معرفی و دانلود کتاب خودت و دیگران را بشناس

عکس جلد کتاب خودت و دیگران را بشناس
قیمت:
۴۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودت و دیگران را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودت و دیگران را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودت و دیگران را بشناس

در کتاب خودت و دیگران را بشناس مهارت ارتباط مؤثر را با استفاده از آموزه‌های روان‌شناسی رفتارگرا یاد می‌گیرید. در این کتاب سید محمدرضا حسینی به شما مدل جهانی دیسک را به‌عنوان یک ابزار شخصیت‌شناسی مفید معرفی خواهد کرد تا روابطتان را در محیط خانواده، کار و دوستانتان بهبود ببخشید.

درباره‌ی کتاب خودت و دیگران را بشناس

این اثر حاصل تجربه‌ی طولانی‌مدت سید محمدرضا حسینی، به‌عنوان مدرس تحلیل رفتار، به‌صورت عملی است که نتایج آن را بارها در زندگی شرکت‌کنندگان کارگاه‌ها و سمینارهای خود دیده است. درحقیقت تلفیق تجربیات او با مطالعاتی که او در این حوزه داشته، سبب شکل‌گیری کتاب خودت و دیگران را بشناس شده است.

اثر حاضر در زمینه‌ی رفتارشناسی با مدل جهانی دیسک نوشته شده و با استفاده از الگوهای موجود در آن، می‌توانید ویژگی‌های خود و دیگران را بر اساس تیپ‌های مختلف شخصیتی تشخیص دهید و با تطبیق رفتار خود با دیگران ارتباطات مؤثرتری داشته باشید.

تست دیسک یکی از مهم‌ترین تست‌های شخصیت‌شناسی است که به عنوان ابزاری غیرِ قضاوت‌کننده از آن استفاده می‌شود. پرسش‌های موجود در این تست متنوع بوده و جنبه‌های رفتاری مختلف را بررسی می‌کند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن باید به خودشناسی، آگاهی درباره‌ی نقاط ضعف و قوت، شناسایی تفاوت‌های فردی، تطبیق خود با دیگران و درک بهتر وظایف فردی اشاره کرد که در خلال کتاب به شکل مفصل و جزئی با هریک از این ابعاد آشنا خواهید شد.

به‌کارگیری نتایج حاصل از این تست به شما کمک می‌کند در روابط زناشویی خانوادگی و سازمانی خود هوشمندانه‌تر عمل کنید و به موفقیت بیشتری برسید. کتاب حاضر از سوی نشر مانیان منتشر شده است.

کتاب خودت و دیگران را بشناس مناسب چه کسانی است؟

در هر کسوتی که هستید: مدرس، مشاور، مدیر، فروشنده، کارآفرین، پدر، مادر یا فرزند، این کتاب می‌تواند برای شما مفید باشد.

با سید محمدرضا حسینی بیشتر آشنا شویم

سید محمدرضا حسینی، نویسنده، سخنران، کوچ و مستر بین‌المللی ان‌ال‌پی (NLP) است. او همچنین از اعضای رسمی انجمن جهانی کوچ آلمان و مدرس رفتارشناسی از دانشگاه تهران به‌شمار می‌رود و تاکنون موفق به برگزاری بیش از صد سمینار و کارگاه آموزشی در سطح کشور در حوزه‌ی توسعه فردی، رفتارشناسی، ان‌ال‌پی و کوچینگ شده است.

در بخشی از کتاب خودت و دیگران را بشناس می‌خوانیم

اهمیت رفتار در بعد سازمانی زمانی آشکار می‌شود که افراد بخواهند با یکدیگر در طول روز ارتباط زیادی داشته باشند. هر یک از افراد باید به‌خوبی بر روی رفتارهای خود تسلط داشته باشند تا بتوانند به‌خوبی رابطۀ اجتماعی برقرار کنند. برخی از افرادی که روی این نکته از رفتار خود کنترل ندارند نمی‌توانند در جامعه هم به موفقیت لازم برسند. آنها باید به خوبی با شیوۀ رفتار سازمانی آشنایی داشته باشند و خود را در این محیط با هر نوع رفتاری وفق دهند. مطابقت‌دادن رفتار خود با رفتار دیگران به این معنی نیست که تابع دیگران باشید؛ بلکه نظر اصلی روی این مسئله است که باید همۀ افراد در یک سازمان از اصول و استانداردهای مشخص شده‌ای تبعیت کنند.

