی است که در آثار او به چشم می‌خورد؛ و این امر، با توجه به این واقعیت که نویسنده بسیاری از سال‌های عمرش را در غربت و دور از وطن به سر برده، چندان عجیب نمی‌نماید.

کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده که اکنون در دست دارید یکی از نخستین آثار منتشرشده از گلی ترقی‌ است. این اثر از هشت قصه با عناوینِ «اتوبوس شمیران»، «دوست کوچک»، «خانه‌ی مادربزرگ»، «پدر»، «خدمتکار»، «مادام گُرگه»، «خانه‌ای در آسمان» و «عادت‌های غریب آقای الف در غربت» تشکیل شده است.

هر کدام از این داستان‌ها علی‌رغم استقلالی که دارند، در کنار هم مجموعه‌ای واحد و به تعبیری، یک داستان به‌هم‌پیوسته را تشکیل داده‌اند. به همین خاطر توصیه‌ی ما به شما این است که این کتاب را از اول تا به آخر مطالعه کنید، و نه به صورت پراکنده.

از میان داستان‌های این مجموعه مادام گرگه یکی از مشهورترین‌هاست؛ اثری طنزآمیز درباره‌ی دشواری‌های زنی ایرانی در کشور فرانسه. البته آثار دیگر مجموعه‌ی خاطره‌های پراکنده نیز به نوبه‌ی خود درخشان و شنیدنی‌اند. اما شاید بتوان از برخی جهات، مادام گرگه را شاهکار این مجموعه تلقی کرد.

کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روز ایران و دوست‌داران ژانر داستان کوتاه، دو گروهی‌اند که مخاطبین اصلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند.

با گلی ترقی بیشتر آشنا شویم:

گلی ترقی (Goli Taraghi) متولد سال 1318 و اهل شهر تهران است. اولین مجموعه داستان این نویسنده با عنوان «من هم چه‌گوارا هستم»، در سال 1348 منتشر شد و همان زمان به طور جدی توجه هوشنگ گلشیری، نویسنده‌ی نامدار معاصر را به خود جلب کرد. گلی ترقی پس از انقلاب به فرانسه مهاجرت کرد و داستان‌نویسی را همان جا به طور جدی ادامه داد. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان بدین عناوین اشاره کرد: «خواب زمستانی، خاطره‌های پراکنده، دو دنیا، درخت گلابی، بازگشت.»

در بخشی از کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده می‌شنویم:

روزهای هفته هرکدام شکل و رنگ و بوی خودشان را دارند. شنبه بدترکیب و تلخ و موذی‌ست و شبیه دختر ترشیده‌ی طوبا خانم است. دراز، لاغر، با چشم‌های ریز بدجنس. یکشنبه ساده و خر است و برای خودش الکی آن وسط می‌چرخد. دوشنبه شکل آقای حشمت‌الممالک است. متین، موقر، با کت و شلوار خاکستری و عصا. سه شنبه خجالتی و آرام است و رنگش سبز روشن یا زرد لیمویی‌ست. چهارشنبه خل است. چاق و چله و بگوبخند است. بوی عدس‌پلوی خوشمزه‌ی حسن‌آقا را می‌دهد. پنجشنبه بهشت است و جمعه دو قسمت دارد: صبح تا ظهرش زنده و پرجنب‌وجوش است؛ مثل پدر، پر از کار و ورزش و پول و سلامتی. رو به غروب سنگین و دلگیر می‌شود. پر از دلهره‌های پراکنده و غصه‌های بی‌دلیل و یک جور احساس گناه و دل‌درد از پرخوری ظهر...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
اتوبوس شمیران
47 دقیقه
دوست کوچک
52 دقیقه
خانه‌ی مادربزرگ
39 دقیقه
پدر
67 دقیقه
خدمتکار
31 دقیقه
مادام گرگه
43 دقیقه
خانه‌ای در آسمان
97 دقیقه
عادت‌های غريب آقای الف در غربت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطره‌های پراکنده
نویسنده
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

