معرفی و دانلود کتاب سقوط فرشتگان

عکس جلد کتاب سقوط فرشتگان
قیمت:
۶۶۰۰۰ ۳۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سقوط فرشتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سقوط فرشتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سقوط فرشتگان

گشت‌وگذار در تعلیقی هنرمندانه میان سنت و مدرنیته که با خواندن کتاب سقوط فرشتگان اثر تریسی شوالیه آن را تجربه خواهید کرد... نویسنده در این کتاب ماجرای دو خانواده‌ی انگلیسی را روایت می‌کند که در دوران مرگ ملکه ویکتوریا روزگار می‌گذرانند. آن‌ها به‌خوبی دو نماد برای جامعه‌ی سنتی و مدرن انگستان قرن بیستم هستند. این کتاب در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب سقوط فرشتگان

انگلستان در گذار از جامعه سنتی به مدرن، در سال‌های ابتدایی قرن بیستم، دوران عجیب و پرچالشی را از سر می‌گذراند. دورانی که با مرگ ملکه ویکتوریا آغاز می‌شود و می‌توان تکه‌پاره‌هایی پراکنده از مدرنیته را در زندگی آدمیان آن دوره مشاهده کرد.

تریسی شوالیه (Tracy Chevalier) در کتاب سقوط فرشتگان (Falling Angels) تصویری روشن، هنرمندانه و واضح از آن دوران ترسیم می‌کند و به‌خوبی این بخش از تاریخ انگلستان را پیش چشمتان به تصویر می‌کشد.

قصه با تقابل دو خانواده شروع می‌شود. خانواده‌ی اول، متشکل از زنی اهل مطالعه و متجدد به‌نام کیتی کوهلمن و مردی ثروتمند به‌نام ریچارد است. زن و مردی که ازدواج آن‌ها نشأت‌گرفته از عشق بوده، اما حالا، پس از گذشت مدت‌ها از زندگی مشترکشان و درحالی‌که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند، کیتی هیچ تعلق خاطری را نسبت به همسرش احساس نمی‌کند. او که در میان خانواده‌ی شوهرش با حس عدم تعلق‌خاطر و غریبگی درگیر شده، در انتظار تغییر و تحوّلی در زندگی‌اش است. تا اینکه روزی در قبرستان، با خانواده‌ی واترهاوس آشنا می‌شود.

واترهاوس‌ها خانواده‌ی دیگری هستند که در کتاب سقوط فرشتگان به قلبم تریسی شوالیه و با وسواس و جزئیات خلق شده‌اند. نویسنده داستان خود را از زبان چندین راوی بیان می‌کند و سیر داستانی‌اش را پیش می‌راند. با خواندن این رمان جذاب، می‌توانید تقابل میان سنت و مدرنیته را در فرهنگ انگلستان درک کنید؛ تقابلی که با مرگ ملکه ویکتوریا و بازخوردهای متفاوت اجتماعی در میان مردم آن دوران اتفاق می‌افتد و رخدادهای گوناگونی را به‌وجود می‌آورد.

کتاب سقوط فرشتگان با ترجمه‌ی روان نینا فراهانی و به‌ همت نشر چشمه روانه‌ی بازار چاپ و نشر شده است که همه‌ی علاقه‌مندان به داستان و رمان‌های تاریخی و اجتماعی از خواندن آن لذت خواهند برد.

نکوداشت‌های کتاب سقوط فرشتگان

  • اثری موفق، تأثیرگذار و قدرتمند... (Booklist)
  • یک اثر کاملاً موفق، منحصربه‌فرد، روشن و واقعی! (The Washington Post)
  • داستانی درخشان و غنی که روایتگر گذشته است. (The Cleveland Plain Dealer)
  • شوالیه در این اثر تحسین‌شده، مجموعه‌ای از آداب‌ورسوم اجتماعی را همراه با تضاد و تناقضات آن شرح می‌دهد. (نیویورک دیلی نیوز)
  • کتاب سقوط فرشتگان را در یک بعدازظهر خواندم و فردای آن روز، دوباره از نو این اثر را خواندم! (جانیس پی نیمورا، نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب سقوط فرشتگان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب زیبا و قابل‌تأمل را به همه‌ی دوستداران داستان‌ها و رمان‌های تاریخی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید رمانی دقیق و پرکشش درباره‌ی انگلستان قرن بیستم بخوانید، با تریسی شوالیه و کتاب منحصربه‌فردش همراه شوید.

تریسی شوالیه را بیشتر بشناسیم

نویسنده‌ی آمریکایی-انگلیسی و خالق بی‌نظیر کتاب‌های تاریخی، کسی نیست جز تریسی شوالیه...