هر یک از سازمان‌ها موفقیت خود را مدیون تیم‌هایی هستند که در آن سازمان، فعالیتی را بر عهده دارند. منابع انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع یک سازمان است و باید به آن اهمیت داده شود. اهمیت رفتار سازمانی زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که سرنوشت و آیندۀ یک سازمان وابسته به رفتار افراد آن سازمان باشد. تشکیل‌دادن تیم‌های قدرتمند از اهمیت بسیار بسزایی برخوردار است. هر یک از افراد در این تیم‌ها باید به‌خوبی روی رفتارهای خود کنترل داشته باشند تا بتوانند سازمان موفقی داشته باشند. زمانی که تیم در یک سازمان تشکیل شود و افراد باهم همکاری کنند، مدیر به‌خوبی می‌تواند آن‌ها را کنترل کند. در ابتدا باید اهمیت رفتار درست و اصولی برای هر یک از آن‌ها بیان شود تا به‌خوبی روی رفتارهای خود کنترل داشته باشند. اینکه یک سازمان از رفتارها و اصول خاصی پیروی می‌کند را افراد باید به‌خوبی بدانند تا بتوانند در این زمینه به موفقیت لازم برسند. آشنایی افراد با اصول و قوانین هر یک از سازمان‌ها به آن‌ها کمک می‌کند که تسلط بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند. پیروی‌کردن از یک اصول کلی تیم را رو به جلو پیش می‌برد. هر یک از افراد باید یاد بگیرند، ‌ به‌خوبی رفتار خود را کنترل کنند و در راستای بهبود آن نیز تلاش نمایند. دانش رفتاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که توصیه می‌شود، افراد دربارۀ آن اطلاعات دقیقی به دست آورند و به آن پایبند باشند.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
رفتار چیست؟
تفاوت شخصیت و رفتار
اهمیت دیسک
اهمیت مدل دیسک در چیست؟
اهمیت رفتار
کارکردها و اهمیت رفتار سازمانی در چند بعد بررسی می‌شود؟
اهمیت رفتار و اهداف رفتارهای سازمانی
دیسک چیست؟
ویژگی دیسک
معنای دیسک چیست
تاریخچۀ دیسک
الگو‌های رفتاری در دیسک
کاربرد دیسک
معرفی کاربردهای دیسک
دیسک و ارتباطات
دیسک و ازدواج
دیسک و خانواده
دیسک و نیروی انسانی
دیسک و فروش
دیسک و مدیران
ویژگی‌های رفتاری الگوهای دیسک
معرفی تیپ‌های شخصیتی افراد بر اساس تست دیسک
معرفی الگوی D در تست دیسک
معرفی الگوی I در تست دیسک
معرفی الگوی رفتاری S تست دیسک
معرفی الگوی C در تست دیسک
ایجاد تیم حرفه‌ای با استفاده از مدل دیسک
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودت و دیگران را بشناس
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-622-7725-51-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودت و دیگران را بشناس

نادیا قره گزلو
۱۴۰۱/۱۰/۴
متاسفم که نویسنده این کتاب حتی یکبارم از روش نخونده که غلط‌های اساسی و اشتباهاتشو برطرف کنه. من گرفتم که نکات جدید از توش به دست بیارم چون با دیسک اشنایی دارم ولی متعجبم که چرا یه کتاب اینقدر میتونه پر غلط و بی کیفیت باشه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خودت و دیگران را بشناس

برای دریافت کتاب خودت و دیگران را بشناس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.