Faeghe Aghili
۱۴۰۲/۶/۱۸
خاطرات دهه ۴۰ را با این داستانها میشه بازیابی کرد؛ عجیبه جنین کتابی در این اپلیکیشن چون اقشار فرودست جامعه ایران بعد از انقلاب خیلی خوب بیان شده عقده حقارت، حسادت، احساس برتری و گاها برابری کردن با کسانیکه تمام عمر بهشون مدیون بودند؛ یاد حرفهای بزرگترها افتادم که هرکس باید در طبقه اجتماعی خودش نگه داشته بشه چون همه این ظرفیت تغییر ندارند و هار میشند
مانا
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
فوق العاده بود داستانهای واقعی از زمان بچگی و نوجوانی و جوانی خانم گلی ترقی با صدای زیبای راوی. خانم ترقی ماجرای زندگی خود را بدون غلو و با صراحت بیان کرده بود رفتار مقتدرانه پدر و مهربانی ذاتی مادرشان رفتار و تفکرات واقعی کسانی که مهاجرت کردند یعنی زندگی بدون پرده. ممنون
Tara
۱۴۰۲/۷/۱
این کتاب بینظیره از اون سبک داستان‌هایی که دلت بخواد بری یه جای دنج یا توی کافه بشینی و تک تک کلمات و توصیفای قشنگشو گوش بدی و توی داستان غرق بشی، نفهمی زمان چجوری گذشته و لذت ببری. خانم بستاندوست هم عالی و بی نقص خوانش کتاب رو انجام دادن
zahra etemadi
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتابهای خانم ترقی بسیار زیبا هستند و روان و گیرا گویندگی خانم بستاندوست هم زیبایی کتاب را دو چندان کرده بود بعد از شنیدن این کتاب
کتاب دو دنیا را هم گوش بدین که دنباله این کتاب زیبا بود
رویا روضاتیان
۱۴۰۱/۶/۲۹
قلم‌ بانوگلی ترقی که محشره و خوانش خانم بستاندوست یکی از بی عیب و نقص‌ترین خوانشهایی هست که تا بحال شنیدم. بسیار زیبا و بااحساس و صحیح خوانش شده. از شنیدن این داستان لذت بردم.
🌹🌹🌹
هایده فریار
۱۴۰۱/۴/۱۴
خانم گلی ترقی استاد خاطره نویسی هستندو بسیار زیبا دوران کودکی و نوجوانی وزندگی خود را توصیف کرده‌اند خاطراتی که برای ما هم یادآور گذشته‌ها می‌باشد من که واقعا لذت بردم
س هدایتی
۱۴۰۱/۲/۱۹
تجربه مهاجرت رو اونقدر زیبا منتقل میکنن نویسنده گرامی، خانم گلی ترقی، که جای تشکرداره انگار که خودت تجربه‌اش کردی. اینم از خوبی‌های کتاب
زندگی یک نفر دیگه رو یک ساعت زندگی میکنی
نازنین
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
درود!
عشق و سپاس!
نثر روان و زیبای خانم ترقی، راوی عالی و موسیقی مناسب…
یکی از بهترین کتاب‌های شنیداری بود
ممنونم از همه کتابراهی‌های عزیز!
فاطمه مرادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
تداعی شیرینی از کودکی داشت، بیان داستان قشنگ و ملموس بود
قلم گلی ترقی خوندنی و زیباست، خوانش خانم بستاندوست هم عالی
ا ا
۱۴۰۱/۲/۲۲
صدا و اجرای راوی عالی است، همچنین داستان‌ها بسیار شیرین و دلنشین هستند حتما پیشنهاد میکنم شنیدنش خالی از لطف نیست.
marjan eslami
۱۴۰۱/۱/۱
کتاب‌های گلی ترقی مورد علاقه من هست مخصوصا که صدای زیبای خانم بستاندوست راوی باشه❤❤❤❤❤
میم ال اس
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتابی شیرین و دلنشین از شنیدنش خیلی لذت بردم
مریم متین فر
۱۴۰۱/۴/۲
خیلی زیبا بود
روزهای کودکی را تداعی می‌کرد
ارش Rozbahani
۱۴۰۱/۴/۳۱
خوب بود ارزش داره گوش بدی
Amir Rezvani
۱۴۰۱/۴/۳۱
بسیار شبیه داستان زندگی هر کدوم از ما!
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

برای دریافت کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.