او که با نام کامل تریسی رز شوالیه هم شناخته می‌شود، در سال 1962 در واشنگتن دی‌سی به دنیا آمد. او دوران دبیرستان خود را در دبیرستانی در مری‌لند گذرانده و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از کالج اوبرلین دریافت کرده است. تریسی شوالیه مقطع کارشناسی ارشد خودش را نیز در رشته‌ی نویسندگی خلاق و پس از مهاجرت به انگلستان، در دانشگاه آنجلینای شرقی به‌پایان رسانده است. او سابقه‌ی فعالیت در انتشارات، نویسنده و ویرایشگر در پروژه‌ی فرهنگ واژگان هنر مک میلان، ویرایش و تألیف کتاب‌های مرجع و نگارش رمان را در کارنامه‌ی فعالیت‌های ادبی‌اش دارد.

تاکنون هشت رمان از تریسی شوالیه به‌چاپ رسیده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به کتاب «دختری با گوشواره‌ی مروارید»، «نور شعله‌ور»، «بانو و تک‌شاخ»، «آبی باکره» و ... اشاره کرد.

گفتنی‌ست که این نویسنده توانسته به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌امنای کتابخانه‌ی بریتانیا برگزیده شود و امروزه نام او در لیست بزرگ‌ترین رمان‌نویسان قرن قرار دارد.

در بخشی از کتاب سقوط فرشتگان می‌خوانیم

ابای‌مان دراز مى‌کشد کناره قبر و دستش را دراز مى‌کند. «زودباش، پسر! دستمو بگیر.» اما من نمى‌توانم به او برسم. بابای‌مان سرش را برمى‌گرداند ‌طرف صداى اسب‌ها و بعد مى‌گوید: «وقت نداریم، پسر. وقت نداریم.» بلند مى‌شود و مى‌رود و من دوباره داد مى‌زنم. بابای‌مان با آقاى جکسون برمى‌گردد که او هم وحشت‌زده به من زل زده و هیچ‌چیز نمى‌گوید. فقط مى‌رود و بابای‌مان هم منتظر او مى‌نشیند. برمى‌گردد و طنابى را که از آن براى اندازه‌گیرى عمق چاله‌ى حفرشده استفاده مى‌کنیم، داخل چاله مى‌اندازد. به فاصله‌ى هر سی سانت، یک گره روى آن است. به یکى از گره‌ها چنگ مى‌زنم.

آقاى جکسون و بابای‌مان مى‌کشندم بیرون، تا این‌که بالاخره می‌رسم به آن فرش سبز که مثل چمن است. مى‌پرم بالا، کل بدنم زخمى است، اما آمده‌ام بالا. و ایستاده‌ام روبه‌روى آن عزاداران با کلاه بلند، و پسرکان با کت‌هاى کوتاه مشکى‌رنگ و اسب‌ها که سرشان را تکان مى‌دهند و پرهاى سیاهى که به کله‌های‌شان چسبیده بالاوپایین می‌روند. پشتِ‌سر ارابه‌ا‌ى که تابوت را حمل مى‌کند، عزاداران با لباس‌هاى سیاه ایستاده‌اند. همه‌شان مات‌ومبهوت به من نگاه مى‌کنند. خنده‌ام گرفته، اما با دیدن صورت وحشتناک آقاى جکسون، دَرمى‌روم. وقتى بابای‌مان بالاخره گیرم مى‌آورد و با یک پتو مى‌نشاندم کنار بخارى، گوشم را مى‌پیچاند و مى‌گوید: «دیگه این کار رو نکن پسر!» انگار من نقشه کشیده بودم بروم و شب را توى آن گودال بگذرانم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سقوط فرشتگان
نویسنده
مترجمنینا فراهانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-600-229-423-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۶۰۰۰ ۳۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سقوط فرشتگان

