معرفی و دانلود کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی

عکس جلد کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی

میل به خواستن از چه چیزی سرچشمه می‌گیرد؟ به عبارت دیگر چرا آنچه را که می‌خواهیم، می‌خواهیم؟ لوک برجس در کتاب خواستن چیزی را تقلید کنیم یا نه؟ می‌کوشد کاوشی پیشگامانه در پاسخ به این پرسش ارائه دهد. این اثر پرافتخار از سوی نشریه‌ی فایننشال تایمز به‌عنوان کتاب ماه در حوزه‌ی تجارت برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

گرانش یا جاذبه‌ی زمین بر هر جنبه‌ای از وجود فیزیکی ما تأثیر می‌گذارد. به همین ترتیب یک نیروی روانی نیز وجود دارد که به همان اندازه قدرتمند است. نیرویی که وظیفه دارد گروه‌هایی از مردم را دور هم جمع کند و یا آن‌ها را از یکدیگر جدا سازد، اهداف خاصی را در ذهن برخی افراد برجسته نماید و یا چرخه‌های اضطراب و تنش را به حرکت دربیاورد. در کتاب خواستن (Wanting the power of mimetic desire in everyday life) لوک برجس از آثار رنه ژیرار، اندیشمند فرانسوی بهره می‌گیرد تا این نیروی پنهان را آشکار کند و نشان دهد که چگونه زندگی و جوامع ما از خلال این نیرو شکل می‌گیرند.

لوک برجس دراین‌باره از مفهومی تحت عنوان میل تقلیدی صحبت می‌کند. اندیشمندان از آغاز تاریخ اندیشه تا کنون آراء بسیار مهمی پیرامون پدیده‌ی تقلید ارائه داده‌اند. ارسطو صاحب یکی از نخستین نظریه‌ها دراین‌باره است. او معتقد بود که هنر از طبیعت تقلید می‌کند و هدف هنر تقلید از واقعیت است. ارسطو استدلال کرد که تقلید یا میمسیس، یک غریزه‌ی طبیعی در انسان است و از طریق این رفتار است که ما دنیای اطراف خود را درک می‌کنیم. رنه ژیرار نیز در شمار اندیشمندان متأخری است که همچون ارسطو صاحب نظراتی مهم و ارزشمند پیرامون این موضوع است. او معتقد بود پاسخ این سؤال که انسان‌ها چرا و چگونه از یکدیگر تقلید می‌کنند، برای درک رفتارهای انسانی، به ویژه رفتار انسان در گروه‌ها، بسیار مهم است. لوک برجس در کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) به سراغ ایده‌های ژیرار درباره‌ی این مسئله می‌رود و آن‌ها را تشریح و واکاوی می‌کند.

چنان که لوک برجس در این اثر بیان می‌کند، به عقیده‌ی ژیرار، انسان‌ها به طور مستقل و به خودی خود چیزی نمی‌خواهند. این میل تقلید از دیگران است که سبب می‌شود ما چیزی را بخواهیم. میلی که تبعات آن بر نحوه‌ی انتخاب شرکا، دوستان، مشاغل، و حتی موارد به‌ظاهر بی‌ربط‌تر مانند پوشش و مقصد مسافرت تعطیلات تأثیر می‌گذارد. ژیرار معتقد است میل تقلیدی مسئول شکل‌گیری هویت ماست و این خواسته‌های ما هستند که به آینده شکل می‌دهند. مطالعه‌ی این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه بهتر بخواهیم تا آینده‌ای بهتر برای خود بسازیم. انتشارات بذر خرد ترجمه‌ی بنفشه شریفی‌خو را از این اثر تهیه و منتشر کرده است.

افتخارات کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

  • کتاب ماه کسب‌وکار نشریه‌ی فایننشال تایمز (2022)
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال نشریه‌ی استراتژی+بیزینس (2021)
  • یکی از 52 کتاب معرفی‌شده از سوی رهبران برتر تجاری (نشریه‌ی بلومبرگ)
  • کتاب برتر سال نشریه‌ی الیئو ریویو (2022)
  • یکی از کتاب‌های برتر ایده‌ی بزرگ بعدی (2022)

نکوداشت‌های کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

  • خواستن اثری قابل تأمل است. همچنین کتابی عمیقاً اخلاقی است. (ساندی تایمز)

  • این کتاب دیدگاه‌های تازه‌ای درباره‌ی خواسته‌هایمان و آنچه واقعاً آن‌ها را هدایت می‌کند در اختیارمان قرار می‌دهد و به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم کنترل بیشتری را دراین‌باره در دست بگیریم. (فایننشیال تایمز)

  • این کتاب روشن و مختصری است که من سی سال است که می‌خواهم آن را بنویسم، از زمان کشف اهمیت پیشگامانه و حیاتی نظریه‌ی تقلید برای بقای نوع بشر. (پل نوشترلین)

  • برجس نظریه‌ای پیچیده و ظریف را با ارتباط دادن آن به تجربیات زیسته، همراه با نکات عملی، مانند فهرستی از تاکتیک‌های ارزشمندی که خواننده می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و فوراً به اجرا درآورد، در دسترس همگان قرار می‌دهد. من به‌شدت این کتاب و این نگرش درخشان به میل انسان را توصیه کنم. (جیمز پی اوشانسی)

