معرفی و دانلود کتاب خودآموز بورس

عکس جلد کتاب خودآموز بورس
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز بورس

کتاب خودآموز بورس، نوشته‌ی سید مجتبی فنایی، کتابی ساده و روان در مورد بورس است و شما را با مفاهیم مورد نیاز برای ورود به بازار بورس آشنا می‌سازد. این کتاب، اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که علاوه‌بر نشان دادن اهمیت و ضرورت بورس، زمینه‌ی فعالیت توأم با موفقیت را نیز برای او فراهم می‌سازند.

درباره‌ی کتاب خودآموز بورس

واژه‌ی بورس، برای اولین‌بار در بلژیک و در قرن پانزدهم مورد استفاده قرار گرفت. در این کشور و در شهر بروژ، بازرگانان و تجار، مقابل خانه‌ی فردی اشراف‌زاده به نام «واندر بورس» جمع شده و به دادوستد می‌پرداختند و این‌گونه شد که اصطلاح «بورس» به تمامی مکان‌هایی که در آن، کالا و اسناد مالی مورد خرید و فروش قرار می‌گرفت اطلاق شد. کتاب خودآموز بورس، نوشته‌ی سید مجتبی فنایی، با اشاره به این تاریخ چند صدساله، مفاهیم مورد نیاز برای ورود به بازار بورس و موفق شدن در آن را به شما آموزش می‌دهد.

کتاب خودآموز بورس، پس از ارائه‌ی تاریخچه‌ی مختصری از بورس، به تشکیل بازار بورس در ایران می‌پردازد. کتاب نشان می‌دهد پس از اینکه فردی بلژیکی به نام «وان لوترفلد» در سال 1315، اساسنامه‌ی داخلی بورس را تهیه کرد، تأسیس این بازار به علت مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم به تأخیر افتاد و در نهایت در سال 1341، موافقت‌نامه‌ای برای تشکیل هیأت مؤسس بورس سهام تنظیم شد. این موافقت‌نامه، پس از تشکیل کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت دارایی، وزارت بازرگانی و بانک توسعه‌ی صنعتی و معدنی ایران، نوشته شده بود و باعث شد تشکیل بازار بورس در ایران شتاب بگیرد. در سال 1345، قانون تشکیل بورس اوراق بهادار به تصویب رسید و در پانزدهم بهمن سال 1346، فعالیت بورس با انجام چند معامله بر روی سهام برخی از بانک‌های ایران شروع شد.

معرفی و دانلود کتاب خودآموز بورس

در ادامه‌ی کتاب خودآموز بورس، سید مجتبی فنایی، انواع کلیِ بازارهای بورس را معرفی می‌کند: «بورس کالا»، «بورس ارز» و «بورس اوراق بهادار». پس از این معرفیِ کوتاه، نویسنده‌ی کتاب، به بررسی تأثیر بورس بر اقتصاد می‌پردازد و اهمیت و ضرورت وجودِ این بازارِ پویا و فعالیت در آن را نشان می‌دهد. از جمله‌ی این تأثیرات مثبت، می‌توان به توزیع عادلانه‌ی درآمد، ایجاد حس مشارکت و به‌کارگیری مطلوب منابع اشاره کرد.

کتاب خودآموز بورس، در ادامه، نحوه‌ی اداره‌ی بازار اوراق بهادار را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شکلی مختصر، ارکان این بازار و کمیته‌های مختلف آن را معرفی می‌کند. سپس، نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار و فرم‌های مورد نیاز برای فعالیت در این بازار معرفی شده تا خواننده درک بهتر و دقیق‌تری از فعالیت در بازار بورس پیدا کند. در این بخش از کتاب، اصطلاحات رایج در بازار اوراق بهادار، از جمله «شرکت»، «شرکت سهامی»، «سهم»، «قیمت اسمی» و «شاخص» نیز آموزش داده می‌شوند.

شاید بتوان نقطه‌قوت اصلی کتاب خودآموز بورس را نه در تعاریف و آموزش‌های اولیه‌ی آن، که در مثال‌های متعددی دانست که سید مجتبی فنایی برای درک بهتر خواننده ارائه می‌دهد. تقریباً تمامی اصطلاحاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند، از طریق مثال‌هایی عینی و کاربردی معرفی می‌شوند و این مسئله باعث شده عمده‌ی مطالب کتاب، به صورت زنجیره‌ای از اطلاعات در ذهن خواننده باقی بمانند.

کتاب خودآموز بورس، که می‌توان آن را یکی از کتاب‌های پرفروش در زمینه‌ی بورس در ایران به‌شمار آورد، توسط انتشارات بورس منتشر شده است.

افتخارات کتاب خودآموز بورس

  • کتاب برگزیده‌ی جشنواره‌ی برترین‌های بازار سرمایه
  • کتاب برگزیده‌ی نهمین جشنواره‌ی کتاب‌های آموزشی رشد

کتاب خودآموز بورس برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب خودآموز بورس، به تمامی کسانی که به دنبال ورود به بورس اوراق بهادار هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب خودآموز بورس می‌خوانیم

افراد ترجیح می‌دهند در جایی سرمایه‌گذاری کنند که در صورت نیاز، به‌سرعت بتوانند سرمایه‌ی خود را به وجه نقد تبدیل نمایند. این امر یکی از ویژگی‌های مهم و دلایل برتری هرگونه سرمایه‌گذاری است؛ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری این خواسته‌ی سرمایه‌گذاران را به‌خوبی پاسخ می‌دهند. قوانین حاکم بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری درجه‌ی نقدشوندگی واحدهای سرمایه‌گذاری را در حد قابل قبولی بالا برده است؛ به این ترتیب که سرمایه‌گذار در هر زمان که با مراجعه به شعب صندوق تقاضای وجوه مربوط به خود را بنماید، صندوق با توجه به خالصِ ارزشِ روزِ دارایی‌های موجود، پس از کسر هزینه‌های مربوطه، واحدهای سرمایه‌گذاری مورد درخواست سرمایه‌گذار را به وجه نقد تبدیل می‌کند. از جمله امتیازات مهم دیگر صندوق در رابطه با نقدشوندگی این است که حتی در زمانی که نماد برخی سهام خریداری‌شده توسط صندوق بسته باشد، اگر فردی فروشنده‌ی واحدهای سرمایه‌گذاری خود باشد مطابق مقررات حاکم بر صندوق، ضامن که یکی از ارکان صندوق است موظف است وجوه مربوط به فرد متقاضی را تأمین نماید. این شرایط بیانگر قابلیت نقدشوندگی سرمایه‌گذاری در صندوق است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
بخش اول: آشنایی با بورس اوراق بهادار
بخش دوم: بازار اوراق بهادار چگونه اداره می‌شود؟
بخش سوم: سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار
بخش چهارم: اصطلاحات رایج در بازار اوراق بهادار
بخش پنجم: اصول خرید و فروش در بازار سهام
بخش ششم: کدام سهام را انتخاب کنیم؟
بخش هفتم: فرایند فعالیت‌ها و فرم‌های مورد استفاده در بورس اوراق بهادار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز بورس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-5959-32-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودآموز بورس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز بورس

برای دریافت کتاب خودآموز بورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.