محمد نوبری
۱۴۰۲/۱/۱۲
داستان کتاب از یک قبرستان خانوادگی شروع میشه و از آن جا به داستان شاخ و برگ میده و ما را وارد داستان می‌کنه. داستان از زبان راویان متعدد بیان میشه. اول داستان نشان میده که دو خانواده در یک قبرستان خانوادگی هستند و در این حد دو دختر این دو خانواده با یکدیگر آشنا و دوست میشوند.
این کتاب بخوبی شکاف
جامعه سنتی و مدرن و تأثیرگذاری اون بر عقاید و باور اولیه مردم انگلستان قرن بیستم را نشان میده که در حال عمیق شدن هست و نشان میده که مرگ ملکه ویکتوریا و پیامدهای آن، عامل عمیق شدن این شکاف هست. این کتاب پر هست از جزئی نگری‌های زنانه (😒 جزئی نگری‌های زنانه تحملش گاهی سخته)... وضعیت زنانی که وارد قرن بیستم میشن و جایگاه سنتیشون در حال تغییر و تحول هست و باور‌های ابتداییشون زیر سوال می‌ره. واکنش‌های افراد جامعه چه در طبقات پایین یا بالای جامعه بخوبی در این کتاب قابل مشاهده هست. این کتاب نقطه آغاز تحول انگلستان بخصوص تحول زنان و وظایفشون را بخوبی نشان می‌دهد
الهه حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۲
بسیار عالی و با جزییات ٫وقتی کتاب رو میخونی اینقد با جزییات زیرکانه میتونه مارو ب اعماق قصه ببره
٫اما به شخصه من چون کتاب‌های زیادی هست که هنوز نخوندم بنظرم خیلی طولانی بود
از دختری در دوران ۵ سالگی که چقد باهوش بوده، به دنبال دوستی بوده و خصوصیات یک دوست رو هم تشخیص میداده! از رسم و رسومات ٫یک
پدر قبل مدرسه ریاضی رو به دخترش اموزش داده که برای من هم همینطور بود و همچنان این رسم هست که قبل مدرسه پدرها سعی میکنن تدریس کنن 😅🙏🏼🌺 تصور اینکه با قرن جدید شاید رسومات عوض بشه ٫ خیلی دوس دارم نویسنده‌های ایرانی هم همینطور از سبک زندگی قبلی بنویسن واقعا در این دوره بدلیل نفرت از خیلی چیز‌ها بقیه رسومات رو هم تحقیر کردیم و دور انداختیم اما به یک تعادل نسبی نیاز داریم که نویسنده‌های ایرانی میتونن نسل جوان رو ترغیب و تشویق کنن
Mohsen Masoud
۱۴۰۲/۵/۷
داستانی ساده و کمی عجیب است. در ابتدا، باید از مسوولین سایت درخواست کنم صفحه ۲۳۵ که تنها باری است که از زاویه دید آیوی می مطلبی عنوان میشود را کامل کنند. چون بنظر میرسد در این صفحه، پاراگرافهایی افتاده باشه. و اما در مورد داستان؛ اینکه از زوایای مختلف داستان بیان میشه و در عین حال شخصیتها به تدریج و بدون بیان مطلب متناقض، کامل میشن خیلی جالب و خواندنی میکنه کتاب رو. ابن داستان صرفنظر از بحثهای تاریخی، نه تنها هیچ قضاوتی در مورد آدمها نمیکنه؛ بلکه حس ترحم خواننده را نسبت به همه شخصیتها برمی انگیزد. در این داستان خواننده با روحیات مختلف آدمها آشنا میشه که حتی میتونه به توسعه تجربه فردی خواننده هم کمک کنه. شاید عده ای قبلا کتاب معروف دختری با گوشواره مروارید را خوانده باشند. آن داستان هم درباره نحوه شکل گیری یک تابلو معروف نقاشی است. وقتی شما به آن نقاشی نگاه کنید، حس میکنید چقدر ماجرا و چه تعداد افراد پشت این تابلو هستند. این داستان هم همینطور. به ما یادآوری میکند چه اتفاقاتی (و عمدتا منفی) در پشت تحولات اجتماعی میتواند وجود داشته باشد. بطور کلی، این داستان از داستان دختر با گوشواره مروارید بهتر و جذاب تر و غیر قابل پیش بینی تر است. دست همگی درد نکنه
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۱۴
داستان خوبیه شبیه خاطره نگاشت هاییکه که شخصیت‌ها بعد معرفی شدن اومدن از جانب خودشون حرف زدن
جدا از دنیای کودکانه مود و لاوینیا داستان یه فضای پر از شک و خیانت و تاریکی داشت هیچ جا به اندازه اون جایی که شوهر کیتی به او التماس یک رابطه را می‌کرد و او با وجود اینکه یک زن بسیار متشخص شناخته می‌شد رفت
