معرفی و دانلود کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو

عکس جلد کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو

آنجلا سروانتس، نویسنده‌ی نام‌آشنای کودکان در کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو داستان نوجوانی دوازده‌ساله به نام میگِل را روایت می‌کند که آرزو دارد روزی مثل اسطوره‌ی زندگی‌اش، ارنستو دلاکرو، نوازنده‌‌ای بزرگ شود، اما خانواده‌اش از موسیقی نفرت دارند. این ماجرا به همین شکل ادامه دارد، تا این‌که در جشن «روز مردگان» اتفاقی رخ می‌دهد که ماجرا را پیچیده‌تر می‌سازد. گفتنی‌ست این اثر در واقع،‌ داستان انیمیشنی به همین نام است که در سال 2017 اکران شد.

درباره‌ی کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو

آنجلا سروانتس (Angela Cervantes) در کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو (Coco: The Deluxe Junior Novelization) داستان پسری به نام میگِل ریوِرا را روایت می‌کند که عاشق موسیقی بود. ماجرا از این قرار بود که تک‌به‌تک اعضای خانواده‌ی میگل از موسیقی متنفر بودند. راستش را بخواهید، ماجرای این نفرت به خیلی قبل‌تر برمی‌گشت؛ یعنی به نسل‌ قبل، درست وقتی که «ماما» و «پاپا» به همراه دختربچه‌شان در شهر سانتا سسیلیا زندگی می‌کردند. زندگی آن‌ها با موسیقی عجین شده بود. پاپا گیتار می‌زد، ماما و دختر با صدای گیتار او شادی و پایکوبی می‌کردند و همگی با هم آواز می‌خواندند. اما پس از مدتی پاپا که دید موسیقیِ جاری در خانه برایش کافی نیست و دلش می‌خواهد همه‌ی دنیا صدای آواز خواندن و گیتار زدنش را بشنوند، یک روز با گیتارش رفت و هرگز برنگشت.

میگل داستان ما نمی‌دانست دقیقاً چه اتفاقی برای آن نوازنده افتاد، اما خوب می‌دانست که پس از این ماجرا موسیقی نسل‌به‌نسل در خانواده‌ی او ممنوع شد. این قانونی بود که ماما با رفتن پاپا آن را برای خانه و خانواده‌اش تعیین کرد. داستان ماما ایمِلدا، در خانواده‌ی ریوِرا سینه‌به‌سینه روایت می‌شد. بعد از این اتفاق، دیگر حتی کسی جرأت نمی‌کرد کلمه‌ی موسیقی را بر زبان بیاورد...

میگل نمی‌دانست با آن همه عشقی که به یادگیری موسیقی دارد، چه کاری انجام دهد. همچنین نمی‌دانست چطور می‌تواند خانواده‌اش را راضی کند. به‌هرروی، میگل تقریباً اطمینان داشت که جز خانواده‌ی خودش، هیچ خانواده‌ی دیگری نه در مکزیک و نه در هیچ‌کجای جهان یافت نمی‌شود که به موسیقی چنان نفرتی بورزد...سخت‌ترین قسمت ماجرا برای میگل این بود که انگار هیچ‌کدام از اعضای خانواده اهمیتی به این موضوع نمی‌داد.

ماجرای اصلی کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو از «روز مردگان» آغاز می‌شود. روز مردگان در واقع یک جشن ملی در مکزیک است. در این روز قرار بود یک مسابقه‌ی موسیقی برگزار شود و میگل حسابی مشتاق بود در آن شرکت کند. اما زمانی که خانواده‌اش به قصد او پی بردند، به ناگهان همه چیز خراب شد... ماجرای کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو از جایی پیچیده‌تر خواهد شد که میگل در روز مردگان با اسکلتی بامزه و دوست‌داشتنی به نام هکتور آشنا می‌شود.

