معرفی و دانلود کتاب خوش آمدید

عکس جلد کتاب خوش آمدید
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوش آمدید

کتاب خوش آمدید نوشته‌ی باروکس، در مورد سه خرس قطبی است که در آب‌های اقیانوس سرگردانند و به دنبال سرپناه می‌گردند. این خرس‌ها که بر روی یک تکه یخ نشسته‌اند، به جزیره‌های مختلف می‌روند تا خانه‌ی جدیدی برای خود بیابند. این داستان مصور، تمثیلی از بحران‌های دنیای معاصر است و می‌کوشد ارزش‌های انسانی و اصول حقوق بشر را به کودکان بیاموزد.

درباره‌ی کتاب خوش آمدید

داستانی که پیش رو دارید در مورد چند خرس قطبی است که بر روی کوه‌های یخی نشسته‌اند و استراحت می‌کنند. ناگهان صدایی می‌شنوند؛ تِرَک! تکه‌ای از یخ جدا می‌شود و سه خرس را با خود می‌برد. این سه خرس در اقیانوس سرگردان می‌شوند و نمی‌دانند چه کنند. موجی بلند آن‌ها را تکان می‌دهد و به سمت جزیره‌ای می‌برد. ساکنین آن جزیره گاوها هستند. خرس‌ها از گاوها اجازه می‌خواهند تا در جزیره‌ی آن‌ها ساکن شوند. اما گاوها می‌گویند آن‌ها زیادی مو دارند و برای آنجا مناسب نیستند. ضمن اینکه قدشان هم خیلی بلند است. خرس‌های مأیوس به سمت جزیره‌ای دیگر می‌روند؛ جزیره‌ای که ساکنش پاندایی است. آن‌ها از پاندا هم کمک می‌خواهند. اما پاندا به آن‌ها می‌گوید آنجا به‌اندازه‌ی کافی جا ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد. خرس‌ها، درحالی‌که تکه یخشان ذره‌ذره آب می‌شود به سمت جزیره‌ی بعدی می‌روند...

داستان خوش آمدید (Welcome) نوشته‌ی باروکس (Barroux)، نوعی فابل یا قصه‌ی تمثیلی است. در فابل‌ها، شخصیت‌های اصلی حیوانات هستند و مهم‌ترین هدفشان ارائه‌ی پند و یا تأکید بر اندرزی اخلاقی است. باروکس هم با الگوبرداری از همین فرم، سه خرس را به‌عنوان قهرمانان اصلی داستانش انتخاب می‌کند. اما نکته‌ی متمایز و برجسته‌ی این کتاب این است که نویسنده حکایت اخلاقی را به زمینه‌ی دوران مدرن می‌آورد و با اخلاقیات مدرن و اصول امروزی تطبیق می‌دهد. باروکس در قالب قصه‌ای ساده تلاش می‌کند به کودکان مدارا، احترام به هم‌نوع، اهمیت دادن به دیگری و کمک کردن به یکدیگر را بیاموزد. مفاهیمی که بنیان‌های حقوق بشر را شکل می‌دهند و بین تمام انسان‌ها مشترک هستند. شاید به همین خاطر بوده که این قصه موردتوجه عموم مخاطبان قرار گرفته و با تحسین روبه‌رو شده است.

معرفی و دانلود کتاب خوش آمدید

باروکس در داستان خوش آمدید به دو موضوع مهم و پربحث روز نظر دارد و آن‌ها را مطرح می‌کند: اول مسأله‌ی گرمایش جهانی، ذوب شدن یخ‌های قطبی و به دنبال آن تهدید زندگی حیوانات است. موضوعی که باعث نگرانی‌های بسیاری شده است. و دوم بحران پناه‌جویی. این قصه در سال 2016 منتشر شده، یعنی دقیقاً در اوج جنگ سوریه. در آن برهه میلیون‌ها سوری جنگ‌زده برای حفظ جانشان به کشورهای اروپا مهاجرت کردند. این مسأله برای اروپایی‌ها تبدیل به یک مشکل بزرگ و لاینحل شده بود که نمی‌دانستند باید با آن چگونه مواجه شوند. از یکسو با مردمی آواره، غمگین و زخم‌خورده طرف بودند که جایی برای زندگی نداشتند. درواقع سرزمینی برایشان نمانده بود که به آن بازگردند. اما از سوی دیگر، کشور خودشان را هم محدود می‌دیدند و فکر می‌کردند برای همه در آن جا نیست. باروکس اما به این عقیده حمله می‌کند و آن را انسانی نمی‌داند. در قصه‌ی او هم خرس‌ها هر بار به بهانه‌ای از جزیره‌ها رانده و مأیوس می‌شوند. اما در لحظات آخر جایی را برای خود می‌یابند و پناه می‌گیرند. باروکس نگاهی خوش‌بینانه دارد و تصور می‌کند می‌توان برای این مشکل راه‌حلی پیدا کرد؛ عاقبت سرزمینی پیدا می‌شود که در آن برای همه جا و منابع هست و همه‌ی موجودات در آن خوشحال‌اند.

باروکس خودش تصویرسازی‌های داستان خوش آمدید را انجام داده است. تصویرهای او ضمن اینکه بامزه و جذاب هستند، به مخاطب خردسال کمک می‌کنند درک بهتری از موضوعات این قصه‌ی تمثیلی پیدا کند. این کتاب را انتشارات کتاب چ با ترجمه‌ی نینا فراهانی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب خوش آمدید

  • این داستان از آن دست قصه‌هایی است که با پایان خوش‌اش، به مخاطب احساس لذت و رضایت می‌دهد. (The New York Times Book Review)
  • داستانی با پیامی قدرتمند و عمیق. (Read It, Daddy!)

کتاب خوش آمدید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکانی که مشتاق خواندن داستانی آموزنده با محتوایی غنی‌اند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خوش آمدید می‌خوانیم

قایق یخی کوچک‌مان دارد کوچک‌تر می‌شود. یعنی می‌توانیم به خشکی برسیم؟
بله!
این‌جا می‌تواند خانه‌ی جدید ما باشد.
«سلام پاندا! می‌شود به ساحل تو بیاییم؟»
«هوم، راستش شما... خیلی زیاد هستید. یک نگاهی به دوروبر بیندازید. جای زیادی نیست! نمی‌توانید این‌جا زندگی کنید.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوش آمدید
نویسنده
مترجمنینا فراهانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-01-0083-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوش آمدید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوش آمدید

برای دریافت کتاب خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.