معرفی و دانلود کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

عکس جلد کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند، اثر کلی تیلز، با شیوه‌ای تعاملی، تصاویری جذاب و بیانی طنزآمیز، حقیقت علمی بامزه‌ای را درباره‌ی شیوه‌ی کاهش دمای بدن خوک‌ها و تفاوت آنان با انسان و دیگر جانوران، برای کودکان توضیح می‌دهد. این کتاب آموزش و سرگرمی را در کنار هم قرار داده است تا درک تفاوت‌ها را برای کودک آسان‌تر کند.

درباره‌ی کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

کلی تیلز (Kelly Tills) نویسنده‌ی کتاب‌های تصویری کودکان است. او در نگارش کتاب‌هایش، سبک خاصی دارد. همه‌ی کتاب‌های او مصور هستند و از بیانی طنز بهره گرفته‌اند. آثار کلی تیلز، کودک را به تعامل با کتاب فرا می‌خوانند و او را درگیر فرآیند مطالعه و یادگیری می‌کنند. شعار او در وب‌سایتش این‌چنین نوشته شده است: «کودکان ساده و بامزه، اهلی‌نشده و مهربان‌اند. همه‌ی کتاب‌های تصویری کلی تیلز نیز، همین‌گونه‌اند.» باید گفت کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند (Pigs Never Sweat) هم از این قاعده مستثنی نیست.

تیلز در کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند، با شیوه‌ی بیان خاص خود درباره‌ی روش خوک‌ها برای کاهش دمای بدنشان سخن می‌گوید. او این واقعیت را برملا می‌کند که خوک‌ها عرق نمی‌کنند و به همین خاطر خود را در گل می‌خوابانند. با مالیدن گل به پوستشان، از اشعه‌های آفتاب هم محافظت می‌شوند. در کتاب سوالات طنزآمیزی مطرح شده که کودکان دوست دارند با صدای بلند به آن‌ها پاسخ دهند. مثلاً اینکه آیا انسان‌ها هم می‌توانند خود را گل‌مالی کنند؟!

تصاویر کتاب که اثر خودِ نویسنده‌اند، ویژگی مهم دیگر آن است. این تصاویر بامزه و جذاب در جای خود ذهن کودک را فعال می‌کنند و موجب تحریک خلاقیت او می‌شوند.

کلی تیلز در کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند، حقایق علمی را در حد ذهن کودکان ساده کرده است و با اضافه کردن چاشنی طنز و سرگرمی به این حقایق، روش آموزشی جدید و کارآمدی را به مخاطبان عرضه کرده است.

این کتاب توسط شبنم حیدری‌پور ترجمه شده‌ و در نشر پرتقال ذیل مجموعه کتاب کودک من و دنیای علم به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

  • تصاویر کتاب لذت‌بخش هستند و داستان آموزنده و سرگرم‌کننده‌ای دارد. برداشتی جذاب از اطلاعات علمی! (Netgalley review)
  • این کتاب یک ابزار عالی و بامزه است برای این است که مکالمه‌ای را در مورد لذت متفاوت بودن با کودکتان شکل دهید. (گودریدز ریویو)

درباره‌ی مجموعه‌ی حیوانات شگفت‌انگیز

حیوانات شگفت‌انگیز (Awesome Animals) یک مجموعه‌ی کتاب تصویری برای کودکان است که توسط کلی تیلز نوشته و تصویرگری شده. هرکتاب این مجموعه، حقیقت عجیب و بامزه‌ای را در مورد یک حیوان برای کودک توضیح می‌دهد. نویسنده در این کتاب از تصاویر جذاب و بیان طنز استفاده کرده است، به نحوی که کودکان بتوانند با کتاب تعامل کنند. هر مجلد این مجموعه، ویژگی‌هایی را که کودک انتظار دارد همیشه و برای همه‌ی موجودات وجود داشته باشد، زیر سوال می‌برد؛ اما بخش جالب ماجرا اینجاست که حیوانات، با وجود آنکه بعضی از ویژگی‌ها را ندارند، نه تنها از ادامه‌ی زندگی بازنمی‌مانند، بلکه به ادامه‌ی حیات می‌پردازند! این مجموعه 12 جلد است که 6 جلد آن به فارسی ترجمه شده. دیگر کتاب‌های این مجموعه عبارتند از:

  • مارها پا ندارند
  • جوجه‌ها آب‌نبات نمی‌خورند
  • خوک‌ها عرق نمی‌کنند
  • گکوها پلک نمی‌زنند
  • گاوها دندان بالایی ندارند

کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان در رده‌ی سنی 3 تا 8 سال تالیف شده است. این اثر، جهت آموزش تفاوت حیوانات و جانوران به کودک تهیه شده است.

در بخشی از کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند می‌خوانیم

عرق کردن بدن ما را خنک نگه می‌دارد.
عرق به شکل قطره‌های خیلی ریز از پوستمان بیرون می‌زند و بعد توی هوا بخار می‌شود.
اگر خوک‌ها هیچ‌وقت عرق نمی‌کنند، پس بدنشان را چه‌جوری خنک می‌کنند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-622-274-619-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند

برای دریافت کتاب خوک‌ها عرق نمی‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.