معرفی و دانلود کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی

عکس جلد کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی
قیمت:
۹۶۵۰۰ 67550 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی

بیشتر خواسته‌های انسان نه بر اساس میل مستقل او بلکه تحت‌تأثیر نیرویی قدرتمند تقلید شکل می‌گیرد. لوک برجس در کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) نشان می‌دهد که ما معمولا اهداف و روش‌هایی را که دیگران انتخاب کرده‌اند تقلید می‌کنیم. این کتاب صوتی پرفروش ابزاری برای رهایی از تعقیب و خواستن آرزوهای دیگران است. رهبران تجاری برتر بلومبرگ شنیدن این کتاب صوتی را توصیه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

بخش مهمی از ناراحتی‌ها و تعارضات در زندگی روزمره ناشی از تقلید تمایلات و اهداف دیگران است. لوک برجس (Luke Burgis) در کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) (Wanting the power of mimetic desire in everyday life) رسیدن به اهدافی که از دیگران تقلید کرده‌ایم را ناممکن می‌داند. از نظر او تقلید انگیزه‌های دیگران نه به دلیل میل عمیق شخصی ما بلکه از روی علاقه به تبدیل شدن به توهمی از موفقیت و خواسته‌های دیگران است. وقتی انگیزه‌ای عمیقاً از درون ما سرچشمه نگیرد، دنبال کردن آن در شرایط نامساعد کاری دشوار خواهد بود. این امر باعث رهاکردن بسیاری از اهدافی می‌شود که از آغاز میل ذاتی به آن‌ها نداشته‌ایم.

رسانه‌ها، بازاریاب‌ها و سیاستمداران تلاش می‌کنند امیال و انگیزه‌های ما را در راستای اهداف خود شکل دهند و در این کار تا حدود زیادی موفق بوده‌اند. آنچه مردم می‌خرند، جایی که می‌روند و روابطی که ایجاد می‌کنند تا حدود زیادی ناشی از تقلید رفتاری است که الگوها و بت‌های بزرگ جهانی انجام داده‌اند. کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) میل ما به تقلید از این الگوها را آشکار می‌کند. لوک برجس با اشاره به تجربیات شخصی خود نشان می‌دهد که تا چه اندازه بین انگیزه‌های تقلیدی و انگیزه‌های ذاتی ما ناهماهنگی وجود دارد و برای موفقیت باید بتوانیم میل‌ها و انگیزه‌هایی که متعلق به خودمان است را پرورش داده و دنبال کنیم.

لوک برجس برای توضیح میل تقلیدی انسان‌ها از نظریات رنه ژیرار (René Girard) استفاده می‌کند. ژیرار تاریخ‌نگار، منتقد ادبی و فیلسوف آمریکایی است که درزمینه‌ی انسان‌شناسی فلسفی دستاوردهای مهمی داشته است. از نظر او انسان‌ها به‌طور فردی چیزی را انتخاب نمی‌کنند و انتخاب‌های ما تا حد زیادی تحت تأثیر تقلید از الگوهایی است که در زندگی دنبال می‌کنیم. میل تقلیدی هویت افراد را شکل می‌دهد. کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) نشان می‌دهد که تعارض‌های بین انسان‌ها بیشتر از اینکه محصول تفاوت‌ها باشد، از شباهت و یکسانی ما ناشی می‌شود. خواستن چیزهایی که دیگران می‌خواهد رقابت بین افراد را افزایش می‌دهد. ما با تأکید بر تفاوت‌های کوچکی که با دیگران داریم، شباهت‌های بزرگ را نادیده می‌گیریم درحالی‌که بیشتر افراد برای رسیدن به چیزهایی یکسان تلاش می‌کنند؛ آن‌ها همگی الگوهای زندگی افراد مشخصی را تقلید می‌کنند.

نظریه‌ی محاکات یا میل تقلیدی ریشه در تفکرات فلسفی افلاطون و ارسطو دارد. از نظر آن‌ها بیشتر آثار هنری تقلیدی از طبیعت هستند. لوک برجس با استفاده از این نظریات فلسفی میل تقلیدی را نیرویی بسیار قدرتمند توصیف می‌کند که تأثیری هم‌اندازه‌ی نیروی جاذبه دارد. او نگاه رنه ژیرار به محاکات را به دستاوردها و ناکامی‌های اقتصادی بسط می‌دهد و با این کار ابزار مناسبی برای درک و بهبود شرایط کسب‌وکارها معرفی می‌کند. لوک برجس با اشاره به تجربه‌ی تجاری ناموفق خودش نشان می‌دهد که چگونه در طراحی و مدیریت کسب‌وکارش ناخودآگاه تلاش کرده بود از بت‌های زندگی‌اش تقلید کند. آگاهی از این میل تقلیدی در ادامه به او کمک می‌کند که تبدیل به مدیر و کارآفرینی موفق شود.

کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) راهکارهای مفیدی برای شناخت امیال و انگیزه‌های تقلیدی ارائه می‌کند. این کتاب صوتی کمک می‌کند تا تمایز بین میل تقلیدی و میل ذاتی خود را درک کنیم تا بتوانیم انتخاب‌های بهتری در زندگی داشته باشیم. این کتاب صوتی با صدای افشین اعتماد و توسط انتشارات صوتی جیحون تهیه و تولید شده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب را بنفشه شریفی خو به فارسی ترجمه کرده است و توسط انتشارات بذر خرد منتشر شده است.

افتخارات کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

  • کتاب ماه کسب‌وکار نشریه‌ی فایننشال تایمز. (2022)
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال نشریه‌ی استراتژی+بیزینس. (2021)
  • یکی از 52 کتابی که رهبران برتر تجاری معرفی می‌کنند. (نشریه‌ی بلومبرگ)
  • کتاب برتر سال نشریه‌ی الیئو ریویو. (2022)
  • یکی از کتاب‌های برتر ایده‌ی بزرگ بعدی. (2022)

نکوداشت‌های کتاب خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

  • کتابی جذاب و بدیع که به‌سختی می‌توانستم آن را کنار بگذارم. همه‌ی افراد باور دارند که می‌توانند به‌تنهایی فکر کنند اما همه‌ی ما مخلوقات تقلید هستیم. کتاب لوک برجس طرز تفکر من را تغییر داده است. (مورگان هاوزل – نویسنده کتاب روانشناسی پول)

  • مملو از بینش‌هایی در مورد رهایی از خشونت تقلیدی. (ارشاد منجی – نویسنده کتاب به من برچسب نزن)

  • این کتاب نشان می‌دهد که بسیاری از اهداف ما صرفاً بازتابی است از آنچه فکر می‌کنیم دیگران می‌خواهند. خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) کتابی مسحور کننده است که باعث می‌شود تا ماه‌ها و شاید حتی سال‌ها بعد نیز در مورد انگیزه‌های خود تجدیدنظر کنید. (آدام گرانت – نویسنده کتاب دوباره فکر کن)

  • کتاب لوک برجس کاوشی درخشان در باب پویایی‌های پنهان و قدرتمند امیال ما در دوران میم‌های اینترنتی، رقابت‌های تجاری و خشونت‌های سیاسی است. او به ما کمک می‌کند که قدرت مخرب میلی تقلیدی را درک کنیم و راهکارهایی برای رهایی ما و جوامعمان از چنگال مضر این امیال پیشنهاد می‌دهد. (استیون هانسلمن – نویسنده کتاب روزنگار رواقی‌گری)

  • لوک برجس صدایی جدید و متمایزی است برای آشکار کردن نیروهای فعال در جهان و زندگی ما. او قدرت میل را هم در جامعه و هم در سفر کارآفرینی خود نشان می‌دهد و در پایان به شما کمک می‌کند تا نقش امیال تقلیدی را در زندگی خود ببینید. (سینتیا ال. هیون – نویسنده کتاب فرگشت اشتیاق: زندگی رنه ژیرار)

کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند از دانش روانشناسی اجتماعی برای بهبود انتخاب‌های خود استفاده کنند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. اگر دوست دارید ایده‌ها و انگیزه‌های ذاتی خود را دنبال کنید و اهدافی مخصوص به خود داشته باشید می‌توانید از توصیه‌های این کتاب صوتی و تجربیات لوک برجس استفاده کنید.