گفتنی است کتاب کوکو نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. در ایران این کتاب را نیلوفر امن‌زاده به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال آن را ذیل مجموعه‌ی دیدنی‌های خواندنی که در واقع داستان انیمیشن‌های معروف است به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دیدنی‌های خواندنی

در مجموعه کتاب‌ دیدنی‌های خواندنی مخاطبِ داستانِ انیمیشن‌هایی خواهید بود که هم بسیار پرطرفدار و مشهور هستند و هم فروش بالایی داشته‌اند. در گردآوری مجلدهای این مجموعه تلاش بر این بوده تا داستان‌ انیمیشن‌هایی با موضوعات مختلف به رشته‌ی تحریر درآیند. ازاین‌رو، این داستان‌ها مضمون‌های متنوعی را در بر می‌گیرند؛ از داستان‌هایی با موضوعات شخصی و آرزوهای درونی گرفته تا اسطوره‌ها و افسانه‌های قدیمی.
گفتنی است این مجموعه به همت انتشارات پرتقال روانه‌ی بازار کتاب شده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهایی است که ذیل مجموعه کتاب دیدنی‌های خواندنی به انتشار رسیده‌اند: «رنگو (Rango)»، «روح (Soul)»، کوکو و «زوتوپیا (Zootopia)».

درباره‌ی انیمیشن کوکو

انیمیشن کوکو نخستین بار در سال 2017 به کارگردانی لی آنکریچ (Lee Unkrich) ساخته شد و به اکران درآمد. آدریان مولینا نویسندگی این انیمیشن را بر عهده داشته و کمپانی پیکسار آن را منتشر کرده است. این انیمیشن هنگام انتشار با استقبال فراوان مخاطبان و منتقدان همراه شد و توانست جوایز بسیاری را از آنِ سازندگان خود کند. انیمیشن کوکو در ژانرهای کمدی، فانتزی و خانوادگی ساخته شده و می‌تواند طرفداران این ژانرها را شیفته‌ی خود سازد.

از میان صداپیشگان انیمیشن کوکو می‌توان به آنتونی گونزالس (Anthony Gonzalez) در نقش میگل، بنجامین برت (Benjamin Bratt) در نقش ارنستو دلاکرو و گائل گارسیا برنال (Gael García Bernal) در نقش هکتور اشاره کرد.

جوایز و افتخارات انیمیشن کوکو

  • برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین ترانه در نَودمین دوره‌ی جوایز اسکار
  • برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن در نَودمین دوره‌ی جوایز اسکار
  • فروش بیش از دویست میلیون دلار در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا
  • فروش 496/3 میلیون دلار در سایر کشورها از گیشه
  • نامزد دریافت بهترین ترانه در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین پویانمایی در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب
  • بهترین فیلم جشنواره‌ی Bandung Film در سال 2018
  • جایزه‌ی بهترین انیمیشن به انتخاب منتقدان در سال 2018
  • جایزه‌ی بفتا برای بهترین فیلم انیمیشن در سال 2018
  • و ...

کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو برای کودکان و نوجوانان بالای 10 سال به رشته‌ی تحریر در آمده است. اگر طرفدار داستان‌های کمدی، فانتری و خانوادگی هستید و به موسیقی نیز علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب دیدنی‌های خواندنی: کوکو را از دست ندهید. همچنین این کتاب برای طرفداران انیمیشن کوکو، فارغ از این که چه سن و سالی دارند، تجربه‌ی لذت‌بخشی را رقم خواهد زد.