با کسی رابطه برقرار کرد که بهش گفته بود تو مثل خواهرم میمونی واقعا خیلی خیلی بود چون جان به نظرم فقط از روی هوس با اون رابطه داشت همانطور که سایمون میگف هیچکس نمیتونه درمقابل زیبایی اون طاقت بیاره. خیلی خوبه که وقتی یکی یه چیزیو میگه تو میتونی بفهمی طرف مقابلش اون لحظه چی از نظرش می‌گذشته یا نظر اون چی بوده
کتاب برای افراد بالای ۱۴ سال مناسبه مطمئنا برای کسایی که طرفدار رمان‌های خارجی و تقریبا خاطره نگاشتن
Mehran Davary
۱۴۰۲/۴/۲۱
داستان بسیار قوی بود. زاویه‌ی دید دانای کل، این امکان رو فراهم کرده بود که بتونی یک بار اتفاقات رو از دید شخصی که درگیر اون اتفاقاته ببینی و یک بار هم از بیرون و این دید بهتری به خواننده میره. جزئیات، خیلی نرم و دقیق اعمال شده بود و جوری نبود که از اطلاعات اضافه کلافه بشی. کاملا به جا.
با اینکه و
گاهی پرش‌های ناگهانی در زمان داشت اما احساس جاموندگی نداشت در عین حال می‌تونستی تغییرات شخصیت‌ها رو درک کنی و هضم کنی. یه نظر شخصی‌تر بدم و اونم اینکه شخصیت کیتی کولمن به نظرم بسیار بی‌مسئولیت بود و این رو چیزی توجیه نمی‌کنه. در نهایت، باز هم میگم، داستان خیلی حرفه‌ای بود. چیز دیگه‌ای از این خواننده نخوندم، اما مشخصه که قلم قوی‌ای داره.
رضا میری
۱۴۰۲/۳/۲۳
با سلام و درود و تشکر از کتابراه بابت ارائه این اثر. این رمان داستان زندگی چند خانواده نزدیک به هم را بیان میکنه که از زبان راویان متعدد بیان میگردد و بخش زیادی از آن حول محور یک قبرستان اتفاق می‌افتد و در لفافه این داستان می‌توانیم آداب و رسوم مراسم تدفین افراد، نوع لباس‌های مورد استفاده در این و مراسم مدت زمان سوگواری برای هر شخصی به نسبت وابستگی به صاحب عزا را بیان می‌کند، همچنین بعضی از وقایع تاریخی آن زمان انگلستان از جمله جنبش زنان آن زمان در خصوص اعطای حق رای به زنان بیان میگردد، بیشتر جذابیت داستان از میانه آن به چشم می‌خورد و خواننده با مطالعه این کتاب خود را در فضای آن تصور می‌کند و می‌تواند خواندن آن جذاب و دلنشین باشد. با سپاس فراوان
حسین دیلم
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب جالبی بود و بیانی ساده داشت. داستان از زبان همه شخصیت‌های کتاب نقل میشد و در واقع چندین راوی داشت که این باعث میشد هیچ نیمه پنهانی باقی نباشه. روایت‌های بچه‌ها حالت طنز داشت و باعث نمک دار شدنِ داستان میشد. نکاتی هم که در مورد حق رای زنان و مبارزاتی که اونها برای به دست آوردن این حق انجام داده بودند جالب بود. یک نکته دیگه هم که واسم جالب بود این بود که متفاوت بودن، حتی در اون زمان و مکان هم پسندیده نبود و همین که مثل بقیه باشی و مثل بقیه زندگی کنی مورد قبول و تایید بود. ترجمه کتاب هم خیلی عالی بود و به ساده‌ترین شکل بیان شده بود که به حال و هوای داستان می‌خورد.
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب جالبی بود و بیانی ساده داشت. داستان از زبان همه شخصیت‌های کتاب نقل میشد و در واقع چندین راوی داشت که این باعث میشد هیچ نیمه پنهانی باقی نباشه. روایت‌های بچه‌ها حالت طنز داشت و باعث نمک دار شدنِ داستان میشد. نکاتی هم که در مورد حق رای زنان و مبارزاتی که اونها برای به دست آوردن این حق انجام داده بودند جالب بود. یک نکته دیگه هم که واسم جالب بود این بود که متفاوت بودن، حتی در اون زمان و مکان هم پسندیده نبود و همین که مثل بقیه باشی و مثل بقیه زندگی کنی مورد قبول و تایید بود. ترجمه کتاب هم خیلی عالی بود و به ساده‌ترین شکل بیان شده بود که به حال و هوای داستان می‌خورد.
ام البنین زمانی
۱۴۰۲/۱/۱۳