  • لوک برجس کتابی خیره‌کننده و حتی انقلابی نوشته است. او در مورد خواسته‌های درونی ما و ریشه‌های خواسته‌هایمان می‌نویسد. خواستن کتابی است که ذهن خواننده را تسخیر و مسحور می‌کند و درعین‌حال نکاتی عملی را برای افزایش موفقیت در کسب‌وکار در اختیار او می‌گذارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید چرا برخی افراد برای شما و دیگران الگو می‌شوند و چرا رقابت نیرویی قدرتمند است، این کتاب را بخوانید. (اندرو ان. ملتزوف، مدیر مؤسسه‌ی یادگیری و علوم مغز در دانشگاه واشنگتن)

کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به علوم شناختی علاقه‌مند هستید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. همچنین برای ساختن آینده‌ای درخشان می‌توانید از نکات این کتاب بهره بگیرید.

با لوک برجس بیشتر آشنا شویم

لوک برجس (Luke Burgis)، نویسنده‌ی کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) تحصیلات خود را ابتدا در مدرسه‌ی بازرگانی NYU Stern و سپس در دانشگاهی واقع در ایتالیا، در رشته‌ی الهیات تکمیل کرد. او تاکنون چندین شرکت موفق را تأسیس و مدیریت کرده است و در حال حاضر مدیر برنامه‌های مرکز کارآفرینی اصولی Ciocca در دانشگاه کاتولیک آمریکا است. لوک برجس همچنین با بنیان گذاشتن شرکتی بزرگ، از افراد و شرکت‌هایی که به شکل‌گیری یک محیط‌زیست انسانی سالم کمک می‌کنند حمایت می‌کند.

در بخشی از کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی می‌خوانیم

عکسی به دیوار روبه‌رو آویخته شده؛ نمای سیاه‌وسفید نزدیک از کره‌ی چشمی که به بیرون خیره شده؛ خود چشم تقریبا به بزرگی یک نعلبکی است و در قابی به اندازه‌ی تقریبی پنجاه‌وپنج سانتی‌متر قرار دارد.

در خانه‌ی پیتر تیل در سان‌سِت استریپ نشسته‌ام. تیل را به‌عنوان یکی از بنیانگذاران میلیاردر پِی‌پل، اولین خریدار سهام فیس‌بوک و همچنین شخصی می‌شناسند که نظرات متفاوتی در خصوص تجارت دارد و از اینکه گاکر را پایین بکشد یا گوگل را در عرصه‌ی عمومی به چالش بکشد ابایی ندارد. اما من برای حرف زدن درباره‌ی هیچکدام اینها به دیدنش نیامده‌ام.

چند دقیقه‌ای می‌گذرد و دستیار پیتر که در را برایم باز و به سالن هدایتم کرده است، برمی‌گردد تا ببیند آیا به چیزی احتیاج دارم یا نه.

«پیتر چند دقیقه‌ دیگه میاد. چیز دیگه‌ای احتیاج ندارید، قربان؟ بازم قهوه میل دارید؟»

«اوه، نه. خیلی ممنونم».

از اینکه محتویات فنجان را تا قطره‌ی آخر سر کشیده‌ام خجالت‌زده می‌شوم. مرد لبخند می‌زند و اتاق را ترک می‌کند.

اتاق نشیمن دوطبقه‌ای که در آن هستم از آنهایی است که جایش در مجله‌های معماری مدرن اواسط قرن است. پنجره‌های بلندی که از سقف تا کف کشیده‌ شده‌اند نمای استخری لبه‌منفی را به نمایش می‌گذارند که به بلوار سان‌ست دید دارد. فضای دنجی است که به آدم احساس خانه می‌دهد و درعین‌حال باشکوه نیز هست.

بخش کانونی اتاق بزرگ، فضای آشپزخانه‌مانندی است با دیوارهایی از چوب بلوط که تبدیل به نگارخانه‌ای برای نمایش آثار هنری در رنگ‌های سرد شده: عکس‌های سیاه‌وسفید، چاپ‌های دستی به رنگ نیلی عمیق، چاپ‌های فلزی به رنگ خاکستری. میان‌ آثار یک لکه‌ی مرکب به شکل خرچنگ هم هست که می‌تواند اثر رورشاخ باشد و یک چاپ در ابعاد بزرگ مشتمل بر دوایر و میله‌هایی به‌ اشکال انتزاعی که احتمالاً مربوط به هندسه‌ مولکولی است و سه‌گانه‌ای از مردی که تا کمر در آب‌هایی ایستاده که به نظر می‌رسد یک دریاچه‌ی یخی کوهستانی است.

فهرست مطالب کتاب

سخن‌ ناشر
سخنی با خوانندگان کتاب
پیشگفتار: آسودگی خیال غیرمنتظره
مقدمه: جاذبه‌ى‌ اجتماعی
بخش اول: نیروی میل تقلیدی
فصل 1: الگوهای پنهان
فصل 2: واقعیت تحریف‌شده
فصل 3: سرایت اجتماعی
فصل 4: اختراع تقصیر
بخش دوم: تحول میل
فصل 5: ضدتقلید
فصل 6: همدلی دگرگون‌ساز
فصل 7: رهبری استعلایی
فصل 8: آینده‌ی تقلیدی
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات324
زبانفارسی
شابک978-622-5353-05-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

برای دریافت کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.