با آنجلا سروانتس بیشتر آشنا شویم

آنجلا سروانتس نویسنده‌ی محبوب مکزیکی - آمریکایی است. مخاطبان عمده‌ی کتاب‌هایی که او نوشته‌، کودک‌ها و نوجوان‌ها بوده‌اند. سروانتس در کانزاسِ آمریکا متولد و بزرگ شد، اما ریشه و فرهنگ مکزیکی خانواده‌اش همواره بر زندگی او تأثیرگذار بوده و بخش مهمی از زندگی و نویسندگی او را تشکیل داده است. او بیش از همه به خاطر دو رمان «گابی، گم‌‌شده و پیداشده (Gaby, Lost and Found)» و «آلی، اولین در آخرین (Allie, First at Last)» شناخته می‌شود که هر دوی آن‌ها به مضامین هویت، دوستی و خانواده می‌پردازد. آنجلا سروانتس همچنین برگردان انیمیشن کوکو به رمان را نیز در کارنامه‌ی ادبی خود دارد؛ امری که به Novelization مشهور است.

اغلب آثار آنجلا سروانتس با استقبال گسترده‌ای از سوی منتقدان مواجه شده‌اند و آثار بسیاری را از آن نویسنده‌ی خود کرده‌اند. از میان این آثار می‌توان به جایزه‌ی Pura Belpré Honor در سال 2020 اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این نویسنده می‌توانید به وب‌سایت او به آدرس www.angelacervantes.com مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو می‌خوانیم

هکتور رو کرد به دانته. «چی کار داره می‌کنه؟ چرا ساز نمی‌زنه؟»

میگل هنوز بی‌حرکت جلوی آن تماشاچیان بی‌قرار که منتظر فرصتی برای پایکوبی بودند، ایستاده بود.

کسی داد زد: «سگ‌های آوازخوان رو برگردونین!» میگل به هکتور نگاه کرد و هکتور دست‌وپاهایش را تکان داد. میگل هم ازش تقلید کرد، نفس عمیقی کشید و...

از ته گلویش فریاد بلندی کشید: «هااااااااا یااااااااا یاااااااااا یاااااااا!»

مردم خشکشان زد. چند ثانیه بعد، با جیغ و سوت و هورا جوابش را دادند. بعضی‌ها همان فریاد را تقلید کردند، بعضی‌ها هم کف زدند. میگل مقدمه‌ی آهنگ دیوونه‌ی کوچولو را نواخت، بعد قسمت اول ترانه را برای آن جماعت سرخوش خواند. بیت اول را که خواند، جماعت از جا بلند شدند.

هکتور که از پشت‌صحنه میگل را تماشا می‌کرد، از پله‌ها بالا رفت تا به او بپیوندد. وقتی زیر نورِ صحنه ایستاد، هم‌نوا با گیتار میگل با پاهایش روی زمین ضرب گرفت.

میگل به هکتور گفت: «ندیده ‌بودم مُرده این‌قدر خوب بپربپر کنه!»

هکتور در میان سروصدای تشویق و هیجان مردم گفت: «خودت هم همچین بد نیستی تپلو!»

ولی میگل نمی‌دانست که پشت استادیوم، ردپاهای درخشانش پِپیتا و خانواده‌ی ریوِرا را به‌سوی تماشاچیان هیجان‌زده هدایت می‌کردند.

ماما ایمِلدا گفت: «نزدیکه. پیداش کنین.» اعضای خانواده از هم جدا شدند و به هرکس می‌رسیدند، جلویش را می‌گرفتند.

تیو فلیپ و تیو اسکار هم‌زمان گفتند: «ما دنبال یه بچه‌ی زنده می‌گردیم، تقریباً دوازده‌ساله.»

تیا رزیتا پرسید: «یه پسر زنده ندیدین؟»

گرچه مردم همراه موسیقی کف می‌زدند، خانواده‌ی میگل هیچ توجهی به پسر اسکلتی که روی صحنه اجرا می‌کرد نداشتند، همین‌طور به مرد جوان کنار دستش که حالا حرکاتش خلاقانه‌تر شده بود. سر هکتور بالاوپایین می‌رفت و دست‌وپاهایش می‌چرخید. با هر حرکت جدید، سروصدای سرخوشانه‌ی تماشاچی‌ها بیشتر می‌شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-274-291-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو

برای دریافت کتاب خواندنی‌های دیدنی: کوکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.