در این کتاب نویسنده از دیدگاه تک تک شخصیت‌های داستان با شخصیت ویژه و پیچیده‌ای که هر یک دارند، داستان را پیش می‌برد.... و همین زیبایی و جذابیت داستان را از دیدِ من دوچندان می‌کند
هر یک با جهانی متفاوت از دیگری به دنیا و اتفاقات آن می‌نگرد و گویی که هر کس در دنیای خود، خود و افکارش را برتر از دیگری
ارزیابی می‌کند. ‌این کتاب ما را به دیدار خود می‌برد تا با چشمانی باز به خود و سپس به انسانهای اطراف خود بنگریم... و اینکه همه‌ی ما می‌توانیم همزمان هم فرشته باشیم و هم....
سپاس از شما برای گسترش کتابخوانی و دانایی و اندیشیدن
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۹
یک کتاب همه چی تموم بود این کتاب جز اون کتابایی که فقط یک کتاب برات نمیشه بلکه به عنوان یک دوست میشه بهش نگام کرد البته این قضیه رو آخرای کتاب متوجه میشین... کتاب از نگارش خوبی برخورداره طوری که به شدت انسجام بین متن ها حفظ شده یعنی کلمات هم رو تایید و تکمیل میکنند همچنین از داستانک های خوب و ای که خلاقانه تشکیل شده به فهم خواننده خیلی کمک میکنه. پردازش به شخصیت ها هم از نکته مثبت این کتابه و اما گوینده که با لحن و صدای خوبش تونست ما رو ب بهترین شکل از این کتاب برخوردار کنه نکات مثبت انسجام داستان جذاب گویندگی
نسترن همتی
۱۴۰۲/۱/۱۵
این کتاب بخوبی شکاف جامعه سنتی و مدرن و تأثیرگذاری اون بر عقاید و باور اولیه مردم انگلستان قرن بیستم را نشان میده که در حال عمیق شدن هست و نشان میده که مرگ ملکه ویکتوریا و پیامدهای آن، عامل عمیق شدن این شکاف هست. این کتاب پر هست از جزئی نگری‌های زنانه... وضعیت زنانی که وارد قرن بیستم میشن و جایگاه سنتیشون در حال تغییر و تحول هست و باور‌های ابتداییشون زیر سوال می‌ره. واکنش‌های افراد جامعه چه در طبقات پایین یا بالای جامعه بخوبی در این کتاب قابل مشاهده هست.
سمیه صفری
۱۴۰۲/۴/۱۳
سبک داستان کمی قدیمیه.
خیلی جالبه برام که سنتهای قدیمی مسیحیا مشابه سنتهای فعلی ماست.
در مورد رفتن سر مزار.
متاسفانه نوعی خیانت در متن قصه بود که خوشم نیومد.
چندین راوی در متن کتاب وجود داره که بشدت از این سبک خوشم میاد‌. دیدگاهها و منظر دید کاملی به خواننده میده.
در نهایت شخصیت و تفکر دختر همراستا با مادرش قرار میگیرد.
توصیفات فضاها بسیار خوب.
ارزش یکبار خوندن رو داشت‌
ممنون.
Sahar
۱۴۰۲/۱/۲۴
واو الان که دارم این نظر رو مینویسم صفحه ۲۴۷ هستم و واقعا خیلی ناراحت و شوکه شدم
تا ۱۰۰ ص اول کتاب خیلی ریتم کندی داره ۱۰۰ص دوم یه ذره هیجانی تر و قشنگ تر میشه و ۱۰۰ص سوم واقعا باید ببینی چه اتفاقی قراره بیافته و هیجان و دل گرفتگی شدیدی داره
در کل احساسم میگفت کاش نویسنده سرگذشت نقش هارو بهتر رقم میزد
و در طول تاریخ به زنها چه‌ها که نگذشته
Masi
۱۴۰۳/۱/۶
آرام و در‌ عین‌حال با قدرت صحبت مى‌کرد. جورى که تعداد زیادى از زنان کتابچه‌ها را برداشتند و سکه‌هایى کنار در گذاشتند. خود من هم این کار را کردم. اما وقتى دسته‌ى کتابچه‌ها به من رسید، کارولین بلک با چنان لبخندِ موقرى نگاهم کرد که مجبور به برداشتن یکى از آن‌ها شدم. دلم نیامد تا آن را پشت کاناپه قایم کنم. کارى که بعداً در خانه انجام دادم.
نسیم ق
۱۴۰۲/۷/۱۷
از اینکه راوی‌های مختلف همراه با پرش زمانی داشت خوشم اومد. باعث میشد توضیحات اضافی در مورد بعضی اتفاقات داده نشه. گرچه بخش‌های مربوط به لاوینیا پر از توضیحات پر جزئیات بود!! فقط در مورد اسم کتاب نمیدونم دقیقا منظور نویسنده چی بوده، آیا منظورش مرگ افراد بوده، یا تموم شدن یک سری آداب و رسوم که نصب "فرشته" هم شاملش بوده. داستان گیرایی بود برای من
مشاهده همه نظرات 95

راهنمای مطالعه کتاب سقوط فرشتگان

برای دریافت کتاب سقوط فرشتگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.