با لوک برجس بیشتر آشنا شویم

لوک برجس نویسنده، مدرس دانشگاه، کارآفرین و مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه سیوکا آمریکا است. او پس از تحصیل در رشته‌ی بازرگانی دانشگاه نیویورک در وال‌استریس مشغول به کار شد و چهار شرکت در زمینه‌های سلامتی، محصولات مصرفی و فناوری تأسیس کرد. «تکرار نشدنی (Unrepeatable)» کتاب دیگر لوک برجس است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی می‌شنویم

فرهنگ جدید حذف محصول نسلی است که در دنیایی بدون اسطوره‌های پنهان‌ساز متولد شده؛ دنیایی که در آن خشونت‌ها و بدرفتاری‌هایی را که زمانی به اشاره در خلوت و با شک و تردید درباره‌شان سخن گفته می‌شد به‌وضوح در توئیتر به اشتراک می‌گذارند. دیگر هیچ‌چیز مقدسی وجود ندارد و مهم‌تر از آن هیچ‌چیز مشروعی وجود ندارد. و این مشروعیت نداشتن بیش از هر چیز در مورد نهادهایی صدق می‌کند که بنا است مسئول اجرای عدالت باشند و بنابراین جماعت‌ها تصمیم می‌گیرند خود مسئولیت اجرای عدالت را به عهده بگیرند. این بهترین و رضایت‌بخش‌ترین وضعیت ممکن نیست. به نظر می‌رسد در حال حاضر دو انتخاب بیشتر وجود ندارد. نهادهای تساوی‌گرایی که بتوانند در برابر نظارت عمومی تاب بیاورند یا عقب‌نشینی بیشتر در دل مه.

دانش آموزان داخل استخر که زمانی با بازی پرهیاهو و سپس با جنگیدنشان متحد شده بودند حالا به‌واسطه‌ی وحشت متحد شده‌اند. جریان الکتریکی راه خودش را در میان بدن‌های گرمی که در آب‌های کم‌عمق ایستاده‌اند باز می‌کند. آن‌ها پنج تا ده ثانیه فرصت دارند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود از استخر بیرون بیایند اما به‌تنهایی قادر نیستند این کار را انجام دهند. از ترس و بلاتکلیفی فلج شده‌اند. هنوز چیزی وجود ندارد که آن‌ها را وادار به اقدام جمعی کند. سپس یک ناجی غیرمنتظره از راه می‌رسد. یکی از دانش‌آموزان که پیش از شروع دعوا در استخر بود از بوفه برگشته است. او نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. یک نوشیدنی سرد در هر دست، لبخندزنان کنار استخر ایستاده و به آن وسیله‌ی برقی که در آب افتاده نگاه می‌کند. جریان الکتریسیته در گذر از آب وزوز صدا می‌دهد و جرقه تولید می‌کند. اما او اصلاً متوجه آن نشده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
سخن ناشر
20 دقیقه
پیشگفتار: آسودگی خیال غیرمنتظره
36 دقیقه
مقدمه: جاذبه‌ی اجتماعی - قسمت اول
28 دقیقه
جاذبه‌ی اجتماعی - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل اول: الگوهای پنهان
29 دقیقه
رازهایی که بچه‌ها مخفی می‌کنند
24 دقیقه
مشعل‌های آزادی
31 دقیقه
بازی‌های تقلیدی
37 دقیقه
فصل دوم: واقعیت تحریف‌شده
36 دقیقه
تحریف واقعیت
21 دقیقه
رپرهای مفهومی
29 دقیقه
فصل سوم: سرایت اجتماعی
24 دقیقه
درس‌های گاوبازی
36 دقیقه
چرخه‌ی سازنده
25 دقیقه
نقل مکان به سرزمین سال‌اولی‌ها
26 دقیقه
ارزش‌های سلسله‌مراتبی
23 دقیقه
فصل چهارم: اختراع تقصیر
32 دقیقه
نجات افراد از دست خودشان
23 دقیقه
کم‌مقاومت‌ترین مسیر
24 دقیقه
امنیت در قضاوت
19 دقیقه
بز طلیعه برنده می‌شود
18 دقیقه
خودآگاهی، خودبیزاری
23 دقیقه
فصل پنجم: تحول میل
18 دقیقه
نظارت و رتبه‌بندی شدن
26 دقیقه
جاده‌ی کمتر پیموده شده
25 دقیقه
فصل ششم: همدلی دگرگون‌ساز
25 دقیقه
مسئله‌ی همدلی
33 دقیقه
روایت‌هایی از احساس رضایت درونی
15 دقیقه
فصل هفتم: رهبری استعلایی
27 دقیقه
میل متعالی - قسمت اول
31 دقیقه
میل متعالی - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل هشتم: آینده‌ی تقلیدی
23 دقیقه
ابزار در مقابل روابط
28 دقیقه
تحول میل
18 دقیقه
کار
23 دقیقه
بزرگترین خواسته
5 دقیقه
موخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟): نقش محاکات یا میل تقلیدی در زندگی اجتماعی
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۹۶۵۰۰ 67550 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟)

برای دریافت کتاب صوتی خواستن (چیزی را تقلید کنیم یا نه؟) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.